Downloaden jullie allemaal enkel tijdens de werkweek ofzo? Ik kan niet meteen een reden ontdekken waarom een adsldienst als geekdsl sweekends sneller is dan door de week.
Is dat snelheidsprobleem dan misschien toch verbonden met hun andere (zakelijke) diensten?
Iemand die hier wat nuttigs over kan zeggen?
Getallen
----------
tijdens de werkweek: +- 100kB/sec
tijdens het weekend: >200kB/sec (nu zelfs al een half uurtje +-300kB/sec!)
Weekends veel sneller
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Block schreef:Hoe is uw snelheid 's nachts eigenlijk tussen 02.00u en 06.00u bijvoorbeeld? Als die goed zou je denken dat het een back-bone probleem is.
's morgens is die meestal goed de laatste dagen is het weer om te huilen, snelheden van 50kb/s. Door den dag het is precies dat realdsl veel bedrijven aan zijn netwerk heeft hangen ..
Hier idem Poohbeer... max snelheid de laatste 24u hier is 70k/sec
In het weekend is dat meestal wel stukken beter ! dan ga ik ook eens een keer boven de 220k/sec.
Maar van de beloofde 350k/sec kan ik nog steeds van dromen...
In het weekend is dat meestal wel stukken beter ! dan ga ik ook eens een keer boven de 220k/sec.
Maar van de beloofde 350k/sec kan ik nog steeds van dromen...
- poohbeer
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Iemand van bij realdsl moet me toch écht eens gaan uitleggen wat er vijdagavond met realdsl's netwerk gebeurt.
Waarom kan ik vrijdagnacht en zaterdag (-ochtend?) wel een perfecte snelheid halen en de rest van de week niet?
Ik ben nu zowaar aan een STABIELE (echt waar) 350kB/sec aan't downloaden.
Waarom kan ik vrijdagnacht en zaterdag (-ochtend?) wel een perfecte snelheid halen en de rest van de week niet?
max snelheid atm hier 60kb/sec maar meer 30k/sec... wel zonde
Begint telkens s'maandags.
Wat mij altijd verbaasd is hoe die snelheid altijd zo Zwaar op en neer schommeld, gaat hier steeds van 10kb naar 60kb en dan weer terug....
Kheb eigenlijk nooit echt een constante snelheid...
Bewijs:
Begint telkens s'maandags.
Wat mij altijd verbaasd is hoe die snelheid altijd zo Zwaar op en neer schommeld, gaat hier steeds van 10kb naar 60kb en dan weer terug....
Kheb eigenlijk nooit echt een constante snelheid...
Bewijs:
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
poohbeer schreef:Iemand van bij realdsl moet me toch écht eens gaan uitleggen wat er vijdagavond met realdsl's netwerk gebeurt.
Tot nu toe kon'k da ook, vanaf het begin, maar tegewoordig geraak ik nog me moeite aan den helft
Hopelijk brengt dienen upgrade van vanavond beterschap
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Hier heb ik altijd +/- 120kb download.
Raar genoeg haal ik nagenoeg altijd die snelheid, gelijk welk moment (af en toe wel es een drop tot 70, maar dit is zelden)
Af en toe heb ik wel geweldige latency's van meer dan 400 naar alles wat buiten het realroot netwerk is (latency aan de core blijkbaar, niet in de route ertussen), dit duurt zo soms een kwartier, half uur en is dan weer gedaan.
PS. Ikzelf woon in de regio Aalst
Raar genoeg haal ik nagenoeg altijd die snelheid, gelijk welk moment (af en toe wel es een drop tot 70, maar dit is zelden)
Af en toe heb ik wel geweldige latency's van meer dan 400 naar alles wat buiten het realroot netwerk is (latency aan de core blijkbaar, niet in de route ertussen), dit duurt zo soms een kwartier, half uur en is dan weer gedaan.
PS. Ikzelf woon in de regio Aalst
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Zou het echt kunnnen dat Telenet Solutions ATM net zelfs de bedrijven die aan hun netwerk hangen al niet eens van voldoende bandbreedte kan voorzien? En dat het dus niet "de schuld" is van de +/- 800 zware klanten?