Ik zou tegenover mijn airco unit een TADO willen hangen om die te kunnen sturen.
https://www.tado.com/nl-nl/slimme-aircobediening
Maar natuurlijk is daar geen stopcontact in de buurt.
Bestaat er een USB batterij pack of zoiets om tegen de muur te monteren?
Vooral om te kunnen gebruiken in het tussenseizoen als er nog zonopbrengst is.
In de winter zal het toch gas zijn, daar zullen toch niet onderuit kunnen.
Batterijpack voor muurbevestiging
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
99€ voor een TADO
Ik heb indertijd een ibroadlink rm mini 3 aangeschaft voor 10€ (actuele prijs 20€) en die staat onder de binnenuit (waar een stopcontact is). Die stuurt dezelfde commando's als de afstandsbediening. En als uw merk/model niet in de lijst staat kan je alle knoppen programmeren (voor elk IR toestel) met uitzondering van de functie 'lang op een knop drukken'
Wat een rm niet doet is de temperatuur regelen want dat doet de binnenuit zelf
Er is een bijhorende app (cloud based) en op internet info te vinden hoe je aanstuurt voor HA
Ik heb indertijd een ibroadlink rm mini 3 aangeschaft voor 10€ (actuele prijs 20€) en die staat onder de binnenuit (waar een stopcontact is). Die stuurt dezelfde commando's als de afstandsbediening. En als uw merk/model niet in de lijst staat kan je alle knoppen programmeren (voor elk IR toestel) met uitzondering van de functie 'lang op een knop drukken'
Wat een rm niet doet is de temperatuur regelen want dat doet de binnenuit zelf
Er is een bijhorende app (cloud based) en op internet info te vinden hoe je aanstuurt voor HA
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb reeds jaren TADO voor de chauffages en zo.
Daarmee wil ik dit erbij nemen.
En niet nog eens een systeem erbij nemen.
Vandaar de vraag dus.
Heb trouwens onder de binnenunit geen stopcontact staan.
Dit hangt allemaal rechtstreeks aan de zekeringskast.
Daarmee wil ik dit erbij nemen.
En niet nog eens een systeem erbij nemen.
Vandaar de vraag dus.
Heb trouwens onder de binnenunit geen stopcontact staan.
Dit hangt allemaal rechtstreeks aan de zekeringskast.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Misschien heeft de airco zelve wel een connector waar een beetje spanning uit te halen valt om een eigen wifi module op aan te sluiten?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Zo ver inderdaad niet zoeken. Even kijken welke spanning de adapter heeft, en een powerbank gebruiken, eventueel een DC/DC converter voor de juiste spanning.Sasuke schreef:Een 'klein' 220/230V batterypack ga je toch moeilijk vinden hoorIk weet niet wat de invoerspanning is van de Tado unit, maar mogelijk moet je eeins horen bij tado zelf of zij geen oplossing hebben ?
Al zijn die dingen vast niet zo kieskeurig omdat ze toch een eigen converter hebben

Of het praktisch is een powerbank elke x dagen opladen is een ander verhaal, want energiezuinig zijn zulke toestellen niet noodzakelijk.
Edit er staat bij power supply USB.
Simpel toch... Dikke powerbank
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 36 keer
offtopic maar uit interesse: is dit "slim" in de zin dat je hiermee automatisch kan sturen op zonne-energie icm de digtale meter, of is dit gewoon een bakje dat infrarood signalen stuurt via WiFi (en dus enkel nuttig voor airco's die zelf geen app hebben)
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card