Hallo,
al een 5x bericht gekregen dat mijn modem aan vervanging toe is, omdat ze gemerkt hebben dat de verbinding af en toe wegvalt.
Met een gamer in huis zou ik dat al gauw hebben geweten want er is niets van aan.
Waarom willen ze onder het mom van een drogreden me een nieuwe modem aansmeren, wel gratis?
Het huidig toestel doet het het prima, bij installatie jaren geleden gevraagd naar modem- only, want heb nog router erachter.
Ik vind het bizar...
groeten
Eve
bericht "uw modem is aan vervanging toe"
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
waarschijnlijk omdat de modem niet meer voldoet aan de eisen die ze stellen. Bvb dat de modem de snelheden niet aankan die zei willen aanbieden.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Welkom bij Telenet. Waar marketing niets meer met realiteit te maken heeft.eve.sabbe schreef: 31 okt 2022, 09:29Waarom willen ze onder het mom van een drogreden me een nieuwe modem aansmeren, wel gratis?
Wellicht heeft één of andere enquête uitgewezen dat de meeste klanten om die reden wél een nieuwe modem zouden willen.
Goed, dit is dan de realiteit:
Telenet wil EuroDOCSIS 2.0 en EuroDOCSIS 3.0 volledig uitfaseren om bandbreedte vrij te maken voor EuroDOCSIS 3.1
Elke klant moet dus overschakelen op een EuroDOCIS 3.1-modem.
Daarna kan de upload en download omhoog om te kunnen blijven concurreren met Proximus Fiber.
-
- Pro Member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:06
- Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
- Bedankt: 17 keer
Persoonlijk zou ik dit (gratis) voorstel aanvaarden.
Je modem is tenslotte al meerdere jaren oud, en als ze hem vervangen door een "modem only" (gezien je een eigen router gebruikt) zie ik dat als een extra voordeel.
Je modem is tenslotte al meerdere jaren oud, en als ze hem vervangen door een "modem only" (gezien je een eigen router gebruikt) zie ik dat als een extra voordeel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
Zou mijn modem zeker laten vervangen want tegenwoordig zijn ze bij TN nogal vlug geneigd problemen in de schoenen van klanten te schuiven om hen te doen betalen voor interventies. Maw. als er later problemen zijn en je hebt niet de modem laten plaatsen die ze voorstellen, zullen de problemen uw fout zijn.
Heb zelf anderhalf jaar problemen gehad met TN en 6 techniekers schreeuwden de netwerkproblemen van de daken en vroegen telken tussenkomst van een netwerk specialist.
Pas na een formele klacht bij de ombudsdienst is er schot in de zaak gekomen en na
1. vervanging van een dropkabel die voor netwerk storing zorgde, in een woning in de straat hier
2. vervanging van een modem die voor storing zorgde in een aanpalende straat
3. vervanging van de tab
heb ik geen enkel probleem meer.
Zelfs in brieven aan de ombudsdienst bleven ze beweren dat mijn installatie aan de basis lag van de aanslepende moeilijkheden; ik had nl. ook meermaals per dag last van het deconnecteren van de modem van het netwerk.
Met dezelfde installatie (e-router van TN en Deco Mesh systeem) heb ik sedert eind juli, na uitvoering van hoger vermelde herstellingen, mijn modem geen enkele keer meer moeten herstarten, noch enig probleem gehad. En toch blijven beweren dat mijn installatie niet OK is
terwijl ook techniekers die ze uitgebreid bekeken hebben aangaven dat ze niets abnormaal zagen.
Heb TN via een klacht gevraagd hoe het komt dat ik na de uitgevoerde herstellingen al maanden geen problemen meer heb met ongewijzigde infrastructuur? Reactie: nihil.
Heb zelf anderhalf jaar problemen gehad met TN en 6 techniekers schreeuwden de netwerkproblemen van de daken en vroegen telken tussenkomst van een netwerk specialist.
Pas na een formele klacht bij de ombudsdienst is er schot in de zaak gekomen en na
1. vervanging van een dropkabel die voor netwerk storing zorgde, in een woning in de straat hier
2. vervanging van een modem die voor storing zorgde in een aanpalende straat
3. vervanging van de tab
heb ik geen enkel probleem meer.
Zelfs in brieven aan de ombudsdienst bleven ze beweren dat mijn installatie aan de basis lag van de aanslepende moeilijkheden; ik had nl. ook meermaals per dag last van het deconnecteren van de modem van het netwerk.
Met dezelfde installatie (e-router van TN en Deco Mesh systeem) heb ik sedert eind juli, na uitvoering van hoger vermelde herstellingen, mijn modem geen enkele keer meer moeten herstarten, noch enig probleem gehad. En toch blijven beweren dat mijn installatie niet OK is

Heb TN via een klacht gevraagd hoe het komt dat ik na de uitgevoerde herstellingen al maanden geen problemen meer heb met ongewijzigde infrastructuur? Reactie: nihil.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 3275
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
2 jaar geleden dit topic gemaakt voor hetzelfde
viewtopic.php?f=50&t=59125
viewtopic.php?f=50&t=59125
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04