Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Als het Westen aan het 'koorddansen' is, wat is Putin dan aan het doen?
Maar wij moeten 'voorzichtig' zijn?
Nee ik vind dat wij krachtdadig moeten zijn en een klaar en duidelijk standpunt innemen.
"Tot daar aan de rode lijn kan je rollen met je spierballen, ga je erover krijg je lik op stuk"
Het zou fraai worden als we ons laten afdreigen door elke imbeciel met een rode knop op z'n bureau.
Ik blijf geloven dat a la Trumpsgewijs de rode knop in Washington groter is en...dat die werkt.
Maar misschien kan men in het Kremlin alvast de vensters open zetten want het lijkt wel lente, niet alleen hier maar zeker ook in Oekraine,
waar de Russen niet snel genoeg weer richting Rusland kunnen lopen.
Maar wij moeten 'voorzichtig' zijn?
Nee ik vind dat wij krachtdadig moeten zijn en een klaar en duidelijk standpunt innemen.
"Tot daar aan de rode lijn kan je rollen met je spierballen, ga je erover krijg je lik op stuk"
Het zou fraai worden als we ons laten afdreigen door elke imbeciel met een rode knop op z'n bureau.
Ik blijf geloven dat a la Trumpsgewijs de rode knop in Washington groter is en...dat die werkt.
Maar misschien kan men in het Kremlin alvast de vensters open zetten want het lijkt wel lente, niet alleen hier maar zeker ook in Oekraine,
waar de Russen niet snel genoeg weer richting Rusland kunnen lopen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Die wil bungeejumpen, springt, maar heeft de koord rond zijn nek gedaan.Petrikske schreef: 04 okt 2022, 22:30 Als het Westen aan het 'koorddansen' is, wat is Putin dan aan het doen?
Oeps, dat gaat niet goed, of juist wel...

Inderdaad, we gaan niet opschieten als we toegeven.Petrikske schreef: 04 okt 2022, 22:30 Maar wij moeten 'voorzichtig' zijn?
Ik stel mij soms vragen bij die experts die iedere keer weer angst aanpraten, zoals een Housen.
Vraag is: zijn ze te goeder trouw aan het waarschuwen of trekken ze de kaart van Moskou : angst zaaien in de hoop dat de publieke opinie de politici onder druk zet om op te houden met Oekraïne te steunen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a27b99a8/
Russische regering waarschuwt voor directe oorlog tussen VS en Rusland
De Russische regering heeft gewaarschuwd dat de massale wapenleveranties en het verstrekken van inlichtingen door vooral de Verenigde Staten aan Oekraïne het risico van een directe confrontatie tussen Rusland en de NAVO naderbij brengt. Dit beklemtoonde de Russische gezant Konstantin Vorontsov van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken op een vergadering van de VN in New York.
YAKD 04-10-22, 21:09 Bron: ANP
Russische regering waarschuwt voor directe oorlog tussen VS en Rusland
De Russische regering heeft gewaarschuwd dat de massale wapenleveranties en het verstrekken van inlichtingen door vooral de Verenigde Staten aan Oekraïne het risico van een directe confrontatie tussen Rusland en de NAVO naderbij brengt. Dit beklemtoonde de Russische gezant Konstantin Vorontsov van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken op een vergadering van de VN in New York.
YAKD 04-10-22, 21:09 Bron: ANP
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
Oorlog voeren zoals in het geniep wat gasleidingen saboteren en dan ontkennen dat ze er iets mee te maken hebbenMatt555 schreef: 04 okt 2022, 23:22 Russische regering waarschuwt voor directe oorlog tussen VS en Rusland

Met welk leger en welk materiaal gaan ze dat dan doen? Want elkaar vernietigen met atoomwapens lijkt me niet de beste tactische zet.
-
- Elite Poster
Dreigen, en nog eens dreigen.
Ik ben niet onder de indruk.
'We' (het Westen) moeten weliswaar voorzichtig, maar vastberaden doorzetten.
Ik merk dat de Amerikanen dat ook vinden, gezien ze opnieuw nieuwe wapenleveringen hebben goedgekeurd.
Petraeus heeft gelijk : "Putin is out of moves.", hij heeft geen volgende zet meer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
Nu pas tijd gehad om dit eens te bezien. Waarom doen ze een interview in het midden van wat ik enkel maar kan omschrijven als een receptie...?Petrikske schreef: 04 okt 2022, 19:40 [...]
°Uitgebreid interview (20min.) met David Petraeus door CNBC enkele uren geleden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
De situatie word inderdaad zeer gevaarlijk,sommige denken dat Rusland gaat ineenklappen,en dat zou kunnen maar dat land is nog steeds sterk genoeg om zeer veel ellende en nog eens miljoenen doden erbij te veroorzaken want inderdaad met zo een aantallen daar draaien de Russische leiders hun hand niet voor om/
Ik vermoed dat de US wel word beschermd door een soort Iron Dome (Die ook is Israel in gebruik is),men werkt daar al meer dan zeven jaar aan,en zou toch al heel goed werken.
Natuurlijk is intimidatie een middel die door de Russen zeer veel gebruikt word,denk maar aan de uitlatingen van de Doema,die vonden dat Alaska eigenlijk bij Rusland hoorde,en dat terug zo moest zijn.
Ik vermoed dat de US wel word beschermd door een soort Iron Dome (Die ook is Israel in gebruik is),men werkt daar al meer dan zeven jaar aan,en zou toch al heel goed werken.
Natuurlijk is intimidatie een middel die door de Russen zeer veel gebruikt word,denk maar aan de uitlatingen van de Doema,die vonden dat Alaska eigenlijk bij Rusland hoorde,en dat terug zo moest zijn.
- Petrikske
- Elite Poster
Dat ambient geluid was mij ook opgevallen inderdaad.boran_blok schreef: 05 okt 2022, 08:41Nu pas tijd gehad om dit eens te bezien. Waarom doen ze een interview in het midden van wat ik enkel maar kan omschrijven als een receptie...?
Heb voor jou eens even gekeken en in de eerste seconde komt er iets in beeld waarmee je aan de slag kan, namelijk "TVN24"
Maar ik zal je niet langer in spanning houden.

https://warsawsecurityforum.org/
Serieus veel grote namen tekenden daar present.
https://warsawsecurityforum.org/speakers/
Toegevoegd na 5 minuten 9 seconden:
Ik geloof nooit dat ze Amerika zullen aanvallen, ik denk eerder een land als bv Polen omdat het daar een grote wapenhub is voor alles dat richting Oekraine gaat.fluppie schreef: 05 okt 2022, 08:55Ik vermoed dat de US wel word beschermd door een soort Iron Dome (Die ook is Israel in gebruik is),men werkt daar al meer dan zeven jaar aan,en zou toch al heel goed werken.
Brussel zou ook kunnen al geloof ik daar eigenlijk niet in omdat hij wel een valabele reden moet hebben in de hoop dat hij het verkocht kan krijgen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
Als men Polen aanvalt treft men rechtstreeks de NAVO!!!!
Nog een art. over de mensen die Rusland verlaten....
700.000 mensen hebben Rusland verlaten sinds 21 september, de dag waarop Poetin de mobilisatie aankondigde. 200.000 daarvan bevinden zich in Kazachstan. Dat blijkt uit berekeningen van Forbes Russia, dat zich baseert op gegevens van de migratiediensten in buurlanden. De schattingen van bronnen dichtbij het Kremlin variëren van 600.000 tot 1 miljoen mensen. (Forbes Russia)
Je moet er ook rekening mee houden dat er ook mensen zijn die niet vertrekken,maar onder duiken in Rusland zelf (er is daar plaats genoeg)dus het aantal kan nog wel iets hoger liggen.
Nog een art. over de mensen die Rusland verlaten....
700.000 mensen hebben Rusland verlaten sinds 21 september, de dag waarop Poetin de mobilisatie aankondigde. 200.000 daarvan bevinden zich in Kazachstan. Dat blijkt uit berekeningen van Forbes Russia, dat zich baseert op gegevens van de migratiediensten in buurlanden. De schattingen van bronnen dichtbij het Kremlin variëren van 600.000 tot 1 miljoen mensen. (Forbes Russia)
Je moet er ook rekening mee houden dat er ook mensen zijn die niet vertrekken,maar onder duiken in Rusland zelf (er is daar plaats genoeg)dus het aantal kan nog wel iets hoger liggen.
- Petrikske
- Elite Poster
Ja natuurlijk, dan komt artikel 5 op tafel hé.
Maar beeld je eens in dat Putler de US rechtstreeks zou aanvallen, enig idee wat dit teweeg zou brengen?
Moest er een raket op Washington vallen dan denk ik dat er een week later geen 2 stenen meer aan elkaar plakken daar in Moskou.
Daarom denk ik dat Polen aanvallen veel minder heisa zou geven aan de zijde van de Amerikaanse publieke opinie.
Toegevoegd na 4 minuten 19 seconden:
Beeld je eens in wat voor een 'brain drain' dat is, om nog maar te zwijgen van de kapitaalsvlucht. (en die komen niet terug zolang er een dictator aan de macht is hé)
En eerlijk, ik vind het heel erg voor de arme Rus die niet weet van welk hout pijlen maken.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Een kat in het nauw maakt rare bokkesprongen..wat gaat er gebeuren als Rusland tactisch nucleaire wapens gaat gebruiken..Gaat Europa zeggen hey poetin dat moogt ge nooit meer doen..zolang China en indie niet mee in de boot stappen staan we machteloos tegen zo een gek en dan nog. Die liegt en bedriegt zoals de vorige vs president. Vergeet niet dat hij de vinger aan de knop heeft...zou er iemand zijn die hem kan tegenhouden daar om die knop niet in te drukke ...Ik ben er van overtuigd dat als ze hem geen uitweg geven dat hij er met opgeheven hoofd kan mee wegkomen dat we in een zeer gevaarlijke situatie komen..Zelf al valt die een navo land aan met nucleaire wapens...gaat men dan vergelden of gaan er hier zijn die zeggen van ' als wij terug schieten is het over en out voor deze planeet en iedereen die hier rond loopt..' Ik las gisteren dat ze momenteel kernwapens hebben die 16000 keer krachtiger zijn dan hiroshima..we hebben heel dringend aan beide kanten mensen nodig die de 2 voeten op de grond zetten. Ja die gek uit Rusland is er mee begonnen maar iemand gaat zijn gezond verstand moeten boven halen vrees ik..
Tom
Tom
-
- Elite Poster
Wat stel je dan voor Tom? 2014, de krim, 2022 donbass, 2030 de rest van Oekraine, 2038 Georgië, 2046 Polen, 2054 Finland, 2062 Duitsland, 2070 Frankrijk en de rest om op te kuisen.
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Petraeus heeft gelijk : "Putin is out of moves.", hij heeft geen volgende zet meer....boulder schreef: 05 okt 2022, 08:02Dreigen, en nog eens dreigen.
Ik ben niet onder de indruk.
'We' (het Westen) moeten weliswaar voorzichtig, maar vastberaden doorzetten.
Ik merk dat de Amerikanen dat ook vinden, gezien ze opnieuw nieuwe wapenleveringen hebben goedgekeurd.
Petraeus heeft gelijk : "Putin is out of moves.", hij heeft geen volgende zet meer.
En daarom heel gevaarlijk , kan geen kant meer op , verliezen in Oekraine is einde zijn macht ..
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Petrikske
- Elite Poster
Vergis je niet, de US en de Navo zijn reeds lang maatregelen aan het nemen om dit te counteren.tom35 schreef: 05 okt 2022, 17:05 Een kat in het nauw maakt rare bokkesprongen..wat gaat er gebeuren als Rusland tactisch nucleaire wapens gaat gebruiken..
Wees er dus maar zeker van zodra er ergens een lanceerluik open gaat dat de alarmbellen zullen rinkelen.
Maakt niet uit of dit zal gebeuren op een landelijk lanceerplatform of een nucleaire duikboot.
En laat ons zeer zeker ook de mollen in het Kremlin niet vergeten, of dacht je nu echt dat iedereen in het Kremlin 300% getrouwheid heeft gezworen aan Adolf Putler.
"Des temeer het water aan de lippen staat des te harder zingen de nachtegalen". (zelf verzonnen.

Daarnet de "Jimmy Carter Crisis of Confidence" opgezocht waar Bjorn Soenens het deze week in z'n laatste podcast over had.
"Jimmy Carter delivered this televised speech on July 15, 1979"
Een president die duidelijk te vroeg ter wereld kwam.
During his term in office, President Jimmy Carter fought for clean energy using renewable sources. As a symbol of his faith in “the power of the sun,” Carter had 32 solar panels installed on the White House West Wing roof in the summer of 1979. These panels were used to heat water in the household for seven years until President Ronald Reagan had them removed in 1986. The panels were stored in a government warehouse until 1991, when they were acquired by Unity College in Maine. The college installed some of the panels to heat their cafeteria water.
This solar panel is one of the original Carter White House panels and was donated to the National Museum of American History by Unity College in 2009.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
De nieuwe rekruten in Belgorod zijn niet tevreden.
Wat een zootje
Twitter: https://twitter.com/HannaLiubakova/status/1577762546391650314
Wat een zootje
Twitter: https://twitter.com/Archer83Able/status/1577763271196672002
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Benieuwd op welke manier de Poetin fans op dit forum het toch weer in de schuld van de NAVO en het Westen gaan steken...on4bam schreef: 05 okt 2022, 23:21 De nieuwe rekruten in Belgorod zijn niet tevreden.
[Wat een zootje
-
- Elite Poster
Deze morgen al een art.gelezen over Rusland die nu Amerika aan het afdreigen is,reden zijn de wapenleveringen aan Oekraine, iets wat Rusland ook deed in Syrie met Assad,en zelfs nog veel meer.Ik hoop dat er geen treffen komt tussen deze twee landen want ik vrees voor een echte vernedering voor Rusland.
- Petrikske
- Elite Poster
Als officieren op de loop gaan dan krijg je zo'n toestanden hé, slechts 1 goede raad voor die mensen.
Geef je gewoon over dan moet je op z'n minst niet betalen voor je eten.
Geef je gewoon over dan moet je op z'n minst niet betalen voor je eten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 103 keer
10 jaar gratis eten.
Russen die weigeren mee te doen aan militaire gevechtsoperaties kunnen tot tien jaar gevangenisstraf krijgen. Het hogerhuis van het Russische parlement heeft woensdag 21 september ingestemd met die wetswijziging. Een dag eerder had het lagerhuis, de Doema, al goedkeuring verleend. Na ondertekening door president Vladimir Poetin wordt de maatregel van kracht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Toch niets anders dan al die andere proxy oorlogen? Of het nu de Russen, de Amerikanen, de Saudi's, de Iranezen,... die betrokken zijn maakt toch niet uit? Wat maakt dit conflict 'gevaarlijker' dan andere? Al ten tijde van Afghanistan 1 bewapenden de Amerikanen de tegenstander van de Russen...fluppie schreef: 06 okt 2022, 10:38 Deze morgen al een art.gelezen over Rusland die nu Amerika aan het afdreigen is,reden zijn de wapenleveringen aan Oekraine, iets wat Rusland ook deed in Syrie met Assad,en zelfs nog veel meer.Ik hoop dat er geen treffen komt tussen deze twee landen want ik vrees voor een echte vernedering voor Rusland.
-
- Elite Poster
Eerder 10 jaar dwangarbeid

Flippi schreef: 06 okt 2022, 15:17 10 jaar gratis eten.Russen die weigeren mee te doen aan militaire gevechtsoperaties kunnen tot tien jaar gevangenisstraf krijgen. Het hogerhuis van het Russische parlement heeft woensdag 21 september ingestemd met die wetswijziging. Een dag eerder had het lagerhuis, de Doema, al goedkeuring verleend. Na ondertekening door president Vladimir Poetin wordt de maatregel van kracht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Er zijn nu "mede witte Europeanen" betrokken partij (soit, een tijd geleden nog gewoon Sovjets behorende tot "de vijand" maar het geheugen durft sommigen nogal eens in de steek te laten) dus dan interesseert het de gemiddelde westerling net iets meer wat daar gebeurt.woutervh schreef: 06 okt 2022, 15:24 Toch niets anders dan al die andere proxy oorlogen? Of het nu de Russen, de Amerikanen, de Saudi's, de Iranezen,... die betrokken zijn maakt toch niet uit? Wat maakt dit conflict 'gevaarlijker' dan andere? Al ten tijde van Afghanistan 1 bewapenden de Amerikanen de tegenstander van de Russen...
En de US voert al proxioorlogen van voor Afghanistan 1.
En het is altijd veel gemakkelijker om in een "wij, de goeden tegen zij, de slechten" verhaal mee te gaan dan proberen de achterliggende redenen te achterhalen. Om oorlogen te voeren en de aandacht van binnenlandse problemen af te wenden heb je beter een gemakkelijk verhaaltje klaar dan een ingewikkeld verhaal met een onduidelijke pro en contra.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Laat me duidelijk zijn dat ik die inval absoluut niet goedkeur maar het is dansen op een slappe koord...je.mag zeggen wat je wilt, geen kat dacht dat hij Oekraïne ging binnen vallen maar hij heeft het toch gedaan.boran_blok schreef: 05 okt 2022, 18:30 Wat stel je dan voor Tom? 2014, de krim, 2022 donbass, 2030 de rest van Oekraine, 2038 Georgië, 2046 Polen, 2054 Finland, 2062 Duitsland, 2070 Frankrijk en de rest om op te kuisen.
De sancties zijn goed maar zoals eerder gezegd China en India moeten we nu mee aan boord krijgen om Rusland nog meer te isoleren.
Rusland is en blijft een nucleaire macht ...als die op die knop drukt is het met iedereen gedaan..wilt dat zeggen hem laten doen,neen, maar stoer gaan doen helpt gegarandeerd ook niet..
Tom
-
- Elite Poster
tom, ik denk dat je wat terug gaat moeten lezen in de geschiedenis. Er waren heel duidelijke signalen vanuit de VS dat rusland ging aanvallen, Macron heeft dan nog noodoverleg gepleegd met Putin alvorens de oorlog begonnen was. Iedereen was wel degelijk heel erg gespannen en op de hoogte van wat er allemaal kon gebeuren. Zo een verassing was het niet nadat men duidelijk kon zien dat er 200k man aan de Oekraiense grens stond.
En nu ook wordt er wel publiek gepostuleerd, maar niet aan stoerdoenerij gedaan. Stoerdoenerij is iets van "Mijn rode knop is groter". Nu wordt er heel duidelijk gezegd wat de tegenreactie gaat zijn, en dit omvat duidelijk geen nucleare vergelding. Dat is een heel belangrijk signaal dat er geen verdere escalatie gewenst is.
Nu, of er escalatie is ligt helemaal niet aan ons, daar ligt vooral de bal in het kamp van Putin. Maar we kunnen niet elke kernmacht de wereld laten gijzelen. China en India willen dat ook duidelijk niet, want als kernwapengebruik genormaliseerd wordt hebben die twee het ook vodden, ze hebben namelijk allebij grensconflicten met nucleaire mogendheden en dat is een precendent dat zij ook kunnen missen als kiespijn.
En nu ook wordt er wel publiek gepostuleerd, maar niet aan stoerdoenerij gedaan. Stoerdoenerij is iets van "Mijn rode knop is groter". Nu wordt er heel duidelijk gezegd wat de tegenreactie gaat zijn, en dit omvat duidelijk geen nucleare vergelding. Dat is een heel belangrijk signaal dat er geen verdere escalatie gewenst is.
Nu, of er escalatie is ligt helemaal niet aan ons, daar ligt vooral de bal in het kamp van Putin. Maar we kunnen niet elke kernmacht de wereld laten gijzelen. China en India willen dat ook duidelijk niet, want als kernwapengebruik genormaliseerd wordt hebben die twee het ook vodden, ze hebben namelijk allebij grensconflicten met nucleaire mogendheden en dat is een precendent dat zij ook kunnen missen als kiespijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Klopt niet, de US-inlichtingendiensten zaten er voor een keer spot on.tom35 schreef: 06 okt 2022, 21:03 ...je.mag zeggen wat je wilt, geen kat dacht dat hij Oekraïne ging binnen vallen maar hij heeft het toch gedaan.
Veel succes maar die varen liever hun eigen koers. Als twee honden vechten om een been........De sancties zijn goed maar zoals eerder gezegd China en India moeten we nu mee aan boord krijgen om Rusland nog meer te isoleren.
Klopt ook niet.Rusland is en blijft een nucleaire macht ...als die op die knop drukt is het met iedereen gedaan
Een tactische kernkop richt niet meer schade aan dan de bom op Hiroshima.
En ook al escaleert dat dan tot intercontinentaal zullen er altijd wel overlevers zijn.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Ik vermoed ook dat er ultra lichte kernwapens zijn ontwikkeld,die gemakkelijk kunnen gebruikt worden, men wil geen Hiroshima,zeker niet aan de grens (Rusland-oekraine) de fall Out zou eens erg kunnen tegenvallen (de wind richting is moeilijk enkele weken ineens te voorspellen)die radio actieve stof kan vele km ver neerkomen en kent geen grenzen.
Dus ja,als er een kernwapen word gebruikt zal het iets zijn die we nog nooit gezien hebben ....met zeer veel risico om ook Rusland voor een hele tijd te besmetten.
Dus ja,als er een kernwapen word gebruikt zal het iets zijn die we nog nooit gezien hebben ....met zeer veel risico om ook Rusland voor een hele tijd te besmetten.
- Petrikske
- Elite Poster
De hotline voor Russen die zich willen overgeven word blijkbaar alsmaar hotter.
-
- Elite Poster
En de Krim brug is bestookt staat in brand. Uiteraard weer een slordig weggegooide sigaret 

- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Alweer een zware klap voor de Russen. Aanvoer van materiaal moet nu over water met ferries en er waren al problemen met bevoorrading. Het vuurwerk is wel een dag te laat voor Putin's verjaardag.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
De eerste russen (die de benen nemen om niet naar de oorlog te moeten)zijn aangekomen in Alaska,met een klein boodje.
Ondertussen schat men het aantal Russen die naar het buitenland vluchten reeds op 700 000 man (Bron Business AM)
Ondertussen schat men het aantal Russen die naar het buitenland vluchten reeds op 700 000 man (Bron Business AM)
-
- Elite Poster
Als er genoeg zijn die in opstand komen en weigeren te vechten, gaat dictator Poetin toch het onderspit delven.Flippi schreef: 06 okt 2022, 15:17 10 jaar gratis eten.Russen die weigeren mee te doen aan militaire gevechtsoperaties kunnen tot tien jaar gevangenisstraf krijgen. Het hogerhuis van het Russische parlement heeft woensdag 21 september ingestemd met die wetswijziging. Een dag eerder had het lagerhuis, de Doema, al goedkeuring verleend. Na ondertekening door president Vladimir Poetin wordt de maatregel van kracht.
Het rommelt in het Kremlin tussen diverse groepen hardliners.
Toegevoegd na 1 minuut 11 seconden:
Het constante dreigen met kernwapens van Poetin misschien?woutervh schreef: 06 okt 2022, 15:24 Toch niets anders dan al die andere proxy oorlogen? Of het nu de Russen, de Amerikanen, de Saudi's, de Iranezen,... die betrokken zijn maakt toch niet uit? Wat maakt dit conflict 'gevaarlijker' dan andere? Al ten tijde van Afghanistan 1 bewapenden de Amerikanen de tegenstander van de Russen...
Toegevoegd na 3 minuten 18 seconden:
Enkel Poetin aanhangers kunnen blijven volhouden dat het niet puur een oorlog om grondgebied is, en vermits het eenzijdig Rusland is dat Oekraïens grondgebied inpikt, is het inderdaad de goeden tegen de slechten.ivob schreef: 06 okt 2022, 16:22 En het is altijd veel gemakkelijker om in een "wij, de goeden tegen zij, de slechten" verhaal mee te gaan dan proberen de achterliggende redenen te achterhalen.
Proberen de dader te "begrijpen" is al half goedpraten, en het helpt ons ook geen meter verder.
Toegevoegd na 2 minuten 31 seconden:
Wat is dan de oplossing volgens u?tom35 schreef: 06 okt 2022, 21:03 De sancties zijn goed maar zoals eerder gezegd China en India moeten we nu mee aan boord krijgen om Rusland nog meer te isoleren.
Rusland is en blijft een nucleaire macht ...als die op die knop drukt is het met iedereen gedaan..wilt dat zeggen hem laten doen,neen, maar stoer gaan doen helpt gegarandeerd ook niet..
Ik ben ervan overtuigd dat hoe harder het Westen optreedt, hoe mee de idioot zal achteruitgaan.
Dat soort dictators kent geen respect voor landen en leiders die zich zwak opstellen, een ferme vuist is het enige dat ze begrijpen.
Toegevoegd na 5 minuten 15 seconden:
Al die jonge mensen die wegtrekken, hun economie moet gewoon in puin liggen, en dat allemaal door de stommiteiten van één gek in het Kremlin.fluppie schreef: 08 okt 2022, 09:05 De eerste russen (die de benen nemen om niet naar de oorlog te moeten)zijn aangekomen in Alaska,met een klein boodje.
Toegevoegd na 8 minuten 6 seconden:
Blijkbaar was het een bomauto.Avenger 2.0 schreef: 08 okt 2022, 07:55 En de Krim brug is bestookt staat in brand. Uiteraard weer een slordig weggegooide sigaret![]()
Partizanen of special forces?
Nu, het zal Russen leren om grondgebied dat niet van hen is te veroveren.
Ik verwacht wel dat hij zo laf zal zijn om wraak te nemen door burgerdoelwitten aan te vallen, want militair is het een dikke nul.
-
- Elite Poster
Blijf voorzichtig,de Russen hebben een zeer groot leger,en er zijn nog altijd redelijk wat eenheden van Rusland die goed uitgerust zijn,en ervaren vechters in de rangen hebben.
Ik heb wel de indruk dat die nog goede eenheden over een te grote afstand verspreid zijn,maar ja dat begrijp ik ook wel,via het Himars syst.word er dan ook genadeloos jacht gemaakt op die elite eenheden die steeds meer worden uitgedund.
Ik heb wel de indruk dat die nog goede eenheden over een te grote afstand verspreid zijn,maar ja dat begrijp ik ook wel,via het Himars syst.word er dan ook genadeloos jacht gemaakt op die elite eenheden die steeds meer worden uitgedund.
-
- Elite Poster
Natuurlijk moet je voorzichtig zijn, maar goed uitgerust, daar heb ik serieuze twijfels over.fluppie schreef: 08 okt 2022, 10:21 Blijf voorzichtig,de Russen hebben een zeer groot leger,en er zijn nog altijd redelijk wat eenheden van Rusland die goed uitgerust zijn,en ervaren vechters in de rangen hebben.
Teveel gespreid, dat zeker, ze wisten dat eigenlijk van in het begin, om zo'n groot land als Oekraïne te bezetten moet je gigantisch veel troepen hebben.
Dat kon nooit met dat beroepsleger alleen.
- Petrikske
- Elite Poster
Veel van die speciale eenheden zijn al vertrokken richting eeuwige jachtvelden.fluppie schreef: 08 okt 2022, 10:21 Blijf voorzichtig,de Russen hebben een zeer groot leger,en er zijn nog altijd redelijk wat eenheden van Rusland die goed uitgerust zijn,en ervaren vechters in de rangen hebben.
Zelfs de instructeurs die de nieuwe recruten moeten opleiden zitten al aan het front.
Toegevoegd na 1 minuut 38 seconden:
Zelfs de Wagner propagandist is al hardhandig opgepakt.boulder schreef: 08 okt 2022, 09:46 Als er genoeg zijn die in opstand komen en weigeren te vechten, gaat dictator Poetin toch het onderspit delven.
Toegevoegd na 1 minuut 35 seconden:
Blijkbaar een volle vrachtwagen met explosieven, met een bomauto kan je die brug niet zo erg beschadigen denk ik.
Toegevoegd na 3 uren 39 minuten 14 seconden:
Gerucht gaat nu dat er toch explosieven onder de brug zouden moeten hebben gezeten.
Als die vrachtwagen explosieven had wat toch te betwijfelen valt omdat elk voertuig word gecontroleerd voordat hij op de brug mag dan zou je toch
denken dat bij een ontploffing de kracht van de explosie toch meer opwaarts gericht gaat zijn nee?
Door explosieven onder de brug te bevestigen en die vanop afstand laten ontploffen lijkt me al veel aannemelijker, men zou hebben gewacht tot er een trein met brandstof zou passeren om de brug te laten springen.
Youtube gaat videobloggers over de oorlog aan banden leggen?
Artur heeft ook prijs.
-
- Elite Poster
Zou het "rapporteren over de oorlog" de echte reden zijn?Petrikske schreef: 08 okt 2022, 16:10 Youtube gaat videobloggers over de oorlog aan banden leggen?
Artur heeft ook prijs.
Ik vermoed dat ze niet happig zijn op Patreon en co bij Google.
- Petrikske
- Elite Poster
Ik denk dat reclameinkomsten en oorlog niet lager te rijmen vallen voor Youtube en z'n adverteerders.
https://www.wyzowl.com/youtube-demonetization/
-
- Elite Poster
Ik vind dat debiel van Youtube.Petrikske schreef: 08 okt 2022, 18:10 Ik denk dat reclameinkomsten en oorlog niet lager te rijmen vallen voor Youtube en z'n adverteerders.
De mensen willen geïnformeerd worden over de oorlog, en als ze het niet op Youtube vinden dan gaan ze het wel elders vinden.
Het VTM Nieuws of het VRT Journaal zitten ook vol geweld en oorlog, nochtans vind je wel adverteerders en sponsors die er willen hun centje aan verdienen, met reclame voor of na het nieuws.
- Petrikske
- Elite Poster
Blijkbaar andere normen en waarden voor de grote mediabedrijven.
Maar er zal na een tijdje wel weer een alternatief de kop opsteken.
En voor sommige van de betere kanalen wil ik best de geldbeugel open trekken maar moet er wel behoorlijk wat content aangeboden worden
in dat geval want zoals ik het nu begrijp posten Denys en Paul enkel sporadisch video's met expliciete content daar.
Maar wie weet zal dit nu ook wijzigen als Youtube voet bij stuk zal houden.
En voor sommige van de betere kanalen wil ik best de geldbeugel open trekken maar moet er wel behoorlijk wat content aangeboden worden
in dat geval want zoals ik het nu begrijp posten Denys en Paul enkel sporadisch video's met expliciete content daar.
-
- Elite Poster
Ik was perfect tevreden met die niet-expliciete content.Petrikske schreef: 08 okt 2022, 19:08 Blijkbaar andere normen en waarden voor de grote mediabedrijven.
Ik hoef geen liters bloed te zien, of lichaamsdelen die in het rond vliegen.
De laatste tijd hou ik trouwens meest van die droge Oekraïense militair met zijn korte, maar zeer duidelijke video's.
Maar uiteindelijk gaat Youtube gebruikers naar betalende content buiten hun eigen toepassing, tenzij je van die video's met schattige katten wilt zien.
Deze bedoel ik, en hij heeft het ook vlaggen :
Dat zal wel nog mogen, het is simplistisch genoeg voor de adverteerders.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Ze mogen toch blijven informeren? Ze mogen er gewoon geen geld meer aan verdienen. Het lijkt me eigenlijk net de drijfveren en waarachtigheid ten goede te komen, nee? Zo vallen de charlatans die enkel willen verdienen en zo dus propaganda/spectakelfilmpjes maken er vanzelf van tussen.boulder schreef: 08 okt 2022, 18:57 De mensen willen geïnformeerd worden over de oorlog, en als ze het niet op Youtube vinden dan gaan ze het wel elders vinden.
Een jaar terug had ik bijvoorbeeld ook een app gemaakt met verhaaltjes ivm Corona, helemaal gratis zelfs. Maar deze geraakte ook niet goedgekeurd op Google play omdat enkel gouvernementele organisaties dingen ivm corona mocht publiceren