SMS/MMS probleem tussen 2 smartphones/Proximus SIMs

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 21 keer

Mijn vrouw en ik hebben beiden sinds jaren een Proximus Flex abonnement voor onze smartphones.
Ervoor was haar abonnement op de factuur van haar moeder, sinds kort op ons gemeenschappelijk abonnement/adres (probleem stelde zich reeds ervoor).
Ik heb wat tijd besteed om het probleem proberen te begrijpen maar het komt ongeveer neer op het volgende:

Als ze SMS/MMS'en verstuurt naar of ontvangt van collega's/vrienden/familie geen enkel probleem.
Als ze een SMS/MMS verstuurt naar mijn smartphone krijgt ze (dacht ik) de melding dat deze niet kan verstuurd worden.
Bij ontvangst van een SMS/MMS mijnentwege wordt er steeds gevraagd naar het type bericht (of zoiets).
Raar detail: Het werkt bij mijn vrouw wel naar of vanwege mij als 'Mobile Data' op haar smartphone geactiveerd is (niet benodigd naar andere contacten).
Dit probleem stelde zich een aantal maanden geleden niet, ik zie geen verschillen in de configuratie tussen mijn en haar smartphone op het niveau van onze wederzijdse contacten.
Meerdere belletjes naar de Proximus Helpdesk hebben tot nu toe niets opgeleverd.

Wat is er aan de hand?
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

Misschien eens proberen om de chat functie uit te zetten?
https://www.androidpolice.com/how-to-rc ... -messages/
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”