Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Gisteren CPeX gaan kijken, zalig.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Gisteren, zoals altijd tijdens onze fiets/wandeltochtjes een bezoek gebracht aan de lokale (Geraardsbergen) horeca. Soms is er keuze om bij een Dame Blanche slagroom (supplement) te kiezen, soms is dat inbegrepen en betaal je even veel zonder. Gisteren vroegen we, als altijd, zonder slagroom en kregen we als "compensatie" een extra bol ijs. 

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- silentkiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 97 keer
De WiFi in het vakantiehuis van mijn schoonouders werkte plots niet meer (Spanje).
Wachtwoord incorrect. Of ik er eens naar wilde kijken en eventueel mee naar de lokale provider wilde gaan.
LAN1 en LAN4 brandde op de router terwijl er geen vaste apparaten zijn. Als ik 1 van de twee uittrok, ging het lampje van de andere LAN poort ook uit.
Ik dacht eerst aan een kapotte router, maar de WiFi bleek plots te werken als de kabels uit de switch waren.
Probleem gevonden en snel kunnen fixen
Wachtwoord incorrect. Of ik er eens naar wilde kijken en eventueel mee naar de lokale provider wilde gaan.
LAN1 en LAN4 brandde op de router terwijl er geen vaste apparaten zijn. Als ik 1 van de twee uittrok, ging het lampje van de andere LAN poort ook uit.
Ik dacht eerst aan een kapotte router, maar de WiFi bleek plots te werken als de kabels uit de switch waren.

Probleem gevonden en snel kunnen fixen

- keerekeerweere
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 21 keer
Al geruime tijd aan het prutsen om over een stukje coax draad een ethernet verbinding af te werken. Na heel wat geklungel haal ik toch 940Mbps over coax.
Vooraleer alles te installeren dacht ik toch op een kort stukje coax uit te testen wat de snelheid zou zijn. Long story short, meten is weten, maar als de meetapparatuur vreemd doet, weet je het niet.
De bedoeling is om over een stuk coax dat tussen huis en tuinhuis ligt ethernet te gebruiken zonder de draad te vervangen. Die draad zit namelijk muurvast. Dus ooit al eens een setje op de kop getikt: Hirschmann Inca 1G. Dit maakt gebruik van Moca2.0 technologie. Theoretisch dus gigabit snelheden mogelijk.
Bij een test opzet kreeg ik met iperf3 echter telkens 290-300Mbit als resultaat en niets meer. Vreemd. Vermits je bij deze set niets kunt uitlezen op de adapters ben ik dan maar te beginnen kijken naar de coax draad, stekkers, verbindingen, zelfs een demper tussengestoken voor de korte afstand. Vreemd genoeg niets hielp, telkens hetzelfde resultaat. Deze ochtend nog eens nieuwe F-type connectoren en een stukje coax gaan halen. nog altijd hetzelde resultaat.
Waar zat dan het probleem? Wel in de windows binary die ik gebruikte iperf3, versie 3.1.3 heeft blijkbaar soms wat kuren. Ene kant met de laptop windows 10 en andere kant van de snelheidstest een Linux VM met de laatste iperf3 uit de apt repository. Je zou denken dat het niet uitmaakt.
Via gewone ethernet verbindingen, vlans, fiber runs, ... nooit een verschil gezien, maar over de Moca coax verbinding dus blijkbaar wel.
Toen ik just for fun iperf -P 3 gebruikte (3 parallel data streams) ging de snelheid plots omhoog tot bijna de gigabit snelheid.
Na wat verder te zoeken blijkt dus die windows binary wat kuren te hebben, via een forum een precompiled 3.11 versie gevonden en daar zonder extra opties, bijna de volledige gigabit snelheid.
Uiteindelijk blij dat het toch kan gebruikt worden zonder de draad, connectoren of zo te moeten vervangen. Ik had natuurlijk ook een gewone filetransfer kunnen doen...
Vooraleer alles te installeren dacht ik toch op een kort stukje coax uit te testen wat de snelheid zou zijn. Long story short, meten is weten, maar als de meetapparatuur vreemd doet, weet je het niet.
De bedoeling is om over een stuk coax dat tussen huis en tuinhuis ligt ethernet te gebruiken zonder de draad te vervangen. Die draad zit namelijk muurvast. Dus ooit al eens een setje op de kop getikt: Hirschmann Inca 1G. Dit maakt gebruik van Moca2.0 technologie. Theoretisch dus gigabit snelheden mogelijk.
Bij een test opzet kreeg ik met iperf3 echter telkens 290-300Mbit als resultaat en niets meer. Vreemd. Vermits je bij deze set niets kunt uitlezen op de adapters ben ik dan maar te beginnen kijken naar de coax draad, stekkers, verbindingen, zelfs een demper tussengestoken voor de korte afstand. Vreemd genoeg niets hielp, telkens hetzelfde resultaat. Deze ochtend nog eens nieuwe F-type connectoren en een stukje coax gaan halen. nog altijd hetzelde resultaat.
Waar zat dan het probleem? Wel in de windows binary die ik gebruikte iperf3, versie 3.1.3 heeft blijkbaar soms wat kuren. Ene kant met de laptop windows 10 en andere kant van de snelheidstest een Linux VM met de laatste iperf3 uit de apt repository. Je zou denken dat het niet uitmaakt.
Via gewone ethernet verbindingen, vlans, fiber runs, ... nooit een verschil gezien, maar over de Moca coax verbinding dus blijkbaar wel.
Toen ik just for fun iperf -P 3 gebruikte (3 parallel data streams) ging de snelheid plots omhoog tot bijna de gigabit snelheid.
Na wat verder te zoeken blijkt dus die windows binary wat kuren te hebben, via een forum een precompiled 3.11 versie gevonden en daar zonder extra opties, bijna de volledige gigabit snelheid.
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
Niet echt mijn positieve ervaring maar meer dat van die topper in Spanje... en zijn positieve ervaring maakt je toch instant happy?
En ben dan nog niet eens zo'n wielerfan maar je zou er wel één door worden met die toppers in ons klein landje. Go Remco, Go! We gaan nog mooie dingen zien in de toekomst, dat belooft.

En ben dan nog niet eens zo'n wielerfan maar je zou er wel één door worden met die toppers in ons klein landje. Go Remco, Go! We gaan nog mooie dingen zien in de toekomst, dat belooft.
Laatst gewijzigd door Pengu 11 sep 2022, 23:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
Zou vroeger nooit als positief ervaren zijn, maar tijden veranderen:
Vandaag akkoord van leasing gehad om leasecontract 24 maanden laten verlengen (tot begin 2025) omdat het nu niet de moment is een nieuwe auto te kiezen om diverse redenen.
De mazoutstoof blijft dus nog effe ...
Vandaag akkoord van leasing gehad om leasecontract 24 maanden laten verlengen (tot begin 2025) omdat het nu niet de moment is een nieuwe auto te kiezen om diverse redenen.
De mazoutstoof blijft dus nog effe ...
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Zojuist een smootie gemaakt met 3 variëteiten appels (Schone van Boskoop, Melrose, Ossekop), frambozen, aalbessen, stekelbessen, braambessen.
Alles uit eigen tuin/boomgaard! Superlekker.
En gisteren shiitake van eigen kweek (op tamme kastanje uit het bos) gegeten. Om de vingers van af te likken.
Alles uit eigen tuin/boomgaard! Superlekker.
En gisteren shiitake van eigen kweek (op tamme kastanje uit het bos) gegeten. Om de vingers van af te likken.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Ik weet niet of je de snelheid nodig hebt, maar 10base2 overwogen? Is gewoon een standaard 10mbps verbinding over coax zonder veel fancy dingen.keerekeerweere schreef: 10 sep 2022, 13:46 Al geruime tijd aan het prutsen om over een stukje coax draad een ethernet verbinding af te werken. Na heel wat geklungel haal ik toch 940Mbps over coax.
Vroeger heb ik zo nog ons netwerk thuis aangelegd van in de kelder tot de zolder. En gelijk waar een pc moest komen, kabel in 2, T-stuk ertussen en gaan met die banaan

- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 133 keer
Scam mailtje ontvangen in verband met faillissement van de Makro groep (alles aan -70% tot vrijdag). De link ging naar een site die werd gehost op een Duits/Oostenrijks hostingbedrijf. Naar dat hostingbedrijf gebeld en gemeld wat er aan de hand was. Nog geen minuut later zag ik dat de site uit lucht was.
Kreeg net nog een telefoon terug van de hostingfirma om te bedanken en wat ze allemaal gedaan hadden. Betaalgegevens zijn overgedragen aan de Belgische politie.
Voor de zekerheid een berichtje naar mijn moeder gestuurd dat ze waarschijnlijk zo een scam mail één van de dagen mag verwachten. Makro is nu een ideaal slachtoffer om van te profiteren door scammers.
Kreeg net nog een telefoon terug van de hostingfirma om te bedanken en wat ze allemaal gedaan hadden. Betaalgegevens zijn overgedragen aan de Belgische politie.
Voor de zekerheid een berichtje naar mijn moeder gestuurd dat ze waarschijnlijk zo een scam mail één van de dagen mag verwachten. Makro is nu een ideaal slachtoffer om van te profiteren door scammers.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Blij te zien dat er nog zo'n zotten zijn die via dns gaan zoeken welke host er gebruikt wordt door scammers.
Ik heb dat ook een aantal keer gedaan en elke keer ging het echt héél snel. Onmiddellijk offline en een bedankje erbovenop.
Ik heb dat ook een aantal keer gedaan en elke keer ging het echt héél snel. Onmiddellijk offline en een bedankje erbovenop.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik meld de sites meestal bij Google Safe Browsing; die spelen ook kort op de bal en hun lijst wordt ook door Firefox en Safari gebruikt.
De laatste maanden is de naam van ons bedrijf meerdere keren gebruikt in een scam campagne. Dan wordt het ook uiteraard ook gemeld aan de hostingprovider, de grote DNS-providers, Belgische telecom-operatoren en het CCB.
De laatste maanden is de naam van ons bedrijf meerdere keren gebruikt in een scam campagne. Dan wordt het ook uiteraard ook gemeld aan de hostingprovider, de grote DNS-providers, Belgische telecom-operatoren en het CCB.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Oh wauw.
Ik wist niet dat hosters zo snel zouden ingrijpen.
Ik zou denken: scam-hosting brengt ook op, dus snel ingrijpen betekent snijden in eigen vel. Blijkbaar te cynisch
.
Ik wist niet dat hosters zo snel zouden ingrijpen.
Ik zou denken: scam-hosting brengt ook op, dus snel ingrijpen betekent snijden in eigen vel. Blijkbaar te cynisch

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
M'n smartphone die voor mij de recruiters al gaat aanduiden als spam... 

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
Als de hosting providers te lang wachten met ingrijpen, riskeren ze dat hun server IPs op een blacklist komen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Allez, de volgende matheuscheque voor energie van 122 € is blijkbaar in de sjakosj. Katching.

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- keerekeerweere
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 21 keer
ja, inderdaad overwogen, met media converters. Die had ik niet meteen liggen. Want met oude ISA kaartjes wou ik niet meer prutsen, alhoewel dat nog zou moeten werken. De coax eind weerstanden heb ik nog nog van vroeger liggen, waar ik m'n eerste Novell Netware mee heb opgezet. Maar 10Mbit voor een wifi access punt, security camera en wat "semi-offsite" backup zou toch iets te nipt zijn. Dus toch maar voor Hirschmann moca gegaan.woutervh schreef: 15 sep 2022, 12:11Ik weet niet of je de snelheid nodig hebt, maar 10base2 overwogen? Is gewoon een standaard 10mbps verbinding over coax zonder veel fancy dingen.keerekeerweere schreef: 10 sep 2022, 13:46 Al geruime tijd aan het prutsen om over een stukje coax draad een ethernet verbinding af te werken. Na heel wat geklungel haal ik toch 940Mbps over coax.
Vroeger heb ik zo nog ons netwerk thuis aangelegd van in de kelder tot de zolder. En gelijk waar een pc moest komen, kabel in 2, T-stuk ertussen en gaan met die banaan![]()
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
- cadsite
- userbase crew
Ik ben een paar weken geleden begonnen met een cursus. Mijn werkgever heeft dit gehoord en vind dat dit ook voor het bedrijf een meerwaarde is dus betaalt mijn inschrijving nu terug.
Het is een relatief laag bedrag (€190), maar als geld uit de lucht komt gevallen is dat altijd leuk.
Het is een relatief laag bedrag (€190), maar als geld uit de lucht komt gevallen is dat altijd leuk.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 133 keer
Dochter die een standbeeld van een vogel in de wei achter ons spotte(bleek een blauwe reiger te zijn). Ze kon rustig foto's nemen met haar gsm omdat ze zich afvroeg wie er nu een standbeeld in wei zet.
De verbazing toen de reiger ineens uithaalde naar haar prooi was hilarisch (toch een tiental minuten volledige stilstand). Jammer dat dat niet gefilmd was.
Technologie kan fascinerend zijn, maar natuur is toch nog altijd next level
De verbazing toen de reiger ineens uithaalde naar haar prooi was hilarisch (toch een tiental minuten volledige stilstand). Jammer dat dat niet gefilmd was.
Technologie kan fascinerend zijn, maar natuur is toch nog altijd next level
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- cadsite
- userbase crew
Ik heb een vijver met wat goudvissen (en andere goedkope vissen) in.
Vorige zomer stond er een blauwe reiger op mijn carport, net naast de vijver. Dan zijn het heel gemengde gevoelens.
Waauw, wat een schoon beest <----> Godver**** maakt da ge weg zijt!

Vorige zomer stond er een blauwe reiger op mijn carport, net naast de vijver. Dan zijn het heel gemengde gevoelens.
Waauw, wat een schoon beest <----> Godver**** maakt da ge weg zijt!

- cptKangaroo
- Elite Poster
Next level natuur gevoel had ik eens bij één of ander prisma effect dat een straffe regenboogstreep creëerde -- nogal een verschil met de fletse kleuren van een tv of monitor.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
De beelden van een nieuwe film met Belgische natuur waren super cool!
Nu in de cinema, in 2023/Q1 op VRT Max en Canvas
https://www.onzenatuur.be/video/sneak-peek-2022
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Idd.
Gisteren gezien in de bioscoop: Onze Natuur
Een aanrader.
Een man met heel veel geduld en oog voor detail.
Gisteren gezien in de bioscoop: Onze Natuur
Een aanrader.
Een man met heel veel geduld en oog voor detail.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Eindelijk een UB-er in levende lijve ontmoet en nog een goede deal mee gesloten 
Daarna nog een onverwacht mooie wandeling kunnen maken in de buurt in prachtig weer. Je moet het soms niet zo ver zoeken, geluk is vaak dichtbij... maar deze keer toch anderhalf uur rijden

Daarna nog een onverwacht mooie wandeling kunnen maken in de buurt in prachtig weer. Je moet het soms niet zo ver zoeken, geluk is vaak dichtbij... maar deze keer toch anderhalf uur rijden

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- cptKangaroo
- Elite Poster
MazoutCheque aanvraag is binnen anderhalve week al goedgekeurd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Vandaag in Carrefour Dendermonde aan de kassa gehoord. Binnen afzienbare tijd worden er op de Mechelse Steenweg te Dendermonde, op wandelafstand van mijn huis, 2 winkels bijgebouwd. Een Jumbo en een Lidl. De winkel van Devolder aan MacDo gaat tegen de vlakte en iets verderop, richting Baasrode komt de andere winkel. Weet niet op welke plaats welke winkel komt maar in elk geval komt de Aldi tussen Jumbo en Lidl te liggen. Iets verderop heb je ook nog een Carrefour, zeker de Carrefour gaat de impact velen. Stiekem hoopte ik al langer op een Lidl in Dendermonde, nu moeten we nog naar Grembergen of Lebbeke. En mijn gebeden werden aanhoord. Jumbo vind ik veel minder interessant.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
wie weet komt er binnenkort wel een Metro of een Makro als die verkocht worden...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...