Nieuwsserver Versatel-Tele2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik had al begrepen uit andere onderwerpen dat de Versatel-nieuwsserver niet veel soeps is. Vermits ze nu een samenlevingskontrakt hebben met Tele2 :wink: vraag ik mij af of de nieuwsserver van Tele 2 de moeite is.

Vorige week was ik ergens bij een Tiscali klant toelichting gaan geven ivm deze leuke servers (en ook een beetje over hun binaries natuurlijk :wink: ) Tot mijn grote verbazing bleek deze news.tiscali.be een retentie te hebben van +-60 dagen :!: :???: Dit inclusief een mooie kompleetheid :!: . Het enige nadeel is dat de snelheid wat aan de trage kant ligt +- 120KB/s

Als Tele 2 ook zo'n serverken zou hebben :roll:

Weet iemand meer?
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Die nieuwsserver is toch vrij goed gevuld bij versatel, niet zo snel meestal, dat is wel zijn nadeel
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

tiscali is gewoon een gecapte giganews-account. Ik verschiet er zelfs van dat ie 120 KB/s haalt.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Block schreef:tiscali is gewoon een gecapte giganews-account. Ik verschiet er zelfs van dat ie 120 KB/s haalt.


Ik zei al tegen die persoon dat zijn server wel gekoppeld ging zijn aan een andere....wist alleen niet welke :???:
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Generic Human schreef:Die nieuwsserver is toch vrij goed gevuld bij versatel, niet zo snel meestal, dat is wel zijn nadeel


Wat is niet zo snel?
En wat is de retentie?
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

abonneert op giganews of zo (70dagen retentie :twisted: )
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

grox schreef:abonneert op giganews of zo (70dagen retentie :twisted: )


Tuurlijk, ik heb een payserver, maar zo'n tiscali server is ook niet slecht :wink:
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Nu geeft ie weer volledige lijnsnelheid ( voor mij nog steeds maar 54kB/s ), meestal ligt dat tussen de 20-30kB/S

Retentietijd ligt aan welke groep, 2-3 weken.

Al bij al niet slecht voor dienst die inbegrepen is in abbo.

Alles kan beter natuurlijk

:wink:
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

uhm versatel heeft geen binary server :(
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Versatel belgie niet, en versatel nederland misschien ook niet, maar :

news.versatel.be = news.zonnet.nl = binary server
:lol:
Hope
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 maa 2005, 17:22

Ik heb Versatel Always More
Ik gebruik news.versatel.be
Ik kan alle bestanden uit eender welke groep vinden
Deze bestanden zijn zeer, zeer vaak compleet
De retentie is voldoende, ik schat 3 weken
Een dvd binnenhalen zal iets meer dan 2 dagen duren
(frustrerend als ik aan een nederlandse vriend een ontbrekend rarretje vraag en die mij dat binnen de 30 seconden kan sturen, maarja)
Reken dat je voor de 34,95 € voor versatel always more een 60 gig per maand kan binnenhalen van hun newsserver (dus voor mij persoonlijk geen payserver nodig)

Yep, ik ben tevreden
(maar een mens zoekt always more)
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Hope schreef:Ik heb Versatel Always More
Ik gebruik news.versatel.be
Ik kan alle bestanden uit eender welke groep vinden
Deze bestanden zijn zeer, zeer vaak compleet
De retentie is voldoende, ik schat 3 weken
Een dvd binnenhalen zal iets meer dan 2 dagen duren
(frustrerend als ik aan een nederlandse vriend een ontbrekend rarretje vraag en die mij dat binnen de 30 seconden kan sturen, maarja)
Reken dat je voor de 34,95 € voor versatel always more een 60 gig per maand kan binnenhalen van hun newsserver (dus voor mij persoonlijk geen payserver nodig)

Yep, ik ben tevreden
(maar een mens zoekt always more)


dan wordt de snelheid toch beperkt door de server, niet door het Versatel abo?
In dat geval opteer ik voor 'n betaalbare payserver :wink: samen met de All-in :lol:
allé, als die hier ooit binnen geraakt want er zijn naar 't schijnt probs met m'n bestellingsaanvraag :bang:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

filipi ook problemen met uw aanvraag? Heb je wat meer details want bij mij wilt het ook niet lukken. Als ze mijn gegevens willen invoeren in het systeem dan zijn er problemen maar 'ze lossen het wel op' en dan is er na een week nog niks gebeurd :(
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

de 2 binarie newsservers van versatel:
news.versatel.be (zelfde als .nl moet je maar eens pingen)
news.versatel.net (de laatste tijd zeer weinig van te downloaden, blijft maar connecten zonder enig resultaat)

de snelheid van de newsserver van versatel is echt tergend traag (tenzij hij uit de cache servers komt van versatel dan gaat het volle snelheid (of toch stukken vlugger :P))
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

BungaMan schreef:filipi ook problemen met uw aanvraag? Heb je wat meer details want bij mij wilt het ook niet lukken. Als ze mijn gegevens willen invoeren in het systeem dan zijn er problemen maar 'ze lossen het wel op' en dan is er na een week nog niks gebeurd :(

ik heb mij gewoon ingeschreven op de openingsdag maar tot op vandaag heb ik nog steeds geen brief met accountgegevens aangekregen, waarschijnlijk is de aanvraag toen niet goed geregistreerd, en, ze kunnen het daar momenteel nergens nagaan... :cry:
dus heb ik mij opnieuw moeten inschrijven :!: :x
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Op de Tele2-website staat er " toegang tot alle nieuwsgroepen (behalve alt.bin)".
Betekent dat dat ge dan geen bestanden kunt downloaden van groepen zoals alt.binaries.movies.divx e.d. ???


En effe iets anders: vergelijk de site www.tele2.be eens met www.tele2.fr : om van te blijten :(
Hornet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:54
Locatie: Aalter

Mee schreef:Op de Tele2-website staat er " toegang tot alle nieuwsgroepen (behalve alt.bin)".
Betekent dat dat ge dan geen bestanden kunt downloaden van groepen zoals alt.binaries.movies.divx e.d. ???


En effe iets anders: vergelijk de site www.tele2.be eens met www.tele2.fr : om van te blijten :(

Arm belgenland, ben er inderdaad nie goe van :-(
Geef Buzze!!!
amyas
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 dec 2004, 11:29

Hornet schreef:
Mee schreef:Op de Tele2-website staat er " toegang tot alle nieuwsgroepen (behalve alt.bin)".
Betekent dat dat ge dan geen bestanden kunt downloaden van groepen zoals alt.binaries.movies.divx e.d. ???


En effe iets anders: vergelijk de site www.tele2.be eens met www.tele2.fr : om van te blijten :(

Arm belgenland, ben er inderdaad nie goe van :-(


Tja en toch zijn er nog die het nodig vinden overal te vertellen hoe goed het internet in België wel is (*kuch* r2504 *kuch*)
telenet & belgacom fanboys unite !!
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

hebben jullie de versatel newsserver al eens geprobeert? a.b. is zeker te gebruiken en de cache servers van a.b.nl en a.b.boneless is terug in orde (je merkt het aan de snelheid)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”