Px TV decoder v6 gaat vanzelf aan
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
De laatste dagen hebben se al meerdere keren gehad dat de v6 decoder vanzelf aan gaat en aangezien die via hdmi aan de TV hangt, gaat de TV dan ook aan. Dit is best vervelend. Oplossing is momenteel om 's nachts de decoder helemaal af te leggen met de knop achteraan. Maar dit is niet ideaal. Ideeën?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
- Bedankt: 17 keer
Idem hier deze week (weliswaar voor Px decoder v7).Goztow schreef: 05 nov 2022, 13:04 De laatste dagen hebben se al meerdere keren gehad dat de v6 decoder vanzelf aan gaat en aangezien die via hdmi aan de TV hangt, gaat de TV dan ook aan. Dit is best vervelend. Oplossing is momenteel om 's nachts de decoder helemaal af te leggen met de knop achteraan. Maar dit is niet ideaal. Ideeën?
Zie ook:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-p ... aken-52202
De 'workaround' daar voorgesteld is HDMI CEC afzetten.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
Heb je in de instellingen geen setting om sluimerstand aan te zetten? Bij ons (Scarlet TV) zet dit de decoder af in diepe slaap. Wel een beetje irritant want het opstarten duurt dan langer.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
Waarom is het niet ideaal om sluimerverbruik te voorkomen?Goztow schreef: 05 nov 2022, 13:04 Oplossing is momenteel om 's nachts de decoder helemaal af te leggen met de knop achteraan.
Maar dit is niet ideaal.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
De v6 decoder heeft zijn eigen functie om in diepe slaap te gaan. Daarvoor moeten we niet in de kast gaan om op de knop achteraan te duwen. Ideaal is dat deze functie normaal werkt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
- Bedankt: 17 keer
@Gostow voor mijn (en misschien anderen hun) informatie: gebruik jij ook ARC/eARC HDMI naar een externe audio installatie? Ik vraag je het maar omdat ik vermoedde dat zulks de eigenaardigheden van laatste week hier beinvloedde (o.a. ook het ongevraagd luider zetten van TV). Ikzelf verbond vorige week ARC/eARC HDMI om PickX lip-sync te verbeteren. Het zou kunnen dat de ARC/eARC en CEC protocols tussen meerdere toestellen (6 in mijn geval) van meerdere makelij niet perfect verlopen. Hoe dan ook: CEC uitchakelen blijkt te helpen (keep fingers crossed) maar heeft als nadeel dat meerdere afstandsbedieningen van meerdere toestellen voor meerdere functies moeten gebruikt worden.