Dit is al een probleem van een aantal jaar, maar ik had het toch graag uitgeklaard gezien:
1 sip, 2 nummers bij OVH.
0514028.. heb ik al jaren en werkt perfect qua portering.
Een paar jaar geleden mijn moeders nummer (die hulpbehoevend inwoont) laten bij porteren. Dit is nooit 100 procent geweest. (0514052..) Sommigen mensen kunnen bellen, anderen zeggen mij dat het nummer niet meer bestaat. Als ik het nummer bel vanaf m'n gsm dan werkt het goed (orange). Belt m'n vrouw vanaf haar gsm (base) zegt een stem dat het nummer niet bestaat...
Heb indertijd al gebeld met ovh, zij zeggen dat alles ok is en de portering geslaagd.... Wie heeft de verlossende tip.....
Er was nu terug iemand die mij zei, het nummer van uw ma werkt niet.
Ik heb zijn nummer hier ingevoerd en de provider is telenet.
https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefa ... ?tabid=265
Ik denk dat de portering bij Proximus werkt, maar bij Telenet niet.......
Hoe kan ik dit aanpakken...
ps crdc geeft volgend resultaat voor het nummer van m'n ma:
Nummer door sommige mensen niet meer bruikbaar na portering naar OVH
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Het probleem zit dus bij Telenet.lucdec schreef:Ik denk dat de portering bij Proximus werkt, maar bij Telenet niet.......
Hoe kan ik dit aanpakken...
Maar ... het probleem is dat jij geen klant ben van Telenet, maar van OVH.
Met andere woorden: OVH moet dit probleem oplossen!
Portering is dus niet geslaagd.lucdec schreef:Heb indertijd al gebeld met ovh, zij zeggen dat alles ok is en de portering geslaagd.... Wie heeft de verlossende tip.....
Indertijd??
Blijven aandringen bij OVH om het probleem op te lossen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Inderdaad, ook al voorgehad: dat sommige providers hun db's niet updaten en dus geporteerde nummers naar de 'oude' provider blijven sturen.
Paar weken geleden nog meegemaakt dat iemand van Orange Business en bepaald tel nummer dat een week ervoor geporteerd was, nietmeer kon bereiken.
Paar weken geleden nog meegemaakt dat iemand van Orange Business en bepaald tel nummer dat een week ervoor geporteerd was, nietmeer kon bereiken.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Niet voldoende snel ....Ken schreef:Heb het ook gehad, is omdat Telenet hun db noet voldoende snel updaten.
Dat het één week kan duren kan ik nog inkomen (hoewel db updaten zou toch dagelijks moeten kunnen).
Maar de TS heeft het probleem nog na één jaar na de portering

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
OK, zojuist gebeld naar OVH.(+33 9 72 10 10 07)
Een hele lijdensweg, die mannen praten zo vlug dat ik maar de helft begrijp....
Hopelijk komt het in orde...
ps het gaat vlug bij ovh; email gekregen met ticket
Hi,
Thank you for contacting the support team. We've created a ticket for you CS5994***: Défaut de routage d'appel depuis l'opérateur Telenat via le numéro 003251405***.
Sincerely,
The OVHcloud team
Een hele lijdensweg, die mannen praten zo vlug dat ik maar de helft begrijp....
Hopelijk komt het in orde...
ps het gaat vlug bij ovh; email gekregen met ticket
Hi,
Thank you for contacting the support team. We've created a ticket for you CS5994***: Défaut de routage d'appel depuis l'opérateur Telenat via le numéro 003251405***.
Sincerely,
The OVHcloud team
-
- Elite Poster
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
ja, en wie zegt het dat EDpnet klanten routering gaat lukken, of Youfone of VOO?
Mijn slechte geluidskwaliteit bij OVH raakte ook niet opgelost. Tja, dan ben je weg.
Jaren terug heb ik zelf de koe bij de horens gevat en zelf naar TN via FB Messenger bericht gestuurd dat hij database niet up-to-date was en hun klanten mij niet konden bereiken. Was vlug opgelost hoor.
Mijn slechte geluidskwaliteit bij OVH raakte ook niet opgelost. Tja, dan ben je weg.
Jaren terug heb ik zelf de koe bij de horens gevat en zelf naar TN via FB Messenger bericht gestuurd dat hij database niet up-to-date was en hun klanten mij niet konden bereiken. Was vlug opgelost hoor.

-
- Elite Poster
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
reactie van ovh
Hi,
The following comment has been added to your support ticket by your support team:
Bonjour Monsieur Deconinck,
Après recherches interne, si votre ligne n'arrive pas à être jointe uniquement en appel entrant, cela concerne l'opérateur Telenat.
Je vous invite à les contacter directement afin qu'il vérifie leur base de donnée pour votre numéro.
Je vous souhaite une excellente journée.
Sincerely,
Jacques L.
The OVHcloud team
Hi,
The following comment has been added to your support ticket by your support team:
Bonjour Monsieur Deconinck,
Après recherches interne, si votre ligne n'arrive pas à être jointe uniquement en appel entrant, cela concerne l'opérateur Telenat.
Je vous invite à les contacter directement afin qu'il vérifie leur base de donnée pour votre numéro.
Je vous souhaite une excellente journée.
Sincerely,
Jacques L.
The OVHcloud team
-
- Elite Poster
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 102 keer
@lucdec
Zoals reeds aangestipt door philippe_d is het aan OVH als uw operator telefonie om het probleem op te lossen; u bent klant bij hen en niet bij Telenet (zelfs indien Telenet in de fout zou gegaan zijn bij de correcte implementatie van de nummeroverdracht)
Op basis van hun onderstaand antwoord en vermits het probleem reeds lang aansleept lijkt het mij aangewezen dat u de ombudsman telecommunicatie inschakelt om u te helpen het probleem definitief uit de wereld te helpen (met het OVH antwoord in bijlage)
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
https://www.bipt.be/index.php/consument ... agbaarheid
Zoals reeds aangestipt door philippe_d is het aan OVH als uw operator telefonie om het probleem op te lossen; u bent klant bij hen en niet bij Telenet (zelfs indien Telenet in de fout zou gegaan zijn bij de correcte implementatie van de nummeroverdracht)
Op basis van hun onderstaand antwoord en vermits het probleem reeds lang aansleept lijkt het mij aangewezen dat u de ombudsman telecommunicatie inschakelt om u te helpen het probleem definitief uit de wereld te helpen (met het OVH antwoord in bijlage)
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
https://www.bipt.be/index.php/consument ... agbaarheid
-
- Elite Poster
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
en ik zou gewoon hen (TN) via FB dit voorleggen en hen 48 u. of max 5 werkdagen geven. Indien niet opgelost wordt ombudsdienst Telecom ingeschakeld.
Zal véél rapper opgelost zijn en zo veel rompslomp vermijden.
En wat ga je doen als andere Telco's niet werken op OVH? telkens ombudsdienst inschakelen?
Is gewoon TN die hun database moet updaten. Geen technische panne of zo oplossen hé. En ik heb in verleden gemerkt dat ze meewerken. (als niet klant)
Soit, als je de bureaucratische wegen wilt volgen, feel free.
Zal véél rapper opgelost zijn en zo veel rompslomp vermijden.
En wat ga je doen als andere Telco's niet werken op OVH? telkens ombudsdienst inschakelen?
Is gewoon TN die hun database moet updaten. Geen technische panne of zo oplossen hé. En ik heb in verleden gemerkt dat ze meewerken. (als niet klant)
Soit, als je de bureaucratische wegen wilt volgen, feel free.
-
- Plus Member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 61 keer
Lucdec het is niet aan u om Telenet te contacteren als OVH klant zoals gezegd. OVH moet zelf Telenet contacteren met de vraag om de routering aan te passen. Blijf op je strepen staan naar OVH toe…
Die mannen hebben sowieso contacten van de respectievelijke NOC (network operations center) om dit aan te kaarten.
Bij Orange (en bij andere operatoren dus ook) hebben we zelfs contacten rechtstreeks van de teams bij andere operatoren die de routering kunnen aanpassen dus waar we zelfs niet via hun NOC moeten gaan.
Die mannen hebben sowieso contacten van de respectievelijke NOC (network operations center) om dit aan te kaarten.
Bij Orange (en bij andere operatoren dus ook) hebben we zelfs contacten rechtstreeks van de teams bij andere operatoren die de routering kunnen aanpassen dus waar we zelfs niet via hun NOC moeten gaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
Tja, al goed begin als ze U zelf zeggen TN te contacteren.Quid pro quo schreef:Lucdec het is niet aan u om Telenet te contacteren als OVH klant zoals gezegd. OVH moet zelf Telenet contacteren met de vraag om de routering aan te passen. Blijf op je strepen staan naar OVH toe…
Die mannen hebben sowieso contacten van de respectievelijke NOC (network operations center) om dit aan te kaarten.
Bij Orange (en bij andere operatoren dus ook) hebben we zelfs contacten rechtstreeks van de teams bij andere operatoren die de routering kunnen aanpassen dus waar we zelfs niet via hun NOC moeten gaan.
"Je vous invite à les contacter directement afin qu'il vérifie leur base de donnée pour votre numéro."
Ze gaan voor 1.20 € er hun werk van maken.

Je kan dan héén & weer tickets sturen met OVH. En geen stap vooruit komen. Zeker omdat de oplossing voor de hand ligt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
Ik heb dus zoals OVH vroeg, gebeld naar Telenet en hun het probleem voorgelegd.
Zij zeiden dat ze niks konden doen en ik bij OVH moest aankloppen.
Dan deze middag terug OVH gebeld. Andere medewerker nu, zelfde casenummer. Alles opnieuw uitgelegd. M'n Frans verbetert met het uur
Deze was begripvol en ging het oplossen.
Deze avond geprobeerd met de gsm (base) van m'n vrouw en zowaar alles werkt. case closed. Dikke pluim voor OVH !
Zij zeiden dat ze niks konden doen en ik bij OVH moest aankloppen.
Dan deze middag terug OVH gebeld. Andere medewerker nu, zelfde casenummer. Alles opnieuw uitgelegd. M'n Frans verbetert met het uur

Deze was begripvol en ging het oplossen.
Deze avond geprobeerd met de gsm (base) van m'n vrouw en zowaar alles werkt. case closed. Dikke pluim voor OVH !
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Een zinnetje dat ik regelmatig zeg tegen mensen is; "Het feit dat een bevoegde instantie ontkent dat ze bevoegd zijn verandert niets aan het feit dat ze bevoegd zijn en ik kan je hiermee niet kan helpen."
Aanvulling; als ik een mogelijkheid zie om de mensen te helpen ook al is het eigenlijk mijn winkel niet dan doe ik dat. Maar dat heeft zijn beperkingen natuurlijk.
Aanvulling; als ik een mogelijkheid zie om de mensen te helpen ook al is het eigenlijk mijn winkel niet dan doe ik dat. Maar dat heeft zijn beperkingen natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
Dat is het verschil tussen mensen die juist doen wat ze moeten doen (en liefst iets minder), en mensen die verder kijken dan hun neus lang is. In dit geval moest OVH het oplossen.
Maar soms kan ik in mijn beroep niet alles oplossen voor mensen en als ze EN, EN, EN verwaarloosd hebben, kan ik hun shit niet opkuisen en is hun miserie het gevolg van jarenlange nonchalance.
Soms zou je wel meer willen doen, maar daar is gewoon de tijd niet voor. En idd. er zijn grenzen soms. Zeker wetende dat andere Instellingen gewoon niet bereikbaar zijn of mensen van het kastje naar de muur sturen. Wat ik ook zelf intern ondervind soms.
Maar soms kan ik in mijn beroep niet alles oplossen voor mensen en als ze EN, EN, EN verwaarloosd hebben, kan ik hun shit niet opkuisen en is hun miserie het gevolg van jarenlange nonchalance.
Soms zou je wel meer willen doen, maar daar is gewoon de tijd niet voor. En idd. er zijn grenzen soms. Zeker wetende dat andere Instellingen gewoon niet bereikbaar zijn of mensen van het kastje naar de muur sturen. Wat ik ook zelf intern ondervind soms.