(Allez ik vermoed dat je dat bedoelt en dan uit eigen ervaring spreekt want irl zelf geen ervaring met trouwen).
Geen invloed meer op de prijzen?? Het feit is dat er Russisch gas gaat blijven geleverd worden aan de EU-landen, zelfs via Noorwegen! Misschien moet je eens uitzoeken wat Rusland net heeft gedaan in Vyborg. Het verschil is dat elke tussenpartij (of het nu China, India, Griekenland, de Emiraten, ... is) zijn marge neemt op het Russisch LNG en de aardolie dus we betalen sowieso een pak meer.fluppie schreef: 08 sep 2022, 10:54 Putin zegt niets meer te leveren,als die Max. prijzen erdoor komen. Hij is dan ook meteen de macht kwijt over de energy oorlog,als men niets meer wil leveren heeft men dan ook geen invloed meer op de prijzen.
De kapitale vraag is dan of de EU sterk genoeg zal zijn om de winter door te komen,indien wel staat Rusland volledig en definitief buiten strijd indien niet daar wil ik liever niet aan denken.
Vtest rekent met toekomstige prijzen. Staat er ook normaal bij.Tomby schreef: 08 sep 2022, 19:33 Weet iemand hoe de VTest eigenlijk juist zijn berekening doet ? Ik dacht dat die gewoon naar de laatst gekende tarieven van de leverancier keek, maar dat lijkt niet te kloppen.
Als ik daar bvb naar Engie Direct Indexed 1 Year kijk, krijg ik een berekening te zien met een energie-prijs van 32.88c/kWH. Tegelijk staat er een link naar de Engie tariefkaart voor september, en die spreekt over 19.16c/kWH ?!
Tomby schreef: 08 sep 2022, 19:33 Weet iemand hoe de VTest eigenlijk juist zijn berekening doet ? Ik dacht dat die gewoon naar de laatst gekende tarieven van de leverancier keek, maar dat lijkt niet te kloppen.
Als ik daar bvb naar Engie Direct Indexed 1 Year kijk, krijg ik een berekening te zien met een energie-prijs van 32.88c/kWH. Tegelijk staat er een link naar de Engie tariefkaart voor september, en die spreekt over 19.16c/kWH ?!
M.a.w. tegenwoordig sluit je een energiecontract af waarbij je alleen de formule kent waarop je prijs in de toekomst zal berekend worden en je de werkelijke prijs pas zal kennen na afloop verbruiksperiode.VREG schreef:Geschatte jaarkost variabele contracten V-test®
In de V-test® ziet u voor alle beschikbare contracten de geschatte jaarkost. Momenteel bieden leveranciers vooral variabele contracten aan. Bij die contracten is de prijs die u het komende jaar zal betalen nog niet gekend. Daarom maken we in de V-test® een inschatting. We baseren ons hiervoor altijd op de laatst beschikbare informatie op het moment dat we de V-test® updaten. Dat doen we maandelijks.
Momenteel bewegen de prijzen op de energiemarkt heel sterk. We zien van dag tot dag soms grote verschillen op de groothandelsmarkt van elektriciteit en aardgas. De inschatting voor een jaar elektriciteit of aardgas kan morgen veel goedkoper of duurder zijn dan vandaag. De V-test® biedt een goede vergelijkingsbasis om een contract te kiezen dat het best bij u past. Maar de geschatte jaarkost kan wel afwijken van wat u uiteindelijk zal betalen.
Is dat altijd met de Fluvius data of kan dat ook met zelf ingegeven meterstanden ?Data technicus schreef: 09 sep 2022, 13:36 Wel wordt het verbruik over de volledige periode herverdeeld volgens de opgelegde standaardprofielen. Als je dit niet graag ziet gebeuren kies je best voor een leverancier met maandelijkse facturering. Je zult dan Fluvius toestemming moeten geven om de meetgegevens met je leverancier te delen.
Is al van YT gehaald.warpozio2 schreef: 09 sep 2022, 13:22 Ik mis een beetje facts & figures in dat filmpke
(waarmee ik niet wil zeggen dat het niet klopt)
Maar een grafiekske met de fluvius, smappie en ecopower cijfers naast elkaar zou ik duidelijker vinden dan "veel verschil"
Afsluiten met ik ga ecopower contacteren laat me een beetje op mijn honger zitten. Had hij dat niet beter voor het filmpje gedaan? Nu lijken het maar wat vage beweringen.
warpozio2 schreef: 09 sep 2022, 13:22 Ik mis een beetje facts & figures in dat filmpke
Maar een grafiekske met de fluvius, smappie en ecopower cijfers naast elkaar zou ik duidelijker vinden dan "veel verschil"
warpozio2 schreef: 09 sep 2022, 13:22 Afsluiten met ik ga ecopower contacteren laat me een beetje op mijn honger zitten. Had hij dat niet beter voor het filmpje gedaan? Nu lijken het maar wat vage beweringen.
Haha, ja, de "hernieuwbaren", objectiviteit én kritisch kijken naar de zaken.ivob schreef: 09 sep 2022, 15:17Is al van YT gehaald.warpozio2 schreef: 09 sep 2022, 13:22 Ik mis een beetje facts & figures in dat filmpke
Afsluiten met ik ga ecopower contacteren laat me een beetje op mijn honger zitten. Had hij dat niet beter voor het filmpje gedaan? Nu lijken het maar wat vage beweringen.
Hoe noemt men dat nu weer: verkeerde gegevens op uitgaande facturen vermelden?
Ok...dus eigenlijk in deze tijd niet echt de moeite om hierin te stappen dus...svermassen schreef: 10 sep 2022, 22:08 Dit was goed tot de miserie begon.
Heb dit intussen al verschillende jaren.
Met enkel roepen dat de vorige generatie te tam was, en dat is ook zo, en ondertussen rustig voort mee in de maatschappij draaien lost niks op.Dizzy schreef: 13 sep 2022, 14:29 Het probleem zijn niet de jongeren die ons gewezen hebben op de ernst van de situatie maar de volwassenen die de situatie zo gemaakt hebben en vervolgens niets gedaan om het aan te pakken. ..
https://www.energyvoice.com/oilandgas/3 ... -campaign/MichelJ schreef: 13 sep 2022, 16:59 Protesteren voor het klimaat, massa's kledij van bv de NorthFace.
Dat is allemaal plastiek. Doe er iets aan, consumeer niet meer.
Ze hebben nog 100 000 jaar om te ontmantelen. 't Zou jammer zijn mochten ze nu toch een paar maand laten liggen tot er wat meer duidelijkheid is in ons energielandschap hé. No time to waste, Dus snelsnel de ontmanteling beginnen.ivob schreef: 14 sep 2022, 09:41 Hoewel enkele meerderheidspartijen (Open-VLD, CD&V, MR) er nog op hopen, is het geen optie om Doel 3 stand-by te houden na de sluiting op 23 september. De voorbereidende werken voor de ontmanteling sluiten een herstart uit, concluderen experts uit de recentste contacten tussen de nucleaire waakhond FANC en Electrabel (Engie), de uitbater van de kernreactor.