Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Ik denk eerder dat Loekasjenko als lokaas zal gaan fungeren, hij is nu al bezig om z'n troepen aan de grens te posteren.
Zal stinken naar een false flag maar dat zien we dan wel weer...
Zal stinken naar een false flag maar dat zien we dan wel weer...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Ja, dat geloof ik oprecht. (Als er onderhandeld wordt)DarkV schreef:Geloof je nu echt dat de oorlog gaat stoppen als Rusland Luhansk en Donetsk onder controle hebben
En waarom zou Poutin een openlijk conflict met de NAVO riskeren? Hij weet dat hij het niet kan halen... Ik ben ook bang voor een false flag, maar dan in de andere richtingPetrikske schreef:stinken naar een false flag
- Petrikske
- Elite Poster
Maar beiden willen totaal niet onderhandelen omdat ze weinig tot geen winst in handen hebben.woutervh schreef:Ja, dat geloof ik oprecht. (Als er onderhandeld wordt)DarkV schreef:Geloof je nu echt dat de oorlog gaat stoppen als Rusland Luhansk en Donetsk onder controle hebbenEn waarom zou Poutin een openlijk conflict met de NAVO riskeren? Hij weet dat hij het niet kan halen... Ik ben ook bang voor een false flag, maar dan in de andere richtingPetrikske schreef:stinken naar een false flag
Nee toch niet hoor, hij kan de fakkel (aka hete aardappel) rustig doorschuiven richting Loekasjenko, blijft Poetin buiten het visier en Loekasjenko is nog euhm.... 'maagdelijk' schoon.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Een onder Russische vlag varend schip met duizenden tonnen graan aan boord wordt door de Turkse autoriteiten in de Zwarte Zeehaven Karasu vastgehouden en onderzocht omdat de lading uit Oekraïne zou gestolen zijn. Het Kremlin ontkent volgens The Guardian dat het eigenaar is van de lading, ondanks de opschepperij over het feit dat het ‘het eerste schip’ is dat bezet gebied verlaat.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220705_96813446
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220705_96813446
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 9 keer
Dan moet je misschien toch eens een beetje meer naar Kremlin getrouwen luisteren Wouter. En nee, ik heb het niet over R1 gewauwel, maar hetgeen officials zeggen. Die verklaren al iets anders. Dat er MEER gebieden dan Luhansk en Donetsk bezet zullen worden. Zij vertellen wel niet hoeveel meer. Kan dus ook volledig Oekraïne zijn.woutervh schreef:Ja, dat geloof ik oprecht. (Als er onderhandeld wordt)DarkV schreef:Geloof je nu echt dat de oorlog gaat stoppen als Rusland Luhansk en Donetsk onder controle hebben
En tegelijkertijd moet je dan ook naar de feiten die reeds gebeuren kijken. Kherson is NIET Luhansk of Donetsk maar toch wil men daar een "referendum" organiseren. Idem Zaporizhia. Die feiten spreken u al tegen.
Tevens blijft hun doelstelling nog steeds een regimewissel. Lees: een regime trouw aan Moskou. Dus weg democratie. Blijkbaar vindt u dat leuk, maar of de Oekraïners dat leuk gaan vinden betwijfel ik sterk, ook niet de russisch sprekenden.
Dat zijn al de russische voorwaarden om aan onderhandelingen te beginnen, dus waar u uw "oprechtheid" op baseert is mij toch een raadsel.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Stoppen aan Oekraiense grenzen? Het is niet de eerste keer dat op de Russische TV dit soort zaken gezegd worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Tsjetjenen als referentie pakken
Voor de rest is alles propaganda, maar dan pak je die clowns serieus ?
Kijk, niemand weet hier de waarheid. Iedereen gaat zowat voort op zijn buikgevoel en eigen "kennis en inschatting" van de situatie.
Ik heb (al sinds het begin) gezegd te onderhandelen met de Russen, met Donbass en Krim als inzet. Nieuwe grenzen tekenen en oorlog stoppen.
Zolang dat niet gebeurt, zal de situatie ter plaatse escaleren, en is de kans klein dat de Rus zal stoppen. Wat hebben ze immers te verliezen...

Kijk, niemand weet hier de waarheid. Iedereen gaat zowat voort op zijn buikgevoel en eigen "kennis en inschatting" van de situatie.
Ik heb (al sinds het begin) gezegd te onderhandelen met de Russen, met Donbass en Krim als inzet. Nieuwe grenzen tekenen en oorlog stoppen.
Zolang dat niet gebeurt, zal de situatie ter plaatse escaleren, en is de kans klein dat de Rus zal stoppen. Wat hebben ze immers te verliezen...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Dat is het probleem met deze uitleg, hij is al meermaals waardeloos gebleken.
Onderhandelen met mensen die elke onderhandeling met de voeten treden is moeilijk wegens geen vertrouwen meer. "Grenzen hertekenen" is gewoon een vriendelijkere/eufemistische benaming van grondgebied afgeven aan agressor. Iets dat ook al meermaals NIET gewerkt heeft.
Een wijs man zei ooit: enkel idioten denken dat steeds hetzelfde doen tot andere resultaten zal leiden
De valse voorstelling van een vredevolle onderhandelde oplossing is dus zo fake als de borsten van Lola Ferrari. Het is gewoon de consolidatie van de huidige situatie met het oog op de volgende stappen. De agressor wordt beloond en waarom zou je als agressor dan stoppen? Hij is toch niet gek weten ze bij mediamarkt. De isolatie van Oekraïne nijpt hen trouwens langzaam dood dus veel alternatieven zijn er niet voor hen. Vreemd ook dat Rusland moest reageren wegens "bedreiging" maar dat Oekraïne, dat actief en herhaaldelijk aangevallen wordt, maar moet toegeven
Onderhandelen met mensen die elke onderhandeling met de voeten treden is moeilijk wegens geen vertrouwen meer. "Grenzen hertekenen" is gewoon een vriendelijkere/eufemistische benaming van grondgebied afgeven aan agressor. Iets dat ook al meermaals NIET gewerkt heeft.
Een wijs man zei ooit: enkel idioten denken dat steeds hetzelfde doen tot andere resultaten zal leiden

De valse voorstelling van een vredevolle onderhandelde oplossing is dus zo fake als de borsten van Lola Ferrari. Het is gewoon de consolidatie van de huidige situatie met het oog op de volgende stappen. De agressor wordt beloond en waarom zou je als agressor dan stoppen? Hij is toch niet gek weten ze bij mediamarkt. De isolatie van Oekraïne nijpt hen trouwens langzaam dood dus veel alternatieven zijn er niet voor hen. Vreemd ook dat Rusland moest reageren wegens "bedreiging" maar dat Oekraïne, dat actief en herhaaldelijk aangevallen wordt, maar moet toegeven

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Opnieuw een andere kijk dus, wat perfect ok is. Mij lijkt het dat de huidige aanpak waardeloos is.Dizzy schreef:Dat is het probleem met deze uitleg, hij is al meermaals waardeloos gebleken.
- Dizzy
- Elite Poster
De huidige "aanpak" is gewoon een logisch gevolg van de evolutie van feiten.
Rusland heeft internationaal vertrouwen verloren, de NATO is meer levend dan ooit en breidt uit, er wordt meer geld in defensie gestoken, de afhankelijkheid van Rusland wordt afgebouwd.
Niemand weet wat de uitkomst gaat zijn maar ik stel maar vast dan niemand nog vertrouwen heeft in de "oplossingen" die voorheen niet gewerkt hebben. Agressors belonen heeft nog nooit gewerkt en zal dus ook nu niet werken.
Rusland heeft internationaal vertrouwen verloren, de NATO is meer levend dan ooit en breidt uit, er wordt meer geld in defensie gestoken, de afhankelijkheid van Rusland wordt afgebouwd.
Niemand weet wat de uitkomst gaat zijn maar ik stel maar vast dan niemand nog vertrouwen heeft in de "oplossingen" die voorheen niet gewerkt hebben. Agressors belonen heeft nog nooit gewerkt en zal dus ook nu niet werken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Dizzy schreef:Agressors belonen heeft nog nooit gewerkt en zal dus ook nu niet werken.

- Dizzy
- Elite Poster
De winnaar heeft inderdaad achteraf gelijk maar eerst is er strijd. Je gewoon overgeven aan agressors lijkt me niet de beste instelling als je iets wil behouden dat je de moeite waard is.woutervh schreef:Dizzy schreef:Agressors belonen heeft nog nooit gewerkt en zal dus ook nu niet werken.Pakweg de helft van de oorlogen is beslecht geweest in het voordeel van de "aggressor". Het merendeel van onze grenzen is getekend door oorlogen (of onderhandelingen, wet van de sterkste, ...). Dus waarom zou het nu anders zijn?
Ik ben trouwens niet zo zeker dat Rusland zomaar de sterkste is op LT. Heel wat grootmachten zijn al moeten vluchten uit kansloze gebieden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Zweden, Spanje en Finland zijn koplopers in het defunden van de Russiche oorlogsmachines.
Maar Nederland, Duitsland en Italië hebben jammer genoeg tot op heden amper inspanningen gedaan om minder afhankelijk te worden van Russische energie, en ze blijven vlot geld overschrijven naar Putin om de oorlog en wreedheden te financieren.
België bevindt zich ongeveer rond het Europees gemiddelde van -16%, geen fantastische score, maar ook niet zo slecht als bepaalde buurlanden, grotendeels dankzij het nucleaire park waardoor de afhankelijkheid van gas minder groot is, enfin tenminste tot we dit najaar nucleaire centrales gaan sluiten.

Maar Nederland, Duitsland en Italië hebben jammer genoeg tot op heden amper inspanningen gedaan om minder afhankelijk te worden van Russische energie, en ze blijven vlot geld overschrijven naar Putin om de oorlog en wreedheden te financieren.
België bevindt zich ongeveer rond het Europees gemiddelde van -16%, geen fantastische score, maar ook niet zo slecht als bepaalde buurlanden, grotendeels dankzij het nucleaire park waardoor de afhankelijkheid van gas minder groot is, enfin tenminste tot we dit najaar nucleaire centrales gaan sluiten.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
Rusland laat terminal voor Kazachse olie-export stilleggen
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220314_93634368
Gaat over pijpleiding.
Officieel zou het gaan om een milieukwestie. De kwestie draait rond onvolledige documentatie wat betreft de noodplannen in geval van een olielek.
Kazachs president Kassim-Zjomart Tokajev had de Europese Unie onlangs aangeboden om meer olie en gas te leveren, in verband met de Russische inval in Oekraïne en de westerse sancties tegen Moskou. Dat leidde tot wrevel met Rusland. Daarnaast heeft Kazachstan de onafhankelijkheid van de door Moskou beschermde zelfverklaarde republieken in het oosten van Oekraïne niet erkend.
Gaat over pijpleiding.
Officieel zou het gaan om een milieukwestie. De kwestie draait rond onvolledige documentatie wat betreft de noodplannen in geval van een olielek.
Kazachs president Kassim-Zjomart Tokajev had de Europese Unie onlangs aangeboden om meer olie en gas te leveren, in verband met de Russische inval in Oekraïne en de westerse sancties tegen Moskou. Dat leidde tot wrevel met Rusland. Daarnaast heeft Kazachstan de onafhankelijkheid van de door Moskou beschermde zelfverklaarde republieken in het oosten van Oekraïne niet erkend.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Elite Poster
Inderdaad en net zo fake als de redenen die Putin opgeeft om Oekraine aan te vallen.Dizzy schreef:De valse voorstelling van een vredevolle onderhandelde oplossing is dus zo fake als de borsten van Lola Ferrari.
Wie gelooft dat het is om te denazificeren, de onderdrukte regio's (blijkbaar zijn daar verleden jaar 5 mensen omgekomen) te beschermen, ... is toch wel echt naief en mist blijkbaar het punt dat men intieel Kiev wou overnemen (al vrees ik dat dat op de agenda blijft staan, zeker indien Oekraine snel zou toegeven wat wouter graag zou hebben).
-
- Pro Member
Maakt nogmaals duidelijk dat Putin met plezier gas, olie en grondstoffen als wapen gebruikt. Bang van zijn "onafhankelijke" rechtbanken hoeft hij toch niet te zijn.Abusimbal schreef:Rusland laat terminal voor Kazachse olie-export stilleggen
Gaat over pijpleiding.
-
- Elite Poster
En nu wordt het spannend. In Downing street zit momenteel iemand die wel een afleidingsmanoeuvre kan gebruiken...woutervh schreef:En waarom zou Poutin een openlijk conflict met de NAVO riskeren? Hij weet dat hij het niet kan halen... Ik ben ook bang voor een false flag, maar dan in de andere richtingPetrikske schreef:stinken naar een false flag
-
- Elite Poster
Hier schuilt het grootste probleem van de NATO... wat als we nieuwe leiders krijgen in de US, UK of Frankrijk ?woutervh schreef:En nu wordt het spannend. In Downing street zit momenteel iemand die wel een afleidingsmanoeuvre kan gebruiken...
- Dizzy
- Elite Poster
Inderdaad, we hebben de oranje clown overleefd en in Uk zijn ze bijna van de witte versie af. Nu die poetwannes in Moskou nog 

- Petrikske
- Elite Poster
Ik zie de winter wel somber tegemoet, zou me niet verbazen dat er veel protest zal komen wanneer de mensen de verwarming opnieuw zullen inschakelen.
Ik denk dat veel politieke leiders dan misschien wel zullen aandringen op onderhandelingen, in de hoop om het conflict te laten stoppen.
Al vrees ik wel dat we dan binnen 10 jaar in een volgende speciale militaire operatie gaan zitten.
Ik denk dat veel politieke leiders dan misschien wel zullen aandringen op onderhandelingen, in de hoop om het conflict te laten stoppen.
Al vrees ik wel dat we dan binnen 10 jaar in een volgende speciale militaire operatie gaan zitten.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik heb het voordeel dat mijn appartement dusdanig goed geïsoleerd is dat ik buiten echte vriesdagen(-10) geen verwarming moet aanschakelen. Ik probeer mijn douchetijd ook te timen op 3 minuten en ik denk van over te gaan op een laptop ipv desktop. Het zijn kleine zaken maar het scheelt veel aan het einde van de rit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Idd. Laten we niet vergeten dat Duitsland blijft druk voeren ten voordele van Rusland in de EU, en ze zijn steeds minder beschaamd daarin. Ook de media is niet kritisch daarvoor.Petrikske schreef:Ik zie de winter wel somber tegemoet, zou me niet verbazen dat er veel protest zal komen wanneer de mensen de verwarming opnieuw zullen inschakelen.
De winter zal ook zwaar te verduren zijn voor het leger van Oekraïne (ook voor het Russische leger - maar zij vinden altijd wel kanonnenvlees).
Ik zie Rusland enkel maar baat hebben bij de winter, itt de EU en Oekraïne. Zoals ik al zei: Rusland heeft de luxe van tijd, ze kunnen gerust wachten tot de kaarten vanzelf (nog meer) in hun voordeel komen.
Laten we vooral hopen dat de komende winter weer ene is van het nieuwe klimaat zoals we ondertussen gewend zijn. Maanden aaneen 100% bewolkt, maar altijd positieve temperaturen.boonpwnz schreef:Ik heb het voordeel dat mijn appartement dusdanig goed geïsoleerd is dat ik buiten echte vriesdagen(-10) geen verwarming moet aanschakelen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 07 jul 2022, 12:54, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Erdogangster mag van mij ook van het toneel verdwijnen.Dizzy schreef:Inderdaad, we hebben de oranje clown overleefd en in Uk zijn ze bijna van de witte versie af. Nu die poetwannes in Moskou nog
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Dan gaan ze toch echt moeten beslissen om alle mogelijke Europese kerncentrales open te houden of heropenen. En laat die 100% bewolking ook maar achterwege, zodat onze groene zonnepanelen toch ook iets kunnen bijdragen.CCatalyst schreef:Idd. Laten we niet vergeten dat Duitsland blijft druk voeren ten voordele van Rusland in de EU, en ze zijn steeds minder beschaamd daarin. Ook de media is niet kritisch daarvoor.Petrikske schreef:Ik zie de winter wel somber tegemoet, zou me niet verbazen dat er veel protest zal komen wanneer de mensen de verwarming opnieuw zullen inschakelen.
De winter zal ook zwaar te verduren zijn voor het leger van Oekraïne (ook voor het Russische leger - maar zij vinden altijd wel kanonnenvlees).
Ik zie Rusland enkel maar baat hebben bij de winter, itt de EU en Oekraïne. Zoals ik al zei: Rusland heeft de luxe van tijd, ze kunnen gerust wachten tot de kaarten vanzelf (nog meer) in hun voordeel komen.
Laten we vooral hopen dat de komende winter weer ene is van het nieuwe klimaat zoals we ondertussen gewend zijn. Maanden aaneen 100% bewolkt, maar altijd positieve temperaturen.boonpwnz schreef:Ik heb het voordeel dat mijn appartement dusdanig goed geïsoleerd is dat ik buiten echte vriesdagen(-10) geen verwarming moet aanschakelen.
- Dizzy
- Elite Poster
Winter is winter, die seizoen discrimineren niet tussen Russen en niet-Russen
Wat meer telt is motivatie. De Russen vechten een speciale operatie uit ver van huis en dat is in de winter in de kou dus en dat tegen thuisspelers die wel weten waarom ze vechten. Je kan dat deels goedmaken met meer geld en materieel maar ook dat is niet oneindig. Zoals ik al zei, veel beter uitgeruste legers zijn al moeten gaan lopen omdat het niet meer houdbaar is.
Niemand zal beter worden met deze oorlog, ook wij niet maar ja, er is nu eenmaal een serieagressor mee begonnen en we moeten helaas de rit uitzitten.

Wat meer telt is motivatie. De Russen vechten een speciale operatie uit ver van huis en dat is in de winter in de kou dus en dat tegen thuisspelers die wel weten waarom ze vechten. Je kan dat deels goedmaken met meer geld en materieel maar ook dat is niet oneindig. Zoals ik al zei, veel beter uitgeruste legers zijn al moeten gaan lopen omdat het niet meer houdbaar is.
Niemand zal beter worden met deze oorlog, ook wij niet maar ja, er is nu eenmaal een serieagressor mee begonnen en we moeten helaas de rit uitzitten.
- Petrikske
- Elite Poster
Daarom denk ik dat het uitschakelen van de aanvoerlijnen heel belangrijk word als het kouder word, ook nu is dat trouwens van vitaal belang,
niets zo demotiverend als je vingers/tenen afvriezen omdat je nog steeds in zomeruniform staat putteke winter.
niets zo demotiverend als je vingers/tenen afvriezen omdat je nog steeds in zomeruniform staat putteke winter.
- Dizzy
- Elite Poster
Toch wel, niet weten waarom je tenen/vingers ergens ver weg van huis afvriezen is nog demotiverender.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
De aanvoer veranderen van olie is veel gemakkelijker dan deze van gas,omdat gas eigenlijk word vervoert door pijpleidingen en die kan je niet zomaar veranderen zo een pijpleiding is ook bijzonder duur om ze te bouwen.
Daarmee ook dat de EU danig in de knoei zit,en men is terecht al bang van de winter die nog moet komen.
Twijfel er maar geen seconde aan dat Rusland dit zal inzetten als wapen ongeacht de gevolgen.
Bovendien gaat het veel minder goed tussen Amerika en Rusland zo gaan er geruchten dat Rusland Alaska terug zou willen innemen/
Daarmee ook dat de EU danig in de knoei zit,en men is terecht al bang van de winter die nog moet komen.
Twijfel er maar geen seconde aan dat Rusland dit zal inzetten als wapen ongeacht de gevolgen.
Bovendien gaat het veel minder goed tussen Amerika en Rusland zo gaan er geruchten dat Rusland Alaska terug zou willen innemen/
- Petrikske
- Elite Poster
Ik las vanochtend ook ergens dat er weer 4 HIMARS zouden worden geleverd door de US en mogelijks ditmaal wel met lange afstandsraketten.
Maar komop seg, 4 stuks...
Maar komop seg, 4 stuks...

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
Inderdaad Alaska https://www.newsweek.com/alaska-ours-bi ... te-1722761
https://www.hln.be/buitenland/voorzitte ... ~a8b6c48a/
https://www.hln.be/buitenland/voorzitte ... ~a8b6c48a/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Niet de quantiteit telt, wel de kwaliteit.Petrikske schreef:Maar komop seg, 4 stuks...
Ik las ergens dat Oekraïne met dat nieuwe tuig héél precies de munitiedepots tot vuurwerk kan omtoveren.
Vandaar dat Poetin aankondigde "een pauze" in te lassen: de aanvoer van munitie stokt door het constant kapotschieten van depots die relatief dicht bij de vuurlinie liggen.
-
- Pro Member
Al die grootspraak van die kremlin tv propagandisten en officials is in de eerste plaats bedoeld om te verhullen dat het echt niet zo goed gaat met hun speciale militaire operatie. Die "uit goede wil" verlaten van het Slangeneiland, en nu een "operationele pauze".
Waarbij ik niet beweer dat zij aan het verliezen zijn, maar is toch een teken aan de wand dat het niet soepel verloopt. Dagelijks gaan er munitiedepots, commandocenters, basissen de lucht in. Ook het verzet binnen de bezette gebieden in het zuidelijke deel raakt goed georganiseerd blijkbaar.
https://unherd.com/2022/07/inside-the-u ... esistance/
Edit: Link bijgevoegd.
4 meer (komt dan op 12 stuks dacht ik?) is inderdaad niet veel, maar elk geleverde maakt toch een verschil. Die aanvoerlijnen bestoken is op dit moment belangrijk op langere termijn.
En een niet onbelangrijk deel van die grootspraak is het bewerken van de publieke opinie in de westerse landen. Het bewerken hierdoor van de beleidsmensen. "laat ons gerust en jullie krijgen wel jullie goedkoper gas". Natuurlijk vallen vele mensen daarvoor.
Waarbij ik niet beweer dat zij aan het verliezen zijn, maar is toch een teken aan de wand dat het niet soepel verloopt. Dagelijks gaan er munitiedepots, commandocenters, basissen de lucht in. Ook het verzet binnen de bezette gebieden in het zuidelijke deel raakt goed georganiseerd blijkbaar.
https://unherd.com/2022/07/inside-the-u ... esistance/
Edit: Link bijgevoegd.
4 meer (komt dan op 12 stuks dacht ik?) is inderdaad niet veel, maar elk geleverde maakt toch een verschil. Die aanvoerlijnen bestoken is op dit moment belangrijk op langere termijn.
En een niet onbelangrijk deel van die grootspraak is het bewerken van de publieke opinie in de westerse landen. Het bewerken hierdoor van de beleidsmensen. "laat ons gerust en jullie krijgen wel jullie goedkoper gas". Natuurlijk vallen vele mensen daarvoor.
- Petrikske
- Elite Poster
Zelfs als zijn het er 12 dan is dat nog veel te weinig hé, de Russen zullen die dingen ook wel met man en macht (drones) proberen op te sporen.
Hierdoor zouden ze eigenlijk alleen s'nachts gebruikt worden.
Voor de Howitzers zouden de US toch shells gaan leveren die ook gebruik maken van GPS guidance. (1000 shells)
Deze kunnen dan afgevuurd worden door de M777 en daar zijn er veel van geleverd. (blijkbaar ook al heel wat vernield of buiten strijd)
Hiermee ga je dus veel meer kunnen bereiken en ook gebruik overdag is doenbaar omdat de M777 opvouwen en verplaatsen een kwestie is van minuten.
De afstand van deze shells zou 40 miles zijn.
Hierdoor zouden ze eigenlijk alleen s'nachts gebruikt worden.
Voor de Howitzers zouden de US toch shells gaan leveren die ook gebruik maken van GPS guidance. (1000 shells)
Deze kunnen dan afgevuurd worden door de M777 en daar zijn er veel van geleverd. (blijkbaar ook al heel wat vernield of buiten strijd)
Hiermee ga je dus veel meer kunnen bereiken en ook gebruik overdag is doenbaar omdat de M777 opvouwen en verplaatsen een kwestie is van minuten.
De afstand van deze shells zou 40 miles zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
12 stuks waarvan het geweten is...
Er zijn veel dingen die we hier niet weten of waar men over zwijgt. Uiteraard in het belang van maar het is nogal eenzijdige berichtgeving en wat moet je vertrouwen en wat niet.
Er zijn veel dingen die we hier niet weten of waar men over zwijgt. Uiteraard in het belang van maar het is nogal eenzijdige berichtgeving en wat moet je vertrouwen en wat niet.
-
- Elite Poster
Op een van de Telegram kanalen dat ik volg zie je sinds een klein week inderdaad het ene na het andere Russische munitiedepot dat in de vlammen opgaat.heist_175 schreef: Ik las ergens dat Oekraïne met dat nieuwe tuig héél precies de munitiedepots tot vuurwerk kan omtoveren.
- Petrikske
- Elite Poster
Het lijkt inderdaad elke dag feest.
Hopelijk blijven ze doorgaan terwijl de Russen proberen om weer aan te voeren.
Hopelijk blijven ze doorgaan terwijl de Russen proberen om weer aan te voeren.