Decoder V5 compact: Probleem afstandsbediening

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 21 keer

Sinds meerdere maanden hebben we problemen met de Proximus afstandsbediening van onze V5 Compact decoder in de living.
In meerdere maanden is de afstandsbediening reeds 2 maal omgewisseld via de nabijgelegen proximusboetiek.
De decoder en de afstandsbedieningen zijn/waren beiden ingesteld op 'RF mode' (433MHz, niet IR mode).
Bij bediening dubbelen/driedubbelen de toetsaanslagen, ofwel reageren meestal ze gewoon niet (richten naar de grond/muren/plafond hebben geen positieve invloed).

In totaal bezitten we 3 V5 Compact decoders (één in de slaapkamer op IR mode gezien de leeftijd van de TV (Samsung UE32B7020 van 2009), en nog één in mijn bureau (RF mode) op een Samsung 22" TV'eetje die sinds de overstroming op 05/06/22 nog steeds niet aangesloten is (waarbij we dit probleem trouwens nooit meegemaakt hebben).

Wat gebeurt er hier?

Ter informatie hebben we geen andere 433MHZ-devices in huis (wel een aantal WIFI 2.4GHz smartdevices):
- LSC (Action) RGB en andere 'smart' connect' lampen/camera's.
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 21 keer

Update:
Ik denk dat ik ondertussen de vinger op het probleem gelegd heb...

Wat ik in het starttopic niet vermeld had is dat de decoder naast de TV draadloos verbonden is met de Bbox3 aan de overkant via een Proximus TG234 transmitterstation (via WIFI 5.0).
Vermits er in onze woning geen ethernetbekabeling aanwezig is en we de TG234 reeds bezaten was dit de gemakkelijkste oplossing (Decoder in de slaapkamer is ook verbonden via een TG234).

Als ethernetnetwerk maak ik gebruik van Devolo Magic 2 devices (één bij de Bbox3 (1xLAN), één in mijn bureau (3xLAN) en één 3xLAN op zolder voor mijn Synology NAS).
Om een onbekende reden is van de ene op de andere dag de throughput tussen de Bbox3 in de living en mijn Synology op zolder teruggevallen van 700-800Mbit/s naar minder dan 50Mbit/s met daarbij ook nog regelmatig disconnecties.
Synology terug verhuisd naar mijn bureau, ik had dus een ongebruikte Devolo 3xLAN over.
Ik heb deze dan aangesloten op het stopcontact achter de TV en daar decoder, TV en DVDplayer bekabeld op aangesloten i.p.v. WIFI.

Tot mijn verbazing reageert de afstandsbediening van de decoder weer normaal.
Ik heb geen verklaring waarom het nu weer werkt, de TG234 communiceert enkel via WIFI 5.0 met de Bbox3, geen RF.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”