Wat betreft het aandeel van zonne-energie: dat is dat piepkleine gele aandeeltje met het label "Solar" in onderstaande figuur.
Wat betreft het aandeel van windenergie: dat is dat piepkleine groene aandeeltje met het label "Wind" in onderstaande figuur.
Zonder uitvergroten kan je beide aandeeltjes haast niet zien.

Zo klein zijn ze.
Zo moeilijk hebben beide energievormen (zon en wind) het om te groeien!

Bron: Our World in Data
Wederom onderbouw je jouw visie niet.Dizzy schreef: 20 sep 2022, 17:12 Geen enkel systeem is perfect of zonder nadelen maar de voordelen van HE zijn volgens mij hoger omdat je een lagere kostprijs combineert met minder gevaar en minder afhankelijkheid van anderen, daar komt nog eens bij dat het decentraal is en je er zelf ook voordeel aan kan hebben door zelf te produceren. Ik denk dat het daarom is dat men wereldwijd meer inzet op HE ofwel moet iedereen gek geworden zijn.
Fossiele brandstoffen hebben wereldwijd bekeken een véél lagere kostprijs dan zonne-energie.
Fossiele brandstoffen hebben wereldwijd bekeken een véél lagere kostprijs dan windenergie.
Er wordt wereldwijd meer ingezet op fossiele brandstoffen dan op zonne-energie.
Er wordt wereldwijd meer ingezet op fossiele brandstoffen dan op windenergie.
Zowel qua kostprijs als waar men wereldwijd het meest op inzet sla je de plank volledig mis.
Indien je zulks zelfs niet wil inzien, na veelvuldig er op gewezen te zijn, is verder debatteren zinloos.
Je tracht louter jouw niet onderbouwde visie er door te drammen met ellenlange niet onderbouwde epistels.
Erg veel ellenlange epistels bovendien...
't Ja, welke de inhoud van je betoog ook is.Dizzy schreef: 20 sep 2022, 17:12 Ik vind het echt jammer dat je niet zuiver op inhoud wil spreken want steevast moeten er blijkbaar onnodige persoonlijke verwijzingen bij. Soit, je breekt er enkel uw eigen zaak mee af.
Je slaat duidelijk erg vaak de plank volledig mis.
Alvast veel succes met je strijd tegen de fossiele brandstoffen!

Het zijn dan ook louter jouw ideeën.Dizzy schreef: 20 sep 2022, 17:12 Het lijkt me logisch dat mijn posts mijn ideeën bevatten maar ik zie toch meer openheid dan bij u.
Zonder enige onderbouwing.
Ook betreffende het aspect openheid van zaken, faal je met de grootste onderscheiding.
Cum laude!
Nogmaals: veel succes met je strijd tegen de fossiele brandstoffen!

Indien je jouw berichten niet onderbouwt, zal mijn reactie op jouw berichten per definitie "persoonlijk" zijn.
Er staat immers niks anders in jouw berichten dan een persoonlijke en niet onderbouwde visie.
Bovendien sla je erg vaak de plank duidelijk mis...
Het zou me geenszins verbazen dat je deze "tegenspraak op jouw visie" rapporteert als "persoonlijke aanval" bij de moderatoren.
Zo lijkt het alvast wél nu je foutievelijk blijft verwijzen naar "onnodige persoonlijke verwijzingen", " voluit de man speelt", etc.
Je lokt het alvast uit dat er gereageerd wordt op berichten waarin louter een persoonlijke mening / visie staat.
Feitelijke én onderbouwde gegevens ontbreken keer op keer in jouw berichten...
Foutieve voorstellingen zijn er des te meer zoals ik hierboven klaar en duidelijk heb aangetoond voor enkele aspecten.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Indien men kijkt naar de laatste twintig jaar (2001 - 2021) dan wordt er wereldwijd duidelijk het meest ingezet op fossiele brandstoffen.
Zelfs de "groei" in absolute waarde (TWh) van al de "hernieuwbaren" tezamen is veel malen kleiner dan de groei van het gebruik van fossiele brandstoffen.
Toch zijn er "debateurs" hier op het forum, zoals @Dizzy, die stellen dat:
Het grotere plaatje is glashelder: er wordt wereldwijd vele malen meer ingezet op fossiele brandstoffen dan op "hernieuwbare energie".Dizzy schreef: 20 sep 2022, 17:12 Ik denk dat het daarom is dat men wereldwijd meer inzet op HE ofwel moet iedereen gek geworden zijn.

Bekeken over een tijdsspanne van veertig jaar (1981 - 2021) is het nog duidelijker hoe men wereldwijd gigantisch inzet op fossiele brandstoffen.
Men moet al erg goed kijken om het aandeeltje van zonne- en windenergie terug te vinden...

Tegen 2050, dat is binnen dertig jaar, zien sommigen het in hun glazen bol gebeuren dat de "hernieuwbaren" het gehele fossiele aandeel (+85,5% momenteel) zullen ingenomen hebben.
Willen de "hernieuwbaren" de "traditionele biomassa" ook innemen dan wordt die +85,5% (olie, gas, steenkool) nog verhoogt met 6,99%.
De "hernieuwbaren" kunnen wereldwijd de stijgende vraag naar energie zelfs niet bijbenen!!