amazon prime mail

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

zijn er voordelen aan verbonden wanneer ik mijn amazon prime abbo laat overzetten van amazon.de naar amazon.com/be want kreeg hierover een mail. Ik zou aan dezelde voorwaarden (2,99/maand) kunnen overstappen maar als ik dit niet doe geeft dit nadeel of maakt het niet uit. Anderzijds heb ik ook wat schrik dat er toch iets zou mislopen en dat ik niet meer aan 2,99 per maand ga kunnen blijven. best misschien zo laten? Zijn er al die overgestapt zijn?
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Te Koop forum

Grotere vraag is of het aanbod op Amazon.com.be (vreemde url..,) even goed is en of de prijzen even goed zijn als op amazon.de/.nl...
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

En dat is het dus niet.

Amazon.nl is duurder dan .de (zelfs met correcte btw) en de .com.be ook, als deze zelfs niet nog duurder is.

Maar prime kost er wel minder dacht ik...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

De voeding die ik kocht gisteren was €70 op de .nl en net geen €100 op de .com.be
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Tja voor wat heb je eigenlijk prime?

Ze pushen dit ongelofelijk hard, maar zolang je de keuze hebt zie ik voor mezelf geen voordeel.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ben overgestapt van .de naar .com.be, en ze hebben het €50 jaar abo van .de terugbetaald (ook al vervalt dat normaal volgende week 🤣). Sommige dingen zijn goedkoper op .de, sommige op .com.be. Leveringen op .com.be zijn wel sneller (de dag zelf al bij meeste producten) en prime kost er de helft van .de. Ik heb dus in feite 2 jaar gratis Prime gekregen.

Je kan wel nog gewoon op .de blijven winkelen, je hebt er dan gewoon geen Prime meer. Het is vanaf heden ook onmogelijk om nog een Prime abonnement te nemen op de Duitse Amazon. Ik denk dat ze op termijn iedereen gaan overzetten.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

:eek: de dag zelf
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Ik blijf Prime op .de gezien de voorraad er het grootst is en de prijzen er gemiddeld het laagst. Ze gaan me dus geforceerd moeten overzetten :-D (wat ze vroeg of laat wel zullen doen).

Op amazon.com.be krijgt iedereen (voorlopig toch nog) altijd gratis verzending als je een bpost afhaalpunt kiest, wat het voordeel van Prime dus wel uitholt.

Dat is ook wel het voordeel van amazon.com.be, dat je nu eindelijk met Amazon rechtstreeks bij bpost punten kan laten afleveren. Amazon.fr heeft sinds jaar en dag al de optie voor DPD afhaalpunten bij ons, maar dat duurt wel twee dagen langer.

Amazon.nl is zelden interessant, tenzij Bol of een andere Nederlandse winkel een promotie doet voor het een of het ander want dan matchen ze doorgaans wel en kunnen ze goedkoper uitvallen dan de .de. Altijd eens vergelijken dus.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Altijd vergelijken tussen de amazon fr, de en nl. Prijzen schelen soms enorm. De com.be vind ik momenteel nog niet interessant. Soms is zelfs de .it of .es goedkoper (hierbij komen wel nog verzendkosten).
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Ik blijf ook op de .de site..de prime days lijken me sowieso beter op de .de site dan op de .com.be ..ja je hebt het voordeel dat ze dezelfde dag leveren als je bij betaald maar dat heb je ook als je meer dan 20e besteld en dan bij betaald...
Het lijkt me een persoonlijke keuze eerlijk gezegd.
Wat het vergelijk betreft, altijd vergelijken tussen de be it es fr nl en de site...daar is trouwens ook een site voor om dat te doen

https://bstore.be/amazon/

Altijd handig want ook op amazon kunnen er grote prijsverschillen zijn
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 63 keer

Tipje...

https://www.hagglezon.com/

Ik blijf intussen bij Amazon.fr met m'n Prime. Maakt geen verschil qua prime. En ze leveren dag op dag.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Nog eentje dan, grote fan van hun browser integratie: https://keepa.com/
ooh. shiny.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

tom35 schreef: 16 nov 2022, 15:14 Ik blijf ook op de .de site..de prime days lijken me sowieso beter op de .de site dan op de .com.be ..ja je hebt het voordeel dat ze dezelfde dag leveren als je bij betaald maar dat heb je ook als je meer dan 20e besteld en dan bij betaald...
Het lijkt me een persoonlijke keuze eerlijk gezegd.
Wat het vergelijk betreft, altijd vergelijken tussen de be it es fr nl en de site...daar is trouwens ook een site voor om dat te doen

https://bstore.be/amazon/

Altijd handig want ook op amazon kunnen er grote prijsverschillen zijn
bedankt voor de tip!

Toegevoegd na 35 seconden:
jutuiz schreef: 16 nov 2022, 16:24 Tipje...

https://www.hagglezon.com/

Ik blijf intussen bij Amazon.fr met m'n Prime. Maakt geen verschil qua prime. En ze leveren dag op dag.
bedankt voor de tip!
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Ik ben van de naar nl gegaan en daar blijf ik. CR2016 gekocht onlangs. 1,98 euro op nl, net geen 8 op de be. Autolamp, 98c op nl, 2,49 be.

Ik vraag me af hoe ze voor minder dan een euro dat pakjes kunnen leveren.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

SPR schreef: 16 nov 2022, 19:12 Ik vraag me af hoe ze voor minder dan een euro dat pakjes kunnen leveren.
Door te besparen op de arbeidslonen?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

SPR schreef: 16 nov 2022, 19:12 Ik vraag me af hoe ze voor minder dan een euro dat pakjes kunnen leveren.
Op dezelfde manier als de goedkope vliegtickets. Iemand betaald altijd voor de lage prijzen en dat is meestal personeel. cabin crew, bagageafhandelaars, Bengaalse textielwerk(st)ers, koeriers...
Het is niet Amazon (of Ryanair of Primark) die er minder gaat aan verdienen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Uiteindelijk betaal ik ook wel voor Prime naar mijn bescheiden mening. Het is niet dat ik heel veel op Amazon bestel en eerlijk gezegd heb ik Prime voor hun streaming aanbod en eigenlijk minder op gratis verzenden. Dat is een bonus. :)
yezzer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 18 keer

Misschien hier toch even inpikken met een prime gerelateerde vraag:
Stel ik word prime klant via Amazon.com.be, mag/kan ik er dan van uitgaan dat het film aanbod Nederlandstalig ondertiteld is?
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Te Koop forum

yezzer schreef: 17 nov 2022, 11:40 Misschien hier toch even inpikken met een prime gerelateerde vraag:
Stel ik word prime klant via Amazon.com.be, mag/kan ik er dan van uitgaan dat het film aanbod Nederlandstalig ondertiteld is?
Neen, Primevideo is zelfde editie als via .de/.fr/.nl/.com. De locatie van waar je de app start is wel van toepassing.

Toegevoegd na 26 seconden:
yezzer schreef: 17 nov 2022, 11:40 Misschien hier toch even inpikken met een prime gerelateerde vraag:
Neen, Primevideo is zelfde editie als via .de/.fr/.nl/.com. De locatie van waar je de app start is wel van toepassing.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Ik had prime bij Amazon DE en ben bij de lancering van Amazon NL overstapt naar de Prime van NL. Tot mijn verbazing betaal ik daar nog steeds slecht 2,99 euro. Ik gebruik de streaming dienst van Amazon veel.

De verwachting was dat die prijs tijdelijk was voor de lancering van de NL versie. Maar die logica gaat ook op voor de BE versie. Ik heb de indruk dat als je gaat overstappen je administratief een nieuwe klant gaat zijn voor Prime, nu bij de BE versie. De prijs is gelijk daar. Bij DE was de prijs wel hoger tegenover NL.

Als Amazon de prijs van Prime zou optrekken lijkt het aannemelijk dat ze dat minder snel gaan doen bij een pas opgerichte Amazon-land website.

Ik zie geen direct voordeel noch nadeel in blijven of veranderen. Maar wel een potentieel voordeel ivm de prijs. Overstappen lijkt mij dan ook de beste keuze.

Onlangs een bestelling geplaatst bij Amazon ES omdat het gewenste artikel niet te koop was bij NL, BE of DE of FR. Was geen probleem om daar te bestellen. Wel 5,5 euro verzendingskosten moeten betalen. Kwam snel met UPS.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”