Torvalds mengt zich in GNOME vs KDE-debat

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Terro
Member
Member

Mjah, is ook zoiets als windows/Linux of islam/christendom (als je tenminste geloof hebt), altijd voor en tegenstanders ... Misschien wel een hele stomme zet van Linus ...

Dat is trouwens de reden waarom ik Linux gebruik, ik heb graag verandering, de ene week KDE, de andere week Gnome, dan weer eens XFCE of fluxbox enz en ja hoor, zelfs af en toe eens windows ... DE vrije keuze punt uit ...
grox
Plus Member
Plus Member

wat zijn de voordelen van gnome tov kde eigenlijk? ik vond dat altijd grafisch te kort schieten :|
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Als je de hele discutie op de gnome mailinglist leest is het bijlange niet zo spectaculair als het lijkt. Dit is dan ook totaal uit zijn context gehaald.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

grox schreef:wat zijn de voordelen van gnome tov kde eigenlijk? ik vond dat altijd grafisch te kort schieten :|
Lijkt mij een kwestie van preferentie. Ik verkies persoonlijk GNome omdat die gewoon sneller opstart op mijn systeem. Voor de rest lopen Firefox, Thunderbird, OpenOffice, SSH shells & SC/SFTP bij beiden even goed.

't Is eigenlijk kwestie van beide te proberen en eens zien hoe ze je bevallen.
henke54
Pro Member
Pro Member

awel hier is nog eens zo een debat(van de velen) over dit onderwerp -->
http://blogs.qtdeveloper.net/archives/2 ... x-desktop/

en de deze (Erik van Luxzenburg) zijn commentaar zou bijna exact de mijne kunnen zijn :
My problem is, I like certain programs of the one, and certain of the other. I like the scheme-ability of KDE, which I can make look like an OS X system to many other ways, GNOME lacks this. I like AmaroK, which is much greater than Rhythmbox (though the later is filling the gap), I like the KDE Control Centre to edit my KDE desktop, as well as I like many graphical tools under KDE. However, I prefer Nautilus over Konqueror, Firefox over Konqueror, Thunderbird over KMail, and all those run smoother under GNOME I feel than under KDE. I prefer GAIM not Kopete, but also that isn’t running smooth under KDE. And the same counts for OpenOffice, feels like it runs easier under GNOME than under KDE. On the other hand, Skype matches better under KDE than under GNOME!

So even though I would like to use KDE, I run GNOME, as OpenOffice, Firefox, Thunderbird, GAIM and Nautilus are my most used programs. So agreeing some programs are not the best is a good thing, I keep on tracking KDE, and when I feel it matches what I like, I switch again. In the meanwhile, I read the whole discussion and sigh:

Why couldn’t KDE and GNOME be more blended, so I can run a desktop I like? Using the best of both worlds!
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Well ... ik ben een linux noob. Jaren geleden met Red Hat 5 of zo nog gewerkt, en af en toe een live cd gebrand met linux.

KDE kwam mij over als overkill. Ik vond Gnome meer userfriendly. KDE is letterlijk MS hun aanpak, vol met 1001 eigen programma's, wat uiteindelijk de boel verzwaard. Gnome is sneller, en moet niet onderdoen voor KDE op gebied van graphics. Zeker niet de 2.12 ( of was het 2.10 al? ) sinds men de nieuwe theme heeft.
henke54
Pro Member
Pro Member

Het is de bedoeling dat Plasma onderdeel zal gaan uitmaken van KDE 4, waarvan de release volgens planning ergens in 2006 moet plaatsvinden.
http://www.tweakers.net/nieuws/40577
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”