Die 20 EUR krijg ik ook. Maar bij mijn vriendin is het dit of niets.heist_175 schreef: 10 nov 2022, 15:23 Ik krijg van mijn werkgever een internetvergoeding, zonder dat het beperkt is tot het duopolie.
En bij EDPnet dekt die internetvergoeding meer dan de helft van het abonnement.
EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers
-
AndrewBourgeois
- Plus Member

- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 9 keer
-
dovo
- Plus Member

- Berichten: 118
- Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 39 keer
Er viel mij iets op: EDPnet heeft aanzienlijk veel ongebruikte IPv4 ruimte, ongeveer 1,2 miljoen euro waard. Dat kunnen ze in een week tijd direct cashen of misschien zelfs gebruiken om Proximus in natura te betalen.
Als EDPnet dus niet wou dat dit in het nieuws zou komen: dan hadden ze dit kunnen voorkomen, of de schuld ligt gewoon ver boven de 1,2mil. Dus of ze zijn bewust bezig, en ze hebben bewust dit laten gebeuren, of de schuld bedraagt ettelijke miljoenen euro’s. In geval van het laatste is het maar de vraag hoe reëel de kans is op herstel.
Er geven hier ook mensen aan dat dit soort berichtgeving klanten doet wegstromen. In mijn geval kan ik zeggen dat het gebrek aan communicatie en de bizarre uitgaven zoals helicopter mij weghouden. Het staat EDPnet vrij om in deze topic en in die van de avond latency te reageren. Als ze straks beweren niet af te weten van deze discussies en dat als excuses gebruiken om niet te reageren, maak dat een ander wijs.
EDPnet geeft aan dat de belasting van de helpdesk het enkel voor hun moeilijker maakt, ook hier weer: COMMUNICATIE. Zet gewoon online hoe lang iemand moet wachten op oplevering lijn, de huidige FAQ bevatte te veel placeholder antwoorden om nuttig te zijn.
Ik denk dat niemand hier EDPnet wil zien verdwijnen, maar ook niemand hier wil thuis slecht of helemaal geen internet. Ga niet tegen de pers zeggen er is niets mis met onze dienstverlening, terwijl mensen onbeantwoord blijven.
Als EDPnet dus niet wou dat dit in het nieuws zou komen: dan hadden ze dit kunnen voorkomen, of de schuld ligt gewoon ver boven de 1,2mil. Dus of ze zijn bewust bezig, en ze hebben bewust dit laten gebeuren, of de schuld bedraagt ettelijke miljoenen euro’s. In geval van het laatste is het maar de vraag hoe reëel de kans is op herstel.
Er geven hier ook mensen aan dat dit soort berichtgeving klanten doet wegstromen. In mijn geval kan ik zeggen dat het gebrek aan communicatie en de bizarre uitgaven zoals helicopter mij weghouden. Het staat EDPnet vrij om in deze topic en in die van de avond latency te reageren. Als ze straks beweren niet af te weten van deze discussies en dat als excuses gebruiken om niet te reageren, maak dat een ander wijs.
EDPnet geeft aan dat de belasting van de helpdesk het enkel voor hun moeilijker maakt, ook hier weer: COMMUNICATIE. Zet gewoon online hoe lang iemand moet wachten op oplevering lijn, de huidige FAQ bevatte te veel placeholder antwoorden om nuttig te zijn.
Ik denk dat niemand hier EDPnet wil zien verdwijnen, maar ook niemand hier wil thuis slecht of helemaal geen internet. Ga niet tegen de pers zeggen er is niets mis met onze dienstverlening, terwijl mensen onbeantwoord blijven.
- Sinna
- Elite Poster

- Berichten: 3219
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
De CEO van edpnet, @Joachim Slabbaert, is lid van Userbase. Ik vind het uitermate vreemd dat hij nog niets van zich heeft laten horen.dovo schreef: 10 nov 2022, 15:57 Het staat EDPnet vrij om in deze topic en in die van de avond latency te reageren. Als ze straks beweren niet af te weten van deze discussies en dat als excuses gebruiken om niet te reageren, maak dat een ander wijs.
Computer(k)nul
- serialchiller
- Premium Member

- Berichten: 691
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Dat lijkt me net eerder normaal. Die zal wel genoeg om handen hebben met bedrijf runnen, personeel geruststellen, vergaderen met advocaten etc...
-
boulder
- Elite Poster

- Berichten: 6112
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Iemand vroeg waarom ik Orange niet als alternatief zag.
Kun je Orange nemen voor internet en mobiel, maar niet voor TV, waar je dan bij Telenet blijft, of gaat dat niet?
Persoonlijk hoop ik gewoon dat EDPNet kan blijven bestaan, maar ik ben er niet gerust op, bescherming tegen schuldeisers is altijd de eerste stap.
Het kan zijn dat ze achter de schermen een overnemer zoeken, maar als die dan niet gevonden wordt, en men zit met een structureel probleem dat de uitgaven veel hoger zijn dan de inkomsten, dan heb je na een tijdje toch een faillissement.
Ik zal waarschijnlijk blijven tot de laatste dag, heb dat ook zo gedaan bij Dommel, maar op een bepaald moment voelt het dan toch als de laatste der Mohikanen.
Qua GSM ben ik toch al een paar keer moeten veranderen : Simyo, Dommel.
Hopelijk niet opnieuw met EDPNet.
Kun je Orange nemen voor internet en mobiel, maar niet voor TV, waar je dan bij Telenet blijft, of gaat dat niet?
Persoonlijk hoop ik gewoon dat EDPNet kan blijven bestaan, maar ik ben er niet gerust op, bescherming tegen schuldeisers is altijd de eerste stap.
Het kan zijn dat ze achter de schermen een overnemer zoeken, maar als die dan niet gevonden wordt, en men zit met een structureel probleem dat de uitgaven veel hoger zijn dan de inkomsten, dan heb je na een tijdje toch een faillissement.
Ik zal waarschijnlijk blijven tot de laatste dag, heb dat ook zo gedaan bij Dommel, maar op een bepaald moment voelt het dan toch als de laatste der Mohikanen.
Qua GSM ben ik toch al een paar keer moeten veranderen : Simyo, Dommel.
Hopelijk niet opnieuw met EDPNet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
dragonflo
- Elite Poster

- Berichten: 969
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
Officieel zit edpnet in een reorganisatie waarbij ze overleggen met hun schuldeisers hoe en wat ze moeten betalen. Ik vermoed dat Proximus hun grootste schuldeiser zal zijn, dus de toegevingen zullen van Proximus moeten komen. Schuld kwijtschelden, afbetalingsplan opstellen, misschien tarieven bijstellen of een combinatie van dat alles. Hoe graag ziet Proximus, edpnet ten onder gaan.
-
springfield
- Pro Member

- Berichten: 281
- Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 10 keer
Proximus is een beursgenoteerd bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Waarom zouden ze schulden kwijtschelden?dragonflo schreef: 10 nov 2022, 17:28 Officieel zit edpnet in een reorganisatie waarbij ze overleggen met hun schuldeisers hoe en wat ze moeten betalen. Ik vermoed dat Proximus hun grootste schuldeiser zal zijn, dus de toegevingen zullen van Proximus moeten komen. Schuld kwijtschelden, afbetalingsplan opstellen, misschien tarieven bijstellen of een combinatie van dat alles. Hoe graag ziet Proximus, edpnet ten onder gaan.
-
TomMe
- Plus Member

- Berichten: 208
- Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb sociaal tarief.. Op hoeveel komt het dan bij Mobile Vikings per maand? Niet dat ik WIL overstappen, ik blijf VEEL liever bij Edpnet..maar als Edpnet verdwijnt zal ik IETS moeten doen..novie schreef: 10 nov 2022, 09:17 Het feit dat Edpnet geen sociaal tarief aanbiedt speelt ook wel in hun nadeel.
Als je het sociaal tarief hebt is Mobile Vikings interessanter dan Edpnet.
Exactly.ahrand schreef: 10 nov 2022, 14:10Het is niet noodzakelijk 'slecht bestuur' als je plots grote schulden hebt bij je networkprovider. Proximus kent genoeg (smerige) truukjes om zulke kleine resellers als EDPNet dood te duwen indien het moet/als het het uitkomt/wanneer ze té succesvol worden. Dat zijn allemaal legale truukjes die waarschijnlijk als uitzonderingen in het resellercontract staan. (bv plots voorafbetalingen eisen. Als dat (bewust ?) samen valt met een slecht georganiseerde overgang van bank zit men vlug waar EDPNet nu zit...)
-
ahrand
- Pro Member

- Berichten: 341
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 38 keer
Omdat, als ze het niet doen, ze bij faillisement van hun reseller, nog €0 zullen kunnen recupereren.springfield schreef: 10 nov 2022, 17:45 Proximus is een beursgenoteerd bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Waarom zouden ze schulden kwijtschelden?
Dat is voor niemand goed, niet voor EDPNet én niet goed voor Proximus.
Als bedrijven onderling, op dit niveau, zou dat eerder een domme reactie zijn.
Als consument heb je deze opties natuurlijk niet en kan ik je reactie nog begrijpen.
Laatst gewijzigd door ahrand 10 nov 2022, 18:05, in totaal 1 gewijzigd.
-
ubremoved_29832
- Elite Poster

- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Als CEO (? COO dacht ik) mag hij zelfs niks meer aan zijn personeel vertellen (en dan liever dat management zwijgt dan duidelijk leugens te vertellen... ), zit hier ook niet in de meest comfortabele positie.Sinna schreef: 10 nov 2022, 16:31 De CEO van edpnet, @Joachim Slabbaert, is lid van Userbase. Ik vind het uitermate vreemd dat hij nog niets van zich heeft laten horen.
Voorlopig blijf ik duimen voor EDP maar blij dat ik het deze keer enkel als klant moet meemaken. (niet dat mijn duimen veel geluk brengen... pre-pro fundamentalistisch amiga aanhanger, daarna worldonline, tiscali, telindus, dommel (twee keer maar einde niet meegemaakt).
-
CCatalyst
- Elite Poster

- Berichten: 9535
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Als men dat niet doet, en EDPnet gaat failliet, dan gaan de schulden ook "kwijtgescholden" worden, maar niet op de manier die Proximus wil.springfield schreef: 10 nov 2022, 17:45 Proximus is een beursgenoteerd bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Waarom zouden ze schulden kwijtschelden?
Door toegevingen te doen waardoor het bedrijf boven water kan blijven zal men (op termijn) meer schulden terugbetaald zien.
-
boulder
- Elite Poster

- Berichten: 6112
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Hangt ervan af hoe je het bekijkt.CCatalyst schreef: 10 nov 2022, 18:07Als men dat niet doet, en EDPnet gaat failliet, dan gaan de schulden ook "kwijtgescholden" worden, maar niet op de manier die Proximus wil.springfield schreef: 10 nov 2022, 17:45 Proximus is een beursgenoteerd bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Waarom zouden ze schulden kwijtschelden?
Door toegevingen te doen waardoor het bedrijf boven water kan blijven zal men (op termijn) meer schulden terugbetaald zien.
Ik denk dat EDPNet zowat de laatste onafhankelijke leverancier van internet was.
Als die verdwijnt komt dat Proximus goed uit, ook als dan die schuld niet of maar gedeeltelijk terugbetaald wordt.
Op langere termijn zorgt het voor meer klanten bij Proximus of Scarlet.
Bovendien, het zal enkel zin hebben om toegeeflijk te zijn als EDPNet op langere termijn structureel winstgevend is.
Daar heb ik als gewone eindklant natuurlijk geen enkel zicht op.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- cadsite
- userbase crew

- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Tijden veranderen.boulder schreef: 10 nov 2022, 18:15 Ik denk dat EDPNet zowat de laatste onafhankelijke leverancier van internet was.
Er is 5G in aantocht dat voor meer mensen een alternatief voor 'vast' kan zijn. Daarnaast is er in de fiber markt ook het een en ander aan het bewegen. Daar is niet alles van proximus of telenet.
-
boulder
- Elite Poster

- Berichten: 6112
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Dat kan zijn, maar zijn die alternatieven ook goedkoper?cadsite schreef: 10 nov 2022, 18:27Tijden veranderen.boulder schreef: 10 nov 2022, 18:15 Ik denk dat EDPNet zowat de laatste onafhankelijke leverancier van internet was.
Er is 5G in aantocht dat voor meer mensen een alternatief voor 'vast' kan zijn. Daarnaast is er in de fiber markt ook het een en ander aan het bewegen. Daar is niet alles van proximus of telenet.
Fiber was 10€/maand duurder ten opzichte van VDSL, je kunt dan wel zeggen dat je er meer voor terugkrijgt, maar als je die extra snelheid niet nodig hebt, dan heb je er niet veel aan.
En 5G, hoe zit dat met snelheid en volumes, en bereik?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- jutuiz
- Elite Poster

- Berichten: 804
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
- Bedankt: 63 keer
Ik hoop dat alles goed komt met EDP. Maar om toekomstige scenario's al wat voor te bereiden (hier ook een thuiskantoor, dus ik kan met niet veel downtime veroorloven)... wat zijn de "puur internet + vrije modemkeuze" alternatieven feitelijk?
-
enta
- Starter Plus

- Berichten: 46
- Lid geworden op: 13 maa 2020, 18:38
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 2 keer
Exact dezelfde situatie hier en ik weet nu ook niet goed wat te doen.fredo66 schreef: 10 nov 2022, 11:53 Ook weinig zin om holderdebolder over te stappen naar een andere internetprovider. Tot pakweg september altijd heel tevreden geweest. Gunstige prijs en bijna nooit down. Tot dan toe bij mij ook geen lag trouwens op ip tv. Misschien hadden ze hun prijsverhoging wat hoger moeten nemen. Hopelijk komt het nog goed en lossen ze ook de huidige technische problemen op.
Betrouwbare verbinding nodig, overdag thuiswerk, 's avonds ip tv ...
Mobile Vikings is wellicht het beste alternatief als je ongeveer hetzelfde wil hebben?
Gaat de rest hier de kat wat uit de boom kijken of overstappen naar een andere provider?
-
Borromini
- Pro Member

- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 feb 2018, 08:36
- Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
- Bedankt: 29 keer
Zoals oud-klanten van Dommel e.d. aangaven kom je niet ineens zonder internet te vallen. Ik kijk voorlopig de kat uit de boom. Het is (nog) niet zoals op de energiemarkt waar je genaaid wordt door het Fluvius-tarief als je eigen leverancier failliet gaat. Genaaid word je sowieso als je terug naar Proximus of Telenet moet 
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
-
dragonflo
- Elite Poster

- Berichten: 969
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
Zoals hier al is gezegd, beter een deel van je vorderingen nog terug krijgen dan helemaal niets.springfield schreef: 10 nov 2022, 17:45Proximus is een beursgenoteerd bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Waarom zouden ze schulden kwijtschelden?dragonflo schreef: 10 nov 2022, 17:28 Officieel zit edpnet in een reorganisatie waarbij ze overleggen met hun schuldeisers hoe en wat ze moeten betalen. Ik vermoed dat Proximus hun grootste schuldeiser zal zijn, dus de toegevingen zullen van Proximus moeten komen. Schuld kwijtschelden, afbetalingsplan opstellen, misschien tarieven bijstellen of een combinatie van dat alles. Hoe graag ziet Proximus, edpnet ten onder gaan.
Bovendien kunnen Proximus en Telenet/orange naar edpnet wijzen als de concurrentie.
Daarnaast bedient edpnet de kleine spelers op de White label markt waar Proximus geen tijd wil in stoppen. Bijvoorbeeld op meerdere locaties zijn wij zowel klant bij Proximus als via white label van edpnet.
Er zullen misschien nog wel goede redenen zijn waarom ze edpnet toloreren.
Proximus moet ook niet alles kwijtschelden.
-
nickz
- Elite Poster

- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Ik ga zeker niet overstappen zolang EDPnet niet failliet is. Zoals hier al meermaals is gezegd geloof ik niet dat we plots zonder internet zullen worden gezet.
In het spijtige geval dat het toch tot een faling zou komen, denk ik dat FASTfiber het beste alternatief is, met zeer gelijkaardige formules als EDPnet (ook voor VDSL) en in geval van fiber hogere snelheden en/of een lagere prijs dan Mobile Vikings. Daarnaast helpt het om de concurrentie tegen het duopolie Proximus-Telenet in stand te houden, want het is een onafhankelijke provider en geen dochteronderneming van Proximus zoals Scarlet en Mobile Vikings.
In het spijtige geval dat het toch tot een faling zou komen, denk ik dat FASTfiber het beste alternatief is, met zeer gelijkaardige formules als EDPnet (ook voor VDSL) en in geval van fiber hogere snelheden en/of een lagere prijs dan Mobile Vikings. Daarnaast helpt het om de concurrentie tegen het duopolie Proximus-Telenet in stand te houden, want het is een onafhankelijke provider en geen dochteronderneming van Proximus zoals Scarlet en Mobile Vikings.
-
TomMe
- Plus Member

- Berichten: 208
- Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb geen microgolfoven en gebruik geen wifi of mobiel internet/telefonie. Ik word wel dagelijks bestraald met bluetooth door mijn TV als u dat geruststelt.cadsite schreef: 10 nov 2022, 18:46Vergeet ook niet om je eten 3 minuten te laten de-microgolfovenen voor het op te eten.
Ik moet overstappen naar fiber tegen 31/12, dus waarschijnlijk Edpnet fiber en voor de rest afwachten wat er gebeurt (en reeds een alternatief zoeken).. Ik moet wel een contract van 6 maanden aangaan..heb Edpnet hierover gecontacteerd, maar ik krijg al lang geen antwoord meer op mijn tickets.enta schreef: 10 nov 2022, 18:48Gaat de rest hier de kat wat uit de boom kijken of overstappen naar een andere provider?
- buthead
- Elite Poster

- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Wacht gewoon officiële communicatie af van Joachim hier of op hun site
Geen nieuws is goed nieuws en zoals eerder PX zorgt in worst case scenario ervoor dat klanten bereikbaar blijven ( internet ).
Is tevens wettelijk verplicht denk ik zelfs internet is toch al tijdje een basisrecht of dergelijke ?
Geen nieuws is goed nieuws en zoals eerder PX zorgt in worst case scenario ervoor dat klanten bereikbaar blijven ( internet ).
Is tevens wettelijk verplicht denk ik zelfs internet is toch al tijdje een basisrecht of dergelijke ?
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- Splitter
- Elite Poster

- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
zo eenvoudig kan proximus geen truukendoos opendoen, het groothandelsaanbod is vastgelegd door het BIPT, en daar hebben alle partijen zich aan te houden.TomMe schreef: 10 nov 2022, 17:53Exactly.ahrand schreef: 10 nov 2022, 14:10Het is niet noodzakelijk 'slecht bestuur' als je plots grote schulden hebt bij je networkprovider. Proximus kent genoeg (smerige) truukjes om zulke kleine resellers als EDPNet dood te duwen indien het moet/als het het uitkomt/wanneer ze té succesvol worden. Dat zijn allemaal legale truukjes die waarschijnlijk als uitzonderingen in het resellercontract staan. (bv plots voorafbetalingen eisen. Als dat (bewust ?) samen valt met een slecht georganiseerde overgang van bank zit men vlug waar EDPNet nu zit...)
(en dat is gelijk voor iedere provider die rechtstreeks afneemt via proximus, maar verschilt enkel afhankelijk van wat/waar/hoeveel je afneemt)
dus het is niet zo dat proximus kan zeggen "he, we willen jullie weg, we gaan de regels veranderen".
-
ivob
- Elite Poster

- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Er werd pas in 2022 een wetsvoorstel ingediend om art. 23 van de grondwet in die zin aan te passen.buthead schreef: 10 nov 2022, 20:15 Is tevens wettelijk verplicht denk ik zelfs internet is toch al tijdje een basisrecht of dergelijke ?
Is dit dan al goedgekeurd en aangepast? (Bij mijn weten niet.)
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Even een update hiervan. Ik heb gebeld en ik kreeg heel snel iemand aan de lijn. Blijkbaar was er in mijn persoonlijke gegevens nog een BTW nummer aanwezig dat begin dit jaar werd stopgezet. Ik dacht dat het in februari al in orde werd gemaakt bij EDPnet - er is daar zelfs een ticket van - maar blijkbaar toch niet. Hierdoor was mijn bestelling mislukt. Ik denk dat ze dat nog gingen onderzoeken maar dat ging wellicht gepaard met de service desk problemen vorige week en ik denk dat mijn dossier simpelweg vergeten werd. Hopelijk komt het volgende week in ordeFragrag schreef: 10 nov 2022, 09:20Dit zal mijn vierde locatie zijn waar ik een EDPnet verbinding zal afsluiten. Voordien was alles afgerond op twee weken max. Als ik naar het e-mail vekeer van mijn vorige locatie kijk, zie ik dat ik op 5 april 's avonds een verbinding heb besteld, de dag erop heb ik een e-mail ontvangen dat de bestelling ontvangen is en de verbinding twee weken later zou geactiveerd worden.9livesuni schreef: 09 nov 2022, 17:09Alles moet blijkbaar instant de dag van vandaag. Ja het duurt een tijd bij EDP. misschien moeten ze dat ook gewoon duidelijk kenbaar maken aan ongeduldige klanten.Fragrag schreef: 09 nov 2022, 07:24
Ik heb op 28 oktober een bestelling gedaan en ik heb nog steeds geen opvolging van gekregen.
Ik wil het niet doen maar ik ga toch kijken naar Mobile Vikings want twee weken wordt toch veel te lang. Alle chance dat ik bezig geweest ben met mijn verhuis en ik kan even voort op TelenetWifree hotspots.
Ik heb ook in september een verbinding moeten overzetten naar een andere eigenaar. Ook deze interactie ging vlot en op een week tijd was het in orde.
Nu heb ik op 28 oktober mijn bestelling gedaan en ik heb zelfs nog steeds geen reactie gekregen of de bestelling zelfs ontvankelijk is. Op mijn account staat er nog steeds "Afwachten goedkeuring bestelling" voor de onderdelen van de bestelling en zijn mijn tickets nog steeds onbeantwoord. Dit is toch wel vrij uitzonderlijk en baart mij toch wat zorgen. Nu met het bericht dat ze in schulden staan bij Proximus, vraag ik me af of ze nog nieuwe verbindingen mogen opendoen.
Spijtig dat ik hiervan helemaal niet op de hoogte was gebracht, zelfs nadat ik een ticket het geopend maar ik begrijp dat het ongewone tijden zijn bij hen.
-
fer4444
- Starter

- Berichten: 18
- Lid geworden op: 11 mei 2014, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Op hun site staat reeds enkele dagen deze statement:
Lieve klant,
edpnet nv ondergaat momenteel een gerechtelijke reorganisatie, om een minnelijke schikking te treffen met bepaalde schuldeisers.
Intussen blijft edpnet nv actief, zonder impact voor jou als klant.
We doen er alles aan om heel snel een akkoord te bereiken, en we zijn ervan overtuigd dat ons dat zal lukken, zonder gevolgen voor jou als klant.
Dankjewel voor je steun en vertrouwen!
Meer informatie kan je hier nalezen
Het edpnet team
-
Ubremoved_3817
- Pro Member

- Berichten: 370
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 12 keer
10 minuten in de felle zon gaan zitten is 1000x schadelijker: niet alleen de gevaarlijke UV-straling maar ook de schadelijke kosmische straling die zelfs 's avonds bij een nachtelijke wandeling op u vallen sinds je geboorte tot je laatste adem. Vertrouw gewoon op de wetenschap: die heeft je ook wifi en fiber optics gegeven. Het is juist NIET vertrouwen op de wetenschap dat schadelijk is: wegwuiven van de invloed van CFK op de ozonlaag, wegwuiven van de menselijke invloed op de global warming, wegwuiven de invloed van lood in brandstoffen door de industrie ondanks bewijzen dat het uitermate schadelijk is voor de voortplanting, wegwuiven van de werking van vaccins (natuurlijke weerstand argument: zeg dat maar aan de vroegere oorspronkelijk bevolking van Amerika die vrijwel weggevaagd is door ziektes als mazelen die een real time grootschalig experiment waren onderworpen voor opbouwen van een natuurlijke weerstand door zich bloot te stellen aan voor hen een nieuwe infectieziekte.....helaas was dat niet echt succesvol geweest, dus vertrouw ik op vaccins ontworpen volgens wetenschappelijke inzichten). Maar dit ter zijde en ook offtopic.
-
LucP
- Starter Plus

- Berichten: 41
- Lid geworden op: 19 apr 2014, 17:46
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Voor de afwisseling nog eens iets on-topic ...
Wij zijn naar EDPnet overgestapt na Dommel, en we zijn daar heel tevreden. Weinig problemen, en goeie helpdesk. Ze kunnen daar lezen (niet vanzelfsprekend tegenwoordig) en ze hebben ook snelle en correcte antwoorden.
We zijn dus niet van plan om ze in de afgrond te (helpen) duwen, en we blijven voorlopig zitten.
Uiteraard wil ik wel graag een "Plan B" klaar hebben, ben daar ook mee bezig, maar ik denk niet dat het nodig zal zijn.
De "aanzienlijke schulden" zijn allicht gewoon het gevolg van de plotse verandering van bankrekening, eind september. Wij betalen per overschrijving, en de mail van EDPnet ivm die rekening kwam hier net te laat binnen om de betaling naar de oude rekening nog tegen te houden. De factuur heeft in het overzicht een paar weken als "achterstallig" gestaan, maar dan was het in orde. Ze kunnen dus nog wel aan het geld, maar met vertraging. Dat stond trouwens ook zo in die mail.
Ik zie op het forum dat er vergelijkbare problemen zijn met de domiciliëringen.
Vermenigvuldig het factuurbedrag met een paar tienduizend klanten en dan heb je al snel een "aanzienlijk bedrag" dat eind september op hun rekening had moeten staan. Dan zijn er misschien nog wat domi's voor oktober die ze blijkbaar normaliter al in de loop van de maand innen, wat nu ook problematisch is.
Als ze dat geld nodig hebben/hadden om facturen te betalen die begin oktober vervallen, dan heb je vanzelf "aanzienlijke schulden".
In dat geval moet Proximus helemaal niks kwijtschelden, gewoon wat geduld hebben.
Maar als je niet 200% zeker bent dat je schuldeisers daartoe bereid zijn, dan is het logisch dat je bescherming aanvraagt. Anders kunnen zij het faillissement aanvragen, en je weet nooit wat de rechter dan zou beslissen.
De vraag is dan enkel nog waarom die bankrekening zo plotsklaps moest veranderen. Dat was duidelijk niet gepland, dus is het allicht de bank die ze "onderuit heeft getrokken". Dat heeft dan misschien te maken met die andere faillissementen van firma's van dezelfde eigenaar. Of ook niet, veel doet het er niet toe, want uiteindelijk krijgt EDPnet blijkbaar toch de betalingen van hun klanten in handen, ze worden dus niet geblokkeerd of ingehouden of zo. Het is alleen kwestie van tijd.
Bottom line: wij wachten gewoon af. En als het toch fout zou gaan, dan ga ik er van uit dat we wat tijd zullen krijgen om iets anders te zoeken. Was met Dommel ook zo.
Wij zijn naar EDPnet overgestapt na Dommel, en we zijn daar heel tevreden. Weinig problemen, en goeie helpdesk. Ze kunnen daar lezen (niet vanzelfsprekend tegenwoordig) en ze hebben ook snelle en correcte antwoorden.
We zijn dus niet van plan om ze in de afgrond te (helpen) duwen, en we blijven voorlopig zitten.
Uiteraard wil ik wel graag een "Plan B" klaar hebben, ben daar ook mee bezig, maar ik denk niet dat het nodig zal zijn.
De "aanzienlijke schulden" zijn allicht gewoon het gevolg van de plotse verandering van bankrekening, eind september. Wij betalen per overschrijving, en de mail van EDPnet ivm die rekening kwam hier net te laat binnen om de betaling naar de oude rekening nog tegen te houden. De factuur heeft in het overzicht een paar weken als "achterstallig" gestaan, maar dan was het in orde. Ze kunnen dus nog wel aan het geld, maar met vertraging. Dat stond trouwens ook zo in die mail.
Ik zie op het forum dat er vergelijkbare problemen zijn met de domiciliëringen.
Vermenigvuldig het factuurbedrag met een paar tienduizend klanten en dan heb je al snel een "aanzienlijk bedrag" dat eind september op hun rekening had moeten staan. Dan zijn er misschien nog wat domi's voor oktober die ze blijkbaar normaliter al in de loop van de maand innen, wat nu ook problematisch is.
Als ze dat geld nodig hebben/hadden om facturen te betalen die begin oktober vervallen, dan heb je vanzelf "aanzienlijke schulden".
In dat geval moet Proximus helemaal niks kwijtschelden, gewoon wat geduld hebben.
Maar als je niet 200% zeker bent dat je schuldeisers daartoe bereid zijn, dan is het logisch dat je bescherming aanvraagt. Anders kunnen zij het faillissement aanvragen, en je weet nooit wat de rechter dan zou beslissen.
De vraag is dan enkel nog waarom die bankrekening zo plotsklaps moest veranderen. Dat was duidelijk niet gepland, dus is het allicht de bank die ze "onderuit heeft getrokken". Dat heeft dan misschien te maken met die andere faillissementen van firma's van dezelfde eigenaar. Of ook niet, veel doet het er niet toe, want uiteindelijk krijgt EDPnet blijkbaar toch de betalingen van hun klanten in handen, ze worden dus niet geblokkeerd of ingehouden of zo. Het is alleen kwestie van tijd.
Bottom line: wij wachten gewoon af. En als het toch fout zou gaan, dan ga ik er van uit dat we wat tijd zullen krijgen om iets anders te zoeken. Was met Dommel ook zo.
-
Gray
- Elite Poster

- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Valt wel mee hoor, recent ingestapt. En dat omdat in turbulente tijden een provider zowieso wat zekerheid bied. (zie je ook tijdens de vorige financieele crisis)
En aangezien het water nu aan de lippen staat bij sommige kleine providers lijkt de crisis in de telecomsector ver op zen einde (hoogtepunt) te lopen.
-
misterjo
- Premium Member

- Berichten: 723
- Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
- Locatie: leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Blijf hier nog zitten zolang er volgende week feedback komt over het zone 3A latency probleem.
Tot september altijd gelukkige klant geweest.
(Ook nog adsl2fit, realdsl en Dommel meegemaakt en na Dommel (hier 2017 ofzo) EDPnetter en sinds 2021 op't kantoor ook.)
Tot september altijd gelukkige klant geweest.
(Ook nog adsl2fit, realdsl en Dommel meegemaakt en na Dommel (hier 2017 ofzo) EDPnetter en sinds 2021 op't kantoor ook.)
-
fmcstaartmees
- Member

- Berichten: 65
- Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik zie hier heel wat paniekvoetbal ... waarom gewoon niet afwachten en de kat uit de boom kijken? ... toen Dommel op de fles ging heb ik geen moment zonder internet of telefonie gezeten hoor ...
-
TomMe
- Plus Member

- Berichten: 208
- Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Corruptie zit overal. Ik heb mijn roze bril al lang geleden afgezet.Splitter schreef: 10 nov 2022, 20:44zo eenvoudig kan proximus geen truukendoos opendoen, het groothandelsaanbod is vastgelegd door het BIPT, en daar hebben alle partijen zich aan te houden.
(en dat is gelijk voor iedere provider die rechtstreeks afneemt via proximus, maar verschilt enkel afhankelijk van wat/waar/hoeveel je afneemt)
dus het is niet zo dat proximus kan zeggen "he, we willen jullie weg, we gaan de regels veranderen".
Op welke wetenschap moet ik vertrouwen? Die van u of die van mij? Microgolven zijn schadelijk voor de gezondheid, dat is gewoon een wetenschappelijk feit, of je dat nu leuk vindt of niet. 10 minuten in de zon is allesbehalve schadelijk, het lichaam is hierop afgestemd door miljarden jaren evolutie. Hangt misschien af van het seizoen, huidtype, plek op aarde, ozonlaag.. Die zonnecrèmes zijn pas schadelijk. En of vaccins werken laat ik in het midden..ik ben geen expert. Vraag het eens aan Geert Vanden Bossche, misschien kan die u daar als expert wat meer over vertellen.Stefaand schreef: 11 nov 2022, 10:26 10 minuten in de felle zon gaan zitten is 1000x schadelijker: niet alleen de gevaarlijke UV-straling maar ook de schadelijke kosmische straling die zelfs 's avonds bij een nachtelijke wandeling op u vallen sinds je geboorte tot je laatste adem. Vertrouw gewoon op de wetenschap: die heeft je ook wifi en fiber optics gegeven. Het is juist NIET vertrouwen op de wetenschap dat schadelijk is: wegwuiven van de invloed van CFK op de ozonlaag, wegwuiven van de menselijke invloed op de global warming, wegwuiven de invloed van lood in brandstoffen door de industrie ondanks bewijzen dat het uitermate schadelijk is voor de voortplanting, wegwuiven van de werking van vaccins (natuurlijke weerstand argument: zeg dat maar aan de vroegere oorspronkelijk bevolking van Amerika die vrijwel weggevaagd is door ziektes als mazelen die een real time grootschalig experiment waren onderworpen voor opbouwen van een natuurlijke weerstand door zich bloot te stellen aan voor hen een nieuwe infectieziekte.....helaas was dat niet echt succesvol geweest, dus vertrouw ik op vaccins ontworpen volgens wetenschappelijke inzichten). Maar dit ter zijde en ook offtopic.
Ik wou er enkel maar op wijzen (om min of meer on topic te blijven) dat niet iedereen draadloos WIL gaan (of zelfs kan gaan), en ik vind het belangrijk dat men op z'n minst toch nog zelf kan kiezen. Zal de komende jaren wel geen probleem zijn met al die investeringen in glasvezel.
Iedereen heeft een andere situatie, andere verwachtingen, verplichtingen enzovoorts. Het gaat er niet altijd om of men zonder internet komt te zitten, er zijn nog een hele hoop andere factoren die een rol spelen, of toch voor mij persoonlijk.fmcstaartmees schreef: 11 nov 2022, 16:38 Ik zie hier heel wat paniekvoetbal ... waarom gewoon niet afwachten en de kat uit de boom kijken? ... toen Dommel op de fles ging heb ik geen moment zonder internet of telefonie gezeten hoor ...
-
Fluppeke
- Elite Poster

- Berichten: 806
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 20 keer
Lijkt me ook wat bijzaak. Je kan net zoals bij dommel de handel en wandel van de eigenaars analyseren en bekritiseren. Maar men zou beter de andere gelijkenissen zien... beide hebben de hoge groothandelsprijzen aangevochten. Als er geen enkele speler meer over blijft... hebben we dan niet het ultieme bewijs dat ze gelijk hebben? Nu ja als 53% eigenaar van PX bent, kan ik me wel inbeelden dat je BIPT liever marionette laat spelen in plaats van écht hun werk te laten doen.Dat heeft dan misschien te maken met die andere faillissementen van firma's van dezelfde eigenaar. Of ook niet, veel doet het er niet toe,
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
biot
- Starter Plus

- Berichten: 41
- Lid geworden op: 11 okt 2020, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
EDPnet dient al lang als schaamlap voor Proximus, en daarbij het BIPT en de federale regering, om het schandalige duopolie te verdoezelen. Als ook EDPnet zou bezwijken onder de groothandelsprijzen valt het doek over die illusie. Ik denk niet dat Proximus/BIPT/regering staat te springen om de klanten van EDPnet over te nemen in een van hun ISP merknamen. Als het bedrijf op overname zou komen te staan, denk ik dat het een gouden gelegenheid is voor investeerders om rechtstreeks met de bevoegde minister nieuwe groothandelstarieven af te dwingen.Fluppeke schreef: 11 nov 2022, 23:39 Maar men zou beter de andere gelijkenissen zien... beide hebben de hoge groothandelsprijzen aangevochten. Als er geen enkele speler meer over blijft... hebben we dan niet het ultieme bewijs dat ze gelijk hebben? Nu ja als 53% eigenaar van PX bent, kan ik me wel inbeelden dat je BIPT liever marionette laat spelen in plaats van écht hun werk te laten doen.
Ik vermoed ook dat dat onnozel gedoe met rapidxs/multifiber, zogezegd twee ISPs die eigenlijk postbusbedrijven van Weserve zijn, ook dient om aan te tonen dat er een gezonde ISP markt is. Intussen is, tenminste hier, duidelijk dat dat boerenbedrog is; en er is geen indicatie dat zelfs maar een van beide al lijnen van Fiberklaar opgeleverd hebben.
-
Fluppeke
- Elite Poster

- Berichten: 806
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 20 keer
Trio van scarlet was destijds een antwoord op Snow van Base. Toen Base daarna niet genoeg klanten meer kon werven heeft scarlet ook de snow klanten nog overgenomen van Base. Maar dat is niet te vergelijken met EDP .. Base (toen van KPN dacht ik) had immers zijn mobiele netwerk.Ik denk niet dat Proximus/BIPT/regering staat te springen om de klanten van EDPnet over te nemen in een van hun ISP merknamen
Hypothetisch zou je XS en XL ook wat kunnen vergelijken met (kinderachtige namen) Poco en Loco. (Poco is op papier amper 50GB maar bij mijn weten is hier geen handhaving op sinds coronav en loco is dan weer trager dan XL ... maar goed) qua prijs en profilering zou het kunnen.
Proximus zal doen wat haar het beste uitkomt (en wat dat ook moge zijn de onvoorwaardelijke steun van de BIPT/Politiek hebben ze altijd).
Mijn voorspelling.. kijk gewoon naar dommel.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
