Webr@cer 851 PSTN

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Brammydude
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2005, 09:33

Hallo,
ik heb een probleem met mijn USB-modem.
Soms valt mijn internet plots uit (EuComfort van Euphony, ADSL). Ik dacht eerst dat het een tijdelijk probleem was, maar ik begon rond te neuzen in logboeken van mijn pc en ik kwam dit tegen:


Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Tcpip
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 4202
Datum: 14/12/2005
Tijd: 18:16
Gebruiker: n.v.t.
Computer: BRAM
Beschrijving:
Netwerkadapter Webr@cer 851 (RFC1483 Mode) is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.



Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Vroeger werkte de modem normaal.
Of moet ik mij gewoon een ethernetmodem kopen? :P
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ewel ... is dit de standaard disconnect om de 24/36 uur niet? Of is het heel onregelmatig?
Brammydude
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2005, 09:33

meon schreef:Ewel ... is dit de standaard disconnect om de 24/36 uur niet? Of is het heel onregelmatig?


Neen, meestal valt het na een uurtje of zo uit...
Soms kan ik dan weer 3 of 4 uur online zitten..
Brammydude
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2005, 09:33

Ik heb te weten gekregen dat ik een beetje te ver van de centrale lig, en dat daarom mijn internet uitvalt.
Zou het op te lossen zijn met behulp van een ethernetmodem? Aangezien het vroeger wel goed marcheerde op mijn ADSL-lijn...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Probeer eens met een oude speedtouch of zo? Ethernet modems hebben een iets betere reputatie dan USB modems, plus in een andere thread had iemand ook problemen met een webracer, 't kan dus de modem zelf zijn.
Brammydude
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2005, 09:33

OK..
Ik had dus eerst Belgacom ADSL (toen had ik ook wat disconnects, maar niet zo veel) Nu ben ik overgeschakeld op Euphony.. Eerst een maand of 2 geen problemen maar nu komt het probleem boven.. Daarom dat ik twijfel of het aan de bekabeling of aan de modem ligt...
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Brammydude schreef:Ik heb te weten gekregen dat ik een beetje te ver van de centrale lig, en dat daarom mijn internet uitvalt.
Zou het op te lossen zijn met behulp van een ethernetmodem? Aangezien het vroeger wel goed marcheerde op mijn ADSL-lijn...
Wel, ik had vroeger ook wel eens last van disconnects, toen nog met een Eicon Diva usb.
Later een ADSL speedtouch Thomson 530 aangeschaft, sindsdien geen problemen meer.
(zie ook mijn vorige reply in deze thread, waar ik mij toen nog tevreden voelde.
(maar niet meer voor lang)
Afbeelding
Brammydude
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2005, 09:33

Bedankt voor je reply Blue-Sky, ik ga morgen achter een 'ethernet-ADSL-router'. We hebben hier toch 2 pc's staan die internet zouden mogen hebben dus een router erbij komt mooi uit.
Ik laat weten hoe het afloopt !! Tot later !!
Brammydude
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2005, 09:33

OK... Ik ben vandaag achter ADSL-router geweest.
Vanmiddag geïnstalleerd en sindsdien surf ik vlekkeloos met mijn adsl-verbinding, wel tegen een iets mindere snelheid maar als de disconnects weg zijn, ben ik blij.
Hopelijk blijft mijn lijn een beetje stabiel..
Bedankt aan iedereen die me een beetje geholpen heeft..

(Er mag slotje of zo op als jullie dat doen :wink: )
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”