Amazon verhoogt prijzen voor Prime-abonnementen vanaf 15/9/22, maar Nederlandse niet

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Te Koop forum

https://tweakers.net/nieuws/199352/amaz ... -niet.html

Vanaf 15 september
De Nederlandse prijzen zijn nog steeds erg laag vergeleken met andere Europese landen. Nederlanders betalen 2,99 euro per maand, maar het Duitse abonnement stijgt van 6 euro naar 8,99 euro per maand, of 69 euro en 89,90 per jaar. Franse gebruikers gaan 6,99 euro per maand betalen, Spaanse en Italiaanse 4,99 euro.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Bwa in verhouding tot een netflix is dat nog goedkoop en je krijgt er de service van gratis verzending bij op amazon.. Ok ze hebben minder content dat netflix maar de kwaliteit is beter en 4k...Als je kijkt wat een streamz hier aanrekent..
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 41 keer

Maar de app is voorlopig veel slechter dan netflix etc, heb soms max 480p nu duurt het 3minuten om de app te openen want hij zit vast bij profielen, content laden voor afspelen etc, chromecast google tv andere apps hebben geen last, zelfs plex niet. Dus het is maar goed dat het minder kost.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Ik herken je problemen niet met de Prime app. Werkt hier altijd vlot, zowel via shield, chromecast of native webos.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
datakiller
Elite Poster
Elite Poster

Hier had ik problemen 480p en haperen, amazon werknemers steken het op mijn internet en de chromecast terwijl andere diensten prima werken, op 4G werkte het toen wel maar net geen 4K want 4G is daar te traag voor hier, dan maar via een alternatieve manier gekeken op WiFi. (Ik moest van amazon mijn hele router resetten en beide unifi AP's, typische klantenservice... weiger je sluiten ze de chat)

Als ik de app nu opstart krijg ik eerst geen internet in het duits dan japans en soms gaat die verder naar engels dan krijg je de profielen, daar zit die eerst 1min vast voordat je verder kan, dan ga je naar je content allemaal zonder problemen tot je het start dan laad die 30sec, maar dan speelt het probleemloos af, tot de volgende aflevering dan speelt het wel af maar ik krijg een scherm met fout opgetreden... dus moet ik de content stoppen dan weer starten...

Afbeelding
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Heb ook Prime van NL. Eigenlijk genomen omdat het zo goedkoop was. Leek mij een lanceringspromo voor Amazon.nl Maar dat is nu ook reeds lang.

Er ging een Belgische Amazon-winkel komen. Misschien gaan ze dan het veranderen.
Ik heb geen probleem er 2,99 euro voor te betalen. Maar de Duitse tarieven ... twijfelachtig of ik dan het ga behouden.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster

Maar bij de duitse tarieven zit bvb nog prime music dacht ik als wij dat willen kost het 9.99euro per maand extra dacht ik.

Voor mij zelf moet er geen prime music bij, maar eens amazon in BE komt is het gedaan met gratis verzending uit NL en DE etc.

Hopelijk volgen ze niet netflix eens ze in BE komen... dat zou betekenen hogere prijzen dan de buurlanden.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Der is toch quasi niks te zien op PrimeTV. Zelfs Streamz (dankzij (voorlopig) de HBO-content) & AppleTV+ bieden meer waarde voor hun geld.
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Ook veel films en serie's worden niet vertaald naar het Nederlands hier in België. Nederlandse films worden gedubt naar het Frans.... Amazon ziet België als een Frans land....Hopelijk veranderd dat als ze met een Belgische site starten. Alleen amazon.be zal het niet worden.
Laatst gewijzigd door stefke 27 jul 2022, 09:28, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ben fan van horror films. Degelijk aanbod bij prime ware het niet dat 90% Frans gedubbed is of met FR ondertitels. Niet echt bevorderlijk om naar te kijken. Ik betaal 2,99 per maand maar vraag mij niet of dat nu via DE is of NL of...
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tom35
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef:Der is toch quasi niks te zien op PrimeTV. Zelfs Streamz (dankzij (voorlopig) de HBO-content) & AppleTV+ bieden meer waarde voor hun geld.
Streamz beter? Er staan nochtans stevige kwaliteitsvolle reeksen op prime, Jack ryan, bosh wheel of time, star trek picard, lower deck, de volledige james bond enkele reeksen zoals super natural, de nieuwe mc guy er, Chicago fire, PD, er dr Who, goliath.. Kan nog wel ff doorgaan... De LOTR tv reeks die er aan komt.. Der staat minder op dan op Netflix maar ook veel minder bagger... Ik vind de combo van snelle verzending en die streaming voor 69 per jaar goedkoop, dat is nog geen 6 e per maand.. Streamz is er 15 zonder die pakketbezorging.. En o ja veel in 4k dat vlot loopt via de Google tv..
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Te Koop forum

Het gaat niet meer lang duren nu zegt men.
Amazon.com.be

Amazon krijgt 'in de komende maanden' Belgische webshop
https://tweakers.net/nieuws/199424/amaz ... bshop.html
Amazon also plans to open its own delivery station in Antwerp in fall 2022, which will generate 50 permanent jobs for the workforce in the area, alongside creating opportunities for local delivery companies, who will employ approximately 200 additional drivers in the area.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Net ook gezien.
Moest je prime gebruiken en de Belgische zou duurder zijn dan de nl versie dan houd je toch gewoon de nl versie ?
De content die je kan zien op vb prime video hangt dacht ik toch gewoon af van het ip/vpn waarvan je kijkt.

(heb nu zelf nog gewoon een trial lopen op .nl voor de free games bij de prime day's)
Bestellen doe ik zelf trouwens gewoon waar me het in totaal het voordeligst uitkomt. .nl .de .fr .es .it
Greetz cyberbug

Afbeelding
tom35
Elite Poster
Elite Poster

cyberbug schreef:Net ook gezien.
Moest je prime gebruiken en de Belgische zou duurder zijn dan de nl versie dan houd je toch gewoon de nl versie ?
De content die je kan zien op vb prime video hangt dacht ik toch gewoon af van het ip/vpn waarvan je kijkt.

(heb nu zelf nog gewoon een trial lopen op .nl voor de free games bij de prime day's)
Bestellen doe ik zelf trouwens gewoon waar me het in totaal het voordeligst uitkomt. .nl .de .fr .es .it
In Nederland hebben ze wel een aantal dingen geforceerd om de Nederlandse koper nr het nl platform te transformeren.... Ik hoop niet dat dit nu ook gaat gebeuren.. Zit goed op de. De site die is meestal goedkoper en een ruimer aanbod..

Tom
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Eens de belgische amazon in voege treed zal het waarschijnlijk ook gedaan zijn met gratis verzending vanuit .nl .fr en .de...
Goed nieuws is het zeker niet aangezien de .be ook nog eens duurder zal zijn dan de buurlanden.

Eerst de markt veroveren, concurrentie wegconcurreren en nadien de prijzen verhogen. :|
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Ik gebruik nog steeds Prime op .de. Op een bepaald moment hebben ze Nederlandse gebruikers geforceerd omgeschakeld naar de .nl, maar dat hebben ze na kritiek teruggedraaid. De Nederlanders die zelf de keuze hadden gemaakt, zitten vast. Zoals reeds gezegd: .de heeft een ruimer aanbod met betere prijzen. Ik zie mezelf niet overschakelen naar een Belgische versie indien het aanbod lager is en de prijs (van de producten) hoger.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Gray schreef:Eens de belgische amazon in voege treed zal het waarschijnlijk ook gedaan zijn met gratis verzending vanuit .nl .fr en .de...|
Daar vrees ik ook voor. Amazon moet zich iig niet haasten met de Belgische site (die .com.be zal zijn want de .be krijgen ze niet te pakken).

Moest hetzelfde aanbod nu gewoon op elke Europese site te vinden zijn, cava nog, maar da's zeker niet het geval. Wat is het punt ook van elk land z'n eigen site als de zaken toch uit gelijk welk warenhuis in Europa kunnen komen, maak gewoon 1 site - 1 aanbod - met verschillende talen.

Of gaan ze wachten tot de EU dat verplicht of met boetes begint af te komen? De commissie begint de laatste tijd kritischer te worden voor het nodeloze "grensjesdenken" binnen de EU e-commerce (niet alleen Amazon). Te begrijpen: van een eengemaakte markt is er in de praktijk weinig sprake als ieder land apart behandeld wordt.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Het is ook speciaal dat hetzelfde product dat op de Duitse amazon staat een snellere leveringsdatum heeft dan hetzelfde (duurdere) product op de Nederlandse versie (waar ik prime van heb), product dat (na levering) dan ook nog eens vanuit Frankrijk blijkt te zijn gekomen :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

phil48 schreef:Het is ook speciaal dat hetzelfde product dat op de Duitse amazon staat een snellere leveringsdatum heeft dan hetzelfde (duurdere) product op de Nederlandse versie (waar ik prime van heb), product dat (na levering) dan ook nog eens vanuit Frankrijk blijkt te zijn gekomen :)
De indruk die ik heb is dat je als Prime wel recht hebt op gratis verzending, maar niet op de snelste levering.

Doorgaans kan een niet-Prime lid een snellere levering kiezen, weliswaar als keuze tussen 2 opties met verschillende prijs, doorgaans met een dag verschil (wat wss betekent dat het gewoon prioriteit krijgt bij het picken). Het Prime-lid krijgt enkel de goedkope optie gratis (of juister: inbegrepen als deel van het lidmaatschap).

Dat heeft wel een groot nadeel: het Prime lid kan ook niet kiezen tussen opties, itt het niet-Prime lid. In de VS kan het Prime lid dat nochtans wel (hieronder), weliswaar moet hij ook al $139/jaar betalen voor zijn Prime. Geen idee omdat dat is dat hun Europees logistiek netwerk daar (nog) niet klaar voor is, of omdat ze menen dat ze daar wel mee weg raken bij de Europeaan. Wellicht zal het wel iets met de logistiek te maken hebben, temeer daar de prioriteit voor niet-Prime leden wellicht enkel bij het picken is, en men heeft de capaciteit niet om die prioriteit aan alle Prime-leden te kunnen geven.

Zie hieronder typische keuze voor de Amerikaan, waar Prime ondertussen grotendeels D+1 ipv D+2 geworden is:
* MORGENOCHTEND
* MORGEN (suggestief geselecteerd)
* VOLGENDE WEEK gebundeld met uw andere Amazon bestellingen + $1 tegoed

Afbeelding
tom35
Elite Poster
Elite Poster

Dat van bundelen van pakket zou ik ook soms wel willen maar aangezien niet alles uit dezelfde depots komt is dat blijkbaar niet mogelijk..
Wat het gratis verzenden betreft van andere amazon platformen, waarom zou dat stoppen.. Ik kan nu nog altijd vanuit nl, fr, es, it gratis laten verzenden als mijn bestelling boven de 25e zit.. Laten we eerlijk zijn gratis verzending voor een goedkoper pakket is niet realistisch. Ik heb trouwens zelfs geen probleem om voor elk transport 1-2-3 euro bij te betalen als dit rechtstreeks in de zak vd transporteur, lees de bezorger, komt.. Drinkgeld geef ik principieel niet graag, maar via die manier heb ik er geen probleem mee..
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Omdat ze dit in Nederland ook zo gedaan hebben, sinds de komst (of wat later) van de .nl zijn er ook altijd verzendkosten te betalen bij elke bestelling van buitenlandse amazons.

Enkel gratis verzending (boven de 20euro) van de producten op de eigen amazon.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Ze menen het nog echt. Dat gaat me na de introductie een pak geld kosten. De consument zal daar geen goede zaak aan doen.

Ik ga er toch alles aan doen om mijn voordeel van .de te behouden.
tom35
Elite Poster
Elite Poster

9livesuni schreef:Ze menen het nog echt. Dat gaat me na de introductie een pak geld kosten. De consument zal daar geen goede zaak aan doen.

Ik ga er toch alles aan doen om mijn voordeel van .de te behouden.
Tja die doen dat alleen maar om meer geld te verdienen he, of jij der een goede zaak aan doet of niet dat zal hun echt wel worst wezen...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”