Internet Maxi met eigen router

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 51 keer

Op 4 sites heb ik Internet Maxi (zonder vaste lijn) met eigen router. Het gaat om business abbonementen met fixed IP.
De router zorgt voor de pppoe verbinding.
Op de laatst geinstalleerde site is het al 2x gebeurd dat wanneer Proximus een update pushed naar de BBox, de pppoe instellingen mee gepushed worden via TR-069.
Nog mensen hier last van?

Modem staat in Bridge mode, (pppoe off).

Greetz,

P.

Toegevoegd na 9 uren 28 minuten 29 seconden:
Owkey... Business support gebeld. Clueless medewerker aan de lijn gehad die me wist te vertellen dat Proximus nooit updates van de BBox doet zonder toestemming van de klant. Dat bridge mode uitgezet wordt enkel kan na een factory reset of remote gedaan wordt op aanvraag van de klant.
Toen ik hem uitlegde dat ik op 1 site een jaar geleden een gelijkaardig probleem had na een update van de BBox, waarna ze toegaven dat voor business klanten het niet de bedoeling is een reset te doen na een update, viel die uit de lucht.
Uurtje gewacht, terug gebeld. Heel vriendelijke dame aan de lijn die het probleem begreep. 2 mogelijkheden: defecte BBox die om één of andere reden crashed en naar factory defaults gaat waarna TR-069 de taak overneemt, of een verkeerde instelling op het profiel (TR-069 hoort niet actief te zijn op een business lijn). Probleem geëscaleerd naar 2de lijn support. Die gingen me contacteren. Ben benieuwd...
dior dna
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 17 keer

@iamborg

Ik spreek niet uit eigen ervaring (zelf sloot ik ondertussen ethernet rechtstreeks aan op eigen-router) maar de installateur van ons business abonnement fixed IP liet me weten dat, in plaats van modem-only 'pppoe off', sommige gebruikers opzettelijk een typo in de pppoe credentials (in username bijvoorbeeld) zetten en 'pppoe on' laten. Dat eerste heb ik ooit geprobeerd maar dat laatste nooit. In dat laatste geval zouden, volgens de installateur, bij update pushes, de pppoe instellingen onaangeroerd blijven.
Laatst gewijzigd door dior dna 16 aug 2022, 19:06, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Als mijn gegevens kloppen kan je maar 2 PPPoE's aanmaken en in het geval dat je deze niet uitzet op je bbox kun je geen 2de meer aanmaken in dit geval.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 51 keer

jackho schreef: 16 aug 2022, 18:51 Als mijn gegevens kloppen kan je maar 2 PPPoE's aanmaken
Met een fixed IP kan je maar één PPPoE aanmaken, en het probleem is dan dat de modem onmiddelijk connectie en het fixed ip krijgt en de router blijft proberen een sessie op te zetten.

P.

Toegevoegd na 41 minuten 5 seconden:
dior dna schreef: 16 aug 2022, 18:41 @iamborg

Isommige gebruikers opzettelijk een typo in de pppoe credentials (in username bijvoorbeeld) zetten en 'pppoe on' laten. Dat eerste heb ik ooit geprobeerd maar dat laatste nooit. In dat laatste geval zouden, volgens de installateur, bij update pushes, de pppoe instellingen onaangeroerd blijven.
Done.... zien of het iets uithaalt
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”