bijhouden wandelingen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
gebruiken jullie een programma (desktop en of mobiel) waar je een bibliotheek bijhoudt van je wandelingen? Probleem is dat ik op de smartphone meerdere apps heb (komoot, locus, gaia, osmand outdooractive alltrails en in elk van hen zitten wel enkele opgenomen gpx files. Wat ik zoek is een stuk software zodat ik al mijn wandelingen op 1 plaats terugvind en niet in elk afzonderlijke moet zoeken. is bijvoorbeeld een garmin basecamp goed geschikt hiervoor (al zag ik dat de recentste versie al een jaar oud is)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Komoot werkt ook zeer goed in een browser…
En bv met Garmin, wordt ook allemaal opgeslagen in Garmin Connect. Of je connecteert dat naar Strava of Komoot…
En bv met Garmin, wordt ook allemaal opgeslagen in Garmin Connect. Of je connecteert dat naar Strava of Komoot…
Laatst gewijzigd door Ramaht 23 jul 2022, 12:52, in totaal 1 gewijzigd.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Ik gebruik op m'n Android telefoon GPX Viewer van Vectura Games https://vecturagames.com/
En alle wandelingen die ik ooit heb gemaakt of gedownload staan ook in m'n account op https://www.afstandmeten.nl/
Als ik een lange wandeltochtocht wil doen dan download ik de betreffende GPX vanuit Afstandsmeten naar Garmin Connect en vanuit die laatste gaat het dan naar m'n Fenix 6.
De telefoon is dan een backup ,is ook overzichtelijker dan een sporthorloge en dat is soms wel eens nodig als je via een oude GPX plots in het midden van een nieuwe verkaveling komt te staan of wanneer ik vergeten ben dat een groot gedeelte van de Kalmthoutse Heide is afgesloten wegens het broedseizoen.
En alle wandelingen die ik ooit heb gemaakt of gedownload staan ook in m'n account op https://www.afstandmeten.nl/
Als ik een lange wandeltochtocht wil doen dan download ik de betreffende GPX vanuit Afstandsmeten naar Garmin Connect en vanuit die laatste gaat het dan naar m'n Fenix 6.
De telefoon is dan een backup ,is ook overzichtelijker dan een sporthorloge en dat is soms wel eens nodig als je via een oude GPX plots in het midden van een nieuwe verkaveling komt te staan of wanneer ik vergeten ben dat een groot gedeelte van de Kalmthoutse Heide is afgesloten wegens het broedseizoen.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Misschien moet je dan gewoon één programma gebruiken ipv. al die verschillende ?bartman schreef:Probleem is dat ik op de smartphone meerdere apps heb (komoot, locus, gaia, osmand outdooractive alltrails en in elk van hen zitten wel enkele opgenomen gpx files. Wat ik zoek is een stuk software zodat ik al mijn wandelingen op 1 plaats terugvind en niet in elk afzonderlijke moet zoeken.
Hier trouwens tevreden Komoot gebruiker (wandelen en fietsen).
-
- Elite Poster
vandaag een gpx van routeyou geïmporteerd in komoot desktop en om daarna te gebruiken op de garmin fenix. Wandeling op de fenix gestart maar bij het eerste punt melding koers voltooid (de exacte zinskeuze weet ik niet meer). Iemand idee waarom dit gebeurde. Heb de route dan maar gestart via de komoot app en zo verder gewandeld via de aanwijzingen op de smartphone.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik gebruik OsmAnd voor gpx routes te fietsen/wandelen. Je kan ook een plug-in installeren om routes op te nemen zelfs als je ondertussen een gpx route volgt. Ben hier zeer tevreden van kan zelfs gedeeld worden onder gezinsleden als je dit in de gezinsbibliotheek zet van de playstore en/of AppStore
-
- Elite Poster
ik probeer de datum van een wandeling te wijzigen. Reden: de wandeling vond plaats o p14 december 2021 maar werd niet met komoot geregistreerd. Omdat ik van plan was om mijn gedane wandelingen onder te brengen in komoot importeerde ik vandaag een gpx bestand maar als datum geeft hij nu 7 augustus 2022 weer. Het zou jammer zijn als je de datum niet kan wijzigen.