Wou eens horen of er hier ook gebruikers zijn van duplicati om een backup te maken van documenten naar een NAS.
Gebruik dit programma al een jaar of 2 maar sinds kort kan het programma geen succesvolle backup meer maken.
Als ik de backup start dan begint het programma als te backupen naar de NAS de bestanden komen ook te voorschijn op de NAS maar op het eind van de backup krijg ik steeds volgende foutmelding "Found 983 files that are missing from the remote storage, please run repair" als ik dan klik op repair gebeurd er niets. Als ik dan kijk naar de backup taak dan staat er bij last succesfull backup: never
Heb al eens alle backupbestanden van de NAS verwijderd, duplicati verwijderd van de pc en terug geinstalleerd, een nieuwe backup taak geconfigureerd maar probleem blijft.
Zag ook dat je commands kan doen via duplicati maar hier geraak ik niet echt aan uit.
Iemand enig idee wat er fout gaat?
Duplicati backup probleem
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
Gebruik duplicati, backup loopt via SFTP (SSH).
Mogelijks is de database corrupt. Probeer eens een Recreate (delete and repair). Deze optie staat onder de backupjob | Advanced | Database.
De backupbestanden van de NAS verwijderen maakt het volgens mij erger. Dit doe je best via Configuration | Delete | Delete remote files onder de backupjob.
Mogelijks is de database corrupt. Probeer eens een Recreate (delete and repair). Deze optie staat onder de backupjob | Advanced | Database.
De backupbestanden van de NAS verwijderen maakt het volgens mij erger. Dit doe je best via Configuration | Delete | Delete remote files onder de backupjob.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 12 keer
backup loopt via webdav ssl.robokat schreef: 01 okt 2022, 23:40 Via welk protocol maak je de Duplicati backup naar de NAS en welke NAS is dat?
Heb dit geprobeerd maar gebeurd niets heb ik de indruk. Klik op Recreate en 2 sec later is het al gedaan. Lijkt met wat snel als er < 800 bestanden missen.Probeer eens een Recreate (delete and repair). Deze optie staat onder de backupjob | Advanced | Database.
Heb al zowat alles geprobeerd.
* Heb als een 1 map met 5 bestanden proberen backuppen naar D schijf - Backup lukt
* Dezelfde map proberen backuppen via webdav - backup mislukt - Found 2 files that are missing from the remote storage, please run repair
Dus zou iets moeten zijn met de communicatie naar NAS toe.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 12 keer
Bij Backup destination had ik het volgende ingesteld:robokat schreef: 06 okt 2022, 21:24 Webdav is misschien niet het ideale protocol, probeer eens met sftp.
* Server and port: ipadres nas - poort
* Path on server: /backupmap
Blijkbaar moest het path on server op een andere wijze geschreven worden nl: backupmap/

Soms kan de oplossing toch simpel zijn en zoek je verder dan het moet.
Heb nu ook het protocol aangepast van webdav naar SFTP omdat dit door meerdere gebruikers aangeraden wordt.