Probleem met internet(verbinding)

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
stefaan.deltombe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2005, 14:40

Hallo,

Ik heb sinds een paar weken het volgende probleem.

Na het opstarten van de PC maak ik een verbinding met internet (ADSL). Het eerste uur gaat alles goed, ik kan vlot surfen en emailen. Na een uurtje echter lijkt het alsof de verbinding wegvalt: ik kan niet meer surfen, noch emailen. Nochtans krijg ik geen foutmelding of is er een andere indicatie dat er iets fout loopt. Als ik kijk naar de status van mijn internetverbinding zegt hij mooi "verbonden met het internet". Het enige dat ik dan kan doen om terug te kunnen internetten, is de computer opnieuw opstarten. Het probleem ligt dus vermoedelijk niet aan de adsl-lijn zelf, maar eerder bij mijn computer. Maar ik heb geen enkel idee waar ik kan beginnen met zoeken. Virus- en spywarescanners heb ik al gedraaid, maar dat lost niets op.
Wie kan helpen?

Alvast bedankt,
Stefaan
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

modem? router? provider?
beetje meer info?
stefaan.deltombe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2005, 14:40

Het probleem is nu net dat ik niet weet waaraan het zou kunnen liggen. Hoe zou ik kunnen testen als het aan de modem, de router of de provider ligt?
Gebruikersavatar
Slekken
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 nov 2003, 15:55
Locatie: Jabbeke

Svekke wil weten welke router/modem/provider je hebt...

Met andere woorden: meer info over je configuratie (zoals daar zijn: type router of modem, je provider, operating system, firewall,.....)

Greetz
stefaan.deltombe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2005, 14:40

Ik zit bij provider Versatel en mijn modem is van het merk E-Tech.
Ik gebruik Windows XP Home edition. Firewall is Zone Alarm 4.5 en virusscanner is Avast 4.6 Home Editie.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ah, ik heb ook Versatel, en een jaartje die E-tech modem gebruikt...
Heb je thuis een andere pc staan? Zo ja kan je ze best eens wisselen, en als die andere pc geen problemen geeft, ligt het inderdaad aan virus/spyware etc...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”