EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Voor mijn terugbetaling modem dit gekregen van de ombudsdienst:
Bedankt voor uw bericht. Ik heb dit even nagekeken met onze financiële afdeling. De terugbetaling voor
deze klant staat wel degelijk klaar om uitgekeerd te worden. Momenteel loopt alles heel wat vertraging op
vanwege de situatie. Niet alleen dienen uitgaves goedgekeurd te worden door de gerechtsmandataris,
bovendien is er achterstal op het verwerken van dossiers vanwege de moeilijke periode waarin we ons
bevinden. Meer informatie vindt u terug op volgende pagina:
https://www.edpnet.be/nl/over-ons/edpnet-statement.html
Bedankt voor uw bericht. Ik heb dit even nagekeken met onze financiële afdeling. De terugbetaling voor
deze klant staat wel degelijk klaar om uitgekeerd te worden. Momenteel loopt alles heel wat vertraging op
vanwege de situatie. Niet alleen dienen uitgaves goedgekeurd te worden door de gerechtsmandataris,
bovendien is er achterstal op het verwerken van dossiers vanwege de moeilijke periode waarin we ons
bevinden. Meer informatie vindt u terug op volgende pagina:
https://www.edpnet.be/nl/over-ons/edpnet-statement.html
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Bezorgd als Mixtus klant?WalterB1 schreef: 14 nov 2022, 18:40 Er is ook objectief gezien geen reden om nu weg te gaan bij edpnet omdat er misschien problemen, een faling, zou kunnen komen.

Er zijn 2 opties voor doorstart.WalterB1 schreef: 27 mei 2021, 21:44 Ik bestelde Mixtus vast internet begin maart 2020. Toen was het 29,95 euro. Kort daarna is die prijs opgetrokken naar 39,95 euro. Maar omdat ik bestelde toen het nog 29.95 euro was heb ik die prijs behouden. Momenteel ben ik nog bij Mixtus voor die prijs.

En wat gaat Mixtus doen als Edpnet ermee ophoudt? Mss. kan @liegebeestig daarop antwoorden, vriend des huizes bij Mixtus.

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 20 keer
[Mod]Alle posts over sociaal tarief zijn hier off-topic en werden verwijderd (zoals eerder al aangegeven)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Starter
En toen werd een oude "anekdote" terug actueel: viewtopic.php?f=44&t=30854. Het artikel werd volgens EDP afgedaan als een kwakkel. Geplaatst door een (paar) rancuneuze (ex) werknemer(s). Na een klacht tegen deze werknemer(s) bleek er niets van aan en werd EDP zelf veroordeeld.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
- Bedankt: 29 keer
@Joachim Heel erg bedankt voor de uitleg. Ik hoop (niet alleen voor ons als klanten maar ook voor jullie) dat EDPnet het overleeft.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
En wat gaat @Steven7 doen als reseller van edpnet?satsurfer schreef: 18 nov 2022, 22:34 En wat gaat Mixtus doen als Edpnet ermee ophoudt? Mss. kan @liegebeestig daarop antwoorden, vriend des huizes bij Mixtus.![]()
(geholpen door @satsurfer als ronselaar op fora)
Steven Nijs is altijd correct geweest na zijn multilevelmarketing verhaal bij Euphony, maar welke optie is nu nog mogelijk voor zijn klanten?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 10 keer
We zijn 11 jaar verder. Ik betwijfel dat als het water toen al aan de lippen stond, dat ze het nog zo lang hadden uitgehouden. De relevantie van dit artikel lijkt me dus behoorlijk klein.Fast & Curious schreef: 19 nov 2022, 00:55 En toen werd een oude "anekdote" terug actueel: viewtopic.php?f=44&t=30854. Het artikel werd volgens EDP afgedaan als een kwakkel. Geplaatst door een (paar) rancuneuze (ex) werknemer(s). Na een klacht tegen deze werknemer(s) bleek er niets van aan en werd EDP zelf veroordeeld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 4 keer
@Jeor , actief vooral in 'allerlei' , 28 berichten in 2 jaarJeor schreef: 19 nov 2022, 12:15 En wat gaat @Steven7 doen als reseller van edpnet?
(geholpen door @satsurfer als ronselaar op fora)

Wij waren naïeve idioten volgens @liegebeestig

Ik ben 'ronselaar'

Dat kan Steven zelfs niet verkopen. Als ik het product goed vindt, waarom ben ik dan een 'ronselaar'? Gewoon elkaar helpen op een forum? Iemand die Orange of Hey aanraadt op forum is dat dan ook?
Jij eerder een roddelaar.

Oei, waarom zo bezorgd voor reseller @Steven7 ?
Ik zal er geen eur door verliezen, want kreeg niets.
Alleen spijtig van een goede ISP te verliezen, die beantwoordde aan mijn eisen.
Beetje scammer, @Jeor ?
En on-topic nu:
Dit is waar het geld vooral naartoe ging:
https://fincheck.be/nl/person/Philip-DEUTZ
Laatst gewijzigd door satsurfer 19 nov 2022, 17:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Bedankt: 10 keer
Misschien wel, maar voor mij was het nuttige informatie (die hier nu niet meer te vinden is voor anderen).philippe_d schreef: 19 nov 2022, 00:00[Mod]Alle posts over sociaal tarief zijn hier off-topic en werden verwijderd (zoals eerder al aangegeven)
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Idem voor mij, toch jammer dat nuttige informatie die voor sommige mensen relevant kan zijn zomaar verwijderd worden.TomMe schreef: 19 nov 2022, 15:46Misschien wel, maar voor mij was het nuttige informatie (die hier nu niet meer te vinden is voor anderen).philippe_d schreef: 19 nov 2022, 00:00[Mod]Alle posts over sociaal tarief zijn hier off-topic en werden verwijderd (zoals eerder al aangegeven)
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Ben al meer dan een jaar geen klant meer bij Mixtus, voor de duidelijkheid.
Zoals ik het begrijp is Mixtus een zakelijke klant bij EDPnet. Wat Mixtus doet met de afgenomen producten is niet de zaak van EDPnet. Mixtus verkoopt die producten door zonder relatie van de eindgebruiker met EDPnet.
Dus als er iets zou gebeuren met EDPnet is Mixtus gewoon een klant zoals alle anderen.
Steven N. brengt klanten aan bij EDPnet maar die klanten zijn volwaardig klant bij EDPnet. De voorwaarden zijn enkel een klein beetje anders. Ook geen probleem daar. Enkel zullen dan de voorwaarden tegelijk met iedereen veranderen naar die van de overnemer.
edit: spelling
Zoals ik het begrijp is Mixtus een zakelijke klant bij EDPnet. Wat Mixtus doet met de afgenomen producten is niet de zaak van EDPnet. Mixtus verkoopt die producten door zonder relatie van de eindgebruiker met EDPnet.
Dus als er iets zou gebeuren met EDPnet is Mixtus gewoon een klant zoals alle anderen.
Steven N. brengt klanten aan bij EDPnet maar die klanten zijn volwaardig klant bij EDPnet. De voorwaarden zijn enkel een klein beetje anders. Ook geen probleem daar. Enkel zullen dan de voorwaarden tegelijk met iedereen veranderen naar die van de overnemer.
Laatst gewijzigd door WalterB1 19 nov 2022, 20:24, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Als je vragen hebt of info zoekt over sociale telecom tarieven, staat het iedereen vrij om hierover een aparte topic te startensailormars schreef: 19 nov 2022, 16:21Idem voor mij, toch jammer dat nuttige informatie die voor sommige mensen relevant kan zijn zomaar verwijderd worden.TomMe schreef: 19 nov 2022, 15:46Misschien wel, maar voor mij was het nuttige informatie (die hier nu niet meer te vinden is voor anderen).philippe_d schreef: 19 nov 2022, 00:00[Mod]Alle posts over sociaal tarief zijn hier off-topic en werden verwijderd (zoals eerder al aangegeven)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 75 keer
Iedere terugbetaling bij Edpnet moet goedgekeurd worden door een gerechts mandataris.
Dus het word even wachten alvorens en of je uw geld nog zal terug zien.
Dus het word even wachten alvorens en of je uw geld nog zal terug zien.
Internet: Hey! 34 Euro
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
ik wacht af tot wat er 15/12 wordt gecommuniceerd al zou het wel leuk zijn moest er in tussentijd iets van update komen rond de stand van zaken.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Waarschijnlijk oud IP van Orange en naam ergens nog niet up2date
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
eerder misschien een IP van edpnet, dat ze indertijd aan orange doorgeleend hadden toen orange nog via edpnet dsl doorverkocht, en ergens vergeten de reverse of whois voor dat netblok aan te passen denk ik.
zullen het enkel weten/kunnen uitzoeken als Victorb het ip adres hier deelt (eventueel zonder het laatste cijfer voor privacy)
heeft in ieder geval zeker niets met de huidige situatie van edpnet te maken, daar moet je je geen zorgen over maken
zullen het enkel weten/kunnen uitzoeken als Victorb het ip adres hier deelt (eventueel zonder het laatste cijfer voor privacy)
heeft in ieder geval zeker niets met de huidige situatie van edpnet te maken, daar moet je je geen zorgen over maken

- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Ik zou het persoonlijk negeren. Zolang alles werkt geen zorgen over maken.
Internet = Telenet + HeyTelecom
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Dat is al lang dat je bij speedtesten ook orang ipv edpnet krijgt. Al zeker enkele jaren
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik moet me toch afvragen wat dit betekent voor de Fiberklaar aansluitingen van EDPnet. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het model is iets in de zin van ISPs zorgen voor backhaul + materiaal in de wijkpops, met andere woorden een grote investering. Ik kan me niet voorstellen dat dat kan nu EDPnet in slechte papieren zit.
EDPnet moet echt beginnen communiceren.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Edpnet neemt gewoon af van proximus. Geen eigen materiaal in popsbiot schreef: 26 nov 2022, 00:21 Ik moet me toch afvragen wat dit betekent voor de Fiberklaar aansluitingen van EDPnet. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het model is iets in de zin van ISPs zorgen voor backhaul + materiaal in de wijkpops, met andere woorden een grote investering. Ik kan me niet voorstellen dat dat kan nu EDPnet in slechte papieren zit.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 6 keer
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Dat kan best zijn.
Maar heeft er ook maar iemand effectief een mail hierover gehad?
Ik zeker niet.
Ik zeker niet.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Waarom zou dat moeten? Wat zou daar dan in moeten staan?svermassen schreef: 26 nov 2022, 12:06 Dat kan best zijn.
Ik zeker niet.

- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Wat er ook gaande is bij EDPnet die moeten eerst intern zien een oplossing te vinden. Vermoedelijk in overleg met hun juridische adviseurs. Mogelijk zijn die in onderhandeling met investeerders of bepaalde andere partijen. Dat er dan geen communicatie gedaan gaat worden is te verwachten.
Er is ook het personeel van EDPnet. Die moeten voor iedereen op de hoogte gebracht worden van de toestand. De klanten informeren zullen ze wel doen wanneer er iets te zeggen is en de situatie stabiel is.
In afwachting; internet werkt. En alhoewel de domiciliëring niet werkt werkt de facturatie ook nog. Dus als klant die geen technische problemen heeft is er geen probleem.
Er is ook het personeel van EDPnet. Die moeten voor iedereen op de hoogte gebracht worden van de toestand. De klanten informeren zullen ze wel doen wanneer er iets te zeggen is en de situatie stabiel is.
In afwachting; internet werkt. En alhoewel de domiciliëring niet werkt werkt de facturatie ook nog. Dus als klant die geen technische problemen heeft is er geen probleem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zo is het inderdaad. Mixtus heeft me enkele weken geleden gecontacteerd met de boodschap dat de Belgische klanten over zullen gaan van edpnet naar Sewan. Verder geen verschil. Op dit moment werkt mijn Mixtus verbinding nog via Edpnet zoals voorheen. Mixtus kiest gewoon zelf waar zij klant zijn.WalterB1 schreef:Ben al meer dan een jaar geen klant meer bij Mixtus, voor de duidelijkheid.
Ik zit nu bijna 3 jaar bij hen met vdsl en nog steeds perfecte service. Als er eens een probleem is dan word ik ogenblikkelijk geholpen. Mijn vierde jaarcontract ligt klaar.
Ik snap dan ook de onafhoudende persoonlijke aanvallen niet van specifiek een van de userbase leden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Sewan was vroeger 3starsnet. Die deden vooral voip-telefonie. Sinds ze overgenomen zijn door Sewan bedienen ze alleen nog bedrijven. Het budget-aanbod voor consumenten is geschrapt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Inderdaad, hier ook veel te veel problemen mee gehad.
- Garpenlov
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 74 keer
Net zo irrelevant als jou positie in deze situatie.
Dit is voor EDPnet intern, niet voor jou als gewone klant.
Zolang er geen faillissement verklaard is, dan is er helemaal niets om zorgen over te maken.
Het feit dat Joachim iets deelt hierover is een gunst, maar dat hoefde die helemaal niet.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Sinds 19u00 (30/11/2022) geen internet meer via EDPNet, Fritz!box toont Internet not connected, VDSL interupted. Hebben ze er definitief de stekker uitgetrokken, of is dit enkel bij mij een probleem?
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Hier ook geen probleem (82 days up).
Ik ga er van uit dat, mocht er iets veranderen dat zeker zal meegedeeld worden en dat je niet plots zonder internet gaat vallen. Mogelijk is er ergens in je buurt een kabel verbroken of een of ander technisch defect.
Hebben de buren (met VDSL) ook problemen?
Have you tried to switch it off and on again?
Geen sync kan op een probleem in de ROP wijzen.
Ik ga er van uit dat, mocht er iets veranderen dat zeker zal meegedeeld worden en dat je niet plots zonder internet gaat vallen. Mogelijk is er ergens in je buurt een kabel verbroken of een of ander technisch defect.
Hebben de buren (met VDSL) ook problemen?
Have you tried to switch it off and on again?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 38 keer
Ze communcieren hier toch openlijk over ?dovo schreef: 10 nov 2022, 15:57
Er geven hier ook mensen aan dat dit soort berichtgeving klanten doet wegstromen. In mijn geval kan ik zeggen dat het gebrek aan communicatie en de bizarre uitgaven zoals helicopter mij weghouden. Het staat EDPnet vrij om in deze topic en in die van de avond latency te reageren. Als ze straks beweren niet af te weten van deze discussies en dat als excuses gebruiken om niet te reageren, maak dat een ander wijs.
EDPnet geeft aan dat de belasting van de helpdesk het enkel voor hun moeilijker maakt, ook hier weer: COMMUNICATIE. Zet gewoon online hoe lang iemand moet wachten op oplevering lijn, de huidige FAQ bevatte te veel placeholder antwoorden om nuttig te zijn.
Ik denk dat niemand hier EDPnet wil zien verdwijnen, maar ook niemand hier wil thuis slecht of helemaal geen internet. Ga niet tegen de pers zeggen er is niets mis met onze dienstverlening, terwijl mensen onbeantwoord blijven.
Zie https://issues.edpnet.be/
Zowel over over de latency als de helpdesk problemen.
Toegevoegd na 1 minuut 16 seconden:
ahrand schreef: 30 nov 2022, 19:33 Ik vrees dat dat enkel bij jou is. Hier geen probleem (42 days up)
Als IT'er en fan van the IT crowd het eerste dat ik probeerdeon4bam schreef: 30 nov 2022, 19:46 Have you tried to switch it off and on again?