Tele2 wil beveiligen maar creëert zodoende beveiligingslek!

Plaats reactie
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

Slimme kerels
Ze willen nie da der mee de router geprutst wordt
Maar door em volledig af te sluiten van ons staat de standaard draadloze beveiliging ingesteld als WEP-encryptie
Zoals velen weten kunt ge deze zéér makkelijk kraken!
Interessant voor wardrivers (mensen die rondrijden op zoek naar open draadloze netwerken maar meestal in industriële gebieden)
Kijk mijn mening is simpel:

Dees kan nie!
Tis toch ook nie zo da als ge ne frigo van Zanussi koopt da ge naar under moet bellen (OP NEN 070 NUMMER DAN NOG!) om em open te doen é!
Ge hebt der voor betaald dus is et van u!
Ne, there you have it!
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

en als ge 'm op ebay zet en zelf ne modem/router gebruikt die geen beperkingen heeft?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

grox schreef:en als ge 'm op ebay zet en zelf ne modem/router gebruikt die geen beperkingen heeft?


op ebay zetten? Ik mag hopen dat het gehuurd materiaal is, als het gekocht is en je mag er niet op inloggen denk ik zelfs dat t ontwettelijk is!

Als het gehuurd is kan je weinig doen, waarschijnlijk stond dit als voorwaarde ergens in de kleine lettertjes...
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

De Tele2box wordt gekocht voor zo'n 80€, dus niet gehuurd...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

normaal kan je die toch resetten? .. of is het custom firmware..
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Je zal hem kunnen resetten en de originele firmware er kunnen opzetten, maar die functies zullen pas tevoorschijn komen als je in het systeem zit, wat net geblokt is...

Diegene die geen VoIP telefonie hoeven, en enkel bellen met gsm, gebruiken best een andere router...

Diegene die nog geen Tele2 All-in hebben, blijven er beter weg
-> http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=94424
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Svekke schreef:Je zal hem kunnen resetten en de originele firmware er kunnen opzetten, maar die functies zullen pas tevoorschijn komen als je in het systeem zit, wat net geblokt is...

Diegene die geen VoIP telefonie hoeven, en enkel bellen met gsm, gebruiken best een andere router...

Diegene die nog geen Tele2 All-in hebben, blijven er beter weg
-> http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=94424


We hebben al besteld :s Omdat Telenet altijd veel te duur is met die f*** volumeblokken en belgacom ook want we bellen bekan nooit :s

Tele2 is gewoon een stelletje verneukte mensen! Die beloven iets en geven het ni, zelfde met die snelheid! Ik snap ni dat ze zoiet kunnen doen :s Echt ni. Hier zei onlangs iemand dat we petitie gingen tekenen TEGEN Tele2 wel kzal em ook ondertekenen!

STELLETJE f*** HOERIGE LOSERS!
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Router is inderdaad onbereikbaar, maar denk niet dat we hier "illegale" praktijken gebruiken aangezien het eigenlijk gaat om de verbinding met onze servers die we moeten voorzien. U koopt het product voor onze verbinding, niet voor een skynet verbinding of iets dergelijks dus is het lijkt me toch normaal dat we ervoor zorgen dat er niets mis kan lopen?

Ach ja, ieder zijn eigen mening.


Mvg,
Tele2Tech
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Tele2Tech, ondertussen is een groot deel van de internettoepassingen wel onbruikbaar, omdat we geen poorten kunnen forwarden. Het liefst zou ik de router gewoon als bridge gebruiken naar één enkel intern ip, maar dat kan natuurlijk niet omdat jullie het wachtwoord van mijn eigendom achterhouden.

De helpdesk zegt wel dat ze een ticket aanmaken en het gaan oplossen, maar daar geloof ik ondertussen geen snars meer van.

Wat is er trouwens zo geheim aan die instellingen? Wat kunnen wij eraan veranderen dat Tele2 schade zou toebrengen? Qua Voip is het enige dat instelbaar is het ip en de poort van de SIP en proxy servers. Big deal. Het is niet zo dat we plots alle comfort diensten gratis zouden kunnen activeren of gratis naar Verweggistan zouden kunnen bellen als we toegang tot onze aangekochte en betaalde router zouden krijgen.

Het *enige* dat jullie hiermee bereiken is dat jullie iedereen die iets van netwerken kent de handen afsnijden. Jullie hebben in mijn kennissenkring al minstens drie potentiële klanten verloren door mijn ervaring met Tele2, en zolang jullie mij geen toegang geven tot mijn eigen router, blijf ik jullie afraden bij iedereen die het wil horen. (Terwijl ik voorheen, enkel afgaande op de specificaties, jullie aan alle kanten bejubelde.)
Laatst gewijzigd door Koyan 21 dec 2005, 00:18, in totaal 1 gewijzigd.
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Om heel eerlijk te zijn, zelfs wij kunnen niet inloggen op die routers. Ik kan wlan niet uitschakelen bij een klant, maar door de opmerkingen van installateurs en klanten zal hiervoor wel een oplossing gezocht en gevonden worden. Waar telefonie bv geblokkeerd zal zijn maar de rest toch toegankelijk.

Mvg,
Tele2Tech
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Tele2Tech schreef:Om heel eerlijk te zijn, zelfs wij kunnen niet inloggen op die routers. Ik kan wlan niet uitschakelen bij een klant, maar door de opmerkingen van installateurs en klanten zal hiervoor wel een oplossing gezocht en gevonden worden. Waar telefonie bv geblokkeerd zal zijn maar de rest toch toegankelijk.

Mvg,
Tele2Tech


Kijk, dàt zou al een hele vooruitgang zijn. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit inderdaad gebeurt.

In ieder geval bedankt voor de moeite, en om te reageren hier.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Vraag me af hoe lang het zal duren eer de logins bekend zullen raken voor dit routerke ... iemand zal er ooit wel eens ingeraken zeker :)

Niet om illegale brol uit te steken, maar ik wil wel zelf mijn instellingen kunnen beheren en een stevige WPA beveiliging inbouwen of wireless uitzetten als ik wil ! Snap dit toch echt niet hoor ... dat nu de firmware gemod was zodat je niet aan de VOIP instellingen kan prutsen ok, maar wat ik thuis doe met mijn netwerk is toch mijn eigen zaak zeker??

Tele2 heeft sinds zijn introductie serieus wat pluimen verloren , amai !!!!

- Enorm lange aansluitingstijden
- ondermaatse transmissiesnelheden
- afschaffing van unlimited optie, zonder dit ergens te melden!
- Locked router met een open zeef als wireless
- De helpdesk is op z'n zachst te zeggen NIET bekwaam.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Tele2Tech schreef:Om heel eerlijk te zijn, zelfs wij kunnen niet inloggen op die routers. Ik kan wlan niet uitschakelen bij een klant, maar door de opmerkingen van installateurs en klanten zal hiervoor wel een oplossing gezocht en gevonden worden. Waar telefonie bv geblokkeerd zal zijn maar de rest toch toegankelijk.

Mvg,
Tele2Tech

Dat doet mij denken, misschien is de enigste reden van Tele2 wel dat ze niet willen dat je gemakkelijk kan overstappen naar een andere operator die goedkopere voip aanbiedt. Zoals hierboven ergens gezegd, er zijn maar een stuk of 3 instellingen om voip te doen werken en dat kan niet echt een groot probleem zijn voor de helpdesk. Dat kunnen ze zelfs online zetten zodat er geen support voor gegeven moet worden.

Het is en blijft onverantwoord dat je een toestel koopt en daar totaal niks van kan instellen! Als ik een tv koop wil ik ook het geluid en beeld kunnen instellen. Stel je voor dat dit gelockt wordt en enkel door de kabelmaatschappij kan ingesteld worden. Absurd? Dat is exact hetzelfde wat nu gebeurd met die box. Als je alle kanalen van je tv wist dan is dat ook jouw probleem en niet van de kabelmaatschappij.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb laatst nog een vergelijkbare setup opgezet bij iemand met het Nederlandse Tiscali Telefonie Totaal. De modem daar is een ZyXEL met ook VoIP (SIP). Die modem staat gewoon volledig open, ook het SIP-gedeelte. Ik kan dus de servers van "telefoniedienst.nl" wijzigen naar een andere.

... maar blijkbaar kan dat niet in België ...

Tiscali.nl biedt zelfs firmware-upgrades aan. Maar die zijn niet gecrippled op enige manier, er wordt wel standaard de sip-servers van hen ingevuld. Big deal.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”