Fiberklaar

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 4 keer

Alle informatie staat ook op de website van Fiberklaar.
Nu ook een filmpje over hoe de aanleg precies gebeurt: https://www.fiberklaar.be/nl/aanleg
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Het probleem is niet info krijgen (daar hebben we UB voor). Ik hoef ook geen afspraak, ze zijn al geweest (20 minuten nadat ik heb belde trouwens). Het gaat er om dat ze zeggen "volgende week" een brief (bij ons, ze vroegen geen e-mailadres), of een mail (bij de buren) te sturen en dat we niets ontvangen.
Voorlopig geen probleem, het is niet dringend want het graven moet nog beginnen maar ik heb toch liever dat ze wat minder beloven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Blijkbaar komen ze ook naar Aalter (linkje). Staat wel nog niet vermeld op hun pagina.
Laatst gewijzigd door lithion 17 aug 2022, 20:42, in totaal 1 gewijzigd.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 41 keer

Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Meer dan een jaar geleden was The Last Mile bezig met glasvezelkabels te spannen langs de gevels van huizen in de Vanlangenhovestraat te Sint-Gillis Dendermonde. Vandaag rijd ik van het station naar huis langs diezelfde straat. Wat zag mijn lodderig oog??? Fiberklaar die in de Vanlangenhovestraat hun kabels in de grond aan het steken zijn. De Otterstraat is ondertussen afgewerkt, ze zijn nu bezig richting overweg en Hullekenstraat.
Wie beweerde hier op UB, in dit of een ander topic, dat een glasvezel provider zijn kabel niet ging leggen waar een andere al aanwezig was??? Bij deze, bewijs geleverd. En op andere plaatsen gebeurt het ook dat ze in elkaars vaarwater zitten.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Heb ze vandaag ook zien rijden 'the last mile' groot kruispunt naar Grembergen op.
Telkens dezelfde camionette.

Bij men thuis(straat) hebben ze 3/4 kabel gelegd en dat 1/4 deel noppes.
Niemand hier weet wie of wat die kabel is.
Veel buren al huh weer ne kabel en voor wat is deze

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Steffie
Starter
Starter

Ik zit bij scarlet & wil daar zolang mogelijk blijven. Blijkbaar kan ik wel die fiber laten leggen gratis & jaren niet gebruiken zonder kosten?
Is die website soms van "toon" veranderd want bij de eerste flyers moest je precies een abbo nemen & nu totaal niet meer?
Gratis fiberklaar
Fiberklaar of onze aannemer rekent jou niets aan om je woning of onderneming fiberklaar te maken. Je kan je gratis aansluiting vragen zolang de aannemer in jouw gebied bouwt aan ons fibernetwerk.
https://www.fiberklaar.be/nl/aanleg
https://www.fiberklaar.be/nl/aanpak
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

Steffie schreef: 18 aug 2022, 20:52Is die website soms van "toon" veranderd want bij de eerste flyers moest je precies een abbo nemen & nu totaal niet meer?
Voor m'n ouders is het niet meteen interessant maar als het gratis kan (zonder verplichting tot abonnement) dan kunnen ze er best ook op intekenen.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Steffie schreef: 18 aug 2022, 20:52 Is die website soms van "toon" veranderd want bij de eerste flyers moest je precies een abbo nemen & nu totaal niet meer?
Ik heb die flyers spijtig genoeg niet meer, maar dat was ook mijn indruk die ik had.
Op de infoavond die ik heb bijgewoond hebben verschillende personen meerdere malen benadrukt dat je inderdaad niet meteen een abonnement erbij moest afsluiten. In dat geval ben je bijna gek om het niet te doen natuurlijk.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Het is inderdaad de bedoeling dat heel de straat de aansluiting aanlegt.
Want als je het niet doet, zou je binnen een aantal jaar wel eens flink moeten dokken als je alsnog een aansluiting wenst (of de volgende eigenaars van je huis)
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Steffie schreef: 18 aug 2022, 20:52 Ik zit bij scarlet & wil daar zolang mogelijk blijven. Blijkbaar kan ik wel die fiber laten leggen gratis & jaren niet gebruiken zonder kosten?
Klopt, nu is de aansluiting zonder abonnementsverplichting volledig gratis. Maar de komende decennia zal de investering wel moeten terugverdiend worden.
De overgangsperiode naar fiber duurt 5 jaar:
Afbeelding

In bepaalde wijken van Brussel, Antwerpen en Gent waar Proximus 5 jaar geleden al fiber heeft aangelegd, is die overgangsperiode voorbij. Tegen eind dit jaar zal de uitfasering van koper ook doorgevoerd worden in nog een aantal regio's. Je mag verwachten dat de Scarlet-diensten dan ook via fiber zullen aangeboden worden.
Bijlagen
uitfaseringkoper.png
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 20 keer

Steffie schreef: 18 aug 2022, 20:52 Is die website soms van "toon" veranderd want bij de eerste flyers moest je precies een abbo nemen & nu totaal niet meer?
Volgens mij is dat al vanaf het begin. Misschien in een andere fase (de animocheck) van de aanleg dat de vraagstelling anders is omdat ze dan willen weten hoe veel mensen ze kunnen aansluiten die ook echt een abonnement willen nemen. In een latere fase willen ze waarschijnlijk gewoon zo veel mogelijk aansluiten.
Steffie
Starter
Starter

Bedankt voor de info iedereen.
Ik vermoed dat proximus de eerste jaren de "premium" fiber provider wil spelen & een lage prijzen aanbieder de eerste jaren niet in die strategie zal passen.
Als ik proximus zou zijn, zou ik proberen al die scarlet klanten te converteren naar een proximus fiber promo & geen scarlet meer aanbieden op fiber. Dan zitten na 2 jaar al die goedkope scarlet klanten, op een dubbel zo duur fiber abonnement.

Als er teveel verloop is, kunnen ze nog een lage kosten provider toelaten op fiber om het onderste van de markt terug binnen te halen.

Dus voor mij nog 5 jaar scarlet + 2 jaar proximus fiber promo = komende 7 jaar geen stres. :-D
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Dat is inderdaad het opzet want anders hadden ze bij Scarlet een fiberoptie voorzien. Anderzijds is er ook MV waar je voor minder geld toch fiber kan krijgen. Uiteraard hebben ze daar dan weer bewust TV weggelaten. Je kan wel TV via TV Vlaanderen of via internet kijken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Email van Proximus ...
Dag ,
Proximus dankt je voor jouw interesse in fiber.
Zoals je weet, is fiber aan een opmars bezig: wijk na wijk, straat na straat wordt de technologie van de toekomst in ons land geïnstalleerd.
Binnenkort is jouw woning aan de beurt.
In afwachting daarvan, wil Proximus je laten ontdekken hoe fiber ons dagelijks leven zal verbeteren.
Is dit platte marketing of zijn we "binnenkort" toch aan de beurt?
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Ik heb de indruk dat er schot in de zaak komt. Vandaag een enveloppe in de bus "aan de bewoner van... straat ##" met info over de packs van Px waarvoor een jaar lang een korting van €10 geldt.
Dat doet mij vermoeden dat de werken in onze straat niet zo lang meer op zich zullen laten wachten. Ik zie in elk geval op verschillende plaatsen de blauwe haspels staan en parkeerverbod in verschillende straten. Zou de planning, installatie in Q3, aansluiting Q4 van 2022 toch gehaald worden? 8)
Bye, Maurice
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Hier een fiberklaar brief ontvangen. Toen de woning 8 jaar geleden gebouwd was hebben ze buiten de telefoonkabel van proximus ook een oranje 'wachtbuis' of iets dergelijks getrokken voor toekomstige fiber. Moeten er dan nog graafwerken gebeuren aan de rooilijn of deel tot aan de woning of is dat niet meer nodig?
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

on4bam schreef: 22 aug 2022, 18:55 Ik heb de indruk dat er schot in de zaak komt. Vandaag een enveloppe in de bus "aan de bewoner van... straat ##" met info over de packs van Px waarvoor een jaar lang een korting van €10 geldt.
Dat doet mij vermoeden dat de werken in onze straat niet zo lang meer op zich zullen laten wachten. Ik zie in elk geval op verschillende plaatsen de blauwe haspels staan en parkeerverbod in verschillende straten. Zou de planning, installatie in Q3, aansluiting Q4 van 2022 toch gehaald worden? 8)
Hier ook de brief ontvangen. Van welke regio ben je? Hier is er één straat gedaan in het begin van de zomer, verder heb ik nog geen parkeerverboden gezien of blauwe haspels.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Avenger 2.0 schreef: 22 aug 2022, 21:50 Hier een fiberklaar brief ontvangen. Toen de woning 8 jaar geleden gebouwd was hebben ze buiten de telefoonkabel van proximus ook een oranje 'wachtbuis' of iets dergelijks getrokken voor toekomstige fiber. Moeten er dan nog graafwerken gebeuren aan de rooilijn of deel tot aan de woning of is dat niet meer nodig?
Aan de rooilijn zal vermoedelijk wel gegraven moeten worden, want anders kan met de oranje wachtbuis (= SmartTube) niet terugvinden om er fiber door te blazen.
Probleem zal zijn waar deze juist uitkomt ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Hier in Sint-Katelijne-Waver is het aanbod ook open gezet. In onze straat geen blauwe haspel gezien maar gaat wss tegen de muur geplaatst worden gezien het allemaal rijhuizen zijn. Straat naast ons hebben ze wel volledig vol blauwe kabel gelegd. Benieuwd hoelang het duur vooralleer ze er echt gaan aan beginnen.
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Fiberklaar plaatst enkel ondergronds voor zover ik weet. Op de gevel zal het niet zijn, tenzij het Proximus is die de aanleg doet.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Flying schreef: 22 aug 2022, 22:13Van welke regio ben je?
052 Dendermonde (staat hogerop ook al ergens).
Bye, Maurice
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

lacer schreef: 22 aug 2022, 22:21
Avenger 2.0 schreef: 22 aug 2022, 21:50 Hier een fiberklaar brief ontvangen. Toen de woning 8 jaar geleden gebouwd was hebben ze buiten de telefoonkabel van proximus ook een oranje 'wachtbuis' of iets dergelijks getrokken voor toekomstige fiber. Moeten er dan nog graafwerken gebeuren aan de rooilijn of deel tot aan de woning of is dat niet meer nodig?
Aan de rooilijn zal vermoedelijk wel gegraven moeten worden, want anders kan met de oranje wachtbuis (= SmartTube) niet terugvinden om er fiber door te blazen.
Probleem zal zijn waar deze juist uitkomt ?
Bedankt, goed om te weten. Binnen weet ik waar de wachtbuis uit komt, op de rooilijn zal het een stuk van de voortuin opbreken worden (en misschien ook bij de buren).
Ga het dan toch niet direct aanvragen nu. Of worden de werken overal gedaan (ongeachte of de personen dit aanvragen of niet)?
lebeno
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 6 keer

Flying schreef: 22 aug 2022, 23:23 Fiberklaar plaatst enkel ondergronds voor zover ik weet. Op de gevel zal het niet zijn, tenzij het Proximus is die de aanleg doet.
In 9050 Ledeberg heeft FiberKlaar bijna alles met gevelkabel gedaan. Enkel het distributietraject tussen de putten waar die kabels in uitkomen (en gelast worden) is ondergronds.
leeyuentuen
Member
Member
Bedankt: 10 keer

Ik had toen ook een oranje kabel (men noemt smarttube, waar dsl en fiber in 1 kabel naar binnen kan gaan) in mijn achtbuis liggen. Toen aannemer van fiberklaar langs kwam hadden ze die smarttube niet gebruikt. Ze zeggen dat die voor proximus is, maar zij zijn dus voor fiberklaar. Resultaat, een extra nieuwe tube in de telecom wachtbuis (ging ook niet makkelijk naar binnen, eerst wouden ze nog via de water/electriciteit wachtbuis naar binnen trekken)
Avenger 2.0 schreef: 23 aug 2022, 06:25

Bedankt, goed om te weten. Binnen weet ik waar de wachtbuis uit komt, op de rooilijn zal het een stuk van de voortuin opbreken worden (en misschien ook bij de buren).
Ga het dan toch niet direct aanvragen nu. Of worden de werken overal gedaan (ongeachte of de personen dit aanvragen of niet)?
Ik heb hier 2 adressen waar de fiberkabel binnen moest komen. Bij de ene weet ik waar de wachtbuis ongeveer ligt, de andere was er geen wachtbuis.
Bij die 2de hebben ze gewoon een gat in de gevel (eerst een put aan het voetpad, daarna een put voor het huis waar men wou boren, daar tussen is via een raketboring? die kabel doorgeblazen vanuit de rooilijn tot voor de gevel) en dan rechtsreeks in de kelder uitkomt (was ook een oud gebouw waar geen wachtbuis aanwezig is vermoed ik)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

leeyuentuen schreef: 25 aug 2022, 11:45
Ik had toen ook een oranje kabel (men noemt smarttube, waar dsl en fiber in 1 kabel naar binnen kan gaan) in mijn achtbuis liggen. Toen aannemer van fiberklaar langs kwam hadden ze die smarttube niet gebruikt. Ze zeggen dat die voor proximus is, maar zij zijn dus voor fiberklaar. Resultaat, een extra nieuwe tube in de telecom wachtbuis (ging ook niet makkelijk naar binnen, eerst wouden ze nog via de water/electriciteit wachtbuis naar binnen trekken)
Dus Fiberklaar is niet van proximus? Kan je dan VDSL houden (bij bv scarlet trio) en Fiber nemen voor enkel internet (bv EDPnet)?
leeyuentuen
Member
Member

Avenger 2.0 schreef: 25 aug 2022, 12:23
leeyuentuen schreef: 25 aug 2022, 11:45
Dus Fiberklaar is niet van proximus? Kan je dan VDSL houden (bij bv scarlet trio) en Fiber nemen voor enkel internet (bv EDPnet)?
fiberklaar is niet van proximus, maar proximus kan gebruik maken van die lijn. (welja ze zijn ook aandeelhouder dacht ik)
edit: mijn vorige zin klopt niet volledig

Code: Selecteer alles

Onze aandeelhouders zijn de Zweedse investeringsmaatschappij EQT en het Belgische Proximus, met respectievelijk 50,1% en 49,9% aandelen.
in theorie kan je 2 lijnen hebben want ze zijn beide onafhankelijk van elkaar.
sterker nog, wie weet kan je 2 Fiberlijnen hebben. 1 van proximus en 1 van fiberklaar
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 20 keer

leeyuentuen schreef: 25 aug 2022, 12:44

Code: Selecteer alles

Onze aandeelhouders zijn de Zweedse investeringsmaatschappij EQT en het Belgische Proximus, met respectievelijk 50,1% en 49,9% aandelen.
in theorie kan je 2 lijnen hebben want ze zijn beide onafhankelijk van elkaar.
sterker nog, wie weet kan je 2 Fiberlijnen hebben. 1 van proximus en 1 van fiberklaar
Een 50,1 procent lijn en een 49,9 procent lijn zeker? Heb ik toch liever gewoon één 100 procent aansluiting.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

leeyuentuen schreef: 25 aug 2022, 12:44 sterker nog, wie weet kan je 2 Fiberlijnen hebben. 1 van proximus en 1 van fiberklaar
Dat zal niet gebeuren. De aansluitkabel van Fiberklaar bevat reeds twee glasvezels. Proximus is niet van plan om nog een derde en vierde vezel aan te leggen.
In Fiberklaar-gebied is Proximus uitsluitend een provider.
Wat eventueel wel kan, is dat je twee providers gelijktijdig neemt op dit glasvezelnetwerk.
Daarnaast kan je op coaxkabel en VDSL-kabel ook meerdere providers nemen. Bij VDSL één provider per koperpaar, op coax kan je zowel Orange als Telenet gelijktijdig nemen op een netwerkverdeler met twee kabelmodempoorten.
iluta
Starter
Starter

lebeno schreef: 24 aug 2022, 20:57
Flying schreef: 22 aug 2022, 23:23 Fiberklaar plaatst enkel ondergronds voor zover ik weet. Op de gevel zal het niet zijn, tenzij het Proximus is die de aanleg doet.
In 9050 Ledeberg heeft FiberKlaar bijna alles met gevelkabel gedaan. Enkel het distributietraject tussen de putten waar die kabels in uitkomen (en gelast worden) is ondergronds.
Hier in 9040 Sint-Amandsberg gaan ze ook het meeste via de gevels doen. Toen we de brief kregen hebben m'n buur en ik een mail gestuurd naar fiber4flanders en was geen enkel probleem om het bij ons toch ondergronds te leggen.
leeyuentuen
Member
Member

raf1 schreef: 25 aug 2022, 13:12
leeyuentuen schreef: 25 aug 2022, 12:44 sterker nog, wie weet kan je 2 Fiberlijnen hebben. 1 van proximus en 1 van fiberklaar
Dat zal niet gebeuren. De aansluitkabel van Fiberklaar bevat reeds twee glasvezels. Proximus is niet van plan om nog een derde en vierde vezel aan te leggen.
In Fiberklaar-gebied is Proximus uitsluitend een provider.
Wat eventueel wel kan, is dat je twee providers gelijktijdig neemt op dit glasvezelnetwerk.
Daarnaast kan je op coaxkabel en VDSL-kabel ook meerdere providers nemen. Bij VDSL één provider per koperpaar, op coax kan je zowel Orange als Telenet gelijktijdig nemen op een netwerkverdeler met twee kabelmodempoorten.
Ik ben niet zeker, maar fiberklaar is bij mij al langsgeweest voor een fiber terminal point, er is maar 1 fiberkabel aangesloten. ook het doorblazen van die kabel, is er maar 1 glasvezel aangesloten op die Fiber TP

Ik heb iemand die een nieuwbouw heeft, en al proximus fiber aansluiting heeft. Maar die heeft ook een brief ontvangen voor een fiberklaar aansluiting. (weliswaar heeft die geen dsl copper lijn)
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben alleen zeker dat er twee vezels in één aansluitkabel zitten. Het kan natuurlijk dat men er voorlopig maar één aansluit. Misschien mag Telenet op termijn dan die tweede vezel aansluiten.

Het is mogelijk dat een nieuwbouwwijk die reeds FTTH heeft in Fiberklaar-gebied ligt. Mogelijks sluit Fiberklaar daar dan alle woningen zonder onderscheid aan.
Maar omgekeerd zal het niet gebeuren, waar Fiberklaar is aangesloten gaat Proximus geen glasvezel meer aanleggen.
biot
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

raf1 schreef: 26 aug 2022, 13:39 Ik ben alleen zeker dat er twee vezels in één aansluitkabel zitten. Het kan natuurlijk dat men er voorlopig maar één aansluit. Misschien mag Telenet op termijn dan die tweede vezel aansluiten.
Zal veel volk komen kijken, als Telenet infrastructuur van Proximus gebruikt.

Trouwens toen de straat hier open ging voor de blauwe buizen van Fiberklaar heeft Telenet ook meteen twee buizen gestoken. Ik meen hier al gelijkaardige anecdotes gelezen te hebben. Ik neem aan dat Telenet van plan is om op termijn over te schakelen op fiber waar het kan.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Lichtelijk offtopic
Ik zie pas ten vroegste in 2023 Telenet bezig met fiber bij residentiële woningen.
Hun nieuw bedrijf TelCo zit nog altijd in laatste fase van oprichting:
https://pers.fluvius.be/fluvius-en-tele ... e-toekomst
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Oh jee
Na resem klachten: Fiberklaar moet eerst slecht uitgevoerde werken herstellen
https://www.hln.be/dendermonde/na-resem ... ~a74185b6/
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik ga ervan uit dat ze voor de verschillende regio's met verschillende aannemers werken, maar ik kan fout zijn. Deze voor de regio Antwerpen zullen vast niet dezelfde zijn als voor de regio Kortrijk (en anders betreur ik hun woon-werkverkeer).
YordiDR
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Jack Daniels schreef:Oh jee
Na resem klachten: Fiberklaar moet eerst slecht uitgevoerde werken herstellen
https://www.hln.be/dendermonde/na-resem ... ~a74185b6/
Tof, de aansluitingen zullen dus pas voor Q2 2023 worden op deze manier... Eerst gezever voor vergunningen voor de POP's en nu mogen ze niet verder doen met de huidige onderaannemers... Dit lijkt me een overroepen boeltje. Ze hebben de groene berm voor mijn huis opengegraven 2 maanden geleden en ik heb helemaal geen klachten. Snel en goed werk hebben ze bij ons in geleverd in Grembergen (Dendermonde). De voetpaden in het straat bij ons lagen er na de werken beter bij als er voor!
Ik ken natuurlijk niet iedereen hun situatie en het kan al eens verkeerd lopen... Het valt me vooral op hoeveel mensen fiberklaar wantrouwen gewoon omdat het niet proximus of telenet is. Ondertussen terwijl fiberklaar alle haat krijgt voor de werken legt telenet wel de wachtbuizen voor fiber mee, daar rept natuurlijk niemand zich dan over... Het verbaast me keer op keer hoe men toch oogkleppen kan hebben en niet open-minded kan zijn. Ik vind dit echt jammer want dit soort gedoe houdt vooruitgang tegen die we net zo hard nodig hebben in België...

Sent from my BE2029 using Tapatalk

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

YordiDR schreef: 26 aug 2022, 23:20 Ik vind dit echt jammer want dit soort gedoe houdt vooruitgang tegen die we net zo hard nodig hebben in België...

Sent from my BE2029 using Tapatalk
Tja, ooit was er een bekende politieker van SP signatuur uit Leuven en aldaar burgemeester die zei: als de TGV er komt, leg ik mij op de sporen. Het klopt inderdaad dat bepaalde mensen ons terug willen katapulteren naar het tijdperk van paard en kar.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Tja, het zal afhangen van de onderaannemer maar ook Proximus krijgt hierover veel klachten. Werkelijk niemand was hier tevreden over hoe ze het aangepakt hadden maar de aannemer reageerde wel snel en deed moeite om het op te lossen.

De duopolisten zullen inderdaad niet zo graag zien dat er andere spelers op hun domein komen en daarom zullen ze ook niet vies zijn om hun macht en netwerk van vrienden te gebruiken. Of dit in het voordeel van de consument is, is een andere zaak.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”