Nieuwe smarthopne (Motorola G200/Oneplus 2T of Pixel 6of ...)

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Welke smartphone zou je aankopen als je een 'cleane' android experience wil en dual sim ?
Evt een ip68 rating. Scherm groottte 6,4" of groter.
Budget: ongeveer 400€.

Pixel 6 is 515€, maar zou problemen hebben in de hitte (ik gebruik dagelijks waze ip68, frequente updates, bootloader unlock mogelijk, custom roms.
Motorola G200, mooie specificaties, maar hoogste android versie zal android 12 blijven, geen custom roms.
Oneplus Nord 2T, geen ip68, Mediatek processor, mogelijks geen custom roms in de toekomst ?
Andere voorstellen ?
Laatst gewijzigd door silencer 22 aug 2022, 13:41, in totaal 1 gewijzigd.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Tweakers raadt de Google Pixel 6a aan, zie Google Pixel 6a Review, maar die zit nog net boven je budget.

Ik heb zelf vorige maand een Xiaomi POCO X4 Pro gekocht (toen €250, nu blijkbaar €300) en daar ArrowOS op geflasht. ArrowOS lijkt op dit moment één van de weinigen (de enige?) die dit toestel al ondersteunt (zoek op Poco ipv. Xiaomi). Ik wist bij aanschaf al dat ik die Xiaomi MIUI niet moest.
Computer(k)nul
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Sinna schreef: 22 aug 2022, 13:13 en daar ArrowOS op geflasht.
Werken alle lenzen met een "custom-ROM"?

Lang geleden, toen GSM's maar 1 camera hadden, heb ik nooit "problemen" gehad met flashen: alles werkte gewoon.
Maar op mijn (ondertussen kapotte) Nokia8 kreeg ik nooit meer dan de "main camera".
Bij L-OS specifiëren ze niet dat alle camera's werken (ze zeggen niet dat er problemen zijn ofzo, er staat gewoon niets over).
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Eerlijk gezegd nog niet geprobeerd en ik zou niet weten hoe ik dat moet testen. Zou ik dan meerdere opties moeten krijgen qua gebruikte camera/lens?
Als ik front- en back heb, is dat voor mij al meer dan genoeg.
Ik lees hier en daar wel dat het met een specifiek XML-bestand wél zou lukken (mocht dat al niet het geval zijn).
Computer(k)nul
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Sinna schreef: 22 aug 2022, 13:13 Tweakers raadt de Google Pixel 6a aan, zie Google Pixel 6a Review, maar die zit nog net boven je budget.

Ik heb zelf vorige maand een Xiaomi POCO X4 Pro gekocht (toen €250, nu blijkbaar €300) en daar ArrowOS op geflasht. ArrowOS lijkt op dit moment één van de weinigen (de enige?) die dit toestel al ondersteunt (zoek op Poco ipv. Xiaomi). Ik wist bij aanschaf al dat ik die Xiaomi MIUI niet moest.
De pixel 6a zou ook het overheating probleem hebben met defecte toestellen en uitval tot gevolg. Dus deze valt ook zeker af. Tenzij als dit ondertussen opgelost is, maar ik betwijfel het?
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”