vraag over edpnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 444
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

beste mense , kan het zijn dat edpnet mij op een 70/30 profiel gezet hebben ?
Voorheen was ik zeker wete op 100/35.
indien ja trouwens hoe komt dit? :?
zie foto.Afbeelding
https://ibb.co/xj6R6m4
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1341
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Voor zover ik weet is het Proximus die je op een lager profiel zet en niet edpnet.

Dit verlagen of verhogen gebeurt automatisch en baseert zich op de lijnkwaliteit en signaal ruisverhouding.

Dit kan door veel factoren wijzigen zoals:
- een buur die opeens ook aangesloten wordt
- het weer, waterstand (vocht in leidingen,…)
- straling (gsm antennes, microgolven, zonneactiviteit,…k
- werken in de straat
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 444
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

op de straat zie ik geen werken en zover ik weet zijn mijn kabel onder grond een goe 3 jaar gelede vernieuwd.
nu dat er nog mense in mijn straat worden aangesloten dat kan daar heb ik geen zicht op.
word mijn lijnwaarde dan zelf opnieuw terug 100/35 of moet ik EDPnet contacteren?
Laatst gewijzigd door philippe_d 12 jul 2022, 22:49, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 10 keer

ghostboy1993 schreef: word mijn lijnwaarde dan zelf opnieuw terug 100/35 of moet ik EDPnet contacteren?
Je krijgt bij mijn weten geen garantie op een 100/35 profiel. Er zijn veel mensen die evenveel betalen en veel trager internet hebben omdat ze wat verder van de kast zitten. VDSL is geen fiber of coax en er zijn veel meer factoren die meespelen, waar EDPnet geen vat op heeft, zoals iemand reeds zei. Ze kunnen evt nog een nieuwe lijnscan aanvragen, maar meer kunnen zij ook niet doen. De kans dat er dan iets verandert is klein.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 444
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

mijn lijnwaaarde is van dinsdag vorige week veranderd ... ik had een profiel van 100/35 waarvan ik gemakkelijk 90/34 op speedtest haalde. na dinsdag heb ik opeens 70/30 waarvan ik nu 60/28 haal , dit is toch niet normaal als je voorheen wel perfect snel had ! :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Dat is inderdaad niet normaal.
Met een lijncapaciteit van 150 mpbs downstream en 42 mbps upstream, en een SNR van 28 dB (downstream) zou je inderdaad gemakkelijk terug een 100/35 moeten krijgen.
Waarschijnlijk is er "iets" gebeurd waardoor je op het start profiel terecht gekomen bent (70/30). Indien je de Fritz!Box nog niet hebt herstart, zou je misschien in de logfile kunnen kijken wanneer het gebeurd is. Jammer wordt de logfile gewist bij een reboot.

Je kan afwachten ... ofwel EDPNet contacteren met de vraag om een lijntest te starten ....
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2315
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Misschien heeft Proximus iets vernieuwd in de rop en zijn de klanten daardoor teruggevallen naar hun initiële profiel? DLM zal dit dan wel terug oplossen?
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 444
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

lithion schreef:Misschien heeft Proximus iets vernieuwd in de rop en zijn de klanten daardoor teruggevallen naar hun initiële profiel? DLM zal dit dan wel terug oplossen?
DLM?
Heb een ticket aan gemaakt bij edpnet kijke wat ze gaan zegge 8)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4056
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6415
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

ghostboy1993 schreef:Heb een ticket aan gemaakt bij edpnet kijke wat ze gaan zegge 8)
Even off topic. Kijk je je toetsenbord eens na, het lijkt dat je "n" toets het laat afweten. :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

On topic op off topic: mah nee joh, da's de vlaamse versie van esperanto
Heppie NY!
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 444
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Ondertussen heeft EDPnet mijn lijn probleem recht kunnen zetten.
Ik kan idd een 100/35 Profiel hebben :banana: :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”