Ik heb nooit gezegd dat jij een wannabe fokker bent, dat was bedoelt op diegene die dat effectief wel doen.Jack Daniels schreef: En wannabe fokker??? Al mijn katten, behalve die ene pers, zijn gecastreerd of gesteriliseerd. En die pers wordt volgende week gesteriliseerd. Hoe kan ik fokken met zulke katten?? Hier wordt nogal vaak de grootste onzin verkondigd.
Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 63 keer
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Als je vier katten hebt en er een vijfde bijkoopt, zou je dan niet, op voorhand, misschien, met een beetje geluk, een klein beetje kunnen gaan vermoeden dat dat er teveel zijn voor 1 huis ?
ik weet niet zeker of je daar echt een glazen bol voor nodig hebt hoor...
Maar inderdaad, succes met de verkoop en het is te hopen voor het beest dat het goed/beter terecht komt.
J.
ik weet niet zeker of je daar echt een glazen bol voor nodig hebt hoor...
Maar inderdaad, succes met de verkoop en het is te hopen voor het beest dat het goed/beter terecht komt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Tijdens verlof is me een gelijkaardige zaak opgevallen, het zijn steeds dezelfden die dieren beschouwen als wegwerpproducten en rages. Het ene jaar is dat ras "in", het volgend jaar een ander maar telkens hebben ze het ras dat "in" is. Ik vraag me dan af waar de vorige rage naartoe is.
Er is dringend een veel strenger beleid nodig op het houden van dieren. Sommige dieren zijn ook niet geschikt voor de leefomgeving waar ze in terecht komen. Ook klagen mensen over de dure prijzen maar kopen ze peperdure rasdieren en stapelen ze deze als waren het dozen kattenvoer. De dieren hebben stress, wie had dat nu kunnen voorzien als je meerdere stressgevoelige dieren gaat bijeen steken
Sommige huisdieren zijn geen huisdieren, katten gaan bvb waar ze willen dus ook bij mensen die geen huisdieren gekozen hebben. Dat kan voor problemen zorgen. Zelf heb ik het ook gehad dat een kat van de buren bij ons de boel kwam vol schijten. Nu komt een buurkat langs en wordt ze zo goed ontvangen dat ze niet in eigen huis kakt, een andere buur is minder gelukkig met deze gezamenlijke kat, ik denk dat ik weet waarom. Vorige week lag een duif te streven op mijn gazon. De kat had de vleugels deels lamgemaakt en de pluimen van de rug getrokken. Toen was de goesting over. Op andere dagen komt ze fier een halve muis of rat binnensleuren.
Ik zie graag dieren en dus ook katten maar we hebben er veel te veel en dat heeft nadelige gevolgen. Asielen zitten vol met de rages die gepasseerd zijn of dieren die men niet kan/wil verzorgen. Zelf neem ik geen huisdier, niet omdat ik ze niet leuk vind maar omdat ik er onvoldoende plaats voor heb en te vaak afwezig ben. Ik zie hoe de kat van de buren afziet van de afwezigheid van haar baasjes. Pas op, die mensen betalen een catsitter en het beest kan meestal bij ons terecht maar ik weet na 5 minuten al of ze vertrokken zijn naar hun buitenverblijf.
Een andere buurvrouw ging een windhond redden. Ze nam dat beest in huis en bij thuiskomst na een korte afwezigheid had hij haar hele living verbouwd. Wie had dat kunnen denken
Windhonden hebben veel ruimte nodig en dieren die pas verhuisd zijn zijn extra stressgevoelig. Het dier ging dus zijn volgende "redding" tegemoet in het asiel.
Er is dringend een veel strenger beleid nodig op het houden van dieren. Sommige dieren zijn ook niet geschikt voor de leefomgeving waar ze in terecht komen. Ook klagen mensen over de dure prijzen maar kopen ze peperdure rasdieren en stapelen ze deze als waren het dozen kattenvoer. De dieren hebben stress, wie had dat nu kunnen voorzien als je meerdere stressgevoelige dieren gaat bijeen steken

Sommige huisdieren zijn geen huisdieren, katten gaan bvb waar ze willen dus ook bij mensen die geen huisdieren gekozen hebben. Dat kan voor problemen zorgen. Zelf heb ik het ook gehad dat een kat van de buren bij ons de boel kwam vol schijten. Nu komt een buurkat langs en wordt ze zo goed ontvangen dat ze niet in eigen huis kakt, een andere buur is minder gelukkig met deze gezamenlijke kat, ik denk dat ik weet waarom. Vorige week lag een duif te streven op mijn gazon. De kat had de vleugels deels lamgemaakt en de pluimen van de rug getrokken. Toen was de goesting over. Op andere dagen komt ze fier een halve muis of rat binnensleuren.
Ik zie graag dieren en dus ook katten maar we hebben er veel te veel en dat heeft nadelige gevolgen. Asielen zitten vol met de rages die gepasseerd zijn of dieren die men niet kan/wil verzorgen. Zelf neem ik geen huisdier, niet omdat ik ze niet leuk vind maar omdat ik er onvoldoende plaats voor heb en te vaak afwezig ben. Ik zie hoe de kat van de buren afziet van de afwezigheid van haar baasjes. Pas op, die mensen betalen een catsitter en het beest kan meestal bij ons terecht maar ik weet na 5 minuten al of ze vertrokken zijn naar hun buitenverblijf.
Een andere buurvrouw ging een windhond redden. Ze nam dat beest in huis en bij thuiskomst na een korte afwezigheid had hij haar hele living verbouwd. Wie had dat kunnen denken

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Dizzy
- Elite Poster
Die bedenking heb ik me ook al gemaakt. Meer nog, zelfs als je ze niet wil of kan opvoeden moet je steeds vaker ze toch laten geboren worden. Dat heten ze dan pro-lifecadsite schreef:Er is niet eens een streng beleid op het houden van kinderen.Dizzy schreef:Er is dringend een veel strenger beleid nodig op het houden van dieren.

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Jack Daniels schreef:.... katten of huisdieren vergelijken met mensen?? Hoe ziek moet je daar voor in het hoofd zijn??
Ooh Cadsite, foei, maak dat ge op uw bloten knieën in de hoek zitcadsite schreef:Er is niet eens een streng beleid op het houden van kinderen.Dizzy schreef:Er is dringend een veel strenger beleid nodig op het houden van dieren.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster
Niet, je kan verschillende zaken vergelijken wat niet betekent dat ze gelijk zijn.Jack Daniels schreef:En katten of huisdieren vergelijken met mensen?? Hoe ziek moet je daar voor in het hoofd zijn??
Punt is dat men dieren OOK goed moet behandelen, net zoals men mensen goed zou moeten behandelen.
Er is trouwens een relatie tussen mensen die dieren mishandelen en heel wat geestelijke storingen. Je kan dus ook stellen dat je ziek in je hoofd bent als je dieren mishandelt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 91 keer
In foodmet zijn er alleszins een aantal die ze verkopen ( bij de portugees en de roemeen )Jack Daniels schreef:maar verse augurken zijn nergens te koop. Zal eens op de markt in Brussel proberen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Hele goeie tip. We gaan zondag toch naar de markt in anderlecht. Foodmet is een vaste plek waar we o.a. kip gaan kopen9livesuni schreef:In foodmet zijn er alleszins een aantal die ze verkopen ( bij de portugees en de roemeen )Jack Daniels schreef:maar verse augurken zijn nergens te koop. Zal eens op de markt in Brussel proberen
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Die wetgeving over katten en honden is sowieso een draak.
Je mag een kat of hond niet verkopen of adverteren hiervoor. Wat moet je er dan mee doen als door omstandigheden de kat of hond weg moet ? Enkel een asiel of achterlaten in het bos blijven over.
Je kat mag ook geen nestje meer hebben. Alle katten moeten gesteriliseerd worden. In de veronderstelling dat dat al haalbaar zou zijn, dan geeft dat het monopolie aan de fokkers. Die uiteraard door de gestegen vraag grote marges kunnen maken en extra dieren importeren bij de broodfokkers.
En laat nu net de "stratier" gezonder en minder vatbaar voor erfelijke kwalen zijn. Maar dat mag dus niet meer.
En die asielen, die altijd maar klagen dat ze te veel dieren hebben. Je moet daar eens proberen een dier te adopteren. Er volgt een persoonlijkheidsonderzoek en ze bekijken de gezins- en woonsituatie. Mijn zus heeft haar kinderen geadopteerd maar volgens het asiel mochten ze geen kat adopteren....
Je mag een kat of hond niet verkopen of adverteren hiervoor. Wat moet je er dan mee doen als door omstandigheden de kat of hond weg moet ? Enkel een asiel of achterlaten in het bos blijven over.
Je kat mag ook geen nestje meer hebben. Alle katten moeten gesteriliseerd worden. In de veronderstelling dat dat al haalbaar zou zijn, dan geeft dat het monopolie aan de fokkers. Die uiteraard door de gestegen vraag grote marges kunnen maken en extra dieren importeren bij de broodfokkers.
En laat nu net de "stratier" gezonder en minder vatbaar voor erfelijke kwalen zijn. Maar dat mag dus niet meer.
En die asielen, die altijd maar klagen dat ze te veel dieren hebben. Je moet daar eens proberen een dier te adopteren. Er volgt een persoonlijkheidsonderzoek en ze bekijken de gezins- en woonsituatie. Mijn zus heeft haar kinderen geadopteerd maar volgens het asiel mochten ze geen kat adopteren....

Laatst gewijzigd door R2D2 08 jul 2022, 13:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Helemaal juist R2D2. Het gebeurt maar al te vaak dat bejaarde mensen overlijden en dat hun huisdier achterblijft. Familie is niet altijd geneigd om zich over het huisdier te ontfermen en dan sta je daar. Zelf meegemaakt in mijn eigenste familie. Mijn grootvader had een siamese kat gekocht, de prijs was toen 250 of 300 euro vele jaren geleden. Mijn grootvader kwam te overlijden en de kat bleef alleen achter. Zijn zoon erfde het huis (en de kat). Naar het dier heeft hij nooit omgekeken, laten verkommeren en zij is kort daarna ook overleden. En een raskat van een paar honderd euro gratis wegschenken aan het asiel zodat zij er grof geld voor kunnen vragen? Neen, bedankt. Dan zet ik ze liever te koop op een of andere site. De bagger die ik over mij heen krijg, zoals hier op UB, neem ik dan maar voor lief.
Ander verhaal: op mijn vorig werk ging een collega op een bepaald ogenblik 2 britse kortharen eten geven. Zij waren van een koppel dat gescheiden was. De ene kon de katten niet meenemen en de ander wou de katten niet meenemen. Een britse korthaar kost nu een 900 euro. Ook gratis aan het asiel geven? Mijn britse korthaar is een beetje hetzelfde verhaal. Is van mijn dochter, had de kat met haar toenmalige vriend gekocht voor 440 euro. De relatie liep op de klippen, dochter is bij de vriend vertrokken maar de kat bleef daar. Tot op een bepaald moment de ex belde dat de kat daar weg moest. Mijn dochter had ook geen zin om haar weer in huis te nemen. Dan blijven er niet veel opties meer over. Gratis aan het asiel geven? Goed zot. Dus is die britse korthaar bij mij terecht gekomen.
Ander verhaal: op mijn vorig werk ging een collega op een bepaald ogenblik 2 britse kortharen eten geven. Zij waren van een koppel dat gescheiden was. De ene kon de katten niet meenemen en de ander wou de katten niet meenemen. Een britse korthaar kost nu een 900 euro. Ook gratis aan het asiel geven? Mijn britse korthaar is een beetje hetzelfde verhaal. Is van mijn dochter, had de kat met haar toenmalige vriend gekocht voor 440 euro. De relatie liep op de klippen, dochter is bij de vriend vertrokken maar de kat bleef daar. Tot op een bepaald moment de ex belde dat de kat daar weg moest. Mijn dochter had ook geen zin om haar weer in huis te nemen. Dan blijven er niet veel opties meer over. Gratis aan het asiel geven? Goed zot. Dus is die britse korthaar bij mij terecht gekomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Idem hier in mijn familie: 3 macbooks geroofd. Find my mac geeft een duidelijk adres in Nederland waar alle drie de macbooks zich bevinden. Politie wil niet optreden.Dafke schreef:Gisteren 1 minuut voor het vertrek van Extrema is op een tijd van 20 sec mijn Iphone 12 Pro Max gestolen.
Nog video aan het nemen van de drones die daar vliegen, gsm in zak van broek vooraan, letterlijk 10m tussen mensen door gaan om de rest van de groep te gaan halen, en.. gsm was weg. Direct op de grond gekeken, niets gezien en gevraagd aan kameraad om te bellen. Direct antwoordappa, dan weet je het wel.
Om 2:15u een eerste keer teken van leven: in de Marollen![]()
Om 10:59u een 2e keer, in Anderlecht.
IMEI en Esim laten blokkeren, GSM op wipe gezet nadat ik van de politie te horen kreeg dat ze niemand naar dat adres zouden sturen omdat ze daar geen mandaat voor hebben en een straal van 25m (wat blijkbaar volgens hun de afwijking is van find my iphone) te zoeken.
Lang leve.. Die gasten kunnen dus ongestoord doorgaan. Want ja, een gsm van 1700€ en niemand komt achter u, waarom zou je dat niet blijven doen?
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Als ik me niet vergis kom ik dat tegen bij marktkramers en in biowinkels.Jack Daniels schreef:Was van plan om gazpacho te maken maar 1 hoofdingrediënt blijkt onvindbaar. Overal geinformeerd (supermarkt, groentenhandel, horeca groothandel,...) maar verse augurken zijn nergens te koop
Zoek eens in een niet bio-winkel of marktkraam naar "postelein", geen kat (pun not intended) weet waar het over gaat.
Wij krijgen onze augurken van de buurman, die heeft er momenteel teveel.
In sommige winkels krijg je aan de kassa al vragende blikken als je koolrabi in uw kar hebt liggen

-
- Elite Poster
@heist: zie ook mijn reactie iets hogerop. Aanstaande zondag naar de markt in Anderlecht. Volgens 9lives zijn ze daar te koop bij een paar handelaars. Ik heb er toch maar 1 of 2 nodig.
Gevonden in de foodmet van Brussel bij een Roemeen. 1,85 per kilo. Elders stonden de augurken aan 2,50 per kilo
Gevonden in de foodmet van Brussel bij een Roemeen. 1,85 per kilo. Elders stonden de augurken aan 2,50 per kilo
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Er zijn hier al veel frustraties gepost over koerierdiensten.
Dit had ik nog niet meegemaakt: een pakket dat al bezorgd is, is blijkbaar "terug" onderweg
.
Het pakket is ook echt bezorgd, daar niet van.
Benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren dan

Dit had ik nog niet meegemaakt: een pakket dat al bezorgd is, is blijkbaar "terug" onderweg

Het pakket is ook echt bezorgd, daar niet van.
Benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren dan

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Mijn laatste pakket, vanuit NL, en via PostNL werd de eerste keer bezorgd...... aan de verzender.
Heeft een week geduurd tussen bestelling en aankomst op adres bestemmeling.

Heeft een week geduurd tussen bestelling en aankomst op adres bestemmeling.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Waarschijnlijk omdat je je zaken niet goed geregeld hebt. Kan gebeuren.
J.

J.
-
- Elite Poster
Mee eens.
Ik had inderdaad niet de keuze door wie de bestelling verzonden ging worden, heb geen beslissingsrecht op het personeelsbeleid van PostNL noch hun interne werkwijze.
Iets om uit te leren en, indien mogelijk, de volgende keer rekening mee te houden.
Het belangrijkste is dat PostNL zijn fout heeft toegegeven en de zending alsnog geleverd heeft. Wie de kosten van die dubbele zending moet betalen dat moet de verzender, die zijn koerierbedrijf kiest, en het koerierbedrijf dat verkeerdelijk de verzender als bestemmeling zag maar onderling regelen. Het zal dus eerder een van die twee zijn bij wie de kleine frustratie van de dag lag.
Ik had inderdaad niet de keuze door wie de bestelling verzonden ging worden, heb geen beslissingsrecht op het personeelsbeleid van PostNL noch hun interne werkwijze.
Iets om uit te leren en, indien mogelijk, de volgende keer rekening mee te houden.
Het belangrijkste is dat PostNL zijn fout heeft toegegeven en de zending alsnog geleverd heeft. Wie de kosten van die dubbele zending moet betalen dat moet de verzender, die zijn koerierbedrijf kiest, en het koerierbedrijf dat verkeerdelijk de verzender als bestemmeling zag maar onderling regelen. Het zal dus eerder een van die twee zijn bij wie de kleine frustratie van de dag lag.

Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Jawel hoor. Niets lastig aan. Geduld en blijven proberen zijn goede deugden.
Een beetje geduld, oorzaak van het probleem traceren, oplossen en vervolgens alsnog het resultaat zoals verhoopt.
Wanneer het eens tegenzit of niet onmiddellijk loopt zoals beloofd of ingeschat niet opgeven maar gewoon blijven proberen tot het gewenste resultaat bereikt is. Wat vandaag niet kan hoeft geen belemmering te zijn om het de dag erop nog eens te proberen en nog eens..... tot er resultaat is.
Een frustratie of tegenslag is voor de ene de aanleiding om het hoofd te laten hangen en voor de ander een aanleding om niet op te geven en er energie uit te putten om nog meer naar het beoogde resutlaat te streven.
Gebrek aan aangeboren verstand, tegenvallend geboorterecht, minder talent en tegenslagen kunnen in veel gevallen met de nodige wilskracht, doorzettingsvermogen en lef gecompenseerd worden. Luiheid compenseren is een bijna onmogelijke opdracht.
Zelfs een onvoorzien ongeluk kan in iets positief omgezet worden. Toch als je de moed hebt om er voor te blijven gaan. Talloze para olympiërs zijn daar het mooiste voorbeeld van. Zij berusten niet in hun aangeboren handicap of lieten na een ongeluk ook het hoofd hangen maar gingen met hernieuwde moed verder om het beste er nog uit te halen. Sommigen behalen zelfs resultaten waar een gezonde mens met meer aangeboren talenten niet eens aan kan tippen.
Een beetje geduld, oorzaak van het probleem traceren, oplossen en vervolgens alsnog het resultaat zoals verhoopt.
Wanneer het eens tegenzit of niet onmiddellijk loopt zoals beloofd of ingeschat niet opgeven maar gewoon blijven proberen tot het gewenste resultaat bereikt is. Wat vandaag niet kan hoeft geen belemmering te zijn om het de dag erop nog eens te proberen en nog eens..... tot er resultaat is.
Een frustratie of tegenslag is voor de ene de aanleiding om het hoofd te laten hangen en voor de ander een aanleding om niet op te geven en er energie uit te putten om nog meer naar het beoogde resutlaat te streven.
Gebrek aan aangeboren verstand, tegenvallend geboorterecht, minder talent en tegenslagen kunnen in veel gevallen met de nodige wilskracht, doorzettingsvermogen en lef gecompenseerd worden. Luiheid compenseren is een bijna onmogelijke opdracht.
Zelfs een onvoorzien ongeluk kan in iets positief omgezet worden. Toch als je de moed hebt om er voor te blijven gaan. Talloze para olympiërs zijn daar het mooiste voorbeeld van. Zij berusten niet in hun aangeboren handicap of lieten na een ongeluk ook het hoofd hangen maar gingen met hernieuwde moed verder om het beste er nog uit te halen. Sommigen behalen zelfs resultaten waar een gezonde mens met meer aangeboren talenten niet eens aan kan tippen.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Inderdaad.
Het moet niet altijd in oneliners, memes en max. 140 tekens gebeuren.
Er zijn er zelfs die op die wijze het land proberen te besturen. Of de schijn willen hooghouden dat ze dat doen.
De schrijnende resultaten van dat korte termijn denken en zich alleen nog kunnen uitdrukken in oneliners, memes en max. 140 karakters worden met de dag duidelijker.
Dan heb je geen eigen mening meer te verdedigen maar zit je gewoon de favoriete propaganda te herkauwen. Liefst opgeleukd met wat copy/past beeldekens.
Het moet niet altijd in oneliners, memes en max. 140 tekens gebeuren.
Er zijn er zelfs die op die wijze het land proberen te besturen. Of de schijn willen hooghouden dat ze dat doen.
De schrijnende resultaten van dat korte termijn denken en zich alleen nog kunnen uitdrukken in oneliners, memes en max. 140 karakters worden met de dag duidelijker.
Dan heb je geen eigen mening meer te verdedigen maar zit je gewoon de favoriete propaganda te herkauwen. Liefst opgeleukd met wat copy/past beeldekens.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Wanneer je betaalt met payconiq zie je toch van welke rekening het afgaat?
En je IBAN-nummer staat toch gewoon in je payconiq account onder betaalmiddelen?
En je IBAN-nummer staat toch gewoon in je payconiq account onder betaalmiddelen?
Laatst gewijzigd door ivob 16 jul 2022, 19:41, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Ja maar dat is het probleem ik wil de oude rekening ontkoppelen alleen weet ik die Iban niet meer uit men hoofd. Dat is een iban van een bank die ik zeker al een tijdje geleden heb opgezegd. Ik kan geen spoor meer vinden van deze iban.
Ik heb zeker al een jaar niet meer betaalt met payconiq.
Ik heb zeker al een jaar niet meer betaalt met payconiq.
-
- Elite Poster
Blijkbaar heeft mijn aanvulling en je nieuwe bericht elkaar gekruist.
In je account van je payconiq staat onder de tab betaalmiddel toch gewoon welk rekeningnummer eraan gekoppeld is.
Payconiq app => menu => betaalmiddelen => IBAN nummer
In je account van je payconiq staat onder de tab betaalmiddel toch gewoon welk rekeningnummer eraan gekoppeld is.
Payconiq app => menu => betaalmiddelen => IBAN nummer
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Ja maar dat is het juist. Ik had payconiq verwijderd een tijdje terug. Dus ik kan niet eens betalen nu omdat die nog gekoppeld staat. Hoe het precies zit weet ik niet. Maar de enigste IBAN dat ik weet is het BE met nummertje erbij en de laatste3 cijfers van die iban. Maar het ziet er me totaal niet herkenbaar uit.
-
- Elite Poster
Dan zal jouw bank die daar nog aan gekoppeld is toch anders omgaan met payconiq dan de bankrekening die ik aan payconiq gekoppeld heb.
In de tab betaalmiddelen staat bovenaan de gekoppelde kaart (met sterretjes) maar daaronder het gekoppelde bankrekeningummer (IBAN) voluit geschreven.
Helemaal onderaan het menu (de drie horizontale balkjes) staat ook de knop om de payconiq app te resetten.
In de tab betaalmiddelen staat bovenaan de gekoppelde kaart (met sterretjes) maar daaronder het gekoppelde bankrekeningummer (IBAN) voluit geschreven.
Helemaal onderaan het menu (de drie horizontale balkjes) staat ook de knop om de payconiq app te resetten.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Ja maar ik geraak gewoon niet meer verder dan:
Je hebt al een bankrekening gekoppeld.
Je telefoonnummer is al gekoppeld aan je bankrekening ....
Bevestig dat dit jouw bankrekening is.
Dat kan ik dus niet bevestigen want die bankrekening is inactief en niet in gebruik. en dat staat ook niet voluit geschreven dus ik kan het niet achterhalen van welke bank het is.
Heb ondertussen wel al een berichtje gestuurd naar support, maar ik vind dit vrij ongebruiksvriendelijk.
Je hebt al een bankrekening gekoppeld.
Je telefoonnummer is al gekoppeld aan je bankrekening ....
Bevestig dat dit jouw bankrekening is.
Dat kan ik dus niet bevestigen want die bankrekening is inactief en niet in gebruik. en dat staat ook niet voluit geschreven dus ik kan het niet achterhalen van welke bank het is.
Heb ondertussen wel al een berichtje gestuurd naar support, maar ik vind dit vrij ongebruiksvriendelijk.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Vreemd, je hebt zo veel banken (gehad) dat je niet meer weet welke bank gekoppeld was en je hebt ook geen enkel bankafschrift meer van die periode?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Luchtvaartmaatschappij ruimbagage kwijt na de connectie (enfin, ze willen dat ik vertraagd zeg). Ja, mijn eerste vlucht was vertraagd (om te wachten op mensen die ook vertraagd waren) maar als ik op tijd op mijn tweede vlucht raak dan moet de koffer dat toch ook kunnen, maar goed blijkbaar dus niet.
Dat is op zich niet de frustratie, wel dat het dan nog 3 dagen duurt voor ie in het hotel staat:
D+0 kwijt vertraagd, report gefiled, vrij snel melding "we hebben hem gevonden in uw connectieluchthaven, we sturen hem asap naar uw bestemming"
D+1 koffer blijft ganse dag in connectieluchthaven want geen enkele vlucht naar bestemming, niets van communicatie daarover uiteraard
D+2 naar bestemming gevlogen, blijft daar nog uren op de band liggen, uiteindelijk bericht "uw koffer is aangekomen, maar de koerier is al weg vandaag, we brengen hem morgen naar uw hotel"
D+3 staat te wachten in hotel, niets van bevestiging daarvan gekregen maar soit
Positieve aspect: niets gestolen uit koffer + wat blij dat er een Apple AirTag in zat en ik hem zo kon volgen ipv te moeten vertrouwen op wat ze u allemaal wijsmaken.
Dat is op zich niet de frustratie, wel dat het dan nog 3 dagen duurt voor ie in het hotel staat:
D+0 kwijt vertraagd, report gefiled, vrij snel melding "we hebben hem gevonden in uw connectieluchthaven, we sturen hem asap naar uw bestemming"
D+1 koffer blijft ganse dag in connectieluchthaven want geen enkele vlucht naar bestemming, niets van communicatie daarover uiteraard
D+2 naar bestemming gevlogen, blijft daar nog uren op de band liggen, uiteindelijk bericht "uw koffer is aangekomen, maar de koerier is al weg vandaag, we brengen hem morgen naar uw hotel"
D+3 staat te wachten in hotel, niets van bevestiging daarvan gekregen maar soit
Positieve aspect: niets gestolen uit koffer + wat blij dat er een Apple AirTag in zat en ik hem zo kon volgen ipv te moeten vertrouwen op wat ze u allemaal wijsmaken.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Gelukkig ben je dan ter plaatse gebleven. Onze vertraagde bagage was steeds bij het thuiskomen dus dat is minder erg maar als zoiets bij vertrek zou gebeuren is het OK breng maar naar xxxxx op D+1 en D+2, Op D+3 en D+4 mag het naar yyyyy, daarna naar zzz enz. Meestal hebben we een 10-tal hotels waar we 1 tot 3 dagen blijven en dan wordt nagestuurde bagage een serieuze puzzel.
Bye, Maurice
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Als het een troost mag zijn, mijn bagage hebben ze op Schiphol ooit gemeld als teruggevonden, "we zetten ze op een vlucht naar Brussel meneer" om ze vervolgens terug kwijt te geraken. Nooit meer teruggezien en de compensatie zijn om mee te wenen.
J.
J.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
De onze zijn ze kwijtgespeeld na een vertraagde vlucht en 6 maand (!) na datum teruggekregen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Het is 1 bank naast men 2 andere banken namelujk Belfius en KBC. Maar sowieso is dat gesloten geweest oftwel in 2019 oftwel in 2020. Sindsdien had ik payconiq niet meer aangeraakt. Maar nu laatst was ik bij de kinesist en die accepteert alleen maar cash of payconiq.on4bam schreef:Vreemd, je hebt zo veel banken (gehad) dat je niet meer weet welke bank gekoppeld was en je hebt ook geen enkel bankafschrift meer van die periode?
Of ik heb nog payconiq gebruikt in 2021.
Hoe dan ook ik weet het niet meer omdat het al een tijdje terug was.
-
- Elite Poster
Blijkbaar schort er dan toch het een en ander bij je administratief beheer?
Wanneer je er zelf niet meer wijs uit geraakt eens contact opnemen met je bankkantoor om je bij te staan in de oplossing?
En vooral je (bank)administratie up to date brengen en houden.
Wij gaan dat, in de situatie die je omschrijft, van op afstand niet kunnen oplossen.
Wanneer je er zelf niet meer wijs uit geraakt eens contact opnemen met je bankkantoor om je bij te staan in de oplossing?
En vooral je (bank)administratie up to date brengen en houden.
Wij gaan dat, in de situatie die je omschrijft, van op afstand niet kunnen oplossen.
Sol Invictus!