Dag iedereen,
Reeds lange lezer hoe top het forum, maar nu geregistreerd omdat ik met een vraag/probleem zit.
Ik heb een tplink WR802N router en verblijf momenteel op hotel. Ik zou deze willen gebruiken om de WiFi in het hotel te delen, aangezien ik maar met 1 toestel tegelijk op de WiFi kan.
Ik dacht dat dit kan met de WISP modus van deze router. Maar de WiFi in het hotel maakt gebruik van een landing page om in te loggen. Dus dit lukt mij niet echt om in te stelle. En van de uitgebreide netwerk instellingen weet ik ook niet alles.
Kan iemand me hierbij helpen die toevallig ook z’n routertje heeft? Dit zou me zeer hard helpen!
Tplink WR802N in hotel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Eerst hotspot router mode (en eventueel NAT) activeren op TP-Link, dan TP-Link verbinden met het netwerk van het hotel, dan ofwel eigen laptop/phone/tablet verbinden met TP-Link, dan op laptop/phone/tablet naar Google oid gaan (http://www.neverssl.com als dat niet lukt) en dan inloggen op de pagina van het hotel? Dan zal het lijken alsof het de router is die inlogt, en zouden alle toestellen achter de router moeten werken zonder te moeten inloggen.
Alternatief is inloggen met de laptop/phone/tablet, dan de TP-link het MAC laten clonen van de laptop/tablet/phone, dan router verbinden (in de veronderstelling dat de MAC een tijd whitelisted blijft) maar dat valt onder het hoofdstuk "uitgebreide netwerk instellingen". Ook hier moet hotspot router en NAT aan staan.
Alternatief is inloggen met de laptop/phone/tablet, dan de TP-link het MAC laten clonen van de laptop/tablet/phone, dan router verbinden (in de veronderstelling dat de MAC een tijd whitelisted blijft) maar dat valt onder het hoofdstuk "uitgebreide netwerk instellingen". Ook hier moet hotspot router en NAT aan staan.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
De vraag is, hoe weet het hotel dat je meerdere keren verbonden bent.
Soms moet je wat creatief zijn met e-mail. [email protected] werkt vaak hoor op hotspots
Soms moet je wat creatief zijn met e-mail. [email protected] werkt vaak hoor op hotspots

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Als je een router-functie configureert moet NAT normaal aanstaan.
Volgens Google moet je blijkbaar toch de piste met het clonen van het MAC-adres ondernemen als het zo niet lukt. Laptop verbinden met hotel wi-fi, inloggen op hotel wi-fi, dan laptop verbinden met TP-link, MAC-address van laptop clonen op de WAN en *normaal* is de router dan ingelogd.
Volgens Google moet je blijkbaar toch de piste met het clonen van het MAC-adres ondernemen als het zo niet lukt. Laptop verbinden met hotel wi-fi, inloggen op hotel wi-fi, dan laptop verbinden met TP-link, MAC-address van laptop clonen op de WAN en *normaal* is de router dan ingelogd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Waarschijnlijk heeft de Wireless adapter van de TP-WR802N een ander MAC adres dan de WAN poort.TikTak schreef:Ondertussen al veel geprobeerd, ook via het klonen van het Mac adres. Maar niets lukt blijkbaar.
Clonen van MAC adress via de TP-WR802N web interface (Network > MAC Clone) wijzigt het MAC adres van de WAN interface?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.