Domiciliëring

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Betaalde mijn facturen aan EDPNet via domiciliëring.
Laatste factuur staat als betaald in het systeem.
Vervaldatum was 23/09/2022.

Doch betaling niet afgegaan van bankrekening.
Er stond genoeg geld op.
Ook geen aangekondigde domiciliëring gezien.
En niets in de afschriften in de bank app.

EDPNet schuift het af op mij geen zorgen te moeten maken.

Schijnen problemen te hebben met domiciliëring, de ene medewerker zegt van wel, de andere niet.

Nog iemand met problemen?
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 38 keer

EDPNet heeft een nieuw rekening nummer bij de ING, heb je daar rekening mee gehouden?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik betaal niet handmatig maar automatisch.
Maar dit kan de reden zijn idd dat ze dit nog moeten doorvoeren.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Niet abnormaal dat facturen in de interne administratie als betaald gemarkeerd worden wanneer de domicilieringsopdracht gegenereerd werd. Dat betekent nog niet dat de opdracht verzonden/verwerkt is, dit kan om allerhande redenen een tijd duren of wat langer duren dan anders. Dit is op Userbase al eens eerder ter sprake komen.
streulma schreef: 02 okt 2022, 15:03 EDPNet schuift het af op mij geen zorgen te moeten maken.
Dat is ook het enige juiste antwoord.

Ik zou verder geen tijd steken in het contacteren van klantendiensten waar men in het beste geval iets zal verzinnen om van u vanaf te zijn, of in het slechtste geval een dubbele betaling of de schorsing van uw account zal veroorzaken.

Maak je geen zorgen: het geld zal nog wel van uw rekening gaan.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Ik betaal ook met domiciliëring, ik let er niet echt op of die betalingen lukken, ik ga er gewoon van uit dat dat lukt.
Vandaag krijg ik een bericht in mijn mail :
domiciliëring.jpg
Dat vind ik nu toch wel straf, nu moet ik zelf weer beginnen controleren of die automatische opdrachten lukken of niet.
En wat ook straf is, die betalingen gebeuren van mijn kant uit ook vanuit een ING rekening, dus daar zou ik nu minst van al problemen verwachten.
Ik moet ook nog eens checken of het geen phishing is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

boulder schreef: 05 okt 2022, 11:57 Ik betaal ook met domiciliëring, ik let er niet echt op of die betalingen lukken, ik ga er gewoon van uit dat dat lukt.
Vandaag krijg ik een bericht in mijn mail :

domiciliëring.jpg

Dat vind ik nu toch wel straf, nu moet ik zelf weer beginnen controleren of die automatische opdrachten lukken of niet.
En wat ook straf is, die betalingen gebeuren van mijn kant uit ook vanuit een ING rekening, dus daar zou ik nu minst van al problemen verwachten.
Ik moet ook nog eens checken of het geen phishing is.
Idem hier.

Checken is niet echt juiste woord, gewoon altijd communicatie via hun ticketsysteem lezen.
Mail ontvangen? Direct naar ticketing en daar mail lezen.

Zou ook handig zijn als ze bij hun domiciliëring een referentienummer van de factuur geven. Dat je dat makkelijk naa kan kijken
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Belgissschenaap schreef: 05 okt 2022, 12:10 Zou ook handig zijn als ze bij hun domiciliëring een referentienummer van de factuur geven. Dat je dat makkelijk naa kan kijken
Het zou correct zijn dat zij zelf controleren of de betaling doorgegaan is, en dan verwittigen welke betaling niet doorgegaan is.
Nu zeggen ze dat zij een probleem hebben, maar de verantwoordelijkheid ligt dan toch weer bij mij.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 02 okt 2022, 20:23 Ik zou verder geen tijd steken in het contacteren van klantendiensten waar men in het beste geval iets zal verzinnen om van u vanaf te zijn, of in het slechtste geval een dubbele betaling of de schorsing van uw account zal veroorzaken.

Maak je geen zorgen: het geld zal nog wel van uw rekening gaan.
Daar ben je verkeerd in aan de posts hierboven te lezen... Er zijn dus meerdere gevallen.
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 63 keer

Ik heb de mail ook gekregen, kwam hier kijken of er nog zo'n cases waren.
Ik vertrouwde het zaakje niet, maar nu ik idd zie dat er een ticket werd aangemaakt in de webinterface is dat dus OK.

Wat een afgang natuurlijk. Voor EDP of misschien eerder nog voor ING, maar ik heb dat nog niet veel gezien dat soort berichten...

PS: ze zijn in mail vergeten te zeggen dat je de betalingsreferentie op de factuur als OGM moet ingeven en niet als vrije melding. En op de factuur is dat ook niet duidelijk uit bijvoorbeeld het format van de mededeling. Met andere woorden: er zal daar iemand heel veel werk hebben bij EDPnet om betalingen af te punten.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 598 keer

streulma schreef: 05 okt 2022, 13:43 Daar ben je verkeerd in aan de posts hierboven te lezen... Er zijn dus meerdere gevallen.
De gist blijft hetzelfde: het initiatief voor bepaalde handelingen zal van hun kant wel komen (zoals nu gedemonstreerd), je helpt je zaak niet door zelf dingen te ondernemen.

Verder vind ik het een bijzonder vreemd verhaal. Andere bedrijven wijzen er hoogstens op dat het voortaan een ander rekeningnummer zal zijn en dat gaat voor de rest geruisloos. Ik zou toch serieus opletten voor dubbele betalingen straks (manuele betaling + SEPA CORE DD).
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik ga toch ook eerst een paar dagen wachten voor meer duidelijkheid. Ik heb geen zin om dubbel te betalen. Ik ga er alleszins vanuit dat het om relatief veel geld gaat als je 50 000 klanten hebt.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Ook vandaag die e-mail gekregen.

In 'mijn EDPnet' heb ik de factuur van september staan als 11 dagen te laat, nog te betalen.
Maar ik zie weldegelijk een inning van dat bedrag bij de domiciliëringen en ook bij de transacties.

Laat EDPnet dat weten met de nodige documentatie. Als ze dat willen kan ik die betaling via domiciliëring terugvorderen en manueel betalen. Maar uit alles blijkt dat ik gewoon betaalde enkel dat EDPnet dit blijkbaar niet kan vaststellen.
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

Ook de mail... We weten niet of het eigenlijk gelukt is of niet en duidelijk gewoon naar iedereen verstuurd... Mailtje uit paniekbiljart?
Zouden wel mail mogen sturen met minstens wat er nu eigenlijk nog betaald moet worden en hoe of het loopt helemaal in het honderd...

Andere rekening, naam die heel simpel uit email kan gehaald worden, enkel wat algemeenheden in de mail en we weten zelf eigenlijk niet of u nu eigenlijk betaald hebt of niet...
Zet nog een bedrag in deze mail en is echt schoolvoorbeeld van phishing.

Bij mij nog eentje niet aangeboden dus maar via de site online betaald (als ze nu moeilijk gaan doen omdat ik niet de gegevens in de mail gebruikt heb...)
Nu ik er toch ben ook maar even persoonsgegevens aangepast :angel:
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

Ze geven aan geen kosten aan te rekenen voor 'iets te laat betalen'. Hoeveel is 'iets' ?

Ze willen gewoon nu zo snel mogelijk geld op de rekening zien, paniek dus, zoals je hier zegt. Het maakt hen daarbij niet uit dat ze geld dubbel krijgen. Het lijkt er op dat dat ze liever nu 'al' wat geld zien, en achteraf werk hebben met terugbetalingen, dan helemaal niets te krijgen van klanten.

Ik ga nu alvast niets betalen. Ik wil eerst zekerheid dat het er niet dubbel afgaat (ook al komt het later wel terug op de rekening). En, zie ook hoger, wat is nog het gemak van een domiciliëring als ze niet werkt. Gek dat het aan de klant is om dat recht te zetten. Wat mij betreft is edpnet (of hun bank ING) aan zet, niet wij.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik ga de vervaldatum van mijn factuur min of meer respecteren. Normaal moet ik in het midden van de maand betalen en de vorige maand liep de domiciliëring gelijk met de vervaldag. Als de domiciliëring terug werkt zal het er van zelf afgaan en anders betaal ik met een overschrijving. Ik dacht eerst veel te vroeg te betalen maar dat is waarschijnlijk geen goed idee.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb net eens gecontroleerd, de laatste domiciliëring is bij mij gebeurd op 15/09, dit is met het oude rekeningnummer.
Dus is het nog veel te vroeg om al een storting te vragen omdat die domiciliëring mislukt zou kunnen zijn.
Als het op 18/09 nog niet van mijn rekening is, zal ik wel manueel storten.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 06 okt 2022, 00:07 Ik heb net eens gecontroleerd, de laatste domiciliëring is bij mij gebeurd op 15/09, dit is met het oude rekeningnummer.
Als de betaling gelukt is, buiten de vermelding van het bedrag met '-' ervoor, zou er een knop moeten staan om die betaling via domiciliëring terug te vragen. Die blijft daar een paar maanden staan. Als je erop zou klikken staat het geïnde bedrag onmiddellijk het terug op de rekening. Het bestaan van die knop is het overduidelijke bewijs dat betaling is gedaan.

Of dat gedaan is met de oude of nieuwe rekening is een EDPnet-zaak. Die hebben het betaalmandaat en het is hun rekening.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik heb het verder onderzocht:
Er stond weldegelijk een domiciliering gepland op 22 september 2022.
(en dit naar het oude rekeningnummer)
Er stond bij mij wel genoeg geld op de bankrekening.
Ik maak altijd dat er genoeg geld op de bankrekening staat zodat de domicilieringen zouden slagen.
Maar de transactie is door de bank zelf (Fortis) geannuleerd.
En geen idee waarom.

UPDATE: In de bank staat: " Geen contractinfo tussen klant en bedrijf." Wellicht omdat ik geen klant meer ben.
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

jutuiz schreef: 05 okt 2022, 14:23 Ik heb de mail ook gekregen, kwam hier kijken of er nog zo'n cases waren.
Ik vertrouwde het zaakje niet, maar nu ik idd zie dat er een ticket werd aangemaakt in de webinterface is dat dus OK.
Ik heb die mail ook ontvangen hier, ik heb het rekeningnummer in de mail vergeleken met wat er op m'n laatste factuur stond. Dat was hetzelfde.
Wat een afgang natuurlijk. Voor EDP of misschien eerder nog voor ING, maar ik heb dat nog niet veel gezien dat soort berichten...
Volgens mij zijn ze nog niet zo lang bezig met uitsturen, en niet alle klanten zitten natuurlijk op Userbase :wink:.
PS: ze zijn in mail vergeten te zeggen dat je de betalingsreferentie op de factuur als OGM moet ingeven en niet als vrije melding. En op de factuur is dat ook niet duidelijk uit bijvoorbeeld het format van de mededeling. Met andere woorden: er zal daar iemand heel veel werk hebben bij EDPnet om betalingen af te punten.
Dat heb ik inderdaad ook gewoon proefondervindelijk moeten uitvlooien, dat die referentie gewoon als structurele mededeling kon worden opgegeven. Want de eerste vraag die ik me stelde was: 'Als EDPnet vraagt om manueel over te schrijven, hoe weten ze dan welke factuur er voldaan is zonder structurele mededeling?'

In de hersendode app van KBC kan ik helaas geen rekeningnummers zien bij de gedane betalingen, dus ik kan niet zien of 't nieuwe of 't oude rekeningnummer is, ik zie wel dat de laatste betaling via domiciliëring 15/9 was.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

In 'Mijn EDPnet' is er bij de factuur ook een knop om online te betalen, via Ogone , bancontact. Ook wanneer betalen via domiciliëring actief is. Weet niet of dat het nog complexer zou maken of niet.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Mijn factuur staat terug open als te betalen.
Ik melde aan EDPNet wat ik van de bank door kreeg en dat de bank het zelf op 22/09 geannuleerd had met de mededeling "geen contractinfo".
Ze bedankte me ook omdat ik met die melding ze ook geholpen had met die informatie voor andere EDPNet klanten.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

WalterB1 schreef: 07 okt 2022, 08:29 In 'Mijn EDPnet' is er bij de factuur ook een knop om online te betalen, via Ogone , bancontact. Ook wanneer betalen via domiciliëring actief is. Weet niet of dat het nog complexer zou maken of niet.
Heel handig inderdaad, alleen wordt daar met geen woord over gerept in de mail.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

WalterB1 schreef: 06 okt 2022, 08:13
boulder schreef: 06 okt 2022, 00:07 Ik heb net eens gecontroleerd, de laatste domiciliëring is bij mij gebeurd op 15/09, dit is met het oude rekeningnummer.
Als de betaling gelukt is, buiten de vermelding van het bedrag met '-' ervoor, zou er een knop moeten staan om die betaling via domiciliëring terug te vragen. Die blijft daar een paar maanden staan. Als je erop zou klikken staat het geïnde bedrag onmiddellijk het terug op de rekening. Het bestaan van die knop is het overduidelijke bewijs dat betaling is gedaan.

Of dat gedaan is met de oude of nieuwe rekening is een EDPnet-zaak. Die hebben het betaalmandaat en het is hun rekening.
Ah, dan begrijp ik het verkeerd, ik dacht dat betalingen van september nog met het oude rekeningnummer waren, en dat als de betaling gelukt was, ik dan enkel moest kijken voor de maand oktober.
Dat is toch een ongelofelijke soep die ze ervan gemaakt hebben, totaal onduidelijke communicatie en dan toch de verantwoordelijkheid bij de klant leggen, terwijl het falen volledig bij hen is...
franjo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 14 keer

Kennelijk is het betaalsysteem van EDP volledig in de war .
Online betalen lukt ook al niet .

Volgende mededeling:

Door een technisch probleem is online betalen momenteel niet mogelijk. Gelieve manueel € 35,95 over te schrijven naar ons rekeningnummer BE18 3632 2574 0965 (BIC: BBRUBEBB).
Vergeet niet om de betaalreferentie 200/4921/xxxxx vermelden.
Onze excuses voor het ongemak

Het totaal gebrek aan informatie en begrijpelijke communicatie van de kant van EDP is erg jammer gezien hun voorbeeldige reputatie.
Waarom duurt dit zo lang?
Des te verwondelijker daar de domiciliering ook via de ING loopt.
Kan Joachim zich hier niet eens in verdiepen?
Tom2000
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Hun site is dan niet correct?

https://www.edpnet.be/nl/support/betale ... at-nu.html
edpnet.be
edpnet.be
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik moet betalen voor de 16de van de maand. Er is nog niets afgegaan. Morgen nog afwachten en dan betalen.
clvictor
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben in dezelfde situatie.
Als ik bij mijn bank de afhoudingen in het verleden bekijk zie ik dat de datum varieert van de 14de t/m de 19de van de maand.
Ik zou dus nog even wachten om dubbele betalingen te vermijden.
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 153 keer

Tom2000 schreef: 16 okt 2022, 14:56 Hun site is dan niet correct?

https://www.edpnet.be/nl/support/betale ... at-nu.html

4754B418-6253-49C6-AC21-E03F521DEEE9.jpeg
Dat was dus een supportartikel dat we uit het oog hebben verloren. Thanks for the notice, we hebben het aangepast.
internet, fiber & telephony
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heeft iemand al proberen betalen met argenta? Mijn betaling wordt constant geweigerd en ik heb genoeg geld op mijn rekening. :|

Edit:Argenta probeert automatisch de betaling uit te voeren als instant overschrijving want niet gaat. Het lag waarschijnlijk daar aan. Bijzondere toestanden.
TikTak
Starter
Starter

Wou zonet betalen via de website, maar nog steeds een technisch probleem waardoor betalen niet mogelijk is.
Is er al meer info van Edpnet gekomen?
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

heb gewoon via overschrijving betaald.. niet handig maar ok edpnet, voor 1 keer is het u vergeven. Volgende maand aub orde op zaken...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Eigenlijk loop je geen risico met zelf over te schrijven...
- indien er toch nog een domicilëring doorkomt, en er staat niet genoeg op de rekening, dan wordt ze geweigerd.
- indien er wel een domicilëring afgehouden wordt, en je hebt dus dubbel betaald, dan kan je die betaling terugvorderen (via jouw banking app) en komt het bedrag onmiddellijk terug op je rekening, toch?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Volledig correct Philippe
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Ubremoved_3817
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Vandaag hier ook een aanmaning gekregen de factuur die normaal automatisch rond de 16de wordt afgeschreven.
Ik heb die dit keer zelf maar overgeschreven.
Moet ik de domiciliëring nog aanpassen of gaat dat automatisch door EDPNET, aangezien ze nu bij ING zitten ?

Toegevoegd na 13 uren 22 minuten 25 seconden:
Vandaag even gekeken op My EDPnet en wat zie ik in de openstaande facturen: het referentienummer van openstaande (niet gedomicilieerde factuur vanwege de overstap naar ING bank) is totaal anders dan het referentienummer van de herinneringsmail. Ik heb het referentienummer gebruikt van de herinneringsmail uitgaande dat dit de juiste is. Hopelijk zegt de facturatiedienst niet dat het oude oorspronkelijke referentienummer niet betaald is.
sailormars
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Betaling via kredietkaart werkt sinds ze bij ING zitten ook niet meer.
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 49 keer

Mijn moeder heeft een aanmaning ontvangen en een boete van 5euro bovenop de factuur. Ze dacht dat dit phishing was...
Ik bel morgen even of ze dit kunnen rechtzetten... goed bezig.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik vermoed dat het nog niet is opgelost. Daarnet mijn nieuwe factuur ontvangen en daar staat de opmerking in om manueel te betalen.
Ubremoved_3817
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Hier ook een betalingsmail gekregen. Met de link is het direct te betalen en ik heb moeten inloggen in edpnet.be om te kijken wat het OGM (gestructureerde mededeling) is van de betaling, want dat stond helaas niet op de factuur, aangezien ik het graag elke maand op de 15de ziet afgeschreven.

Wanneer is het probleem met de domiciliëring eindelijk opgelost ?
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 49 keer

Na 13 minuten in wacht maar opgehangen :roll:
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 18 keer
Provider

De helpdesk is slecht bereikbaar momenteel.
Komt door viewtopic.php?t=63258
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”