vraag POE switch

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
tweety1959
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Een vraagje ik heb 3 toestelen die over POE werken....
mijn POE switch heeft 8 poorten...
kan ik gewone toestellen ook aansluiten op die poorten als dat toestel geen POE nodig heeft? bv mijn laptop of een gewone pc...

bedankt voor de info!
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 44 keer
Provider
Te Koop forum

Ja, hier een switch waar alle poorten POE zijn, de poort naar de uplink is dus ook een POE link, maar voedt dus geen apparaat.
YordiDR
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Dit kan perfect. De PoE is optioneel bij een actieve link. Je kan dus perfect een mix hebben van PoE en non-PoE toestellen op dezelfde switch.

Sent from my BE2029 using Tapatalk

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Wel met de opmerking dat bovenstaande uitleg klopt voor moderne PoE implementaties (802.3af en nieuwer). Als je een toestel verbindt proberen die met verwaarloosbare voltages na te gaan of het een PoE toestel is, en pas als het toestel daarop positief reageert wordt een groter voltage opengezet. Een non-PoE toestel zal niet reageren.

Als het een oude pre-802.3af switch is moet je wel iets nagaan. Pre-802.3af implementaties waren een wirwar van proprietaire systemen. Evenwel zaten er daar ook "Passive PoE" implementaties tussen die continu een zeker voltage (doorgaans 24V, maar soms ook meer) op de poort zetten, meestal (maar niet altijd) pas nadat de poort daartoe geconfigureerd werd. In zo'n geval is er een risico als je vergeet hoe de poort geconfigureerd is en je dan een toestel verbindt dat niet met zo'n voltage op de netwerkpoort overweg kan.

802.3af bestaat al sinds 2003, maar switches met oudere implementaties werden nog tot ruim in het vorige decennium verkocht. Er werden voor een hele lange overgangstijd (mogelijks vandaag nog altijd) ook switches verkocht die 802.3af en een oudere implementatie naast elkaar ondersteunen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”