SPR schreef: 23 okt 2022, 08:23
Idem hier. 4k en hoogste abo, ben single en deel dan maar voor noppes mijn account met pa die er zelden gebruik van maakt tenzij de kleinkinderen er zijn. Ik kijk wel veel op het werk (permanentiejob) en dat is dus niet thuis, maw, ik ga er ook aan hangen ondanks het duurste abo mag ik niet op een andere plek meer kijken? De werkpc wordt immers telkens aanzien als een nieuw apparaat dat inlogt. Merci maar de ballen dan.
Een single, die zijn account deelt met een familielid die er
sporadisch eens gebruik van maakt, kan je natuurlijk niet vergelijken met iemand die zijn account deelt met 4 wildvreemden die er
permanent gebruik van maken, met de bedoeling om het hoogste account te kunnen gebruiken aan 25% van de prijs.
Ik begrijp die commotie niet helemaal.
Het was nooit de bedoeling van Netflix om accounts te laten sharen buiten de familiekring, ze hebben het gewoon te lang gedoogd ...
Netflix heeft toch geen monopolie: zij kunnen ten alle tijden de voorwaarden aanpassen, de klant kan ten alle tijd de dienst opzeggen, toch? Niemand is gebonden aan Netflix. So what?
Wat de
link betreft tussen kwaliteit en aantal streams ...
Je kan het anders bekijken: je betaalt gewoon een hogere prijs:
- daarvoor kan je in 4K kijken
- en/of of kan je meerdere streams krijgen
De ene betaalt de hogere prijs voor de kwaliteit (en krijgt hiervoor 4 streams cadeau, ook al gebruik je ze niet).
De andere betaalt de hogere prijs voor het aantal streams (en krijgt hiervoor 4K kwaliteit cadeau, ook al gebruik je het niet).
Vergelijk het met een duurder GSM of internet abonnement
De ene betaalt de upgrade omdat hij niet toekomt met het volume, de andere omdat hij niet toekomt met de belminuten, of omdat je een hogere snelheid wilt.
Ik hoor toch ook niemand klagen omdat er een
"link" is tussen belminuten en 4G volume