Speedtouch Home tweak niet nodig (?)

Plaats reactie
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Op deze site kan je een tool downloaden die PPPoA activeert op je home toestel:
http://www.speedtouch.nl/home.html

Ik heb het nog niet geprobeerd maar zal het vanavond alvast uittesten. Eenvoudig en geen gepruts nodig :) Dan heb je geen pro versie natuurlijk maar de tweak zal hierna ook nog kunnen uitgevoerd worden vermoed ik.
PeterVi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2005, 16:26

Volgens mij kom je dan uit op PPTP address book entries in je modem. Je gaat dan VPN naar je modem. Je hebt dus een zeer kleine maximale MTU en MSS.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

PeterVi, wat bedoel je met VPN naar de modem gaan?

Gisteren dus eens uitgeprobeerd maar langs geen kanten aan de praat te krijgen. Mijn router ondersteunt nochtans PPTP dial-in :(

De synchronisatie is ok, lampje van sync blijft branden. Ik zie ook dat er een signaal uitgezonden (Tx) wordt maar er komt nooit iets terug (Rx). Ik heb een vermoeden dat het wel zou moeten werken maar dat er toch nog iets verkeerd ingesteld is... maar wat :) VPI en VCI zijn ingesteld.

Weet iemand als je login verkeerd is of er dan response gegeven wordt? Ik ben nog aan't twijfelen of alles achter de @ in hoofdletters moet voor de adsl login.
PeterVi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2005, 16:26

Hoi,

Alles achter de @ is hoofdletters en zonder de .BE

Voor zover ik dat weet, en ik heb dit ook al ooit getest zelf en werkend gehad, maak je in je Phonebook een nieuwe entry aan, gebaseerd op PPTP. Je geeft de juiste VPI/VCI aan (8/35, meen ik).

Dat gedaan, dan ga je naar je netwerkverbindingen en maak je een nieuwe uitgaande VPN connectie aan met als IP dat van je Speedtouch Home, dat is 10.0.0.138 standaard. Het protocol dat je gebruikt gaat PPTP zijn, dus niet L2TP. Vul ook je user en pass in zoals voor je DSL vereist.

Dan 'zou dat moeten werken'. Je maximale MTU en MSS zijn wel flink gereduceerd als gevolg van van de VPN overhead, dat is niet bepaald ideaal, maar het werkt zeker ook wel goed.

Groetjes, Peter.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

hmpfff... niks werkt

de tutorial doorlopen van deze site: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstre ... elhack.php

en als login alle combinaties al geprobeerd van hoofdletters en kleine letters, met .be en zonder .be en versatel of tele2allin. Vervelend.. ik vraag always more en krijg alles met tele2allin.be (login, home page, pop, etc..). Always more geannuleerd en tele2all in gevraagd. Blijkt achteraf always more toch geactiveerd en van mijn tele2all in aanvraag is niks meer te bespeuren.

Lampje voor sync is ok, Tx flikkert met regelmaat dus hij probeert in te loggen maar er komt nooit een response.

PeterVi, waarom zou je een vpn aangaan met de speedtouch? Daar draait toch niet eens een vpn service op? Met het tooltje dat ik gevonden heb kan je een phonebook entry maken (ppp) en staat hij ingesteld als dhcp server. Die 8/35 is juist.. althans volgens de help op versatel.be
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die PPTP is volgens mij enkel als je een IP-VPN-account hebt (voor een WAN of zo). Volgens mij biedt versatel enkel PPPoA aan.
PeterVi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2005, 16:26

De home neemt poort 1723 in gebruik in geval je een PPTP phonebook entry actief hebt en dus log je met VPN in op je Alcaltel Speedtouch Home.

EDIT: die het dan vervolgens zonder VPN op PPPoA zet naar je ISP toe
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”