Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Sasuke schreef: 22 sep 2022, 20:34 De bode die een klein pakketje in onze brievenbus heeft geramd en nu krijgen we het er niet uit zonder te moeiten gaan plooien, waardoor het stuk gaat. Waarom die dat er nu niet gewoon een stukje liet uitsteken is mij een raadsel. Die moet toch geweten hebben dat je dat er niet meer uitkrijgt nu. Asshole :-(
in plaats van de brievenbus pakketvriendelijker te maken, nog wat op de kap zitten van de onderbetaalde, overwerkte en soms uitgebuite postbodes en pakketjesbezorgers :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Ondertussen eigenlijk al een grote frustratie...
De media-toetsen van mijn Logitech keyboard die op random momenten ineens niet meer werken in Windows 11. Al paar keer naar gegoogled ook, maar nog altijd geen oplossing gevonden.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Als je profielen kan instellen voor dat Logitech keyboard, zou ik eens kijken of je niet toevallig een toets/muis combinatie indrukt die het profiel verandert. Dat heb ik bij mijn muis ook al eens voorgehad.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

DIBO schreef: 24 sep 2022, 12:15
Sasuke schreef: 22 sep 2022, 20:34 De bode die een klein pakketje in onze brievenbus heeft geramd en nu krijgen we het er niet uit zonder te moeiten gaan plooien, waardoor het stuk gaat. Waarom die dat er nu niet gewoon een stukje liet uitsteken is mij een raadsel. Die moet toch geweten hebben dat je dat er niet meer uitkrijgt nu. Asshole :-(
in plaats van de brievenbus pakketvriendelijker te maken, nog wat op de kap zitten van de onderbetaalde, overwerkte en soms uitgebuite postbodes en pakketjesbezorgers :bang:
De andere bodes leggen het steeds mooi in mijn parcelbox, maar ja, die staat enkele meters verder. Dus ja, deze bode was een a-hole.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 120 keer

Hangt er een bericht op de brievenbus dat grotere pakketten in de parcelbox gelegd kunnen worden?
Misschien heeft de bezorger de parcelbox niet gezien?
Afin, ik denk maar luidop hé.

De giga hoge werkdruk bij de bezorgers is natuurlijk ook funest.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

De prijs van WC papier :eek: en ik zit bijna zonder.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Ordon schreef: 24 sep 2022, 18:16 Hangt er een bericht op de brievenbus dat grotere pakketten in de parcelbox gelegd kunnen worden?
Misschien heeft de bezorger de parcelbox niet gezien?
Afin, ik denk maar luidop hé.

De giga hoge werkdruk bij de bezorgers is natuurlijk ook funest.
Het gaat het hem er niet om dat hij/zij het in de brievenbus heeft gestoken. Dat mocht/mag gerust, maar hij/zij heeft de moeite gedaan om het met kracht volledig in de brievenbus te duwen zodat het er niet meer uitgeraakte zonder het te verplooien. Gewoon er een beetje uit laten steken had voor beiden veel beter en makkelijker geweest.

En ja, er hangt een bordje voor de pakketjes, en bij elke leverancier die het ondersteund (Bpost deze trouwens) hebben we in hun app de alternatieve aflevermethode staan. Bij Bpost zelfs met foto.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Op 16 september mijn rosse kater Ensor laten inslapen. Hij had FIV aka kattenaids. Leeftijd onbekend maar ik schat 13 a 14 jaar. Was ooit bij mij in de garage komen overnachten nadat hij bij zijn vorige eigenaars weg gelopen was. Die hadden hem dan weer uit een asiel gehaald. Hij was gechipt, eigenaars opgezocht maar ze moesten hem niet meer terug hebben. Tweede keer dat ik rosse kater moet laten inslapen wegens FIV. Daar is geen kruid tegen gewassen. RIP Ensor, de paar jaar die je bij mij was heb je een heel mooie tijd gekend.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tom2000
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Sterkte!

Hopelijk stellen de andere katten het goed.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ja, die zijn OK, ze hebben nooit gevochten. Maar voor Ensor zelf was dat de beste oplossing. Een kat met FIV, dat wil je echt niet meemaken. Hij woog ooit 6 kilo maar op het einde nog slechts 4,5 kilo. Zijn voorlaatste dag zakte hij gewoon door zijn poten. Ik moest hem met beide handen overeind houden toen hij in zijn bak ging plassen, hij viel gewoon opzij. Dat zijn echt wel pijnlijke momenten. En dan moet je een besluit nemen uiteraard.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Velen zeggen " 't zijn maar beesten", maar als het jouw kat is, dan zijn ze toch echt wel meer dan 'een beest'.
Een kat kan zo'n aangenaam gezelschap zijn dat het echt wel pijn doet ze te verliezen.
Sterkte
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Sterkte aan jezelf, maar ook aan de anderen die gehecht waren aan Ensor.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Een grotere frustratie... 4 weken geleden een covid infectie opgelopen. Sindsdien echt last van de luchtwegen/keel... volgend weekend normaal een internationaal koortournooi, maar kan dus niet deelnemen gezien ik geen noot kan produceren zonder een hoestbui van jewelste.

Aaaaargh!

Dat medicatie maar snel mag aanslaan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

9livesuni schreef: 24 sep 2022, 19:00 De prijs van WC papier :eek: en ik zit bijna zonder.
Met de voorraad is niets mis, dus grappige taferelen als mensen die stockpilen, zullen we niet zien.
Maar de prijs is - naar het schijnt - fors gestegen, omdat er veel meer vraag is naar papier, maar vooral door de (je raadt het nooit) sterk gestegen energieprijs.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Zo is het altijd iets: 9/11, chipsfabriek in China afgebrand, Covid, Oorlog in Oekraine, ...

Meer vraag naar papier ? da's eigenlijk wel vreemd in hoogtechnologische tijden van nu.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Verpakkingsmateriaal denk ik dan...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
heist_175
Moderator
Moderator

Joe de Mannen schreef: 26 sep 2022, 09:49 Meer vraag naar papier ?
Al die online gekochte spullen worden in karton ingepakt, karton wordt ook gemaakt van papierpulp.
Ik zou dan denken dat het circulair is: al wat wij binnenkrijgen aan karton gaat ook terug buiten (via de papierbak) en dus is de inflow vanuit containerparken etc toch ook gegroeid? Alleen het "werkkapitaal" aan karton/papier is nu groter dan voor corona, maar dat ze daar nu nog last van hebben verbaasd me.
Online kopen is toch niet meer zo sterk gegroeid in 2022, vgl met 2021-2020?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220925_97913916
Energiecrisis doet ook prijs van toiletpapier stijgen
In een jaar tijd is toiletpapier al een derde ­duurder geworden. De reden: de ­torenhoge gasprijzen en de schaarste aan papierpulp.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

heist_175 schreef: 26 sep 2022, 10:22 Al die online gekochte spullen worden in karton ingepakt, karton wordt ook gemaakt van papierpulp.
Amazon doet daar tegenwoordig minder aan mee.
Overlaatst nog iets ontvangen zonder dat het in een doos zat.
Gelukkig werd het aan de deur afgeleverd.
Iets te groot voor de pakketbrievenbus.
Hier is vooral de frustatie dat de doos van het product dan al zo zwart en vettig is van het vervoer :bang:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 26 sep 2022, 09:49 Zo is het altijd iets: 9/11, chipsfabriek in China afgebrand, Covid, Oorlog in Oekraine, ...

Meer vraag naar papier ? da's eigenlijk wel vreemd in hoogtechnologische tijden van nu.

J.
Heel veel hout(pulp) komt uit Rusland. Althans, kwam...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

svermassen schreef: 26 sep 2022, 12:56 Overlaatst nog iets ontvangen zonder dat het in een doos zat.
Gelukkig werd het aan de deur afgeleverd.
Iets te groot voor de pakketbrievenbus.
Hier is vooral de frustatie dat de doos van het product dan al zo zwart en vettig is van het vervoer :bang:
Euhm, wut? :-) Hier klopt iets niet. We gaan waarschijnlijk niet mogen weten wat het is, maar ik ben toch nieuwsgierig.

Misschien bedoel je een product dat in de verpakking van de fabrikant zat zonder in nog een extra verpakking van Amazon te zitten, obv de goedkeuring van de fabrikant om het zo los te versturen (verpakking is stevig genoeg).

Je krijgt daar dan een melding van op de productpagina en je hebt doorgaans de optie om het in een Amazon doos te verzenden zonder meerkost (staat onder de "cadeauopties" ook al moet het geen cadeau zijn).

Misschien gaat het dan over iets heel groot?
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Jawel, een kleine elektrische snoeischaar :angel:
De cadeau-opties in dat geval werken ook niet meer altijd hoor :bang:
Dat heb ik van een collega gehoord en daar weet ik niet wat ze besteld had.
Zal inderdaad met de goedkeuring van de leverancier te maken hebben, nog niet aan gedacht.
Dacht eerst dat dat altijd bij heel grote zaken was, maar blijkbaar kan dat bij kleinere dingen ook.

Maar wij houden de productverpakkingen een tijdje bij en gooien die niet direct weg.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

@heist_175
....
Ik zou dan denken dat het circulair is: al wat wij binnenkrijgen aan karton gaat ook terug buiten (via de papierbak) en dus is de inflow vanuit containerparken etc toch ook gegroeid?
....

Klopt, maar deze wordt gewoon in balen geperst en kon gratis naar China worden vervoerd ( een groot containerschip kan niet genoeg ballast trekken en kan beter grondstoffen mee terug naar China nemen, de lege container moet toch terug naar Azie geraken). Met als gevolg dat er in België amper tot geen recyclagecapaciteit is. Er is nooit meer geïnvesteerd of in geïnoveerd.

Het is zelfs zo extreem geweest dat China geen 'bont papier' meer gratis binnennam. Dat Europa er geen blijf mee wist en dan maar ging opstoken.

bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02/20 ... eer-kwijt/

Het artikel schrijft dat België beter recycleert.... maar recycleren is niet hetzelfde als inzamelen...
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
heist_175
Moderator
Moderator

Het VRT-artikel dateert van 2018, zou dat vandaag nog steeds zo zijn?
Het zou toch gek zijn dat we China betalen om "bont papier" te aanvaarden of het ingezamelde papier botweg opstoken, terwijl de papierindustrie schreeuwt voor meer papierpulp?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Afstand nemen van sommige nutteloze zaken is moeilijk. Gelukkig lukt het beter en beter maar het is met vallen en opstaan...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Tjeven die menen dat ik de air jordans voor mijn neefke zelf mag betalen :puke:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

We kregen een brief van het kinderbijslagfonds. Na ettelijke pogingen en raad vragen in de omgeving begrijpen wij nog altijd niet wat er precies in staat en of dat uberhaupt relevant is voor ons. Onbegrijpelijke opsomming van situaties, artikels, formuliernummers etc. En omdat ze misschien wel verwachtten dat we er niet aan uit zouden geraken ook een telefoonnummer van onze "dossierbeheerder". Helaas is die uiteraard niet bereikbaar en is zijn voicemailbox vol. :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Mensen die zagen en klagen hoe moeilijk het is om de eindjes aan elkaar te knopen. Neem nu dit artikel annex foto. "Wij kiezen consequent voor huismerken". Als ik de foto bekijk zie ik: Lays, Coca-Cola, Lu, Bosto, Dolce Gusto, Fanta, du vrai sirop de Liège, Gimber,... Om te beginnen zijn dat geen huismerken. Ten tweede, als je met zo een beperkt budget zit, kun je zonder deze producten. En zo zijn er nog andere foto's en artikels van klagers maar ze hebben wel raskatten of honden in huis. Die zijn niet gratis, die beesten moeten ook eten krijgen en af en toe moet je ermee naar de dierenarts. Snappen die nu werkelijk zelf niet dat aan de hand van 1 foto hun ballonnetje zo doorprikt wordt?
Artikel in kwestie
https://www.hln.be/eten/inge-55-en-rudy ... ~a1546d04/
heist_175
Moderator
Moderator

Het artikel zit achter een paywall, maar ik denk dat het spelletje eerder "zoek de huismerken" is ipv "wij kiezen consequent voor huismerken"

Afbeelding
Witte asperges in september?
Fanta, koop een Sodastream.

etc
Het goede is, dat het gezin nog wat marge heeft om te snoeien in onnodige uitgaven.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Los daarvan, zo'n massa eten kopen in 1 keer.
Daar gaat behoorlijk wat van in de vuilbak belanden...

Oh, en €184/week vind ik persoonlijk een héél ruim budget. Dat is net geen €800/maand.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Misschien winkelt deze familie bij Louis Delhaize (of Match/Smatch dat dezelfde groep is), waar de A-merken koning zijn en er voor de meeste producten in de foto idd geen huismerkalternatief is.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 29 sep 2022, 15:14

Oh, en €184/week vind ik persoonlijk een héél ruim budget. Dat is net geen €800/maand.
Mijn moeder zit aan 1000 euro per maand. Dus zo gek is het niet maar het is wel heel ruim ja.

Moet zeggen ze rekenen 46 euro per week per persoon. Dat vind ik nog redelijk. Bedoel ik zit zelf aan 60-70 euro per week als alleenstaande.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 29 sep 2022, 16:16 Misschien winkelt deze familie bij Louis Delhaize (of Match/Smatch dat dezelfde groep is), waar de A-merken koning zijn en er voor de meeste producten in de foto idd geen huismerkalternatief is.
Hoog tijd dat je wat merken kennis opdoet. Ik zie "delifin", "palazzo" gepelde tomaten. Dat zijn om te beginnen al 2 merken van Aldi en/of Lidl. Zo ook de parmaham onderaan de foto. De plastic bakjes met vlees zijn ook afkomstig uit Aldi of Lidl, ik herken ze aan het etiket.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat wel maar dan kopen ze chips van lays, daar kan ik niet bij. Zelfde met de rijst van Bosto.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 29 sep 2022, 16:49 Dat wel maar dan kopen ze chips van lays, daar kan ik niet bij. Zelfde met de rijst van Bosto.
Euh... Lidl verkoopt toch al heel lang merkproducten?? En Aldi is daar een tijd geleden toch ook mee begonnen? Fanta en Coca-Cola kun je bv. gewoon bij Aldi kopen. Lays chips ook gewoon te koop bij Aldi. Maar inderdaad, als het budget beperkt is zou je denken dat ze gaan voor de Pirato chips van Aldi. En mocht ik zelf een beperkt budget hebben dan liet ik de chips, frisdrank,... links liggen. Hele tijd geleden ook zo een klager met foto in de krant. Die had een Britse korthaar op de arm. Die beesten betaal je tegenwoordig makkelijk 900 euro. Toch de fokker waar mijn Brit vandaan komt. Tja, voor 900 euro, exclusief kattenvoer, kun je voor jezelf veel voeding kopen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Op zich snap ik wel dat je een dier in huis haalt. Maar dat hoeft inderdaad al zeker geen te zijn met een stamboom.
Mijn straatkatten geven me ook veel genot en hebben enkel sterilisatie gekost. Heel wat minder dan die €900 dus.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Frustratie van de laatste dagen: ‘De mensen die het het meeste nodig hebben’
Juist alsof de andere werkende (niet Marc Coucke-mensen) de energie crisis niet voelen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Jan Janbon die in het nieuws zegt: "de mensen die minder overhouden aan het einde van de maand" terwijl er meer en meer zijn die een stuk maand over hebben op het einde van het loon...

welcome to reality Jean Hesp.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

ela ola!!!
Volgend jaar krijg ik als alleenstaande wel zo'n €25 extra hé.
Ik ben alvast gered.
Fr3dd13
Starter Plus
Starter Plus

HLN heeft het blijkbaar stilaan niet meer op adblockers ...

We zien dat je een adblocker gebruikt.
Wij willen graag onze artikelen gratis toegankelijk voor je maken; dit kan alleen dankzij advertenties.
Wil je daarom jouw adblocker voor ons pauzeren?
Dankjewel

Aangedreven door AcceptableAds Exchange

Geen optie om de melding weg te klikken en verder te lezen.
heist_175
Moderator
Moderator

DPG draait "nogal hard" op advertenties: HLN website bulkt ervan (merk ik als ik op een niet ge-PiHole-de pc/verbinding zit), VTM is gewoon een zender met programmatie tussen de reclame, ... Dus niet echt onlogisch dat zo'n reclameboer geen fan is van adblockers.
Hun model van cookie-banner is trouwens verboden door de gegevens-autoriteiten - en ze geven dat zelf ook toe - maar toch houden ze eraan vast.

En niet vergeten: DPG heeft ondertussen zoveel websites gekocht, zowel in BE als NL, dat ze ondertussen geen 3rd partytrackers meer nodig hebben. DPG is gewoon het centrale datavergarende platform geworden. Tweakers is ook van DPG en ze communiceren daar transparant over: 3rd party trackers zijn er bij Tweakers al enige tijd niet meer, maar "1st party" des te meer: dat is namelijk het verdienmodel van hun moedermaatschappij (DPG).

Er is - terecht - forse kritiek op de datavergaring van Facebook, maar in eigen land is het DPG dat de kroon spant en daar hoor je geen kritiek op.
Ik bezoek hun websites daarom liever niet en als het niet anders kan, doe ik het in een incognitovenster.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”