Ik heb een relatief recente (2 jaar of zo) Sony BRAVIA-tv. De enige audio-aansluitingen zijn SP/DIF, minijack en HDMI met ARC.
Ik heb daarnaast een behoorlijk oude hifi-miditoren-systeem van Sony (25 jaar oud) waarbij de TV via de minijack voor koptelefoon aangesloten is aan de line-in (2x tulpstekkers) van de toren. Aan de toren hangen 5 speakers in 4 kanalen.
Dat heeft zo jaren goed gewerkt, maar de toren is beginnen flippen door willekeurig zichzelf in te schakelen, te wisselen tussen inputs (waaronder AM en FM-radio) en aangezien volume eigenlijk vrijwel volledig open staat is dat schrikken als je midden in de nacht witte ruis beneden hoort.
Geen idee wat er nog met die toren aan te vangen is, vrijwel elk component lijkt het opgegeven te hebben (casettedek eet tape op, de CD-caroussel-lade gaat niet meer open, ...).
Het enige dat ie nog goed deed wat versterken, want ik ben nog altijd heel erg tevreden over het geluid van die speakers - wellicht beter dan wat er uit de combinatie soundbar en subwoofer zou komen.
Waarmee kan ik die hifi-toren vervangen, waarbij die speakers behouden kunnen blijven? Behalve een impedantie van 8 ohm staan er geen specificaties op, al zou dat 90w input kunnen zijn (Sony SS-L100V). Bij voorkeur ook niet meer via de koptelefoon-uitgang van de TV aansluiten - de vorige tv had nog een line-out en dat gedroeg zich toch anders. Is die SP/DIF the way to go?
Ik ben dus niet op zoek naar een oplossing waarbij ik alles vervang, voor de duidelijkheid