Business abbo's voor particulieren worden afgeschaft(en omgekeerd), ook voor bestaande klanten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Telenet gaat in november klanten zonder BTW nummer niet langer business internet abbo's aanbieden.
Bestaande klanten zetten ze automatisch over. Opzeggen is ook een alternatief...
Ik kreeg dit document in de postbus (nog geen email hierover ontvangen): Ze hebben zelfs de specificaties van mijn huidige abbo verkeerd gezet, dit is nu 50Mbps upload en niet 40, en echt unlimited, niet naar een lagere snelheid bij "intensief gebruik".
Aangezien ik geen BTW nummer heb ga ik een serieuze downgrade krijgen, en telenet ook minder geld want ze zouden me op een goedkoper abbo zetten...
Zijn er bij jullie die dit ook voorhebben?
Een BTW nummer nemen enkel hiervoor zal wel duur zijn neem ik aan?
Bestaande klanten zetten ze automatisch over. Opzeggen is ook een alternatief...
Ik kreeg dit document in de postbus (nog geen email hierover ontvangen): Ze hebben zelfs de specificaties van mijn huidige abbo verkeerd gezet, dit is nu 50Mbps upload en niet 40, en echt unlimited, niet naar een lagere snelheid bij "intensief gebruik".
Aangezien ik geen BTW nummer heb ga ik een serieuze downgrade krijgen, en telenet ook minder geld want ze zouden me op een goedkoper abbo zetten...
Laatst gewijzigd door splinterbyte 27 sep 2022, 18:17, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Wil dat ook zeggen dat een Business klant geen One(Up) meer kan krijgen?
De One producten zijn meestal goedkoper dan business equivalenten als Klik ..
Of wel, maar dan zonder BTW factuur?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
Dan denk ik dat orange interessanter gaat zijn voor mij:
Telenet All-Internet + speedboost:
- prijs per maand: 72.68 euro
- opstartkosten: geen
- snelheid: 1000 Mbps down, 40Mbps up
- piekuren: 17:00 tot 00:00
- "intensieve gebruiker" vanaf: 3TB
- snelheid tijdens piekuren bij overschrijden limiet: 10 Mbps down, 1 Mbps up (https://www2.telenet.be/content/www-tel ... eheer.html)
- mogelijkheid MAC bridge modus op e-router modem: ja
Orange Home Internet + speedboost:
- prijs per maand: 57 euro
- opstartkosten: 59 euro (met het prijsverschil tov TN na 4 maand teruggewonnen)
- snelheid: 400 Mbps down, 40Mbps up
- piekuren: 17:00 tot 23:59
- snelheid tijdens piekuren bij overschrijden limiet: 20 Mbps down, 2 Mbps up
- mogelijkheid bridge modus op modem: ja(?), en zelfs niet gebonden aan 1 MAC had ik verstaan
Dus na 4 maanden betaal ik dan 15,68 euro minder per maand bij orange met hogere smallband speeds...
Gigabit down heb ik toch niet echt nodig aangezien ik dit zelden echt haal bij downloads.
Telenet All-Internet + speedboost:
- prijs per maand: 72.68 euro
- opstartkosten: geen
- snelheid: 1000 Mbps down, 40Mbps up
- piekuren: 17:00 tot 00:00
- snelheid tijdens piekuren bij overschrijden limiet: 10 Mbps down, 1 Mbps up (https://www2.telenet.be/content/www-tel ... eheer.html)
- mogelijkheid MAC bridge modus op e-router modem: ja
Orange Home Internet + speedboost:
- prijs per maand: 57 euro
- opstartkosten: 59 euro (met het prijsverschil tov TN na 4 maand teruggewonnen)
- snelheid: 400 Mbps down, 40Mbps up
- piekuren: 17:00 tot 23:59
- snelheid tijdens piekuren bij overschrijden limiet: 20 Mbps down, 2 Mbps up
- mogelijkheid bridge modus op modem: ja(?), en zelfs niet gebonden aan 1 MAC had ik verstaan
Dus na 4 maanden betaal ik dan 15,68 euro minder per maand bij orange met hogere smallband speeds...
Gigabit down heb ik toch niet echt nodig aangezien ik dit zelden echt haal bij downloads.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
Hier ook van dat, overschakelen naar orange home internet lijkt mij ook wel wat, maar is het bevestigd dat ik dat met een eigen router kan gebruiken? Geen zin in dubbele NAT toestanden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Dat gevecht heb ik ooit geprobeerd, telenet is daar heel star in. Particuliere producten met btw factuur = onmogelijk en nu doen ze ook het omgekeerde. Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen met bedrijven die vrijgesteld zijn van btw ( bv vrije beroepen ). Op zich hebben die wel een ondernemingsnummer maar dat is niet per definitie een actief btw nummer.philippe_d schreef: 27 sep 2022, 17:29 Wil dat ook zeggen dat een Business klant geen One(Up) meer kan krijgen?
Het is waarschijnlijk de commerciële vrijheid die een bedrijf heeft ( proximus, orange doen wel particuliere abonnementen factureren op btw - ze proberen wel te upsellen maar dat is logisch ).
Ik begrijp het probleem voor sommige heavy gebruikers want de specificaties van de producten is niet gelijklopend waardoor er mensen zijn die bewust voor een business product kiezen.
-
- Elite Poster
Volgens deze thread zou er bridge mode mogelijk zijn op orange modem: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=59563
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Is er zelfs een limiet? Je kan als bedrijf heel veel satelietlocaties hebben hecadsite schreef: 28 sep 2022, 19:28 Hoeveel abonnementen zou ik kunnen afnemen met mijn ene BTW nummer?![]()
Hoeveel hebben jullie er voor over?![]()

Als je echt eerlijk wilt zijn, kan je dan vragen aan iedereen om 1gb aan data backup voor je bedrijf te voorzien xp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 41 keer
Hier de mail gehad...
Willen mij ook op speedboost zetten ofzo, maar, de meerprijs krijg je 2jaar vergoed (kost enkel meer omdat ze er zelf speedboost aan toevoegen...), dacht ik dat er in stond, maar het is nogal onduidelijk.
Willen mij ook op speedboost zetten ofzo, maar, de meerprijs krijg je 2jaar vergoed (kost enkel meer omdat ze er zelf speedboost aan toevoegen...), dacht ik dat er in stond, maar het is nogal onduidelijk.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters

-
- Elite Poster
Static IP dat is een optie van 33 euro p/m extra bij telenet biz... Ik los dit al enige tijd gewoon op met een wireguard VPN naar een 5 euro VPSje en zo inbound firewall+port forward routing, maar da's natuurlijk niet zo simpel om op te zetten...
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Modbreak:
Topics samengevoegd
Topics samengevoegd
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Gisteren een brief in de bus gekregen van Telenet dat ze vanaf 01/2023 niet langer businessproducten verkopen aan particulieren.
Ik had echter gekozen voor dit product omwille van de 4G backup-lijn, omdat hier regelmatig storingen zijn.
Dikke schandalen; of een bedrijf dit product nu betaald of ik, als ze hun geld maar hebben toch.
Ben hier niet over te spreken en heb mijn activatiekosten voor de backup-lijn alvast teruggevraagd en gekregen.
Ik had echter gekozen voor dit product omwille van de 4G backup-lijn, omdat hier regelmatig storingen zijn.
Dikke schandalen; of een bedrijf dit product nu betaald of ik, als ze hun geld maar hebben toch.
Ben hier niet over te spreken en heb mijn activatiekosten voor de backup-lijn alvast teruggevraagd en gekregen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Telenet gaat de bedrijfsabonnementen bundelen met IT-services tegen een hogere abonnementsprijs.
Vandaar dat ze de particulieren uit die abonnementen weg willen.
Vandaar dat ze de particulieren uit die abonnementen weg willen.
-
- Elite Poster
Mja dat ze maar doen he, ik heb al orange besteld en telenet wordt stopgezet.
Ik ben niet loyaal aan een specifieke provider, als een andere een betere deal heeft, spring ik over.
Natuurlijk betaal ik via orange dan nog indirect aan telenet, maar heb geen echt alternatief(Starlink misschien maar da's duurder) hier; VDSL noch fiber beschikbaar...
Ik ben niet loyaal aan een specifieke provider, als een andere een betere deal heeft, spring ik over.
Natuurlijk betaal ik via orange dan nog indirect aan telenet, maar heb geen echt alternatief(Starlink misschien maar da's duurder) hier; VDSL noch fiber beschikbaar...
-
- Elite Poster
Pak Orange in combinatie met een basis abbo, heb je meteen je backup 4/5G simkaart (voor max 2GB, maar backup is backup) en dat voor 46 per maand.
Dit was voor mij de shot onder mijn gat om niet lui te zijn en te veranderen van provider.
Dit was voor mij de shot onder mijn gat om niet lui te zijn en te veranderen van provider.
- poohbeer
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Voor mij is inderdaad hetzelfde in de hand.splinterbyte schreef: 27 sep 2022, 17:08 Telenet gaat in november klanten zonder BTW nummer niet langer business internet abbo's aanbieden.
Ik kreeg dit document in de postbus (nog geen email hierover ontvangen): TNnomorebizforconsumers.jpg
Ze hebben zelfs de specificaties van mijn huidige abbo verkeerd gezet, dit is nu 50Mbps upload en niet 40, en echt unlimited, niet naar een lagere snelheid bij "intensief gebruik".
Maar ouch... jij betaalde blijkbaar ruim 20 EUR minder dan ik en ik had niet eens een speedboost actief.
Ik zie hier mensen Orange vermelden.. snelle zoektocht zegt dat zij via de kabel internet services (kunnen?) leveren? Wist ik niet. Ik kan mijn Telenet kabel dus gewoon bij Orange halen?
Heeft iemand duidelijkheid of zij effectief vast ip adressen (ipv4, ipv6) kunnen/willen leveren aan particulieren? En is daar de mogelijkheid om een bridged modem (i.p.v. soho router) te gebruiken? Zoals de EMTA's bij Telenet?
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Dat klopt kan ook heb ik ook over nagedacht alleen ik gebruik IPSec en dan wil je gewoon een statisch IP, ..splinterbyte schreef: 29 sep 2022, 18:47 Static IP dat is een optie van 33 euro p/m extra bij telenet biz... Ik los dit al enige tijd gewoon op met een wireguard VPN naar een 5 euro VPSje en zo inbound firewall+port forward routing, maar da's natuurlijk niet zo simpel om op te zetten...
Ik gebruik wel wireguard voor mijn clients maar point to point do ik met ipsec vti tunnels en bgp
- devilkin
- Administrator
Mijn info is mogelijks gedateerd - paar jaar geleden terug overgestapt van Orange naar Telenet.poohbeer schreef: 30 sep 2022, 12:40 Ik zie hier mensen Orange vermelden.. snelle zoektocht zegt dat zij via de kabel internet services (kunnen?) leveren? Wist ik niet. Ik kan mijn Telenet kabel dus gewoon bij Orange halen?
Heeft iemand duidelijkheid of zij effectief vast ip adressen (ipv4, ipv6) kunnen/willen leveren aan particulieren? En is daar de mogelijkheid om een bridged modem (i.p.v. soho router) te gebruiken? Zoals de EMTA's bij Telenet?
Er was toen nog geen bridge mogelijkheid, maar die ging er wel komen. Geen vaste IP adressen (dat ik weet), en op het einde was het ook CGNAT.
Geen ondersteuning voor IPv6.
Misschien is het ondertussen beter...
-
- Moderator
Ja, Orange levert al jàren internet (en TV) via de Telenet coax.poohbeer schreef: 30 sep 2022, 12:40Ik zie hier mensen Orange vermelden.. snelle zoektocht zegt dat zij via de kabel internet services (kunnen?) leveren? Wist ik niet. Ik kan mijn Telenet kabel dus gewoon bij Orange halen?
- Als je technische vragen hebt over Orange, kan je deze best stellen in het Orange topic.
- Voor specifieke vragen over het omschakelen naar een andere provider is hiervoor ook een apart Forum: Overstappen
- poohbeer
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
sorry @philippe_d maar ik wou hierbij toch nog melden voor andere Telenet fixed IP gebruikers, dat Orange me bevestigd dat zij GEEN vast IP adres willen leveren voor 1) abbonementen voor particulieren en NIET voor 2) abbonementen voor zelfstandigen.
Heb ik hierbij alle kabel opties uitgeput?
Heb ik hierbij alle kabel opties uitgeput?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Jammer dat je als consument niet van opties van een business abo kan genieten.
Ze zouden dat toch met een meerprijs kunnen doen, er zal altijd een deel zijn die extra wil betalen.
Ze zouden dat toch met een meerprijs kunnen doen, er zal altijd een deel zijn die extra wil betalen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
-
- Elite Poster
Inderdaad, alsof telenet geen extra inkomsten wil...

Niet bij verouderde abonnementen blijven zitten he...

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hoe zit dat bij vzw's zonder BTW-nummer?
Hier nog niets gehoord.
Hebben vast IP.
Hier nog niets gehoord.
Hebben vast IP.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Waarom router niet in een datacenter laten draaien met vast ip? Zo heb ik een vpn concentrator waar alle vpn verbindingen terechtkomen en gerouteerd worden.Ofloo schreef: 30 sep 2022, 12:45Dat klopt kan ook heb ik ook over nagedacht alleen ik gebruik IPSec en dan wil je gewoon een statisch IP, ..splinterbyte schreef: 29 sep 2022, 18:47 Static IP dat is een optie van 33 euro p/m extra bij telenet biz... Ik los dit al enige tijd gewoon op met een wireguard VPN naar een 5 euro VPSje en zo inbound firewall+port forward routing, maar da's natuurlijk niet zo simpel om op te zetten...
Ik gebruik wel wireguard voor mijn clients maar point to point do ik met ipsec vti tunnels en bgp
Zie fusa.be.
- devilkin
- Administrator
Ouch. 36€/m is wel vrij stevig.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 118 keer
Ook geklaagd via hun contactformulier, had eerder al een zeer opdringerige dame aan de telefoon bij een technisch incident - die ipv zo snel mogelijk mijn vraag op te lossen bleef aandringen om een One te namen "want het was goedkoper". Het is natuurlijk ook helemaal niet hetzelfde product, maar ze wou dat wel anders voorstellen. Ik had haar toen ook al uitdrukkelijk gezegd dat ik daar zelf zou over beslissen en dat ik die opdringerigheid niet wou. Heb hier zelfs uitdrukkelijk voor geklaagd omdat de dame in kwestie niet van ophouden wist en me absoluut die One wou aansmeren. Vragen naar de supervisor kon blijkbaar ook niet, dus nadien gebeld en klacht hierover geformuleerd bij de business desk.
"Ik ben helemaal NIET tevreden met de verplichte omschakeling van KLIK naar OneUp. Ik heb geen BTW nummer, maar ik wil mijn zakelijk product behouden. Wat jullie aanbieden is een minderwaardig product met lagere uploadsnelheid, mindere service en bovendien toepassing van een FUP! Dit is nu net de reden waarom ik
al jaren meer betaalde voor een zakelijk product! Ik ben al vele jaren klant van Telenet, maar dergelijke stommiteiten en opdringerigheid rond overschakeling naar One (voorheen ook aan de telefoon) doet me overwegen om na vele jaren te kiezen voor een andere leverancier! Ik eis een compensatie voor deze irritante en opdringerige houding en ik wil absoluut mijn KLIK behouden! Dit heeft NIKS maar dan ook NIKS met een IT pakket te maken, maar is puur een marketing / productpositioneringsbeslissing!!!"
"Ik ben helemaal NIET tevreden met de verplichte omschakeling van KLIK naar OneUp. Ik heb geen BTW nummer, maar ik wil mijn zakelijk product behouden. Wat jullie aanbieden is een minderwaardig product met lagere uploadsnelheid, mindere service en bovendien toepassing van een FUP! Dit is nu net de reden waarom ik
al jaren meer betaalde voor een zakelijk product! Ik ben al vele jaren klant van Telenet, maar dergelijke stommiteiten en opdringerigheid rond overschakeling naar One (voorheen ook aan de telefoon) doet me overwegen om na vele jaren te kiezen voor een andere leverancier! Ik eis een compensatie voor deze irritante en opdringerige houding en ik wil absoluut mijn KLIK behouden! Dit heeft NIKS maar dan ook NIKS met een IT pakket te maken, maar is puur een marketing / productpositioneringsbeslissing!!!"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Eigenlijk een terecht punt, en ook: wat met een vrij beroep dat vanuit een BVBA werkt maar niet BTW-plichtig is?
Als je de rekening toch privé betaalt zou je nog kunnen overwegen de factuur te laten maken op naam van een bedrijf van iemand die je kent, en simpelweg de facturen niet doorgeven zodat ze niet ingebracht worden/geen BTW recuperatie gedaan wordt. Als je de BTW niet recupereert en de factuur niet als kost inbrengt is dat volgens mij geen fraude.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 8 keer
Toch is het zo: Telenet schakelt binnenkort over naar een nieuw crm systeem waar deze combinaties (residentiële klanten met business producten) niet langer mogelijk zijn. De ontwikkelingskosten om dit toch te voorzien wegen niet op tegen het gering aantal klanten dat in deze situatie zit. Kan natuurlijk nog veranderen in de toekomst.Stormlord schreef: 02 okt 2022, 12:48 Ik eis een compensatie voor deze irritante en opdringerige houding en ik wil absoluut mijn KLIK behouden! Dit heeft NIKS maar dan ook NIKS met een IT pakket te maken, maar is puur een marketing / productpositioneringsbeslissing!!!"
Die vrouw probeerde gewoon haar werk te doen en je een oplossing te bieden binnen het Telenet gamma...
Toegevoegd na 2 minuten 23 seconden:
VZWs en BVBA's hebben altijd een ondernemingsnummer. Het is dat nummer dat verplicht is om een Telenet Business klant te zijn (registratie bij KBO). Dit staat los van btw plichtig zijn.SpecialK schreef: 02 okt 2022, 14:16Eigenlijk een terecht punt, en ook: wat met een vrij beroep dat vanuit een BVBA werkt maar niet BTW-plichtig is?
Als je de rekening toch privé betaalt zou je nog kunnen overwegen de factuur te laten maken op naam van een bedrijf van iemand die je kent, en simpelweg de facturen niet doorgeven zodat ze niet ingebracht worden/geen BTW recuperatie gedaan wordt. Als je de BTW niet recupereert en de factuur niet als kost inbrengt is dat volgens mij geen fraude.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
Voor een internetaansluiting zal men waarschijnlijk niet ingrijpen.SpecialK schreef: 02 okt 2022, 14:16 Als je de BTW niet recupereert en de factuur niet als kost inbrengt is dat volgens mij geen fraude.
Doch op fiscaal vlak kan men bij een controle aanhalen dat de niet geboekte facturen met opzet werden verdonkeremaand om de betrokken goederen en diensten buiten het reguliere te verhandelen.
-
- Elite Poster
We shall see. Vote with your wallet...Marre schreef: 02 okt 2022, 22:37...nieuw crm systeem... ontwikkelingskosten .. wegen niet op tegen het gering aantal klanten dat in deze situatie zit. Kan natuurlijk nog veranderen in de toekomst.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 37 keer
Kerel, chill. Dat soort zaken hoort bij klant zijn bij een groot bedrijf. Je bent heus niet zo bijzonder dat je daar te goed voor bent. En "vrager naar de supervisor", is dat iets dat je van Reddit geleerd hebt i.v.m. hoe je de rol van verontwaardigde klant moet performeren wanneer je je wil wreken op iemand die gewoon doet wat ze moet doen van het bedrijf?Stormlord schreef: 02 okt 2022, 12:48 Ook geklaagd via hun contactformulier, had eerder al een zeer opdringerige dame aan de telefoon bij een technisch incident - die ipv zo snel mogelijk mijn vraag op te lossen bleef aandringen om een One te namen "want het was goedkoper". Het is natuurlijk ook helemaal niet hetzelfde product, maar ze wou dat wel anders voorstellen. Ik had haar toen ook al uitdrukkelijk gezegd dat ik daar zelf zou over beslissen en dat ik die opdringerigheid niet wou. Heb hier zelfs uitdrukkelijk voor geklaagd omdat de dame in kwestie niet van ophouden wist en me absoluut die One wou aansmeren. Vragen naar de supervisor kon blijkbaar ook niet, dus nadien gebeld en klacht hierover geformuleerd bij de business desk.
Uitroeptekens horen in een persoonlijke relatie, niet in een verbintenisrechtelijke relatie. Is dat overigens ook niet zo'n typisch Vlaamse manier van denken om te beginnen over "ik ben al zo lang klant blablabla" alsof dat een serieus dreigement is? Anciënniteit creëert op zich standaard geen verbintenisrechtelijke aanspraken. Staat het je niet aan, ga dan bij een ander. De ergste fout die je kan maken is er op rekenen dat een ander zijn recht om een verbintenis aan te passen nooit zal uitoefenen. Je moet op elk moment in staat zijn zo snel mogelijk een leverancier te laten vallen."Ik ben helemaal NIET tevreden met de verplichte omschakeling van KLIK naar OneUp. Ik heb geen BTW nummer, maar ik wil mijn zakelijk product behouden. Wat jullie aanbieden is een minderwaardig product met lagere uploadsnelheid, mindere service en bovendien toepassing van een FUP! Dit is nu net de reden waarom ik
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 51 keer
Tot de fiscus bij een controle de BTW listings die jaarlijks moeten doorgegeven worden naast elkaar legt. Dan val je door de mand.SpecialK schreef: 02 okt 2022, 14:16 Als je de rekening toch privé betaalt zou je nog kunnen overwegen de factuur te laten maken op naam van een bedrijf van iemand die je kent, en simpelweg de facturen niet doorgeven zodat ze niet ingebracht worden/geen BTW recuperatie gedaan wordt.
Is wel degelijk fraude.
P.
-
- Elite Poster
Goh jah, persoonlijk heb ik het afgetrapt naar Orange. DSL is jammergenoeg helaas geen optie voor mij wegens nogal landelijk. Maar nu haal ik 200/20, een downgrade naar 150/15 voor 23 minder per maand, en 28 minder tov het nieuwe abbo dat ze voorstellen is een deal. 'tis de ideale tijd om wat te besparen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Waarom zou je betalen voor een vast IP-adres bij Telenet... ik heb al vele jaren hetzelfde.Ofloo schreef: 29 sep 2022, 18:22 Voor mij was het ook te doen om het statisch IP wat niet meer mogelijk is bij Telenet. Staat bij mij specifiek vermeld trouwens.
-
- Elite Poster
Als je alle ports open wil voor een DNS- of mailserver bv, en dik wil betalen daarvoor en dus niet wil werken met een VPS+VPN zoals ik doe.
Je IP behouden is toeval, en niet langer gegarandeerd, zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=62965
-
- Moderator
Grappig eigenlijk, maar niet nieuws onder de zon ...Marre schreef: 02 okt 2022, 22:37 Toch is het zo: Telenet schakelt binnenkort over naar een nieuw crm systeem waar deze combinaties (residentiële klanten met business producten) niet langer mogelijk zijn. De ontwikkelingskosten om dit toch te voorzien wegen niet op tegen het gering aantal klanten dat in deze situatie zit. Kan natuurlijk nog veranderen in de toekomst.
Ben al >10 jaar gepensioneerd, maar heb het vroeger ook héél dikwijls gezien tijdens mijn carrière ...
Bedrijven die hun business processen moeten aanpassen aan de nieuwe software (vb SAP, etc), in plaats van omgekeerd: een IT systeem dat aangepast is aan de bedrijfsprocessen

- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Bij ons was het een puinhoop, maar zit anders in elkaar.
3 klantennummers, waarvan 2 particulier en 1 business.
De facturatie gebeurde volledig op die van de business, ook al hingen sommige producten aan de andere klantnummers.
Zijn naar het klantnummer van de business overgezet ook maar zonder 1 melding hiervan.
Gewoon ineens van dag op dag.
Gevolg, verplicht nieuwe logins aan te maken want de oude werkten niet meer.
Maar ook de e-mailadressen werden geblokkeerd en kunnen niet meer herbruikt worden.
Streamz was ook gereset, want dat kunnen ze niet overzetten naar een andere account.
Na verschillende telefoons, klacht, ... toch een kleine compensatie gehad.
3 klantennummers, waarvan 2 particulier en 1 business.
De facturatie gebeurde volledig op die van de business, ook al hingen sommige producten aan de andere klantnummers.
Zijn naar het klantnummer van de business overgezet ook maar zonder 1 melding hiervan.
Gewoon ineens van dag op dag.
Gevolg, verplicht nieuwe logins aan te maken want de oude werkten niet meer.
Maar ook de e-mailadressen werden geblokkeerd en kunnen niet meer herbruikt worden.
Streamz was ook gereset, want dat kunnen ze niet overzetten naar een andere account.
Na verschillende telefoons, klacht, ... toch een kleine compensatie gehad.