Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Niemand klaagt dat het instapmodel van bv. Porsche duur is. Als dit buiten je budget valt moet je gewoon naar een goedkoper merk kijken. Apple is een "premium" merk en je kiest er nog altijd zelf voor om dit te betalen of niet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Ik begin anders wel te merken dat het Apple ecosysteem een soort zwart gat is waar je geleidelijk meer en meer ingezogen wordt :p. Iedereen had hier al een iPad en de dochter en vrouw ook al een iPhone, dus niet abnormaal dat zoon ook iPhone wou. Zelf heb ik nog een Android telefoon, en het is alleszins een feit dat dat op sommige vlakken eigenlijk een serieus nadeel is (bvb hoe Apple SMS en iMessage samengegooid heeft) als de rest al iPhone heeft.

En ik kan me goed inbeelden dat Porsche liefhebbers ook zouden vloeken als ze pakweg de 718 zouden schrappen, en de 911 nog wat duurder maken waardoor je ineens minstens €150k nodig hebt ipv €100k om überhaupt een Porsche te kunnen kopen. En ja, je kan inderdaad ook een occasie kopen...

Soit... tijd voor een andere frustratie. Kat van mijn zoon die gewoon elke nacht specifiek mij opzoekt en wakker maakt om buiten te kunnen. Zal toch eens een kattenluik moeten installeren... Of gewoon blijven liggen en doen alsof ik slaap. Dan heb ik eerst wellicht wat nachten met nog minder nachtrust, maar dan geeft de kat het misschien op :p. Alleen zal het probleem dan verlegd worden naar de andere gezinsleden :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Als een product u te duur is dan kan je zelf en geheel vrij besluiten om het niet te kopen. Apple heeft nog nooit aan mijn deur gestaan om me te verplichten hun producten te kopen. Er zijn andere merken die goedkopere modellen hebben. Die heb ik gehad maar ik moest ze te snel naar mijn zin vervangen. Kwaliteit was ook maar zozo.

Ik heb dus een iPhone (SE) en die heeft me iets meer dan 400 EUR gekost. Ik loop er jaren mee rond zodat de GSM me per jaar minder dan 100 EUR kost. Dat is beter dan de Android die ik ervoor had.

Ik rij ook niet rond met de nieuwste Ferrari, ik rij mijn wagens op en koop een model naar mijn praktische noden. Dat alleen al spaart me zoveel geld uit dat ik alle iPhones, iPads, iWatches enz... kan kopen zonder problemen... mocht ik dat willen. Ieder doet met zijn budget wat hij wil maar uiteindelijk is het eindig en moet je kiezen waaraan je je geld wil spenderen en aan wat niet. Altijd het nieuwste willen heeft een hoge prijs en is eigenlijk overbodig

Echte frustratie vandaag: bijna omvergereden door camion die zomaar het fietspad op rijdt. Niet gezien, terwijl ik hem wel in de mot had en hij veel hoger zat en meer overzicht had.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Allemaal naast de kwestie met Apple goed praten, dat is tg niet de clue?

De clue is hem dat die toestellen Allemaal absurd duur zijn geworden.

Meest high end was vroeger 600, ondertussen 14-1800 euro.
Terwijl de verbeteringen stap per stap echt minimaal zijn geworden.

De clue is hem de irritatie dat de bedrijven er mee weg komen. Mensen steken er graag giga veel geld in, het is het nieuwe normaal.

Bijkomende frustratie
De mensen willen allemaal fablets, dus er zijn geen gsm's meer, of tg veel minder die amper plaats in nemen in je broekzak. En de modernste specificaties hebben. Geef mij maar zo veel mogelijk in een zo klein mogelijk ontwerp, een beetje dikker is zeker ok. Ik kijk geen films op gsm, daar zijn monitoren, tv's en beamers voor.

Kijk er naar uit dat de flip en mogelijke concurrenten me meer vertrouwen geven in de duurzaamheid van de scharnieren.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 22 keer

johan.devos schreef: 08 sep 2022, 11:06 Niemand klaagt dat het instapmodel van bv. Porsche duur is. Als dit buiten je budget valt moet je gewoon naar een goedkoper merk kijken. Apple is een "premium" merk en je kiest er nog altijd zelf voor om dit te betalen of niet.
Zou je premium beter niet veranderen in duur.
Samsung is ook een premium merk maar heeft wel betaalbare instap modellen
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

What's in a name :-)
Van mijn part vergelijk je Apple met Porsche die bv. een 718, 911,... en Tycan heeft.
Dan is Samsung te vergelijken met bv. Audi die een "betaalbare" A1 heeft en dan verder A3 - A4 ... tem de e-tron GT die bijna gelijk is en even duur is als de Tycan
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat heb je in een vrije wereld/markt. Bedrijven bepalen zelf hun prijzen. Het is niet dat Apple er enorm van af ziet. Als klanten het werkelijk te duur vinden dan is de oplossing eenvoudig, stop met kopen. Een GSM is geen levensnoodzakelijk product, we hebben eeuwen geleefd zonder en er zijn ook veel goedkopere alternatieven.

De enige die Apple op andere gedachte kan brengen is de Apple-klant. Haken zij massaal af of kopen ze massaal de goedkopere (SE) versie, dan zal Apple de prijzen niet zo snel laten stijgen. We zien nu echter dat mensen weer de nieuwste bestellen en zwaar dokken voor een toestel dat over enige tijd alweer goedkoper is en waarvan alweer een (duurdere) opvolger bestaat. Dat doen zij geheel vrijwillig.

Voorbeeldje: Alles over de iPhone 14 pre-order: zo ben je de eerste!

Waarom zou je de eerste moeten zijn? Welk voordeel levert je dat op? Blijkbaar zijn er ook in deze crisistijden nog altijd mensen die hun geld niet snel genoeg op krijgen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Er zijn altijd mensen die andere normen hebben dan jezelf.

Kijk bijvoorbeeld naar de stijgende gemiddelde leeftijd waarop mensen het ouderlijk nest verlaten. Dat gebeurt mede onder impuls van de duurdere woningen, maar dat maakt ook dat er een grotere groep rondloopt die werkt en quasi geen uitgaven heeft. Als je €1500 verdient en je enige uitgaven zijn je broodje op 't werk en je pinten op café, dan is een gsm van €1.000+ verre van een probleem.
Om maar 1 voorbeeld te geven.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

Geen kleine frustratie maar buitengewoon triestig hoe wij als maatschappij onze zwakkeren niet meer kunnen beschermen. Er is een hele beweging mentaal zwaar gestoord/verstandelijk beperkt die men gewoon maar laat doen onder het mom van vrijmeningsuiting waarbij hun acties bij de meerderheid de mond willen snoeren. Er is geen plaats voor enige nuance bij die mensen en eisen dat de meerderheid zich aanpast aan hun ideologie (zwarte piet).

Ja ik heb het over die wokers. Daar zijn grote kosten aan. De toekomst ziet er fantastisch uit als we deze groep laten doen. En Gert..... jouw excuses waren NIET nodig.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

:bang: "Woke"
Een term gebruikt door mensen, die het oerklassieke principe van vroeger "Draai uw tong 2 keer voor je iets zegt" niet meer kennen, om andere te benoemen die wel eens nadenken over hun acties of uitlatingen.

Is het zo erg als mens om eens stil te staan bij jouw handelingen? Introspectie is voor idioten? Geen introspectie, da's pas een zielig bestaan.

Waar jij mogelijks over klaagt, is betweters en mensen met vingertjes die je verbeteren. Noem mensen zo.

En iemand die je eens uitdaagt om met een ander perspectief te kijken naar de dingen, wijs je direct de deur?
Er zijn manieren om dit te doen, maar enkel die betweters en vingertjes mensen zijn daar lastig in. Anders is het een verruiming van jezelf als mens.

En ondertussen kak je op de gehele beschaving die wel aan introspectie wilt doen en zijn tong 2 keer draait voor hij iets zegt.
Het is geen nieuw fenomeen, het is oeroude wijsheid.

Ik ben nu ook het mannetje met de vinger, mea culpa.
(maar alle anti woke berichten die ik lees, zijn evenzeer vingertjes)
Maar deze gratuite uitspattingen wijzen op 1 boodschap: Ik doe wat ik wil en ik ga geen introspectie doen. (moet je niet elke seconde doen he)
Dat is wat je zegt eigenlijk.

Is zoals de tegenbeweging van de vegetariërs, die zijn uiteindelijk vele malen irritanter dan de vegetariërs :p
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Als je thuis moet blijven wonen omdat je geen geld genoeg hebt dan zou je inderdaad uw geld ook in woonsparen kunnen steken ipv in een dure GSM. Maar iedereen is uiteraard vrij om zijn prioriteiten te stellen en kattenvideo's zijn nu eenmaal levensnoodzakelijk geworden in deze tijden en je ziet ze ook het best op een nieuwe iPhone. Keimoeilijke keuze dus.

Sommigen hebben het inderdaad moeilijker met veranderingen dan anderen, we moeten daar aandacht voor hebben maar zonder stil te blijven staan. De wereld en tijd draait verder en stilstaan is achteruitgaan. Ja, er zullen mensen zijn die behoefte hebben om anderen te beledigen maar de meeste zullen wel inzien dat het onnodig is en niets oplevert. Zelf heb ik te doen met mensen die een paar keer n*ger moeten roepen om zich goed te kunnen voelen, Jambers zou er best eens een reportage over maken, wie zijn ze?

Heel deze zaak is dan nog eens opgeblazen en georchestreerd want het is overduidelijk dat de eerste aflevering van een zwakke versie van een zwak programmaformat blijkbaar dit soort rellen nodig heeft om toch maar wat kijkers te vinden, zo doorzichtig.

Ik volg Belgischenaap in deze, een beetje introspectie en relativering is meer nodig dan weer een vers blikje roeptoeters die op TV mogen komen zeggen... dat ze niets meer zouden mogen zeggen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

Dizzy schreef: 08 sep 2022, 15:30 Ik volg Belgischenaap in deze, een beetje introspectie en relativering is meer nodig dan weer een vers blikje roeptoeters die op TV mogen komen zeggen... dat ze niets meer zouden mogen zeggen.
Dat heb je bij een commerciele vrije omroep. Media bepalen zelf hun programma's. Het is niet dat De Vijver Mediaholding er enorm van af ziet. Als kijkers het werkelijk te roepetoeterig vinden dan is de oplossing eenvoudig, stop met kijken. Een TV-zender is geen levensnoodzakelijk product, we hebben eeuwen geleefd zonder en er zijn ook veel andere alternatieven.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Jamaar hoe ga je dan ooit streetcredibility kunnen opbouwen ?
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Mijn punt was blijkbaar niet duidelijk genoeg; eerst en vooral ; iedereen koopt wat hem of zij wil ja, wilde gij uw geld bv uitgeven aan een iPhone meer dan 1000 euro voor het goedkoopste model of 1600 euro voor de pro max voor 128GB en dan nog lader en coverke erbij in de prijs inbegrepen wel dan moede dat doen als je het kan betalen.

Maar laat me toch toe om te durven zeggen dat die prijzen zeker nu meer dan ooit toch zo absurd zijn en dan zou je op zijn minst verwachten dat je het beste vh beste in je handen krijgt, dat is ook niet zo, nope, it is not. Frustratie is het zeker niet, gewoon een kleine wtf gevoel, dat het er allemaal los aan het over gaan is.

Sommigen maken hier dan van die kromme vergelijkingen over een Ferrari , je kan een smartphone niet vergelijken met zoiets, das appels en peren vergelijken dat je doet. Slaat nergens op maar ik kan dat ook ze; er zijn mensen bij die vinden dat alles bv zoals met het vliegen op reis ook veel veel duurder moet en de auto's , alle he ook nog veel duurder moeten, op deze manier mogen dus alleen de grootverdieners en rijksten onder ons nog een smartphone kopen, mee de vlieger op reis en met de auto rijden.

Daarom klaag ik een beetje die absurde prijzen aan en ja ik heb een S22 Ultra klopt, maar die kost geen 1600 euro voor alles en die heeft 256GB enz...
Bv een S22 Ultra kan je nog betaalbaar kopen bij bv proximus maar doe dat morgen eens bij die iPhone? Ook daar heb je alweer een groot verschil.
De S22 ultra bij pre order 199 euro of was het nu 249 euro voor de 256GB met een abo uiteraard erbij + draadloze oorkes er nog als cadeau bij.
Bij de iPhone topmodel zal het denk ik 650 ofzo zijn voor de 128GB zonder iet bij en voor dezelfde abo prijs. Absurd is het dus maar goed, ieder zijn goesting he.
Tttsss
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

Toen de iPhone X uitkwam waren er ook die reacties. Zo duur dat de mensen zouden afhaken en Apple had zijn hand overspeeld...
Sedertdien is de verkoop van de iPhone enkel maar gestegen, absoluut en in marktaandeel.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Echt lachwekkend altijd die “rechtvaardigingen”waarom dat iets te duur is.
En of je het koopt of niet heeft er niets mee te maken. Het blijft te duur voor wat het is. Neen, het is niet premium, het is gewoon te duur voor wat het is. Ze hebben u gewoon liggen, ze hebben u gebakken lucht verkocht. Niks mis mee, het zijn jouw centen. Gebakken lucht is immers ook lekker!
Maar geef dat dan gewoon toe.
Ja het is zijn geld niet waard, maar ik heb het toch gekocht :lol:
Ja ik weet dat het niet premium is, maar wel duur he

this message was typed on an overpriced iphone 13 pro max 512 gb :angel:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: 08 sep 2022, 17:32 Echt lachwekkend altijd die “rechtvaardigingen”waarom dat iets te duur is.
En of je het koopt of niet heeft er niets mee te maken. Het blijft te duur voor wat het is. Neen, het is niet premium, het is gewoon te duur voor wat het is. Ze hebben u gewoon liggen, ze hebben u gebakken lucht verkocht. Niks mis mee, het zijn jouw centen. Gebakken lucht is immers ook lekker!
Maar geef dat dan gewoon toe.
Ja het is zijn geld niet waard, maar ik heb het toch gekocht :lol:
Ja ik weet dat het niet premium is, maar wel duur he

this message was typed on an overpriced iphone 13 pro max 512 gb :angel:
Pro max video camera goed, fotos vindk minder.
Tttsss
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Kweet het, maar wel lekker duur he
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Unicorn1 schreef: 08 sep 2022, 16:35 Mijn punt was blijkbaar niet duidelijk genoeg; eerst en vooral ; iedereen koopt wat hem of zij wil ja, wilde gij uw geld bv uitgeven aan een iPhone meer dan 1000 euro voor het goedkoopste model of 1600 euro voor de pro max voor 128GB en dan nog lader en coverke erbij in de prijs inbegrepen wel dan moede dat doen als je het kan betalen.

Maar laat me toch toe om te durven zeggen dat die prijzen zeker nu meer dan ooit toch zo absurd zijn en dan zou je op zijn minst verwachten dat je het beste vh beste in je handen krijgt, dat is ook niet zo, nope, it is not. Frustratie is het zeker niet, gewoon een kleine wtf gevoel, dat het er allemaal los aan het over gaan is.
Ach ja...
Er zijn zelfs mensen die 2500 a 3000 (max 3500) zouden uitgeven aan een gaming PC. Ik weet het, compleet van de pot gerukt, je zou het bijna niet geloven, maar het is echt echt waar hoor.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Unicorn1 schreef: 07 sep 2022, 22:10 Dienen iPhone 14 pro max: 1479€ voor de 128GB en dan moet je nog een cover kopen en nen oplader. Stekezot zijn die haha. En nog geene usb-c zag ik
Maak u geen zorgen, het zal verkopen. Men is nog lang niet aan de grens van wat men kan vragen gekomen, maar tegelijk kan men ook geen extreme prijsverhogingen doorvoeren, het moet incrementeel blijven.

USB-C komt volgend jaar, wat op zich qua upgrade alles van dit jaar al overstijgt. Daarom dat ik pas volgend jaar de nieuwe koop, en dat zal opnieuw aan een hogere prijs zijn dan dit jaar.
Unicorn1 schreef: 07 sep 2022, 22:10En in de VSblijft de prijs dachtk hetzelfde, en hier, nie normaal meer toch. Ik hou van Apple producten maar ze zijn me omwille van deze redenen kwijt gespeeld, alles bij hun is veel te duur geworden en vroeger waren ze de koploper, nu niet meer.
Inflatie + de Euro is ook zoveel minder waard geworden tov de Dollar (grotendeels dankzij de veel betere aanpak van inflatie ginder alsook hebben ze daar geen politici die een energiecrisis veroorzaken), dus de prijzen moeten stijgen opdat Apple hetzelfde aan dollars eraan verdient. Natuurlijk, als de Euro weer zou stijgen tov de dollar, dan gaat de iPhone prijs in EUR niet zakken, het werkt immers maar in 1 richting.

Persoonlijk blijf ik bezorgd dat Apple minderwaardige componenten blijft steken in alle niet-US modellen van hun iPhones, iets wat ze vroeger sowieso deden, dit terwijl de prijs objectief duurder is (ook met taksen gerekend) dan in de VS. Ben daar zodanig paranoide in geworden dat ik de iPhone 15 wellicht opnieuw in de VS ga kopen. Mijn huidige iPhone komt uit de VS en gaat al langer mee zonder problemen dan die van collega's die hetzelfde model in de EU gekocht hebben. Vreemd misschien omdat je zou denken dat de consumentengarantie hier (veel) beter is, maar nee: het zijn de consumenten class actions in de VS waar men echt benauwd voor is, NIET de EU consumentenwetgeving die veel beperkter is inzake compensatiemogelijkheden voor de consument.

Ze hebben jou niet nodig om opnieuw recordwinsten te maken in het volgende kwartaal. Mij ook niet trouwens. Het is zoals den Belgissschenaap zegt, Apple raakt hier vlot weg mee.
Tomby schreef: 08 sep 2022, 11:19 een feit dat dat op sommige vlakken eigenlijk een serieus nadeel is (bvb hoe Apple SMS en iMessage samengegooid heeft) als de rest al iPhone heeft.
Idd, dit is een van de meest geniale en meest onderschatte aspecten van marketing ooit. Op zich de reden dat >90% van de Amerikaanse jongeren een iPhone heeft of wilt.
Tomby schreef: 08 sep 2022, 11:19Dan heb ik eerst wellicht wat nachten met nog minder nachtrust, maar dan geeft de kat het misschien op :p. Alleen zal het probleem dan verlegd worden naar de andere gezinsleden :).
Ik zou de ongelofelijke creativiteit van de kat in het bereiken van zijn/haar goesting zeker niet onderschatten.
Fishie
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

VTM die erin slaagt, tijdens zijn "Nieuws" van maar effe 1u en 20 minuten, hoofdzakelijk "verslaggeving" te geven over "een overlijden".
En het is dan geeneens een Belgische/Vlaamse onderdaan...
En familieleden die dan de voorkeur geven aan die "betere" nieuwszender. :bang:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

Als het om koninklijk nieuws gaat dan verdwijnt elke journalistiek objectiviteit. Gecheckte feiten maken plaats voor emotionele meligheid. Er wordt die koninklijke elite bijna goddelijke eigenschappen toegeschreven.
En zogenaamde royalty watchers en experten worden aangerukt maar die zitten maar wat te speculeren. Ik ben helemaal geen royalty kenner (en al zeker geen liefhebber, maar dat was misschien al duidelijk) maar ik hoor allerlei dingen zeggen die historisch en feitelijk niet kloppen.
Ook op de beelden die "live" binnen komen wordt wat commentaar geluld dat ronduit onjuist is.
Ik herhaal het: bij koninklijk nieuws of evenementen veranderen die journalisten plots tot royalty fanboys en brengen ze enkel nog emo verhaaltjes.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

De persoon waar het nu over gaat heeft natuurlijk ook wel wat historische significantie, en is bovendien het staatshoofd van de grootste oppervlakte ter wereld gevormd door Antigua en Barbuda, Australië, de Bahama's, Belize, Canada, Grenada, Jamaica, Nieuw-Zeeland, Papoea-Nieuw-Guinea, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, de Salomonseilanden, Tuvalu en het VK (weliswaar ooit nog 17 landen meer).

Ook heeft ze haar opdracht/werk 70 jaar lang gerespecteerd en uitgevoerd tot haar dood, in tegenstelling tot staatshoofden aan deze kant van de zee die hun eed niet respecteren, verzaken aan hun opdrachten, en er snel mee stoppen eenmaal ze genoeg belastingsgeld op hun privé-rekening hebben staan om de rest van hun leven een luxe levensstijl te kunnen aanhouden in het buitenland.

Dat gezegd zijnde, degene die het van haar overneemt (zal wellicht slechts een overgangsrol spelen), alsook zijn opvolger, zijn beiden een pak minder charismatisch, veel minder sympathiek, en (oude) blanke man. We gaan eens zien hoeveel landen Karel nog gaat besturen de dag voor zijn dood, het zullen er sowieso geen 15 meer zijn. Het begint meer en meer te dagen dat in de 21ste eeuw staatshoofd een tijdelijke rol is voor iemand die verkozen wordt, geen permanente rol voor iemand die nu toevallig in de "juiste" volgorde in de "juiste" familie geboren wordt.

In het VK beseffen ze nog niet dat ze nu waarschijnlijk het laatste hoogtepunt van hun royalty beleven, maar dat zal nog wel komen. Goed nieuws: ook de interesse van VTM en co zal wel afnemen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 08 sep 2022, 23:34, in totaal 1 gewijzigd.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ben waarschijnlijk den enige zekers die het geene ruk kan schelen ivm the Queen?

RIP en voor de rest, wat heb je daar nu mee?
De Engelsen ook? Heeft die al die Engelsen mss financieel geld toegestoken dat ze der een orgasme van krijgen?
Tttsss
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Unicorn1 schreef: 08 sep 2022, 23:34 De Engelsen ook? Heeft die al die Engelsen mss financieel geld toegestoken dat ze der een orgasme van krijgen?
Ze heeft hen enkel geld gekost, en heeft dat samen met haar familie flink verbrast. Net zoals onze variant.

Ze ging wel regelmatig de mensen begroeten, zonder te laten merken dat dat haar enorm tegensteekt (itt ons staatshoofd). Ze kon ook het oude/stoffige imago afgooien met haar 007, haar hologram, haar Paddington Bear en watnog. Ze is op meerdere wijzen wel een icoon van standvastigheid (ook wanneer geconfronteerd met tegenslag) en ook van het oude Britse rijk dat veel oudere autochtone Britten zeer hard missen. Dat dat rijk onder haar scepter uiteengevallen is vergeten ze voor het gemak maar even.

Als je niet snapt wat "standvastigheid" betekent, dan zal je het wel merken door het gebrek eraan na een paar jaar met Karel op de troon (als hij al zolang mag blijven zitten van de hogere machten).
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

Dizzy schreef: 08 sep 2022, 09:35Een ander punt is dat je ook lang met een iPhone kunt doen, wie maar om de 5 jaar een GSM koopt geeft minder uit dan iemand die om de 2 jaar de nieuwste -lees duurste- wil. En duur is uiteraard relatief, de inkomens zijn ook niet gelijk.
Een GSM vervangen omdat de software erop te oud is, is een beetje zoals een computer vervangen omdat daarop Windows 7 staat. Je kan vaak perfect zelf nieuwere software erop zetten in de vorm van een AOSP-gebaseerde ROM zoals LineageOS. Voor mij is dat momenteel de grootste prioriteit bij het kiezen van een nieuw model: is er LOS-ondersteuning én is de bootloader unlockable? Zo nee, dan koop ik het zeker niet.

Ook is de sweet spot van net-geen-flagships-maar-verdekke-weinig-verschil Android telefoons ergens tussen de €300 en €400, wat een pák lager is dan de €1k die hier genoemd wordt. Poco X-reeks, Poco F-reeks, Samsung Galaxy Fan-Edition-reeks, etc... allemaal goeie keuzes voor de modale mens. Tweakers heeft zo net weer een Smartphone BBG opgesteld (https://tweakers.net/reviews/10466/3/sm ... -euro.html), kan altijd interessant zijn.

Added in 2 minutes 56 seconds:
CCatalyst schreef: 08 sep 2022, 23:11 De persoon waar het nu over gaat heeft natuurlijk ook wel wat historische significantie, en is bovendien het staatshoofd van de grootste oppervlakte ter wereld gevormd door Antigua en Barbuda, Australië, de Bahama's, Belize, Canada, Grenada, Jamaica, Nieuw-Zeeland, Papoea-Nieuw-Guinea, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, de Salomonseilanden, Tuvalu en het VK (weliswaar ooit nog 17 landen meer).
Zijt ge nu de imperialistische historie van de UK aan het goedpraten? Hebt ge enig idee welke rotzakkerij die hebben uitgestoken in al die landen, tijdens al die jaren?
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Modbreak:
Gelieve hier geen politieke discussies te voeren. Daarvoor hebben we andere fora.
Added in 3 minutes 38 seconds:
JamesEarlGray schreef: 09 sep 2022, 09:02 Een GSM vervangen omdat de software erop te oud is, is een beetje zoals een computer vervangen omdat daarop Windows 7 staat. Je kan vaak perfect zelf nieuwere software erop zetten in de vorm van een AOSP-gebaseerde ROM zoals LineageOS. Voor mij is dat momenteel de grootste prioriteit bij het kiezen van een nieuw model: is er LOS-ondersteuning én is de bootloader unlockable? Zo nee, dan koop ik het zeker niet.
Ik volg je volledig, echter is het jammergenoeg steeds lastiger om software zoals Intune (wat niet iedereen gebruikt, maar vele mensen wel) aan de praat te houden op toestellen die unlocked zijn, laat staan met 3rd party roms.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

devilkin schreef: 09 sep 2022, 09:18 Ik volg je volledig, echter is het jammergenoeg steeds lastiger om software zoals Intune (wat niet iedereen gebruikt, maar vele mensen wel) aan de praat te houden op toestellen die unlocked zijn, laat staan met 3rd party roms.
Je moet het ook zo ver niet zoeken. Volgens mij werken veel banking apps ook niet met toestellen die unlocked/rooted zijn ? Los van het feit dat ik gewoon geen tijd meer heb om uren te zitten prutsen met custom ROMs was dat jaren geleden reden #2 dat ik gewoon bij de standaard ROMs bleef.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Laat ons eerlijk zijn, de meeste mensen weten niet eens wat unlocked is, laat staan hoe ze dat moeten doen. Ze willen een toestel dat doet wat zij nodig hebben en dat gewoon werkt. Dat gewoon werken is een belangrijker verkoopsargument voor Apple dan alle marketingpraatjes en functies die de grote hoop amper of nooit gebruikt. Je ziet het dan ook steevast terugkeren, ook hier op UB, het werkt zo goed samen met al die andere Apple-toys.

Wat doen de meeste mensen met een GSM: bellen, surfen, berichten sturen en foto's nemen. De 3 eerste kunnen alle GSM's en daarom wordt er overmatig veel aandacht geschonken aan de camera's. De dure modellen bieden vooral op dat vlak de beste specs. Zelf is fotografie een hobby en ik zou nooit zoveel geld aan een GSM geven als er geen camera op zat. De beste camera is deze die je bij hebt en daarin past een GSM perfect. Ondanks de grote stappen blijven de camera's echter achter op echte camera's. Ik blijf de foto's ondermaats vinden als ik ze vergelijk met mijn beelden van mijn echte camera. Maar soms heb je die camera niet bij...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ik probeer zelfs geen custom roms meer.

Ik heb het 1 keer geprobeerd en mijn apparaat gesoftbricked erdoor. Mocht factory image flashen op mijn apparaat om het te fixen.

Die stress wil ik niet terug.
Fishie
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

devilkin schreef: 09 sep 2022, 09:18
Modbreak:
Gelieve hier geen politieke discussies te voeren. Daarvoor hebben we andere fora.

Mijn frustratie ging niet over de overleden persoon zelf, en dus zeker niet de politieke aspecten.

Het was vooral het lage niveau waarop deze zender het nieuws brengt/bracht, daar, volgens mijn normen, overdreven veel zendtijd aan besteed, en vooral dat mijn gezinsleden maar blijven beweren dat dit de betere nieuwzender is... SIK!

Een verkeersongeluk met doden is uiteraard zeer jammer, en een brand in een bedrijf waar ondersteuning nodig is van meerdere brandweerkorpsen is zeker ook nieuws. Maar om deze feiten steevast als hoofdpunt te plaatsen en hier dan het meeste zendtijd in te steken... Vooral dan als er op politiek/sociaal/maatschappelijk level er belangrijk nieuws is dat de ganse(of grotendeels) bevolking aanbelangt. En als ze dan toch over deze levels bericht, dan liefst toch de sensatie beluste details gaan uitlichten. Maar ik ben daar blijkbaar niet intelligent genoeg voor om te begrijpen dat dit de correcte manier is om aan nieuws-sharing te doen....

Eerder dus een frustratie over de mening van mijn gezin omtrent "de kwaliteit" van deze (sensatie)"nieuws"-zender.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

De VTM heeft hun aanpak gekopieerd uit de playbooks van de Amerikaanse zenders: mensen emoties voorschotelen ipv feiten, dat werkt beter.

Edit: voortgaande op het onderwerp VTM, blijkbaar verliezen ze kijkers: https://reddit.com/comments/x9wp2w

Pwaa-pwaa-pwaaaaa.
Laatst gewijzigd door JamesEarlGray 10 sep 2022, 13:48, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ach je kan je erover opwinden maar het is blijkbaar eigen aan de mens dat velen vallen voor platte k*k. DS heeft ooit een lijst gepubliceerd met de artikels die het meest gelezen werden, daar zakte uw broek van af en dat is dan een "kwaliteitskrant". De mensen willen gewoon k*k en dus geeft men hen k*k. Al k*k ook nog eens opbrengt en men is een commercieel bedrijf dan moet je toch niet verder zoeken.

Mijn frustratie is eerder dat men de goeie dingen (VRT) die we nog hebben ook nog willen afbreken omdat ze zo nog meer k*k kunnen verkopen omdat er gewoon niets anders meer is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef: 09 sep 2022, 19:46 De VTM heeft hun aanpak gekopieerd uit de playbooks van de Amerikaanse zenders: mensen emoties voorschotelen ipv feiten, dat werkt beter.
Geen idee wat de 404 afbeelding er bij toe doet (als referentie naar de onvindbare kijker ofzo?) maar ik dacht dat TV kijken in het algemeen gewoon op de retour is? Waarom nog een 16 EUR/maand kabelabo nemen om middelmatige producties te bekijken ifv wat de zender aanbiedt, als je vandaag aan 10 EUR/maand absolute topproducties kunt bekijken on demand?

VTM heeft het tanende Vlaamse televisielandschap gered in de jaren 90 en de Vlaamse kijker teruggehaald van de Nederlandse TV. Daarna begon de VRT echter het format van de VTM te kopieren, weliswaar met belastingsgeld (helaas ook van mensen die geen VRT producten consumeren), en in het dure medialandschap is dat een ongelijke strijd die niet te winnen valt, ook al omdat je in een klein landje als het onze geen miljoenen voor TV-advertenties kan vragen zoals in de VS. Dat men nu op emoties moet spelen omdat dat beter opbrengt zal wel een bittere financiele noodzaak zijn.

Nu, zoals gezegd, lineaire televisie is iets van gisteren en is voor een steeds grotere demografie niet langer relevant. Voor de oudste oudjes wel nog, en daar zitten heel wat royal fans (nog van "den tijd van Boudewijn").
Laatst gewijzigd door CCatalyst 09 sep 2022, 20:49, in totaal 1 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

cadsite schreef: 08 sep 2022, 18:50Er zijn zelfs mensen die 2500 a 3000 (max 3500) zouden uitgeven aan een gaming PC. Ik weet het, compleet van de pot gerukt, je zou het bijna niet geloven, maar het is echt echt waar hoor.
Awel ik zou dat ook nog kunnen/durven doen.
Maar een iphone aanschaffen? never nooit niet.
Maar een gaming rig en een groot 4K scherm whoopty doopty... die framerate die je kan halen tijdens je favo shooter (kippevel)
Voor mij is een smartphone nog steeds een lulijzer om bereikbaar te zijn. ;-)

Ok ik heb ondertussen ook een groot model maar dat is simpelweg omdat er geen kleine en degelijke toestellen meer verkrijgbaar zijn (en ja ik ben lui dus kijk op dat vlak niet verder dan Vandenborre ofzo..).
Wel een ellende om 50km te gaan wandelen en zo'n groot gedrocht mee te sleuren.

Toegevoegd na 4 minuten 55 seconden:
Unicorn1 schreef: 08 sep 2022, 23:34 Ben waarschijnlijk den enige zekers die het geene ruk kan schelen ivm the Queen?
Nee hoor, ik vind er ook geen bal aan, ik mis wel Lady Di. ;-)

Maar verder dan dat, tijd om een oude van The Smiths na 36 jaar weer tot brrrrandend actueel te bombarderen.

Oei... het volume staat weer luid, f*** em tis weekend haha..
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

frustratie gisterenavond: 10 cm water in datalokaal (in de kelder) :(
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

didi79 schreef: 09 sep 2022, 21:11 frustratie gisterenavond: 10 cm water in datalokaal (in de kelder) :(
Overal schade. De Vlaming wou regen. Hij kreeg zijn regen, samen met talloze nieuwe verzekeringsdossiers.

Morgen nog meer regen + halve storm, en dinsdag/woensdag mogelijks ook nog alhoewel de wind dan weer is gaan liggen. Daarna terug droger.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 09 sep 2022, 21:41, in totaal 1 gewijzigd.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Dan zullen we de regen afschaffen?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dafke schreef: 09 sep 2022, 21:41 Dan zullen we de regen afschaffen? Afbeelding
Denk dat het meer is van be careful what you wish for. Ze gaan iig niet meer moeten komen zagen over droogte de komende paar weken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 09 sep 2022, 20:37VTM heeft het tanende Vlaamse televisielandschap gered in de jaren 90 en de Vlaamse kijker teruggehaald van de Nederlandse TV. Daarna begon de VRT echter het format van de VTM te kopieren, weliswaar met belastingsgeld (helaas ook van mensen die geen VRT producten consumeren), en in het dure medialandschap is dat een ongelijke strijd die niet te winnen valt, ook al omdat je in een klein landje als het onze geen miljoenen voor TV-advertenties kan vragen zoals in de VS. Dat men nu op emoties moet spelen omdat dat beter opbrengt zal wel een bittere financiele noodzaak zijn.
VTM was inderdaad een belangrijke impuls in het TV-landschap destijds en een inhaaloperatie op de Nederlandse zenders die destijds heel populair waren in Vlaanderen. De meeste mensen kwamen dan ook van de VRT en brachten hun kennis en metier mee.

VRT moest daardoor moderniseren... en dat deden ze ook. Het stoffige imago werd opgekuist en er kwam door de concurrentie een impuls om meer en beter te doen. Creatievelingen kregen de kans om baanbrekende programma's te maken. Het gevolg was dat VRT al snel de commerciële zenders compleet wegspeelde. Die hadden nl ingezet op platte k*k en reclame, heel veel reclame. De kijker was dus enorm blij dat het belastingsgeld goed gebruikt werd voor goede programma's op de VRT met veel minder reclame. Helaas stak dit de commerciëlen zodanig de ogen uit dat ze via politiek de duimschroeven van de VRT steeds harder probeerden aandraaien. Er werden steeds meer eisen gesteld en minder geld in VRT gestoken. VRT werd VERPLICHT zelf een deel van die verloren inkomsten te vinden in de markt. Dat deed de VRT opnieuw zodanig goed dat de concurrentie alweer donkergroen van jalousie werd en ineens vond dat VRT nu teveel eigen middelen vond :bang:

De commerciëlen kiezen niet voor k*k uit noodzaak, dat hebben ze altijd al gedaan. Ze zijn het gewoon dat de kijker geen keuze heeft en kijkt naar wat zij aanbieden, kijkvee dus. Een VRT die betere programma's maakt is daarbij uiteraard zeer vervelend. De dalende reclame-inkomsten door de opkomst van andere kanalen (internet) verergert dit. Dat men nu zelfs mensen wil verplichten om reclame te fretten zegt alles over de wanhoop.

Dat men de zaak wil keren met een duur doodgeboren kind als Streamz waar VRT aan moet meewerken en inhoud moet delen gaat blijkbaar nog niet ver genoeg. D ebelastingsbetaler betaalt nu 2 keer voor hetzelfde. Men wil nu ook nog bepalen wat de VRT nog mag maken en zoals men dat stelde vooral programma's waar er geen markt voor is :roll:

TV verandert en de Vlaamse zenders kunnen daar niets aan veranderen en zouden zich beter aanpassen aan deze veranderingen ipv ze met alle middelen proberen tegen te houden. Men jaagt de mensen gewoon weg ipv zelf betere programma's te maken. Dit was echter nooit het opzet, het doel was zo eenvoudig mogelijk zoveel mogelijk geld scheppen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”