Gaming headset gekraak?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik kocht de H3 inzone van Sony, maar tijdens het gamen kraakte het soms.
Dan bestel ik de H7 wireless, heb weer hetzelfde voor, pas op, soms gebeurt het dat het meer dan een half uur wel goed gaat maar dan opeens weer niet en soms gebeurt het weinig maar op andere momenten kraakt het bijna constant. Bizar. Zou toch echt niet mogen toch?
Ik game zoals jullie ondertussen weten via laptop; of die Sony hoofdtelefoons werken echt niet goed via pc gebruik of mijne laptop heeft er problemen ofzo mee of ondersteunt mss dit of dat niet, geen idee. Heb her en der nog een paar reviews gelezen ook bij andere hoofdtelefoons ivm dat gekraak via pc gaming, dus Sony is zeker niet de enige die dat probleem zou kunnen hebben want eerst komt er nog een grote test morgen, morgen komt mijne maat mee zijne nieuwe laptop eens af en ik ga testen of ik het op zijne laptop ook zal voor hebben. Als ik het bij hem ook voor heb dan weet ik genoeg, heb ik het niet voor, dan ist me een raadsel hoe dat kan? Ben zeer benieuwd morgen in de late namiddag.

99 en 229 euro kosten ze die 2 Sony's.

Ik heb hier nog een oudere steelseries arctis 1 liggen, 52 euro voor betaald en mee diene hoofdtelefoon heb ik het ook voor, net nog eens getest, wel in minder erge vorm moet ik wel zeggen maar het is er toch ook wel. Hm, strontvervelend dus. Heb stilaan een vermoeden het de laptop is maar wrm dan he? Door de tonen? Door weinig fps al denk ik niet dat dat er iet mee te maken heeft, of door mijne laptop heel heet word alhoewel ik het soms al vd 1ste seconde ook tegen kom dus dat zal het ook al niet zijn.

Nog mensen die dit al voorgehad hebben met een headset en via de pc problemen mee hadden en weer eens die headset naar coolblue moesten retourneren? ppff. Das de 2de keer mss op 1 week tijd , ze gaan het graag zien gebeuren maarja, alst niet goed werkt, kan ik niks aan doen e.

Toegevoegd na 16 uren 10 minuten 18 seconden:
Test al 2 uren bezig via maat zijn laptop:
0.0 gekraak dus, weet genoeg.
Tttsss
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Ik ging net voorstellen om eens via spotify via gsm te proberen. Maar met andere laptop gaat ook natuurlijk.

Hetzelfde voorgehad met een paar headsets op het werk (micro kraakte) op sommige laptops. Was toen met een driverupdate opgelost. De echte reden is altijd een raadsel gebleven.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Block schreef: 07 sep 2022, 15:27 Ik ging net voorstellen om eens via spotify via gsm te proberen. Maar met andere laptop gaat ook natuurlijk.

Hetzelfde voorgehad met een paar headsets op het werk (micro kraakte) op sommige laptops. Was toen met een driverupdate opgelost. De echte reden is altijd een raadsel gebleven.
Tligt dus aan mijne laptop.
Heb hier 3 volle uren met 5 games zitten testen via mijne maat zijne nieuwe msi laptop en 0.00 gekraak gehad, daarmee weetk genoeg.

Die sony H7 is echt top.
Tttsss
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Heb ik hier zelf met een Jabra 85H met Teams op mijne werklaptop, HP.
Op geen enkel ander toestel.
Al gevraagd aan de ICT-dienst om eens de bluetooth-drivers te willen updaten.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

svermassen schreef: 07 sep 2022, 16:39 Heb ik hier zelf met een Jabra 85H met Teams op mijne werklaptop, HP.
Op geen enkel ander toestel.
Al gevraagd aan de ICT-dienst om eens de bluetooth-drivers te willen updaten.
Ik heb dat gekraak alleen maar bij gaming voor.
Bij youtube niet en ben nu via livestream naar Apple event aant kijken en ook niks van gekraak.
Tttsss
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Misschien DirectX (directsound) ?
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Het kan echt vanalles zijn, maar dit is misschien een idee

Eerst even volgende url lezen, spelen met de bitrate kan helpen. Zoeken tot het goed werkt. Ook als het maar specifieke momenten zijn, heeft dat bij mij al uitgemaakt.
Mogelijks dat jouw headset meest optimaal werkt met een andere bitrate dan in de onderstaande URL. Ze gewoon allemaal eens proberen.
https://forum.corsair.com/forums/topic/ ... ance-2100/

Zet ook alle enhancements af in dat menu. Die werken vaak contraproductief.

Optie 2

Als je aan het gamen bent, moet je laptop harder werken. Hierdoor is er meer elektrische straling, en deze kan mogelijks invloed er op hebben.
Hier meer uitleg over het fenomeen:
Dus de vraag, steek je de headphone rechtstreeks in je laptop. Of gebruik je de usb adapter die meegeleverd is (is dit ook meegeleverd? Online staat er van wel)

Als het met usb nog altijd zo is, dan zou je eigenlijk eens een EM magneet voor usb kunnen gebruiken om storing finaal uit te kunnen sluiten.
Afbeelding
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Magneetring?
Dat zijn ferrietklemmen en die zorgen er voor dat de kabels van HF straling afgeschermd worden. Ik betwijfel ten sterkste dat het iets gaat uitmaken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Hier hebben ze vandaag vanalles zitten patchen op de laptop van het werk.
En het probleem was uiteindelijk opgelost.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Nog eens goed getest en gechekt: reden vh gekraak ligt dus aant feit als ik onder ong de 40 fps ga, als je dropts hebt die heel laag gaan, dan ist gekraak er vooral.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 26 sep 2022, 17:03, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Huh. Bizar. Alle drivers ed zijn uptodate?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 44 keer
Provider
Te Koop forum

Toch geen probleem met de voeding? Lage framerate bij zware belasting en ondertussen de voeding die niet voldoende kan leveren
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

blatruwe schreef: 25 sep 2022, 21:48 Toch geen probleem met de voeding? Lage framerate bij zware belasting en ondertussen de voeding die niet voldoende kan leveren
Mijn laptop is al van leeftijd, een 1050ti graka enz... Tspel kan de games nog al bij al nog wel net afspelen maar aan geen te hoge fps meer.
Dus als ik mee drops zit bv onder de 40fps dan heb ik het vaak steken.
Kan ik boven de bv 40fps constant blijven is het oke of stukken beter althans.
En bij mijne maat zijne nieuwe laptop ga ik zelden tot nooit onder de 60fps en dan heb ik geen gekraak.

Bizar maar toch is het zo.

De voeding laad nog steeds op, zal wel daar denk ik niet aan liggen. Laptop begint out to date te raken ;:).
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”