Beste,
Ik heb een voorstel gekregen voor een mobiliteitsbudget. Volgens een collega kan ik dit gebruiken om mijn lening af te betalen ipv een auto in leasing. Dit is voor mij wel heel interessant. Ik lees dat je wel 5 km van je werk moet wonen. Zijn er mensen die dit al doen ? Zijn er zaken waarmee ik rekening mee moet houden ?
Groeten
mobiliteitsbudget Huisvestingskosten & Lening huis
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Ik dacht dat je ook met je groepsverzekering je levensverzekering op je lening kan afkopen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 29 keer
cfr. https://mobiliteitsbudget.be/nl/5-waar- ... den#keuzes
Je werkgever kan dus beslissen dit voordeel niet te gunnen.
En de 5 km is in vogelvlucht...
Toegevoegd na 1 minuut 38 seconden:
Maar lees zeker ook de volgende uitleg, beginnend op: https://mobiliteitsbudget.be/nl/5-waar- ... #duurzaam1Huisvestingskosten
Dichtbij het werk wonen is bij uitstek een duurzame mobiliteitsoplossing.
Wie binnen een straal van 5 km – in vogelvlucht – van de normale plaats van tewerkstelling woont, kan het huurgeld of de intresten van een hypothecaire lening financieren met het mobiliteitsbudget.
Je werkgever kan dus beslissen dit voordeel niet te gunnen.
En de 5 km is in vogelvlucht...
Toegevoegd na 1 minuut 38 seconden:
Meer uitleg hierover in dit artikel: https://www.tijd.be/netto/analyse/vastg ... g/10427178honda4life schreef: 21 nov 2022, 16:55 Ik dacht dat je ook met je groepsverzekering je levensverzekering op je lening kan afkopen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 9 keer
ter info: sinds 2022 is het 10km. En de effectieve werkplaats kan ook gewoon je woning zijn wanneer je 50%+ telewerkt.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
En niemand die weet hoe dat gecontroleerd wordtAndrewBourgeois schreef: 22 nov 2022, 14:43 ter info: sinds 2022 is het 10km. En de effectieve werkplaats kan ook gewoon je woning zijn wanneer je 50%+ telewerkt.

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Staat dat niet gewoon in je contract ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Het is niet het % van het contract dat telt, wel de realiteit.
Geen idee hoe dat gecontroleerd wordt.
Vroeger, in het vorige VAA-systeem, moest je bewijzen dat je de trein nam met treintickets en parkeerabonnementen.
Dus ik hield die altijd braaf bij

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Volgens mij is het uw werkgever die bepaalt wat jouw werklocatie is. Voor de meeste mensen zal dat het bedrijfsadres zijn.
Zelf al werk je 'veel' bij een klant, zal het nog niet evident zijn om dat te veranderen, denk ik.
J.
Zelf al werk je 'veel' bij een klant, zal het nog niet evident zijn om dat te veranderen, denk ik.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 9 keer
https://mobiliteitsbudget.be/nl/5-waar- ... sinbrengenJoe de Mannen schreef: 24 nov 2022, 12:24 Volgens mij is het uw werkgever die bepaalt wat jouw werklocatie is. Voor de meeste mensen zal dat het bedrijfsadres zijn.
J.
'k denk dat dit binnen een paar jaar niet meer bestaat.