Oproep tot invullen onderzoek naar kattengedrag

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Bij deze kan ik de checkbox "Plaats eens een atypische oproep op een tech forum" ook uitvinken :lol:

Gezien ik gemerkt heb in andere topics dat hier toch wat katten baasjes zitten een kleine oproep om een vragenlijst in te vullen voor een post graduaat onderzoek. Zoals bij elk wetenschappelijk onderzoek, hoe meer input hoe beter het resultaat. Vooral omdat er rond katten eigenlijk vrij weinig onderzoek wordt verricht (is ook duidelijk in het post graduaat waar er voor de meerderheid op honden gefocust wordt).

Hieronder een copy/paste van de gekregen mail met alle info erin:
Zoals je misschien al weet, volg ik een postgraduaat in klinisch diergedrag. Om te kunnen afstuderen, moet ik een wetenschappelijk onderzoek uitvoeren samen met drie medestudentes.

Om je niet te beïnvloeden, geef ik verder geen informatie. Ik kan je wel al zeggen dat het gaat om een onderwerp dat bij katten nog niet vaak bestudeerd werd. Jij kan dus mee dat onderzoek vormgeven.

​Praktisch:

- De vragenlijst is opgesteld in het Engels (de taal van de opleiding).

- Er zijn een 100-tal vragen, waarvoor je 10 à 15 minuten nodig hebt.

- Als je meerdere katten hebt, kan je de vragenlijst meermaals invullen (eenmaal per kat).

- Hou je het liever bij één keer, dan kies je de kat die alfabetisch als eerste komt.

- We hebben jouw persoonsgegevens nodig om contact te kunnen opnemen voor de tweede fase van ons onderzoek, na Nieuwjaar. Ze zullen voor niks anders gebruikt worden.

- Op de vraag wie jou de link naar de vragenlijst gestuurd heeft, antwoord je Els Van Overstraeten.

​Hier vind je de vragenlijst: https://odisee.qualtrics.com/jfe/form/SV_e2GVilsqk9RIgK2

Als je wil, mag je deze mail zeker doorsturen naar familie of vrienden. Hoe meer kattenbaasjes deelnemen, hoe beter
Ik plaats de link hier ook nog eens in een code block voor makkelijker te copy pasten, want om een of andere reden wordt de url hierboven wat aangepast naar een formaat die niet meer klopt:

Code: Selecteer alles

https://odisee.qualtrics.com/jfe/form/SV_e2GVilsqk9RIgK2​
Alvast enorm bedankt voor zij die willen deelnemen! :beerchug:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer

Er zit een zerowidthspace in beide links (een spatie met 0 breedte, visueel dus niet zichtbaar maar wel aanwezig en als je die copy paste naar een browserbar dan wordt die zerowidthspace omgezet in de urlencode %E2%80%8B)

Deze zou beter moeten zijn: https://odisee.qualtrics.com/jfe/form/S ... lsqk9RIgK2

Algemeen gedrag van mijn kat: heel lief :-D

Zal de vragenlijst nog invullen. Heel interessant wel, en idd de feline is minder snel onderwerp van studie, ook al zijn er bij ons meer huishoudens met minstens 1 kat dan met minstens 1 hond. Een en ander kan te maken hebben met het feit dat het minder eenvoudig is om de kat te bestuderen dan de hond, om diverse redenen, maar in het bijzonder omdat je op veel minder vrijwillige medewerking gaat kunnen rekenen, als de kat uw studie beu is dan is ze het beu en een snoepje geven gaat haar mening niet veranderen (maar ze gaat het snoepje wel opeten).
jan5787
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 33 keer
  • Citeer
  • Citeer

yes ingevuld
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer
  • Citeer
  • Citeer

Ik wou het invullen, maar dan vroeg het ding plots naar jouw naam, mijn naam etc. Alles behalve anoniem dus. Jammer...

PS : 1 kat in huis. Naam : hond. Geen grap.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Snap ik, maar staat ook in de uitleg dat het nodig is voor eventuele verdere opvolging van het onderzoek. Bij eventuele wetenschappelijke publicatie worden uiteraard geanonimiseerde date gebruikt. Maar snap wel als je het daarom niet ziet zitten uiteraard.
noblemo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 11 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Ingevuld, interessant onderzoek.
Kunnen we later ook ergens de resultaten en conclusies van het onderzoek terugvinden?
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Zoals ik begrepen heb is het momenteen een algemene vragenlijst die niet door henzelf is opgesteld, maar waarvan ze, obv de feedback, 1 onderdeel verder gaan uitwerken om een tweede meer specifieke vragenlijst op te stellen (dat is dus deel van de opdracht, en doel is dat die vragenlijst in de praktijk gebruik kan worden). Meer zicht heb ik er momenteel ook niet op :D
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 3 keer

Interessant en ingevuld 😻
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
Plaats reactie