speedtouch 510 + linksys BEFW11S4

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Cypher
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb vandaag een router aangeschaft, nl ne linksys BEFW11s4. Aangezien ik al jaren op een linux nat surf met een alcatel usb modem dacht ik dat het eens tijd was voor vernieuwing ;)

Nu ik had nog een speedtouch 510 liggen met één poort op. Dus ik connect die met mijn router, stel alles op mijn router in voor PPP0E, druk connect.
Geen connectie...

K ben al heel de namiddag het internet en dit forum aan t afschuimen op zoek naar enige vorm van oplossing, tot nu toe nog niks gevonden.

K heb al geprobeerd om in te loggen op mn modem via 10.0.0.138 (aangezien dit mijn gateway ip is dat ik krijg als ik mijn modem connecteer op mijn pc) maar dat doet die niet, ook ni via telnet.

Iemand enig idee?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

hebt ge uwe speedtouch al eens gereset?
brandt het lampje voor uitgaande connectie?
toch geen crossed kabel nodig tussen uw modem en router?
staat er iets in de log van uw router over de poging tot connectie?
welke provider hebt ge? (om zeker te zijn dat ge pppoe nodig hebt)
krijgt ge de webinterface nie te zien van uwe modem?

niet te zuinig met info aub en vertellen wat ge al geprobeerd hebt.
Cypher
Starter
Starter

speedtouch al gereset ja, router ook btw.
alle 3 de lampjes branden idd, power, ethernet en dsl
ik gebruik de kabel die bij de router bijkwam, heb nog gene crossed geprobeerd maar de ethernet link is toch up.
provider: skynet *zucht* ;)
ik krijg geen webinterface te zien van mijn modem, noch kan ik via telnet erop inloggen.

sorry as ik wat schaars was met de info...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Als je je router wilt gebruiken als router zal je je modem in bridged mode moeten zetten. De connectie wordt dan opgebouwd vanaf je router.

Maar er zijn ongetwijfeld anderen met een dergelijke setup, ikzelf heb zo geen modem, dus ik kan je niet veel verder helpen...
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Welk van de twee deelt IP leases uit aan clients? Zet je modem eens in bridged mode!

/edit: Meon was me net voor :-)
/edit2: damn waarop tik ik zo fout?
/edit3: *waaroMMMMM :x
Cypher
Starter
Starter

en hoe zet ik die in bridged mode? aangezien ik niet op mijn modem kan inloggen is dit nogal moeilijk ;)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

als je je router even ertussen uit laat en je modem rechtstreeks aan je pc hangt moet dit toch lukken?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

als de modem aan je pc hangt heeft je pc dan een 10.* ip adres? zoniet moet je dat zelf instellen. vermits de gateway ingesteld is zal je ook wel een ip hebben en draait die modem een dhcp server. Als pingen naar modem ok is moet je zorgen dat er niks van proxy ingesteld is in je browser. werkt het in de browser niet dan eens een telnet naar poort 80 op de modem. als je een zwart scherm krijgt, draait de webservice op de modem (in principe) en moet je de browser nog eens nakijken.
Cypher
Starter
Starter

hmmm
na verschillende keren mijn pc te rebooten kon ik dan toch eindelijk telnetten naar de modem. Nadat ik 1x getelnet had kon ik ook ineens op de webinterface. ervoor niet, raar maar waar.

Merci voor de hulp, normaal is alles in orde nu
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”