Bij deze kan ik bovenstaande alleen maar bevestigen.
Ook de overstap naar Base gemaakt voor 3 personen in ons gezin.
Vandaag de nieuwe SIM kaarten ontvangen. Activatie online geprobeerd, maar gaf de melding 'oeps, er liep iets mis'.
Contact opgenomen met Base. De medewerker die ik aan de lijn kreeg zei dat dit normaal was. Mijn nummer stond nog actief bij de vorige provider, daarom zou de activatie online niet werken. Ik moest gewoon wachten tot ik via de oude provider geen service meer had en dan de activatie doen.
Zelf vond ik dit al een raar antwoord. Stel dat ik mijn brief met nieuwe SIM kaart nog niet had en plots de service bij mijn oude provider wegvalt? Bij een overgang moet je toch altijd zelf op één of andere manier de overdracht starten.
Maar volgens de medewerker was dat bij hen de manier van werken. Ik bleef het raar vinden.
Daarop kwam ik op bovenstaand bericht, wat mijn twijfel bevestigde. Er moest toch via de klantendienst een overdracht gestart worden.
Met die info opnieuw contact opgenomen. De medewerker die ik nu aan de lijn kreeg kon mij, na de nodige uitleg, wel verder helpen.
GSM nummer + oude SIM-kaart nummer + nieuwe SIM-kaart nummer moeten doorgeven. Op zijn beurt heeft de medewerker de technische dienst moeten contacteren.
Na dit telefoontje, dat +/- 15 min heeft geduurd, was de overdracht snel in orde. (kan ook wel zijn omdat het van Telenet naar Base was en dat toch om dezelfde firma gaat ?)
Was dus inderdaad geen makkelijke overgang en als de medewerkers van de klantendienst dit voor elke nieuwe klant moeten doen... ocharme.
Trouwens, de optie 'limiet buiten bundel' aanpassen via de app geeft ook een foutmelding.
Hiervoor zal ik nog eens moeten terugbellen