Ipad 2021 of iPad 2022?
Moet dienen voor huiselijk gebruik bij een recent gepensioneerd koppel.
mij lijkt me de meerprijs voor het nieuwe model niet in verhouding met de verbetering
maar de man van het koppel haalt een langere ondersteuning aan als argument voor het nieuwe model maar vraagt zicht dan ook wel of zulk de meerkost waard is
Iemand die voor en nadelen van deze 2 modellen kan aanhalen om de keuze verder te verduidelijken
Ipad 2021 of iPad 2022
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
Als ik hier kijk, ze zijn 70+, dan is de home button toch wel handig. De iPad 2022 heeft die nietmeer.
Vaak als ze vast zitten met iets duwen ze op de knop om terug op het startscherm uit te komen en een andere app te starten.
2x de knop in duwen kent men om een app te sluiten.
Bij de iPad 2022 is dat doormiddel van swipen (onder naar boven), en als er dan nog een dikke hoes tegen vallen rond zit wordt dat nog moeilijker.
Vaak als ze vast zitten met iets duwen ze op de knop om terug op het startscherm uit te komen en een andere app te starten.
2x de knop in duwen kent men om een app te sluiten.
Bij de iPad 2022 is dat doormiddel van swipen (onder naar boven), en als er dan nog een dikke hoes tegen vallen rond zit wordt dat nog moeilijker.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Heb pas de 2021 gekocht voor 333 EUR, een goede prijs en zeker vergeleken met de prijs voor de nieuwe versie met amper verbeteringen.
Zeker voor ouderen zou ik opteren voor de 2021 versie MET knop.
Zeker voor ouderen zou ik opteren voor de 2021 versie MET knop.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Dizzy
- Elite Poster
200 Euro meer en een knop minder, mooi Apple.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 41 keer
Heb vorige week net hetzelfde gedaan aan dezelfde prijs - ik zou niet twijfelen.. Die promo loopt nu ook nog btw.Dizzy schreef: 22 nov 2022, 10:44 Heb pas de 2021 gekocht voor 333 EUR, een goede prijs en zeker vergeleken met de prijs voor de nieuwe versie met amper verbeteringen.
De nieuwe versie ziet er wel moderner uit - maar daarmee is alles gezegd. Voor een pak minder geld heb je een even goede iPad die nog jaren zal meegaan en updates krijgen.
Ter vergelijking - de nieuwste Ipad OS (versie 16) is ook geschikt voor de iPad 5 - een toestel dat al in 2017 werd gelanceerd. Lang genoeg, me dunkt, en een voorbeeld voor Android-tabletsJeor schreef: 21 nov 2022, 23:11maar de man van het koppel haalt een langere ondersteuning aan als argument voor het nieuwe model

Typo-errors corrected
Laatst gewijzigd door phildww 22 nov 2022, 12:02, in totaal 3 gewijzigd.
- Dizzy
- Elite Poster
Ik heb de air 2020 en deze was een cadeau voor mijn vriendin die nog met een hele oude versie werkte. De compatibiliteit met apps begon te mankeren vandaar dat ik nu deze actie heb aangegrepen.
Uit reviews komt de nieuwe trouwens amper beter uit en dat voor meer dan de helft van de prijs erbij. Wil je een Apple tablet dan is dit een nobrainer.
Uit reviews komt de nieuwe trouwens amper beter uit en dat voor meer dan de helft van de prijs erbij. Wil je een Apple tablet dan is dit een nobrainer.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 19 keer
Mijn pa heeft nog een iPad Pro uit november 2015(eerste Pro model), en heeft onlangs ook iPadOS 16.1 gekregen. Dus 7 jaar support is zeker niet slecht, maar de A12Z chip die daarin zit was dan ook heel snel voor die tijd en daarmee de lange support.
Ik denk dat je voor huiselijk gebruik zeker toekomt met de goedkoopste iPad. Daar zit de A13 chip in, dat is niet de meest recente maar meer dan de gemiddelde Android tablet. Ik zou hier nu niet 7 jaar updates verwachten, maar wie weet evenaren ze dat toch. Dat zal nog moeten blijken.
Ik denk dat je voor huiselijk gebruik zeker toekomt met de goedkoopste iPad. Daar zit de A13 chip in, dat is niet de meest recente maar meer dan de gemiddelde Android tablet. Ik zou hier nu niet 7 jaar updates verwachten, maar wie weet evenaren ze dat toch. Dat zal nog moeten blijken.
- Dizzy
- Elite Poster
De iPad die vervangen wordt is van 2014, dat is dus 8 jaar en die werkt nog wel voor veel dingen maar niet meer voor alle apps en iOS 15 is de laatste update. Ze zijn niet de goedkoopste maar zoals ik vaak aanhaal, goedkoop is vaak duurkoop. De oude iPad kan ook nog altijd dienen als mediaplayer, fotolijst, receptenboek of als camera om op de kat te letten 
Wel jammer dat Apple de prijzen zo opgetrokken heeft, ook van de basisversie. De versie die ik heb was rond de 1.000 EUR maar wel 265GB en 4G versie. De hoge opslag gebruik ik om foto's tijdens reizen te backuppen en bekijken/bewerken. 4G is voor op de trein.

Wel jammer dat Apple de prijzen zo opgetrokken heeft, ook van de basisversie. De versie die ik heb was rond de 1.000 EUR maar wel 265GB en 4G versie. De hoge opslag gebruik ik om foto's tijdens reizen te backuppen en bekijken/bewerken. 4G is voor op de trein.