Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Bedrijven die zich acteuf onbereikbaar houden. Ik kom het meer en meer tegen. Je krijgt mails met een noreply emailadres. Je vindt nergens contactmogelijkheden. En FOD Economie richt zijn pijlen dan op influencers, die by default wel bereikbaar zijn via hun sociale media.
En ook overheidsdiensten: De Brusselse fiscus bijvoorbeeld. Die was voor COVID al legendarisch moeilijk te bereiken. Het duurde maanden voor je antwoord kreeg op een email, telefoneren was onbegonnen werk en als je uit wanhoop dan naar de loketten ging nam je best je luchtmatras en koffiethermos mee.
Maar door COVID hebben die diensten nog een extra argument gevonden om niet meer bereikbaar te zijn: de loketten werden gesloten en ook bellen kan niet meer. Op de website is er nog wel een chatbot die je verder zou moeten helpen. Maar het enige wat die doet is je een link presenteren naar een contactformulier maar die link blijkt dan dood te zijn.
En ook overheidsdiensten: De Brusselse fiscus bijvoorbeeld. Die was voor COVID al legendarisch moeilijk te bereiken. Het duurde maanden voor je antwoord kreeg op een email, telefoneren was onbegonnen werk en als je uit wanhoop dan naar de loketten ging nam je best je luchtmatras en koffiethermos mee.
Maar door COVID hebben die diensten nog een extra argument gevonden om niet meer bereikbaar te zijn: de loketten werden gesloten en ook bellen kan niet meer. Op de website is er nog wel een chatbot die je verder zou moeten helpen. Maar het enige wat die doet is je een link presenteren naar een contactformulier maar die link blijkt dan dood te zijn.
Het moet daar zalig rustig werken zijn als je niet lastig gevallen wordt door radeloze en boze burgers.Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan
De pagina die u zoekt bestaat niet of werd verplaatst.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Inderdaad. Iddink is ook zo ne kastaar.
Hun contactformulier zit zodanig verstopt dat je al je moed verliest. Als je het toch vindt, dan krijg je antwoord via een noreply.
Hun contactformulier zit zodanig verstopt dat je al je moed verliest. Als je het toch vindt, dan krijg je antwoord via een noreply.

- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Enkele diergerelateerde frustraties:
Mensen die denken dat ze, ipv eigenaars aan te spreken, wat vergif in gehaktballen steken om dieren te vergiftigen, ze hopen dan dat het de dieren zijn die ze willen treffen dit opeten en pijnlijk sterven
Mensen die een "gezelschapsdier" nemen (oa tijdens lockdown) en dan na bewezen diensten gewoon gezellig dumpen.
Mensen die hun gezelschapsdier urenlang opsluiten in een snikhete auto terwijl ze verfrissing zoeken onder een parasol met een drankje
Mensen die denken dat ze, ipv eigenaars aan te spreken, wat vergif in gehaktballen steken om dieren te vergiftigen, ze hopen dan dat het de dieren zijn die ze willen treffen dit opeten en pijnlijk sterven

Mensen die een "gezelschapsdier" nemen (oa tijdens lockdown) en dan na bewezen diensten gewoon gezellig dumpen.

Mensen die hun gezelschapsdier urenlang opsluiten in een snikhete auto terwijl ze verfrissing zoeken onder een parasol met een drankje

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Dat was 1 nulletje vergeten , ik heb dat ogenblikkelijk aangepast , blijkbaar kon je intelligentie dat niet vergelijken met "ofwel 800 000 Thai bahtop spaarrekening Thai bank" ......zou ongeveer 1650 Euro pensioen zijnivob schreef:Vandaar dat ik het aan je vraag.Matt555 schreef: Denk je nu echt dat ik daar 14 jaar van mijn leven zou doorbrengen als het niet voordelig zou zijn ?
Er gaat niets boven ervaring uit de eerste hand.
De enige ervaring die ik met het land heb is een ongeplande uitgelopen tussenstap op weg naar Nepal.
Je bent dus het best geplaatst om de voor- en nadelen te kennen.
......Vanaf 50 jaar retirement visa mogelijk als je 6500 baht pensioen p/ maand kanaantonen of 800 000 op Thai bank ,kan je 1 jaar na jaar verlengen ,natùurlijk gebonden aan regels ...maar te lang om uitleggen alhier
Mis ik ergens iets maar dat is een 179 € pensioen per maand?
Dat lijkt me toch voor bijna iedereen een haalbare zaak?
Duidelijk.Maar op 70 jaar gaand de medische verzekeringen zodanig hoog en met uitsluitingen die je dan juist riskeert te krijgen meestal ....en op 75 ben je feitelijk afgeschreven en finish verzekeringsmogeĺijkheid dan is best slim anticiperen en terug resident Belgikistan worden en genieten van de mogelijkheid Soc. Mutualiteit om voor je gewone bijdragen 3 maand full insured in Thailand of andere landen te zijn ,je mag geen resident zijn in het land dat je bezoekt ....,dus waar Belgie al goed voor is he
Toch bedankt voor de moeite.]Thailand is nog steeds een goedkoop land 40 thai baht voor elec. A unit ...fles coca cola nu wel 31 baht...veel meer maar dit is al lang genoeg als antwoord vind ik
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Online Shop die mij een door iemand geretourneerde unit opstuurt die totaal niet gecheckt is door hen : factuur van de andere koper stak nog gewoon in de doos, maar erger, serienummer van de unit komt niet overeen met serienummer op de doos. Dus gegarandeerd zijn ze zelf in 't zak gezet door die koper die hen wellicht een (uit garantie) defect exemplaar teruggestuurd heeft om zo een nieuw exemplaar te hebben.
Nu afwachten hoe vlot ze dit gaan afhandelen.

Nu afwachten hoe vlot ze dit gaan afhandelen.
-
- Elite Poster
Juist daarmee dat ik het ook direct aan hen door gegeven heb. Heb vrij snel een antwoord gekregen van iemand van de klantendienst daar, maar die had duidelijk mijn mail niet goed gelezenR2D2 schreef:Als ze die truuk met dat serienummer maar niet in jouw schoenen gaan schuiven, want dan ben je helemaal gejost.

Ondertussen wel eens geïnstalleerd, en alles lijkt prima te werken. Gaat over een MoCA plug. Cfr andere thread, wou nu ook mijn living van MoCA voorzien.
EDIT: ik acht het zelfs mogelijk dat de terugzender de verkeerde doos teruggezonden heeft dan de verkeerde unit. Het serienummer van de unit zelf zit ongeveer in de range van de serienummers van de pluggen die ik zelf recent kocht. Het serienummer op de doos is echter duidelijk lager. De doos geeft overigens ook een lager versienummer (v18.1) op dan wat er op de dozen staat van de pluggen die ik recent kocht (v20.0). Dus misschien ben ik gewoon een beetje paranoide als ik denk dat de terugzender ter kwader trouw handelde.
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
Als de originele koper al een identieke MoCA plug heeft, hoe kan die er dan pas na het uitpakken van de tweede achter komen dat het toch niet is wat hij verwachtte?
Dus laten we er voor Tomby voor hopen dat de originele koper enkel "maar" het retourrecht misbruikt.
Dus laten we er voor Tomby voor hopen dat de originele koper enkel "maar" het retourrecht misbruikt.
-
- Elite Poster
Inderdaad, plus het feit dat de factuur de aankoop toont van 1 plug, die hij dan terugstuurde, is toch redelijk verdacht. Is ook wat ik aangaf aan de shop. Ik ging nog vragen wat de retour-reden was, maar als koper moet je volgens mij zelfs niet eens een reden opgeven.depeje schreef:Als de originele koper al een identieke MoCA plug heeft, hoe kan die er dan pas na het uitpakken van de tweede achter komen dat het toch niet is wat hij verwachtte?
Best case is het iemand die gewoon even zo een plug nodig had, en dan inderdaad het retourrecht misbruikte om de plug erna terug te sturen en zijn geld terug te hebben. Worst case is er een verborgen defect.
- Dizzy
- Elite Poster
Vanochtend geen internet. Bbox 2 x heropstarten... niets! Geen synchronisatie.
Help bij Px: gebruik onze chatbox (aanbevolen in het rood!): chatbox verstaat niets, toch geen Nederlands.
Bel ons op: na +10 keuzemenu's wordt de lijn na 10 minuten doodleuk verbroken.
Ik zie online geen pannes in de buurt.
Help bij Px: gebruik onze chatbox (aanbevolen in het rood!): chatbox verstaat niets, toch geen Nederlands.
Bel ons op: na +10 keuzemenu's wordt de lijn na 10 minuten doodleuk verbroken.
Ik zie online geen pannes in de buurt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Airco die te koel staat op het werk. Daardoor moeten opwarmen buiten. Werken met kippenvel is echt niet leuk heb ook geen trui mee.
Het probleem is dat het verwarming en afkoelingssysteem nooit echt super werkt.
Het probleem is dat het verwarming en afkoelingssysteem nooit echt super werkt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
pfft, vanmorgen windows update, werkt de touchpad niet meer op mijn laptop...
J.
edit: uiteindelijk alles van de touchpad verwijderd en het werkte terug.
J.
edit: uiteindelijk alles van de touchpad verwijderd en het werkte terug.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Nieuwe golf van spam/scam phone calls. Komen van een Belgisch GSM nummer, maar is in gebrekkig Engels met heel veel background noise. Iets over financiele diensten waar ik zogezegd ook een account aangemaakt of aangevraagd heb, maar verder gooi ik gewoon dicht...
Ik zie in mijn phone history wel dat het blijkbaar allemaal van 0460 telefoonnummers komt.
Ik zie in mijn phone history wel dat het blijkbaar allemaal van 0460 telefoonnummers komt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
dat is makkelijker op facebook zeker...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster
Mega irritant inderdaad. Dan sta je daar als klanten voor een gesloten deur. Niet iedereen zit op FB en waarom heb je anders een website als je dit soort basisinfo al niet geeft?cadsite schreef:Zelfstandigen die geld steken in een mooie site, maar die dan niet gebruiken om hun verlof op te plaatsen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Je gaat zo'n info (helaas) sneller op Facebook vinden dan elders, en dan meestal nog een paar posts diep omdat er "gepinde" posts met veelal verouderde informatie boven staan. Sommigen doen nog de moeite om hun Google business uren aan te passen, wetende dat Google je wat hoger kan zetten in de resultaten als je dat regelmatig onderhoudt. In de VS bestaat het probleem ook en is Google al begonnen met in het voorjaar te bellen naar zelfstandigen om te horen of ze sluiten in de zomer. Maar de eigen website aanpassen: ho maar.
Bij restaurants kan je ook nog de maaltijdkoeriers checken (als ze die gebruiken) om te zien of het open is.
Bij restaurants kan je ook nog de maaltijdkoeriers checken (als ze die gebruiken) om te zien of het open is.
- Dizzy
- Elite Poster
Sorry, maar zaken die zo met hun klanten omgaan die laat ik rustig op verlof gaan, voor mijn part de rest van het jaar en de jaren nadien
Deze week nog. Ik wil naar een afhaalzaak en check de website en FB. Zeker open en ik was er vorig weekend nog. Kom je ter plaatse. Potdicht, de foute uren mooi gepresenteerd maar niets van bericht. OK, bye dan.

Deze week nog. Ik wil naar een afhaalzaak en check de website en FB. Zeker open en ik was er vorig weekend nog. Kom je ter plaatse. Potdicht, de foute uren mooi gepresenteerd maar niets van bericht. OK, bye dan.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
ook al staat het daar juist, ik heb geen facebook dus jammer dan... geen idee waarom men dan nog een website aanhoudt als die toch niet bijgehouden wordt...cadsite schreef:Ook daar staat er 'geopend' terwijl ze toch echt wel toe zijn.Joe de Mannen schreef:dat is makkelijker op facebook zeker...
J.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Het omgekeerde heb ik ook op google staat het gesloten en dan ga je naar het resto is het open. Het is niet altijd duidelijk dat tijdens het zomerseizoen iets open is of gesloten.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
Dat zijn waarschijnlijk sites die door derden als pakket aangeboden worden en waar de zelfstandige gewoon een bedrag voor betaalt ipv zelf te onderhouden.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Grote broodjeszaak in Tongeren waar ze noch handschoenen, noch haarnetjes gebruiken … mijn goesting was al over. En dat post Corona …
Collega wel broodje besteld … Brie met hongingmosterd en bacon. I kid you not … het was een broodje met brie, een laagje honing, een klos mosterd en 1 schijfje bacon.
Collega wel broodje besteld … Brie met hongingmosterd en bacon. I kid you not … het was een broodje met brie, een laagje honing, een klos mosterd en 1 schijfje bacon.
-
- Elite Poster
COVID-19 gaat nu wel niet op die manier over van mens tot mens, maar hygienisch is het idd niet. Weliswaar nog steeds de norm in de meeste Vlaamse broodjeszaken. Zelfde handen die daarna ook nog cash geld transacties verrichten.Sasuke schreef:Grote broodjeszaak in Tongeren waar ze noch handschoenen, noch haarnetjes gebruiken … mijn goesting was al over. En dat post Corona …
Nu, speeksel en een gezonde/sterke maag kunnen het meeste wel goed neutraliseren, zolang er met het eten zelf niets mis is (filet americain, ik kijk naar u).
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
En het probleem is?Sasuke schreef:Grote broodjeszaak in Tongeren waar ze noch handschoenen, noch haarnetjes gebruiken … mijn goesting was al over. En dat post Corona …
Handschoenen zijn minder effectief dan de handen goed en regelmatig wassen.
Sterker: geven enkel een vals gevoel van veiligheid als men deze niet per klant vervangt maar er continu mee werken
haarnetje heeft al helemaal niets te zien met corona
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Dit gaat specifiek over het inkorten van de dodentocht, maar Ruben Van Gucht vat hier heel mooi één van de grote problemen van onze maatschappij samen.
"Ook in 2003 kregen we te maken met een hittegolf, maar toen ging de tocht wél volledig door. Het verschil is dat we tegenwoordig alles met een vergrootglas bekijken. We zijn in een kritische maatschappij beland waarin organisaties geen risico willen lopen. Dat is onze eigen schuld. Mocht er iets gebeuren tijdens de tocht, wat zeker mogelijk is door de hitte, zou de organisatie daarvoor verantwoordelijk geacht worden. En dat terwijl deelnemers vooraf verklaren dat ze op eigen verantwoordelijkheid deelnemen.”
"Ook in 2003 kregen we te maken met een hittegolf, maar toen ging de tocht wél volledig door. Het verschil is dat we tegenwoordig alles met een vergrootglas bekijken. We zijn in een kritische maatschappij beland waarin organisaties geen risico willen lopen. Dat is onze eigen schuld. Mocht er iets gebeuren tijdens de tocht, wat zeker mogelijk is door de hitte, zou de organisatie daarvoor verantwoordelijk geacht worden. En dat terwijl deelnemers vooraf verklaren dat ze op eigen verantwoordelijkheid deelnemen.”
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
Ruben Van Gucht was, zoals gebruikelijk, weer aan het slapen toen de correcte informatie gedeeld werd.SpecialK schreef:Dit gaat specifiek over het inkorten van de dodentocht, maar Ruben Van Gucht vat hier heel mooi één van de grote problemen van onze maatschappij samen.
"We zijn in een kritische maatschappij beland waarin organisaties geen risico willen lopen. ”
De organisatie heeft de tocht niet willen inkorten, maar werd verplicht door de FOD Volksgezondheid.
Verder is er toch niemand die u verbied om in het weekend 100 km te gaan wandelen, dus doe gerust als je dat wil.
-
- Elite Poster
Weer is iig niet van die aard dat er iets ingekort moet worden.
34 graden is niets extreem. Bovendien koelt het 's nachts - wanneer het gros van het wandelen doorgaat - meer dan genoeg af.
34 graden is niets extreem. Bovendien koelt het 's nachts - wanneer het gros van het wandelen doorgaat - meer dan genoeg af.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Okay, maar waarom legt de FOD dit op? Omdat ze geen enkel risico willen lopen want dan spreekt het volk en de media schande en moeten er koppen rollen.
Wat de CEO van mijn eerste werkgever ooit zei was: als we allemaal wat beter voor onszelf zouden zorgen, zouden we wat minder voor elkaar moeten zorgen.
En daar had hij groot gelijk in.
Wat de CEO van mijn eerste werkgever ooit zei was: als we allemaal wat beter voor onszelf zouden zorgen, zouden we wat minder voor elkaar moeten zorgen.
En daar had hij groot gelijk in.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Fod legt niets op, Fod adviseert en doet dit met bepaalde overtuigingskracht. Beslissing ligt altijd bij mensen met de bevoegdheid. Maar het is makkelijk je te verstoppen achter iemand anders die het zogezegd beslist heeft. De Fod zal daar ook geen probleem mee hebben, willen gerust boeman zijn als dat de organisatie kan helpen.
(lokale) politie
En burgemeesters of politiek verantwoordelijke van de plaats waar organisatie plaats vindt.
En hoe je het draait of keert, elke editie eist wel zijn slachtoffers. Het zullen er nu gegarandeerd nog meer zijn.
Er zijn echt wel veel deelnemers die niet voldoende voorbereid zijn.
Of die aantallen significant zijn laat ik aan iedereen over, ik heb daar persoonlijk geen mening over.
Edit:
Maar de organisatie moet dit dan ook allemaal op kunnen vangen. Voldoende zorgverstrekkers en begeleiders zodat mensen tijdig behandeld worden voor het te laat is.
Dat is wel een serieuze uitdaging om de mensen en middelen te voorzien. Watmet dit weer dus nog moeilijker maakt
(lokale) politie
En burgemeesters of politiek verantwoordelijke van de plaats waar organisatie plaats vindt.
En hoe je het draait of keert, elke editie eist wel zijn slachtoffers. Het zullen er nu gegarandeerd nog meer zijn.
Er zijn echt wel veel deelnemers die niet voldoende voorbereid zijn.
Of die aantallen significant zijn laat ik aan iedereen over, ik heb daar persoonlijk geen mening over.
Edit:
Maar de organisatie moet dit dan ook allemaal op kunnen vangen. Voldoende zorgverstrekkers en begeleiders zodat mensen tijdig behandeld worden voor het te laat is.
Dat is wel een serieuze uitdaging om de mensen en middelen te voorzien. Watmet dit weer dus nog moeilijker maakt
Laatst gewijzigd door Belgissschenaap 11 aug 2022, 21:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Persbericht Dodentocht zegt dat het een negatief advies was van de FOD. Geen "verplichting". Wat me ook logisch lijkt, men wilt geen aansprakelijkheid opnemen in zo'n zaken.
Iig zal dat wel voldoende zijn om ticket/sponsor geld te kunnen houden ipv terug te betalen wegens het niet leveren van de beloofde diensten, alsook aanspraak maken op verzekering desgevallend.
Keuze hier lijkt me volledig gemaakt door organisatie zelf, pijlen dienen dus op hen gericht te worden. Dit is duidelijk niet meer je opa's dodentocht-organisatiecomité, en ik denk dat je opa's dodentocht-organisatiecomité ook niet zou kunnen lachen met wat hun opvolgers weer allemaal uitsteken. Is al sinds 2019 dat er elk jaar problemen met keuzes van de organisatie zijn eigenlijk (maar wel volop ticketprijzen verhogen).
Tmax 34 graden is zeker niet extreem en elke deelnemer weet op voorhand (voor men begint) waar men aan toe is. De dodentocht van 2003 was ook in een hittegolf en met warmere temperaturen (37 graden), inkorten was toen zelfs geen optie.
Enige dat ik als verzachtende omstandigheid zie is dat men na 2 jaar annuleren bang is dat er teveel mensen niet voorbereid gaan zijn. Maar door in te korten riskeert men volgend jaar dat probleem opnieuw.
(Persoonlijk 1 keer uitgelopen - 1 keer is meer dan genoeg - en het was toen ook warm).
Iig zal dat wel voldoende zijn om ticket/sponsor geld te kunnen houden ipv terug te betalen wegens het niet leveren van de beloofde diensten, alsook aanspraak maken op verzekering desgevallend.
Keuze hier lijkt me volledig gemaakt door organisatie zelf, pijlen dienen dus op hen gericht te worden. Dit is duidelijk niet meer je opa's dodentocht-organisatiecomité, en ik denk dat je opa's dodentocht-organisatiecomité ook niet zou kunnen lachen met wat hun opvolgers weer allemaal uitsteken. Is al sinds 2019 dat er elk jaar problemen met keuzes van de organisatie zijn eigenlijk (maar wel volop ticketprijzen verhogen).
Tmax 34 graden is zeker niet extreem en elke deelnemer weet op voorhand (voor men begint) waar men aan toe is. De dodentocht van 2003 was ook in een hittegolf en met warmere temperaturen (37 graden), inkorten was toen zelfs geen optie.
Enige dat ik als verzachtende omstandigheid zie is dat men na 2 jaar annuleren bang is dat er teveel mensen niet voorbereid gaan zijn. Maar door in te korten riskeert men volgend jaar dat probleem opnieuw.
(Persoonlijk 1 keer uitgelopen - 1 keer is meer dan genoeg - en het was toen ook warm).
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Erger, Fod heeft helemaal geen negatief advies gegeven... Onzen burgemeester, heeft 'die ingekort tot 13h..na wijs beraad...met wie dat was weten we nog altijd niet, in ieder geval niet met de organisatie van den doto.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
ik zou er nog niet aan denken om 100km te lopen in "ideale" omstandigheden.
Laat staan bij deze temperaturen, waarbij ik die 150m van de trein naar mijn auto al een uitdaging vind.
Laat staan bij deze temperaturen, waarbij ik die 150m van de trein naar mijn auto al een uitdaging vind.

- Dizzy
- Elite Poster
Typisch een voorbeeld van afschuiven van verantwoordelijkheid. Het is logisch dat volksgezondheid vragen stelt bij een grote organisatie waaraan heel wat mensen deelnemen en waaraan enkele risico's zijn verbonden, dat is hun taak.
Het is vooral aan die organisatie om voorbereid te zijn op de omstandigheden die aangekondigd worden. Ik heb echter al gehoord dat de organisatie kampt met eerder een tekort aan vrijwilligers/medewerkers en dat intern ook niet alles koek en ei is. Uiteindelijk komt dan de verantwoordelijkheid te liggen bij de organisatie en deze heeft blijkbaar besloten de tocht in te korten en zo de verantwoordelijkheid deels te ontlopen. Er werd ook geopperd om de toch vroeger te laten beginnen zodat het einde ook vroeger zou vallen maar dat was voor de organisatie te moeilijk.
100 km wandelen is best te doen en dat bewijzen vele mensen elk jaar, er zijn trouwens nog zwaardere tochten. Uiteraard kan niet iedereen dit en is enige training of levensstijl vereist. Zelf ben ik een wandelaar maar 100 km zal niet zonder training lukken, de helft wel. Ik heb ook een familielid die al meer dan 20 deelnames op de teller heeft. Die kerel is gewoon geboren om te stappen. Hij gaat gewoon werken, komt thuis en eet goed en dan brengt zijn partner hem naar de start waarna hij de 100 km telkens vlot uitstapt. Iemand die 150m al te ver vind zal dit uiteraard niet lukken.
En dan de heisa over betutteling. Wie 100 km wil stappen kan nu direct vertrekken en dat doen. Niemand zal u tegenhouden, ook de deelnemers aan de dodentocht. Wie na de 65 km gewoon doorstapt, naar huis bvb, die kan dat toch. Dat de organisatie niet verantwoordelijk wenst te zijn voor de doden tijdens de dodentocht is hun zaak.
Het is vooral aan die organisatie om voorbereid te zijn op de omstandigheden die aangekondigd worden. Ik heb echter al gehoord dat de organisatie kampt met eerder een tekort aan vrijwilligers/medewerkers en dat intern ook niet alles koek en ei is. Uiteindelijk komt dan de verantwoordelijkheid te liggen bij de organisatie en deze heeft blijkbaar besloten de tocht in te korten en zo de verantwoordelijkheid deels te ontlopen. Er werd ook geopperd om de toch vroeger te laten beginnen zodat het einde ook vroeger zou vallen maar dat was voor de organisatie te moeilijk.
100 km wandelen is best te doen en dat bewijzen vele mensen elk jaar, er zijn trouwens nog zwaardere tochten. Uiteraard kan niet iedereen dit en is enige training of levensstijl vereist. Zelf ben ik een wandelaar maar 100 km zal niet zonder training lukken, de helft wel. Ik heb ook een familielid die al meer dan 20 deelnames op de teller heeft. Die kerel is gewoon geboren om te stappen. Hij gaat gewoon werken, komt thuis en eet goed en dan brengt zijn partner hem naar de start waarna hij de 100 km telkens vlot uitstapt. Iemand die 150m al te ver vind zal dit uiteraard niet lukken.
En dan de heisa over betutteling. Wie 100 km wil stappen kan nu direct vertrekken en dat doen. Niemand zal u tegenhouden, ook de deelnemers aan de dodentocht. Wie na de 65 km gewoon doorstapt, naar huis bvb, die kan dat toch. Dat de organisatie niet verantwoordelijk wenst te zijn voor de doden tijdens de dodentocht is hun zaak.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
Keytrade app installeren op een Iphone 6
6 keer geprobeerd.
Mijn vader had al nr KT gebeld. Ik dacht, ligt aan hem.
Ter test op Tablet Android geïnstalleerd. No prob.
Zou kt blokkeren als je op ander platform probeert te installeren?
Want op Android krijg je dan melding om oude uit te schakelen en pushberichten te ontvangen. Zou het daar aan liggen?

6 keer geprobeerd.
Mijn vader had al nr KT gebeld. Ik dacht, ligt aan hem.
Ter test op Tablet Android geïnstalleerd. No prob.
Zou kt blokkeren als je op ander platform probeert te installeren?
Want op Android krijg je dan melding om oude uit te schakelen en pushberichten te ontvangen. Zou het daar aan liggen?
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Denk het niet, ik heb de app op mijn iPad en android gsm staan.
Zou het kunnen dat de iOS versie te oud is en daarom niet toegelaten is?
Zou het kunnen dat de iOS versie te oud is en daarom niet toegelaten is?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Ja & nee...Dizzy schreef:Typisch een voorbeeld van afschuiven van verantwoordelijkheid. Het is logisch dat volksgezondheid vragen stelt bij een grote organisatie waaraan heel wat mensen deelnemen en waaraan enkele risico's zijn verbonden, dat is hun taak.
Natuurlijk zijn er niet genoeg vrijwilligers als je op een paar dagen tijd meer bevoorrading moet voorzien op het parcours.
Dat was imho nog wel opgelost geraakt tegen zaterdag.
't probleem = nu vooral politiek...Fod gaf geen negatief advies, de organisatie zat niet te springen om het parcours in te korten of af te lassen....het is puur de burgemeester die het evenement ingekort heeft tot 13h.('t loopt hier al een tijdje mis op dat vlak in de gemeente, ze, en daarmee ook cd&v gaat daar waarschijnlijk nog wel eens voor afgestraft worden de volgende keer)
Los daarvan kan je de Dodentocht imho niet echt vergelijken met die andere 100km tochten in ons land. Bij de dodentocht zijn er een groot deel wandelaars die deze tocht zien als een jaarlijks evenement om zichzelf te bewijzen, hun vzw te sponsoren, een weddenschap afgesloten hebben aan den toog, enz...
Ik vraag me gewoon af van wanneer we overgegaan zijn van "Welke zot gaat er nu 100km wandelen in 24h?" naar "Ge gaat niet wandelen in zo'n weer"