Ik ben op zoek naar een app op android die de naam van het AP weergeeft waar ik wifigewijs op verbonden ben.
Voor windows doet inssider dat, maar daar is geen androidversie van.
J.
app die AP naam weergeeft
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Daar komt de SSID gewoon te staan, die ken ik.
het is de hostname van het AP dat ik wil zien. (tis een cisco netwerk btw)
en in wifiman zie ik het ook niet.
J.
het is de hostname van het AP dat ik wil zien. (tis een cisco netwerk btw)
en in wifiman zie ik het ook niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
wifiman is door Ubiquiti gemaakt werkt het beste in hun ecosysteem.
Network Analyzer dan ?
https://play.google.com/store/apps/deta ... zerlite.an
@Joe de Mannen Ik zie wifi analyzer al vermeld hierboven, niet Network Analyzer
Network Analyzer dan ?
https://play.google.com/store/apps/deta ... zerlite.an
@Joe de Mannen Ik zie wifi analyzer al vermeld hierboven, niet Network Analyzer
Laatst gewijzigd door Abusimbal 09 aug 2022, 16:13, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
die is hierboven aan aangehaald, dat is ook de ssid die je ziet.
J.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Moet je dan geen app hebben die naar lldp (of evt cdp) luistert, ipv een app die iets met wifi te maken heeft? Je zal de hostname ook alleen maar kunnen zien als je effectief met het netwerk verbonden bent.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Sommige AP's zenden een IE uit die de "naam" bevat (device name) doorgaans in een 221 Vendor Specific, de Microsoft variant. Dat is niet per definitie de hostname, maar het kan wel. Is het dat dat OP bedoelt?
Want ik zie niet in hoe men "hostname" kan weten zonder het IP adres te weten? Misschien met OP verduidelijken wat hij precies bedoelt (liefst met een screenshot van inSSIDer).
Want ik zie niet in hoe men "hostname" kan weten zonder het IP adres te weten? Misschien met OP verduidelijken wat hij precies bedoelt (liefst met een screenshot van inSSIDer).
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Zie bijlage, ik weet ook niet waar inssider de info juist haalt, maar het kan dus.
Het gaat er vooral om dat je snel kan zien op welk AP je connectie hangt. maar dan op Android.
J.
Het gaat er vooral om dat je snel kan zien op welk AP je connectie hangt. maar dan op Android.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
De hoofding van die kolom erbij shotten ware ideaal geweest.
Soit, ik vermoed dat het gaat over wat de inSSIDer manual zegt dat dat enkel voor Cisco en Aruba is. Zal dus in vendor-specifieke IE meegegeven worden. Is device name, niet hostname (maar kan natuurlijk wel hetzelfde zijn).

Hier een voorbeeld van Cisco in IE 133 (Cisco CCX). Moest weliswaar de Aironet IE aanzetten om dit te laten meesturen, is standaard niet het geval:

De IE 221 van Microsoft is ene die consumententoestellen doorgaans gebruiken om hun naam te sturen (als ze dat doen). Ik weet niet of inSSIDer die ondersteunt.
Soit, ik vermoed dat het gaat over wat de inSSIDer manual zegt dat dat enkel voor Cisco en Aruba is. Zal dus in vendor-specifieke IE meegegeven worden. Is device name, niet hostname (maar kan natuurlijk wel hetzelfde zijn).

Hier een voorbeeld van Cisco in IE 133 (Cisco CCX). Moest weliswaar de Aironet IE aanzetten om dit te laten meesturen, is standaard niet het geval:

De IE 221 van Microsoft is ene die consumententoestellen doorgaans gebruiken om hun naam te sturen (als ze dat doen). Ik weet niet of inSSIDer die ondersteunt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
ok, maar dus zoek ik een android app die dit ook weergeeft.
J.
J.