Glasvezelmodem: vraagje

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
TomMe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Kan iemand mij vertellen of de voor een glasvezelabonnement benodigde "glasvezelmodem" van Proximus wireless stralen uitzendt? Dit vraag ik omwille van gezondheidsredenen. Alvast bedankt!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 29 keer

TomMe schreef:Kan iemand mij vertellen of de voor een glasvezelabonnement benodigde "glasvezelmodem" van Proximus wireless stralen uitzendt? Dit vraag ik omwille van gezondheidsredenen. Alvast bedankt!
ik heb sinds enkele weken proximus fiber zonder dat de modem omgewisseld werd. Hier staat dus geen "glasvezelmodem"

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 23 keer

De modem van proximus voor glasvezel zendt geen wif uit. De router die er achter hangt wel, maar kan je uitzetten
TomMe
Plus Member
Plus Member

Dank u voor de respons, dat stelt mij al wat gerust.
bartman schreef: 05 nov 2022, 01:40ik heb sinds enkele weken proximus fiber zonder dat de modem omgewisseld werd. Hier staat dus geen "glasvezelmodem"
Volgens mij is er wel een glasvezelmodem nodig tussen het witte glasvezelbakje en mijn eigen Fritbox modem, als ik de informatie online kan ontcijferen..
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 102 keer

Ter info
https://www.proximus.be/manuals/nl/hand ... -box-fiber

De fibermodem zend geen WiFi uit (= convertie fiber naar ethernet)
De bbox/internetbox daarentegen heeft WiFi aan boord maar deze kan uitgeschakeld worden
TomMe
Plus Member
Plus Member

Hartelijk dank.

Kan iemand mij vertellen hoe de installatie van zo'n fibermodem juist in zijn werk gaat en hoe lang dat duurt? Moet er in de muur geboord worden? Kwestie van één en ander al wat voor te bereiden zodat alles zo rap mogelijk is afgehandeld.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 29 keer

hier heeft het een 6 tal uur geduurd maar dat kwam door wat tegenslagen. zo werd eerst een gat gegraven in het voetpad in de hoop de bestaande buis te vinden waarin de bestaande kabel zat maar na een poosje gaven ze op en werd beslist een nieuwe sleuf te graven vanaf het voetpad dwars door de voortuin (gelukkig dat die er was want anders zou het nog wat langer geduurd hebben indien de srenen oprit moest opgebroken worden met de pikeur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

TomMe
Plus Member
Plus Member

Bedankt maar ik heb het eerder over de installatie van de modem zelf. Het vierkante doosje van Proximus heeft men hier al enkele jaren geleden geplaatst tijdens straatwerken. Heel de straat werd toen gratis aangepakt en nu verplicht men iedereen hier om over te stappen van koper naar glasvezel (want koper wordt afgeschaft).

Dus ik zou graag wat zicht krijgen op wat er hier nog precies moet gebeuren. Ik vermoed dat een technieker hier zo'n modem moet plaatsen (verbinden met het vierkante doosje) en testen..of is dat iets dat ik zelf kan doen?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 102 keer

Nee hiervoor komt een technieker langs
= activatie fiberaansluiting, plaatsing van de fibermodem en van de internetbox (eventueel Bbox3v+) en test verbinding ok
indien bovenstaande kan gebeuren in de onmiddellijke nabijheid van de voorhanden witte fiberaansluitdoos dient er in principe ook niet meer geboord te worden
mocht alles vlot verlopen vermoed ik dat bovenstaande max 1 à 2 uur in beslag kan nemen
TomMe
Plus Member
Plus Member

Ik voel mij niet echt op mijn gemak om hier enkele uren iemand in huis te hebben te midden van een pandemie. Maar ja, ofwel dat ofwel geen internet meer.. :( Triestig.

Een internetbox heb ik al, met name een Fritzbox..die kan ik misschien zelf wel aansluiten.. Die glasvezelmodem zal wel aan de muur bevestigd moeten worden vermoed ik? Ik zal in elk geval zien dat ik alles in orde breng zodat alles zo snel en vlot mogelijk kan verlopen

Wel wat onzekerheid momenteel ivm het mogelijke faillissement van Edpnet..
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”