Dat is omdat het nu midden in de zomer isPetrikske schreef:Ik heb dit weekend alvast een extra electrische bijverwarming gekocht, het valt toch op dat er nu reeds in dat segment een schaarste aan het optreden is.

Dat is omdat het nu midden in de zomer isPetrikske schreef:Ik heb dit weekend alvast een extra electrische bijverwarming gekocht, het valt toch op dat er nu reeds in dat segment een schaarste aan het optreden is.
Bwa, vraag naar verwarming is (itt verkoeling) bij ons toch niet zo seizoengericht? In ons land duikt de mintemperatuur deze week - juli hoogzomer - al richting 8 graden in Elsenborn. In het binnenland - toch het gebied ten oosten van Aalter (verder van de ondertussen opgewarmde Noordzee) - zal het nog net 10 graden zijn.Avenger 2.0 schreef: Dat is omdat het nu midden in de zomer isProbeer maar eens een frigobox in midden winter te vinden
Hangt van de prijs en rendabiliteit af. Pure vergelijking warmte in kWh geeft een vertekend beeld. Persoonlijk ga ik in de tussenseizoenen op de warmtepomp verwarmen en “putteke” winter (vanaf 15/11 tot begin feb) waarschijnlijk een combi van aardgas en hout. Maar dat heeft ook mee te maken dat overdag als er veel zon is een overschot is aan elektriciteit met de zonnepanelen.Avenger 2.0 schreef:Zou het dan niet eerder liggen aan de leveringsproblemen? Kan mij niet voorstellen dat elektrisch verwarmen goedkoper gaat zijn dan een goede gas condensatieketel
Niet iedereen heeft een hele moderne, zuinige en what not ketel hé.Avenger 2.0 schreef:Kan mij niet voorstellen dat elektrisch verwarmen goedkoper gaat zijn dan een goede gas condensatieketel.
Dat idee heb ik er ook van... gewoon meteen zelf de kraan dicht draaien... gedaan met spelen. Volgens mij is dit ook het enige wat werkt met Putin.Avenger 2.0 schreef:Anyway, ziet er naar uit dat dit 'spelletje' van Rusland ivm het gas nog wel even gaat duren.
Misschien moet Europa gewoon zelf het Russisch gas bannen ipv afhankelijk te zijn van de grillen van Rusland die de prijs omhoog blijven duwen.
De eerste 3 tanks... ik las trouwens dat ze leveren tegen een tempo van één tank per maandCCatalyst schreef:De tanks die Duitsland in April aan Oekraïne beloofd had, zijn 3 maand en duizend excuses later dan toch aangekomen.
Ja dan doen de Polen dat toch veel beter, hebben die ondertussen al niet zo'n 500 tanks geleverd aan Oekraine?CCatalyst schreef:De tanks die Duitsland in April aan Oekraïne beloofd had, zijn 3 maand en duizend excuses later dan toch aangekomen.
Kan je het woord "kort" toelichten? Waarom zou de pijn kort zijn wanneer het energie-arme Europa gedeïndustrialiseerd is ten gevolge van de competitieve achterstelling als het exponentieel meer moet betalen voor grondstoffen die haar industrie draaiende houden (bovenop een loonkost die historisch gezien hoger ligt)?on4bam schreef:Gazprom had ook de druk op de pijplijn plots verhoogd. Normaal wordt dat gecommuniceerd zodat alles kan voorbereid worden en geen onderdelen overbelast worden of scheurtjes ontstaan.
Dat lijkt mij een poging tot sabotage te zijn van de Russen.
Het wordt alsmaar duidelijker dat men beter gewoon Russisch gas en olie volledig bant en voor de korte pijn kiest.
Kort in de zin van dat je weet waar je aan toe bent en niet langer deel uitmaakt van Poetin z'n spelletjes en je je dus maximaal kan concentreren op alternatieven (de huidige hoop/teleurstelling fases zorgen toch alleen maar voor het opdrijven van de prijs).gumibear schreef:Kan je het woord "kort" toelichten?
Die HLN-copiumartikels tochphil48 schreef:“Catastrofaal verlamd”
Liever een Vogue fotoshoot dan een kruisraket op een hospitaal!gumibear schreef:Intussen adviseert onze "geliefkoosde" acteur Z voor wie "we" kosten noch moeite sparen tussen zijn Vogue-fotoshoots door ( nog meer sancties. Zelensky in zijn videoboodschap aan Europa: "Gas is already more than $2000 per thousand cubic meters, Europe should retaliate by imposing more sanctions".
tja, op die manier kan je alles wel wegwuiven om toch maar je eigen gelijk te kunnen behouden.gumibear schreef: Die HLN-copiumartikels toch
Word je eigenlijk betaald om dit soort onzin te verkondigen of doe je dat uit overtuiginggumibear schreef:
Net als met Kramatorsk, Bucha, ... zijn er uiteraard kwatongen die beweren dat Russische troepen een raket hebben afgevuurd.
Vreemd, gisteren na de "beschietingen" verklaarde een woordvoerster van de zogenaamde "Donetsk autoriteiten", die ter plaatse was, dat er geen enkele bewaker gewond of gedood was.gumibear schreef:Volgens de Donjetsk-authoriteiten zijn er intussen al meer dan 40 doden en 107 (zwaar)gewonden waaronder 8 bewakers.
O ja, wees daar maar zeker van.phil48 schreef:Of zijn we zo geobsedeerd met kortetermijnwinst en goedkope producten dat we bereid zijn om ons politieke systeem er voor op te geven?’
Gaat het hier over diezelfde Poetin die tot daags voor de inval in Oekraïne bleef beweren dat er geen inval zou komen?DarkV schreef:Russisch president Vladimir Poetin: 'Een kernoorlog kent geen winnaars en mag nooit worden ontketend'
Als uw huis totaal vernietigd word door uw buur, welke uitspraken zou jij doen? Of maar gewoon uw schouders ophalen en zwijgen?wied schreef:Zijn zij altijd zo hondsbrutaal daar, of weten zij zich ditmaal gesteund door hun (amerikaanse) beschermheren!?
Ik heb het verbeterd voor onze vriendDarkV schreef:Russisch president Vladimir Poetin: 'Een kernoorlog kent geen winnaars en mag nooit worden ontketend'