Aldi 4in1 draagbare Multimedia Player - 14 dec 2005

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Wimvdm
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005, 23:35

Beste mensen,

Met de feestdagen in het vizier zocht ik nog een gepast cadeau.
Bij toeval zag ik de aldi folder van deze week en zag dit apparaat:

Afbeelding

4 in 1 draagbare Multimedia Player
Genieten van muziek, films, foto's,... waar u ook bent


- Music player (bewaar tot 7500 titels* in mp3, wma,...)
- Video player (bewaar tot 20 uur films* in mpeg, DivX,...)
- Foto viewer (bewaar tot 60000 foto's* in jpeg, gif, bmp,...)
- Tv recorder (neem uw favoriete programmaís op)

30 GB harde schijf (opslag van databestanden, documenten,...), hoogwaardige, robuuste metalen behuizing, interface voor SD/MMC geheugenkaarten, USB 2.0 poort voor verbinding met PC of notebook, hoogwaardige 3,6' kleurendisplay (ca. 9 cm zichtbare beeldschermdiagonaal), oplaadbare Li-ion batterij (running time: 9u muziek, 5 u film), gewicht 325 g, afmetingen 136 x 78 x 26 mm

3 jaar garantie
prijs: 269 euro


Wat denken jullie ervan? Zou ik er spijt van krijgen als ik hem kocht? Top of flop (zoals de aldiPOD van vorig jaar) ?

Alvast bedankt,
Mvg
Wim
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Voor 50-60€ meer hebt ge een iPod Video. Zijt ge tenminste zeker dat ge gene brol koopt. Het prijsverschil moet ergens zitten, het is niet dat Apple 2x zoveel winst heeft op die dingen als Medion.
Suratrat
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:45

Phuncz schreef:Voor 50-60€ meer hebt ge een iPod Video. Zijt ge tenminste zeker dat ge gene brol koopt. Het prijsverschil moet ergens zitten, het is niet dat Apple 2x zoveel winst heeft op die dingen als Medion.


3 Jaar garantie , denk niet dat het brol is zunne. Medion verkoopt meestal kwaliteitsmateriaal. Vaak zit eronder de omhuizing toch wel een bekender merk hoor.
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

doen 8)
Wimvdm
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005, 23:35

Suratrat schreef:
Phuncz schreef:Voor 50-60€ meer hebt ge een iPod Video. Zijt ge tenminste zeker dat ge gene brol koopt. Het prijsverschil moet ergens zitten, het is niet dat Apple 2x zoveel winst heeft op die dingen als Medion.


3 Jaar garantie , denk niet dat het brol is zunne. Medion verkoopt meestal kwaliteitsmateriaal. Vaak zit eronder de omhuizing toch wel een bekender merk hoor.


De vorige "jukebox" van medion is toch dikke brol hoor, touchpad werkt niet goed, batterij leeft niet lang.. enzovoort
en inderdaad, voor 50 euro meer heb je misschien wel meer zekerheid.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Die had wel 5 keer zoveel opslag als de iPod tegen dezelfde prijs, daar zit ook wel een verschil in ...

Medion verkoopt meestal materiaal, dat er mss beetje lelijker uitziet en soms niet even stevig is, maar je hebt wel 3 jaar garantie, daar kan voor mij geen enkel merk tegen op, ook niet Apple.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Persoonlijk vind ik de prijs te hoog...

Medion is en blijft een merk waar op bespaart word.
Ik weet nog goed de allereerste medion PC's hadden net IRQ's genoeg om te draaien, plugde je er een exerne netwerkkaart via usb in dan wast al gedaan omda hij geen IRQ's meer vrij had...

Dan geef ik liever 100€ meer uit voor een kwaliteits product...
Wimvdm
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005, 23:35

prodata schreef:Persoonlijk vind ik de prijs te hoog...

Medion is en blijft een merk waar op bespaart word.
Ik weet nog goed de allereerste medion PC's hadden net IRQ's genoeg om te draaien, plugde je er een exerne netwerkkaart via usb in dan wast al gedaan omda hij geen IRQ's meer vrij had...

Dan geef ik liever 100€ meer uit voor een kwaliteits product...


Ik heb ergens gelezen dat dit geen Medion is, maar het merk "lifetec".
Iemand ervaring met dit merk? :wink:

edit: lol.. als ik www.lifetec.be intik kom ik op: jawel Medion :P
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ik denk dat het iets meer kost als die van ipod die je daar zegt omdat je er mee kunt opnemen (video ook)
Gebruikersavatar
RvO
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2005, 09:05
Locatie: Leuven

Je kan dit toestel niet met een iPod video vergelijken, vergelijkbare producten zijn er niet zoveel, bijvoorbeeld een Archos AV400 kan ook video opnemen maar kost wel €499.
Wat voor mij ook nog belangrijk is is de kwaliteit van beeld en geluid en ook de opname. Een vergelijkbaar toestel kan je in de winkel proberen, dat van den Aldi niet: je koopt een kat in een zak en dan is voor mij zelfs een lage prijs een behoorlijk risico.

Je kan bij dergelijke producten best de fora in Nederland of Duitsland nalijken omdat dergelijke aanbiedingen er steeds vroeger verschijnen dan bij ons.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

RvO schreef:Je kan dit toestel niet met een iPod video vergelijken, vergelijkbare producten zijn er niet zoveel, bijvoorbeeld een Archos AV400 kan ook video opnemen maar kost wel €499.
Wat voor mij ook nog belangrijk is is de kwaliteit van beeld en geluid en ook de opname. Een vergelijkbaar toestel kan je in de winkel proberen, dat van den Aldi niet: je koopt een kat in een zak en dan is voor mij zelfs een lage prijs een behoorlijk risico.

Je kan bij dergelijke producten best de fora in Nederland of Duitsland nalijken omdat dergelijke aanbiedingen er steeds vroeger verschijnen dan bij ons.


Heb het toestel zelf gekocht. Ben zeer tevreden. Ik zet een aantal dingen op een rijtje:

+ aanzienlijk ruimer scherm dan ipod video
+ harde schijf is geen 30 gig maar wel 37 gig
+ hogere compatibiliteit video formaten dan ipod video
(voor ipod moet je alles naar quicktime converteren, ipod kan bovendien enkel overweg met beperkte resoluties, toestel aldi kan overweg met xvid/divx avi's ook op hogere resolutie)
+ te gebruiken als videorecorder (zelf nog niet getest)
+ te gebruiken als storage device voor sd-kaarten
+ is goedkoper dan ipod video

- batterij verbruik is hoog
- toestel is groter dan ipod (maar dat is dan weer gerelateerd aan ruimer scherm)

Merk is niet MEDION of LIFETEC maar wel ZOLID.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”