Scarlet verhoogt onbeperkt vast surfen van 500GB naar 3TB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Gevonden in de voorwaarden.
1. Onbeperkt surfen. De internetdiensten van Scarlet zijn uitsluitend bestemd voor privé gebruik. De downloadsnelheid wordt beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt (Dit surfvolume wordt vanaf 01/08/2022 voor nieuwe en bestaande klanten verhoogd tot 3 TB). Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mail gebruik en video streaming… Wanneer je 500 GB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor €5 per maand. Hiermee kan je tot 1 TB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.
1. Onbeperkt surfen. De internetdiensten van Scarlet zijn uitsluitend bestemd voor privé gebruik. De downloadsnelheid wordt beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt (Dit surfvolume wordt vanaf 01/08/2022 voor nieuwe en bestaande klanten verhoogd tot 3 TB). Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mail gebruik en video streaming… Wanneer je 500 GB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor €5 per maand. Hiermee kan je tot 1 TB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 2 keer
eerlijk: in praktijk nog nooit een limiet gezien bij Scarlet
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Hier weo hoor, tot 3j geleden klant ongeveer. En liepen telkens tegen de limiet.Joe de Mannen schreef:eerlijk: in praktijk nog nooit een limiet gezien bij Scarlet
J.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je kan sinds begin corona zelf je verbruik niet meer opvolgen.
Meestal blijf ik wel iets onder de 500gb vermoed ik maar heb nu de afgelopen 2 met zekerheid richting de 1tb / maand gehad maar nergens verlaagde snelheid of problemen.
Pre-corona werd de snelheid inderdaad verlaagd.
Meestal blijf ik wel iets onder de 500gb vermoed ik maar heb nu de afgelopen 2 met zekerheid richting de 1tb / maand gehad maar nergens verlaagde snelheid of problemen.
Pre-corona werd de snelheid inderdaad verlaagd.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Toch nog eens gaan zien naar upload; is nog steeds 4Mbps voor Loco , de €32 formule. Goed dat ze de limiet opgetrokken hebben natuurlijk maar door die uploadsnelheid is het nog steeds niet echt bruikbaar voor thuiswerk. Of toch zeker niet voor iedereen. Trio heeft ook 4Mbps up.
En zelfs als men zou toekomen met 4Mbps voor het thuiswerk als er een huisgenoot of een of ander toestel iets gaat uitsteken kom je dan zeer snel in de problemen.
Raar dat ze dat niet door hebben bij Scarlet/Proximus.
En zelfs als men zou toekomen met 4Mbps voor het thuiswerk als er een huisgenoot of een of ander toestel iets gaat uitsteken kom je dan zeer snel in de problemen.
Raar dat ze dat niet door hebben bij Scarlet/Proximus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
Dat is wat ik hier (via fast.com) ook merk: 83/87 down en 26/27 up. En dit na +4 maanden DSL uptime...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- WalterB1
- Elite Poster
Dat is goed maar maakt het extra dom van Scarlet om een upload van 4Mbps op de website te zetten.raf1 schreef:Scarlet Loco volgt de specificaties van Proximus Internet Maxi in de praktijk:
Dat is zoals een elektrische wagen verkopen en liegen over het maximale snellaadvermogen. In de zin van zeggen dat het minder is terwijl het eigenlijk substantieel hoger is.
-
- Elite Poster
PX is een slome supertanker, misschien mag Scarlet niet eens vermelden wat de plannen op termijn precies betekenen!?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Scarlet is een merk van Proximus. Dus dit lijkt me een strategie. Scarlet moet de goedkoopste zijn, maar Proximus wil niet dat nieuwe klanten op basis van de specificaties eerder voor Scarlet dan voor Proximus zelf kiezen.WalterB1 schreef:Dat is goed maar maakt het extra dom van Scarlet om een upload van 4Mbps op de website te zetten.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Als ze die 4Mbps upload schrappen, dan kunnen ze die niet later terug invoeren zonder contractbreuk te plegen.
Maar inderdaad: als blijkt dat Scarlet dezelfde specs aanbiedt voor een lagere prijs, dan zouden er misschien te veel willen overstappen...
Maar inderdaad: als blijkt dat Scarlet dezelfde specs aanbiedt voor een lagere prijs, dan zouden er misschien te veel willen overstappen...
Computer(k)nul
- WalterB1
- Elite Poster
In 'Mjn EDPnet' is een sectie van 'gemiddeld verbruik' met een knop 'beste tarief'.
Dat geeft als eerste resultaat Scarlet Loco. En daar staat bij dat product 'onbeperkt' als quota. In praktijk lijkt mij met 3TB quota dat niet echt een probleem. Maar als overheidswebsite , wat 'beste tarief' is aangezien het het van het BIPT is, zou dat toch juister mogen zijn.
Zeer beslist niet van plan te veranderen trouwens. Het werkt. Prijs is goed. Houden zo.
Dat geeft als eerste resultaat Scarlet Loco. En daar staat bij dat product 'onbeperkt' als quota. In praktijk lijkt mij met 3TB quota dat niet echt een probleem. Maar als overheidswebsite , wat 'beste tarief' is aangezien het het van het BIPT is, zou dat toch juister mogen zijn.
Zeer beslist niet van plan te veranderen trouwens. Het werkt. Prijs is goed. Houden zo.
-
- Elite Poster
Ja, staat duidelijk vermeld in de voorwaarden...fluppie schreef:Zal dat ook zo zijn bij Scarlet One?? die waren destijds ook beperkt geweest tot 500 GB min of meer dan .
https://www.scarlet.be/nl/packs/
- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
- Bedankt: 183 keer
- Contacteer:
Nog 9 nachten slapen dusScarlet website schreef:(Dit surfvolume wordt vanaf 01/08/2022 voor nieuwe en bestaande klanten verhoogd tot 3 TB)

Greetz cyberbug

- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Doet dat niet pijn? En wat werd er uitgerukt?fluppie schreef:Ok,uitrukking doet mij denken aan vele jaren geleden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Vandaag eens nagevraagd 
Wat is hun effectieve snelheid nu?
Het internet met onze hoogste snelheid is 50mbps download en 4 mbps upload. In uitzonderlijke gevallen (uitstekende omstandigheden) kan het zijn dat klanten hogere snelheden ervaren, maar dit is geen gegeven vooraf.
Wij hopen jou voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten
vraag aan ub'rs die meer halen.
Wat zijn jullie profielen en gaat alles over px netwerk?

Wat is hun effectieve snelheid nu?
Het internet met onze hoogste snelheid is 50mbps download en 4 mbps upload. In uitzonderlijke gevallen (uitstekende omstandigheden) kan het zijn dat klanten hogere snelheden ervaren, maar dit is geen gegeven vooraf.
Wij hopen jou voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten
vraag aan ub'rs die meer halen.
Wat zijn jullie profielen en gaat alles over px netwerk?
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik had vroeger een download van net geen 100Mb bij Scarlet.
Omdat ik tv er kon bijkrijgen voor de zelfde prijs heb ik dit maar gedaan.
De downloadsnelheid is toen wel teruggeschroefd naar 50 Mb .
Verder heb ik nooit een beperking gemerkt op het downloadvolume.
En de teller op hun site, die werkt al jaren niet meer.
Mvg
Omdat ik tv er kon bijkrijgen voor de zelfde prijs heb ik dit maar gedaan.
De downloadsnelheid is toen wel teruggeschroefd naar 50 Mb .
Verder heb ik nooit een beperking gemerkt op het downloadvolume.
En de teller op hun site, die werkt al jaren niet meer.
Mvg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
Scarlet Comfort
Behoud je surfsnelheid door 1 TB extra toe te voegen van zodra je het downloadvolume van 3TB in de maand overschrijdt.
5 Euro /maand
Onbeperkt surfen. De internetdiensten van Scarlet zijn uitsluitend bestemd voor privé gebruik. De downloadsnelheid wordt beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 3 TB per maand overschrijdt. Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mail gebruik en video streaming… Wanneer je 3 TB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor €5 per maand. Hiermee kan je tot 1 TB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.
Behoud je surfsnelheid door 1 TB extra toe te voegen van zodra je het downloadvolume van 3TB in de maand overschrijdt.
5 Euro /maand
Onbeperkt surfen. De internetdiensten van Scarlet zijn uitsluitend bestemd voor privé gebruik. De downloadsnelheid wordt beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 3 TB per maand overschrijdt. Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mail gebruik en video streaming… Wanneer je 3 TB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor €5 per maand. Hiermee kan je tot 1 TB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.
- buthead
- Elite Poster
Lijkt op hun productpagina dan nog steeds niet up to date te staan
Ze willen precies iedereen pushen naar MV die goedkoop wilt uitkomen

Ze willen precies iedereen pushen naar MV die goedkoop wilt uitkomen

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 36 keer
Vreemd dat je als Scarlot Loco klant hogere snelheden krijgt. Wij hebben ook Scarlet Trio, modem eens herstart, maar is nog altijd 50/4
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
- buthead
- Elite Poster
Dus eigenlijk voor 32euro heb je 100/30mbps max afh. van je lijn.
Als je tv neemt 50/4 mbps lijkt het.
Hopelijk passen ze die limiet aan voor de bestaande klanten zou fijn zijn voor hun.
Iets voor op te volgen.
Als je tv neemt 50/4 mbps lijkt het.
Hopelijk passen ze die limiet aan voor de bestaande klanten zou fijn zijn voor hun.
Iets voor op te volgen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 9 keer
Is er een mogelijkheid om te testen als je 100/30mbps kan halen? Anders is Scarlet een mooi alternatief voor onze Orange lijn
.

- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ja, via https://proximus.be/internetsnelheid
De maximumsnelheid die daar vermeld wordt, is een zeer goede inschatting van de reële snelheid die je op jouw adres kan krijgen.
De maximumsnelheid die daar vermeld wordt, is een zeer goede inschatting van de reële snelheid die je op jouw adres kan krijgen.
- buthead
- Elite Poster
Het enige min puntje is dat het nergens maar dan ook nergens vermeld staat op hun site dat je 100/30 kan halen.
Puur theoretisch gezien kunnen ze dat morgen "fixen" en heeft iedereen bij scarlet 50mbps weer
Waarom ->>
Scarlet 100/40 max( afh lijn) = 32euro ( +50euro activatie of niet nodig als je al actieve lijn hebt van px,mv,..?)
MBV 100/40 max( afh lijn) = 38euro
Puur theoretisch gezien kunnen ze dat morgen "fixen" en heeft iedereen bij scarlet 50mbps weer

Waarom ->>
Scarlet 100/40 max( afh lijn) = 32euro ( +50euro activatie of niet nodig als je al actieve lijn hebt van px,mv,..?)
MBV 100/40 max( afh lijn) = 38euro
-
- Elite Poster
@buthead
Misschien hopen zij nog nieuwe klanten te maken vooraleer deze over te zetten op een duur PX fiber-abo:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=60453
Misschien hopen zij nog nieuwe klanten te maken vooraleer deze over te zetten op een duur PX fiber-abo:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=60453
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik zie dat mijn teller nu op 3072 GB staat, dus zeker ook voor Scarlet One klanten.
Mensen die nog Scarlet One hebben krijgen ook altijd de hoogst beschikbare snelheid op die locatie.
Mensen die nog Scarlet One hebben krijgen ook altijd de hoogst beschikbare snelheid op die locatie.
Laatst gewijzigd door fluppie 16 aug 2022, 08:28, in totaal 1 gewijzigd.
- buthead
- Elite Poster
Mooie deal dan bij scarlet
dat maakt hun meteen de goedkoopste nu ze effectief 100/30 max aanbieden en 3TB* FUP

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 14 keer
Is dat altijd het geval? Of is dit puur willekeur?raf1 schreef: 16 jul 2022, 11:03 Scarlet Loco volgt de specificaties van Proximus Internet Maxi in de praktijk:
![]()
Ik zie zonet dat hun activatie en administratiekosten tijdelijk gratis zijn. Met die snelheden zou ik wel zo'n Loco durven nemen.
- buthead
- Elite Poster
Ideaal voor over te stappen, misschien na men MV punten de overstap doen.
Toch zelfde netwerk en is eigenlijk nog enig verschil tussen Scarlet/MV
Toch zelfde netwerk en is eigenlijk nog enig verschil tussen Scarlet/MV