Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Voor mij inderdaad ook geen verplichting hoor.
Maar eerder een verantwoordelijkheid t.o.v. ouders en zo.
Maar eerder een verantwoordelijkheid t.o.v. ouders en zo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220705_92416597
Wat de timing van de tweede boostercampagne betreft, valt nog af te wachten of de aan de omikronvariant aangepaste vaccins in september al zullen goedgekeurd zijn door het Europees geneesmiddelenagentschap EMA. “Mochten ze niet tijdig goedgekeurd raken, of er zou iets mislopen in de productie, dan is het goed te weten dat de oorspronkelijke vaccins nog altijd werkzaam zijn, ook tegen de omikronvariant”, aldus Ramaekers.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Wat een zin weer 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Tegen september heeft zowat iedereen al de omicron BA4/5 variant gehad
Ken er genoeg die de laatste jaren niets opgelopen hebben, maar nu wel prijs. Lijkt me zinloos om de volledige bevolking nog eens een prik te geven dan (en al zeker met nog eens het originele vaccin).

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Het is dan ook, in de huidige omstandigheden, helemaal niet de bedoeling de ganse bevolking te vaccineren en al helemaal niet met het originele vaccin.
Pfizer (van andere bedrijven weet ik het niet) is ook klaar om de productie op te starten van een aangepast vaccin (met nog wat extra kenmerken maar dat staat los van dit topic).
Een vaccin dat in grote hoeveelheden geproduceerd moet worden en toegediend kan nooit de laatste variant bevatten laat staan een variant die nog moet opduiken.
Pfizer (van andere bedrijven weet ik het niet) is ook klaar om de productie op te starten van een aangepast vaccin (met nog wat extra kenmerken maar dat staat los van dit topic).
Een vaccin dat in grote hoeveelheden geproduceerd moet worden en toegediend kan nooit de laatste variant bevatten laat staan een variant die nog moet opduiken.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Het is oktober, dus het positieve effect van de zomervakantie is weer uitgewerkt, alsook de rust in deze topic. Stijgende cijfers (>21k positieve testen/week), stijgend aantal hospitalisaties (1500 bijna), stijgend aantal doden (bijna 50/week). De reden van de stijging is dezelfde als die van de twee vorige najaarspieken.
Onder druk van de scholen, die met zich dit jaar niet langer laten sollen door Weyts, moet de minister al de eerste maatregelen nemen: de coronabarometer wordt weer ingevoerd. Mondmaskerplicht en tijdelijke sluitingen van klassen en ganse scholen zijn daarmee afhankelijk van de kleurcode terug mogelijk. Dit geldt minstens tot aan de kerstvakantie, dus ook voor die laatste schoolweek met dat kerstfeestje hier en nog wat voorlezen daar.
De scholen roepen zelf dan weer op om zieke kinderen aub thuis te houden ipv ze naar school te sturen. Iets wat vanzelfsprekend zou moeten zijn, maar blijkbaar is dit toch nodig.
Onder druk van de scholen, die met zich dit jaar niet langer laten sollen door Weyts, moet de minister al de eerste maatregelen nemen: de coronabarometer wordt weer ingevoerd. Mondmaskerplicht en tijdelijke sluitingen van klassen en ganse scholen zijn daarmee afhankelijk van de kleurcode terug mogelijk. Dit geldt minstens tot aan de kerstvakantie, dus ook voor die laatste schoolweek met dat kerstfeestje hier en nog wat voorlezen daar.
De scholen roepen zelf dan weer op om zieke kinderen aub thuis te houden ipv ze naar school te sturen. Iets wat vanzelfsprekend zou moeten zijn, maar blijkbaar is dit toch nodig.
-
- Elite Poster
Vierde campagne, booster, was niet zo'n overweldigend succes.
Met nog maar één week te gaan waren de voorlopige resultaten voor Vlaanderen op 6/10:
Totale bevolking +18 jaar: 24 %
18-64 jarigen: 18 %
65-79 jarigen: 65 %
+80 jarigen: 45 %
Met nog maar één week te gaan waren de voorlopige resultaten voor Vlaanderen op 6/10:
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Uiteindelijk is met de omicronvariant het enigste voordeel van vaccinatie wat minder risico op ziekenhuisopname of sterfte.ivob schreef: 13 okt 2022, 12:07 Vierde campagne, booster, was niet zo'n overweldigend succes.
Gezien de snelle incubatietijd van omicron kan een gevaccineerde namelijk nog steeds ziek worden en verspreiden.
Dus je kan je afvragen of het nog veel nut heeft voor een gezonde mens die reeds ingeënt was of corona gekregen heeft...
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
ik heb op dit moment nog geen vierder prik laten zetten, omdat:
1) ik de vorige allemaal gehad heb (versus bv de griepspuit, die ik bewust niet laat zetten na 2x dat wel te doen, op aparte jaren, en 2x doodziek te zijn ondanks dat dat "onmogelijk gerelateerd kan zijn")
2) het nut niet inzie van deze booster, voor mijn leeftijdsgroep, gezien het hetzelfde concept is als de griepspuit: een vaccinatie voor een verouderde variant in de hoop dat het dat jaar toevallig die variant is dat de ronde doet
3) de mensen die ik rondom me hoor en hem wel hebben ofwel corona kregen (vlak erna) ofwel een aantal dagen echt ziek waren (zonder corona)
als iemand me echter concrete, harde cijfers kan tonen van hoe effectief deze booster is om ziekte te vermijden wil ik dat natuurlijk wel heroverwegen, maar momenteel ben ik niet echt geneigd deze te nemen
1) ik de vorige allemaal gehad heb (versus bv de griepspuit, die ik bewust niet laat zetten na 2x dat wel te doen, op aparte jaren, en 2x doodziek te zijn ondanks dat dat "onmogelijk gerelateerd kan zijn")
2) het nut niet inzie van deze booster, voor mijn leeftijdsgroep, gezien het hetzelfde concept is als de griepspuit: een vaccinatie voor een verouderde variant in de hoop dat het dat jaar toevallig die variant is dat de ronde doet
3) de mensen die ik rondom me hoor en hem wel hebben ofwel corona kregen (vlak erna) ofwel een aantal dagen echt ziek waren (zonder corona)
als iemand me echter concrete, harde cijfers kan tonen van hoe effectief deze booster is om ziekte te vermijden wil ik dat natuurlijk wel heroverwegen, maar momenteel ben ik niet echt geneigd deze te nemen
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Elke procentpunt extra op vermeden risico op corona, is me wel iets waard.
Toen ik vorig jaar corona had, was dat toch wel wat pittiger dan griep (wat trouwens ook niet te onderschatten is) en het heeft me toch enkele maanden gekost om terug dezelfde tijd neer te zetten bij het hardlopen.
Toen ik vorig jaar corona had, was dat toch wel wat pittiger dan griep (wat trouwens ook niet te onderschatten is) en het heeft me toch enkele maanden gekost om terug dezelfde tijd neer te zetten bij het hardlopen.
- Splitter
- Elite Poster
ik zeg natuurlijk niet dat het helemaal niets waard zou zijn om het risico te beperken - dat is zeer zeker iets waard.
mijn vraag, als ik naar mijn omgeving kijk, is echter hoeveel dat de nieuwste inenting echt opbrengt (en mijn inherente wantrouwen naar jaarlijkse vaccinaties waarbij ik de ervaring heb meestal zieker te zijn dan anders)
nu, ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, want je zit natuurlijk bij beide met mogelijke bijwerkingen, en de ene persoon is de ander niet (ik ken ook iemand die al een keer of 3 corona gehad heeft en er maar 1 keer "wat ziek" van was, terwijl ik ook mensen ken die eraan overleden zijn...)
maar ik veronderstel dat je vorig jaar ook je inentingen had, en dus toch nog corona opgelopen had ?
als het effectief zoals het griepvaccin is, is het gewoon een soort dweilen met de kraan open en hopen dat het de juiste variant is die je tegenkomt, we zullen altijd achter de feiten aanlopen.
mijn vraag, als ik naar mijn omgeving kijk, is echter hoeveel dat de nieuwste inenting echt opbrengt (en mijn inherente wantrouwen naar jaarlijkse vaccinaties waarbij ik de ervaring heb meestal zieker te zijn dan anders)
nu, ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, want je zit natuurlijk bij beide met mogelijke bijwerkingen, en de ene persoon is de ander niet (ik ken ook iemand die al een keer of 3 corona gehad heeft en er maar 1 keer "wat ziek" van was, terwijl ik ook mensen ken die eraan overleden zijn...)
maar ik veronderstel dat je vorig jaar ook je inentingen had, en dus toch nog corona opgelopen had ?
als het effectief zoals het griepvaccin is, is het gewoon een soort dweilen met de kraan open en hopen dat het de juiste variant is die je tegenkomt, we zullen altijd achter de feiten aanlopen.
- heist_175
- Moderator
Correct.Splitter schreef: 14 okt 2022, 09:43 maar ik veronderstel dat je vorig jaar ook je inentingen had, en dus toch nog corona opgelopen had ?
Ik ben er alvast niet van doodgegaan

Een apotheker uit de buurt zei me dat vrijwel iedereen die in zijn apotheek komt, negatief test.
Ook bij de kinderen in de klas: het blijven geïsoleerde gevallen en (nog?) geen uitbraken (halve klas, hele klas, ...).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Dat is toch geen nieuws? Heel wat zaken zijn niet getest voor het vaccin geproduceerd werd. Daar was er de tijd ook niet voor: de overheden wouden het vaccin nu nu nu en stonden enorme uitzonderingen toe op het validatieproces. Het staat ook duidelijk in de bijsluiter van het vaccin dat het een experimenteel vaccin is en je het op eigen risico laat toedienen. Niemand heeft je er ook toe verplicht.
Soit, update van gisteren, alle cijfers stijgen verder, aantal gevallen +5%, aantal hospitalisaties +6%, aantal doden +85%. Positiviteitsratio is ondertussen 24,8%.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Het is ondertussen bewezen dat er minder transmissie was door gevaccineerden. Ik zag gisteren een tabel met transmissie percentages tussen gevaccineerden onderling, niet-gevaccineerden onderling en gevaccineerden-niet-gevaccineerden. Hoewel niet zaligmakend zijn de cijfers bij gevaccineerden merkelijk lager.
Laatst gewijzigd door on4bam 15 okt 2022, 15:04, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je "werken' noemt.
Bijwerken doen ze in ieder geval zeer goed
Ben wel benieuwd wat ze nog uit hun hoed gaan toveren deze winter, en of er nog "draagvlak" gaat over schieten.

Ben wel benieuwd wat ze nog uit hun hoed gaan toveren deze winter, en of er nog "draagvlak" gaat over schieten.
-
- Elite Poster
Ken jij een medicin/vaccin zonder bijwerkingen?iceke schreef: 16 okt 2022, 00:43 Het hangt er natuurlijk vanaf wat je "werken' noemt.
Zoals gezegd, het stond en staat iedereen vrij om al dan niet welk medicijn al dan niet tot zich te nemen of te laten toedienen.
Ieder doet er dus maar mee wat hun er zelf van denken.
De eerste week van de laatste campagne ook vaccin 4 toegediend gekregen (net zoals de vorige keren Comirnaty).
En net zoals de vorige keer niets van de prik gevoeld en niet ziek van geweest. Samengevat: buiten telkens één nacht een stijve schouder (de vierde keer zelfs veel minder) geen enkele "bijwerking" van gemerkt.
In de vierde ronde ook opvallend minder "flauwvallers" (meestal de jongeren die blijkbaar niets meer gewend zijn

Het eigenaardigste geval dat ik gezien heb was een stevige jonge kerel die bijna zat te hyperventileren van de angst toen de naald zijn richting uitkwam maar duidelijk vers van de tattooshop kwam.

Sol Invictus!
- iceke
- Elite Poster
Laat me niet lachen, de druk om je te laten vaccineren was bijzonder hoog, met een hoop argumenten die later complete bs bleken te zijn....nochmaals, moest de publieke en politieke druk op bv. roken, obesitas, overmatig drinken enz. even groot zijn dat wat er nu met dat vaccineren gebeurt....'t kot was te klein.
Owja, voor ik het vergeet... de IFR cijfers...daar horen we natuurlijk niks meer over.
Owja, voor ik het vergeet... de IFR cijfers...daar horen we natuurlijk niks meer over.
-
- Elite Poster
Of je druk "bijzonder hoog" vindt om tegen je persoonlijke overtuigingen in al dan niet overstag te gaan is louter een persoonlijk aanvoelen.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
De druk was zo hoog dat je niet eens verplicht wasiceke schreef: 16 okt 2022, 18:26 Laat me niet lachen, de druk om je te laten vaccineren was bijzonder hoog, met een hoop argumenten die later complete bs bleken te zijn....nochmaals, moest de publieke en politieke druk op bv. roken, obesitas, overmatig drinken enz. even groot zijn dat wat er nu met dat vaccineren gebeurt....'t kot was te klein.

Trouwens de vergelijking gaat niet op want er is wel degelijk druk op rokers en drinken . Rokers mogen al niet zomaar overal hun ding doen, overmatig drinken kan je zelfs in de bak laten belanden en dat terecht al heel lang. Iedereen mag voor zichzelf kiezen of men vaccineert, rookt of drinkt maar het is niet meer dan logisch dat dan de gevolgen ook voor degenen zijn die ervoor kiezen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- iceke
- Elite Poster
Natuurlijk is dat geen persoonlijk aanvoelen.... die druk was er gewoon.ivob schreef: 16 okt 2022, 18:47 Of je druk "bijzonder hoog" vindt om tegen je persoonlijke overtuigingen in al dan niet overstag te gaan is louter een persoonlijk aanvoelen.
Dreigen met onstlag voor het zorpersoneel is geen persoonlijk aanvoelen...de horeca niet binnen mogen zonder test of vaccin is geen persoonlijk aanvoelen....
Uw job verliezen (Sam B.) omdat je op tv komt vertellen dat vaccins de verspreiding van het virus niet tegenhouden is geen persoonlijk aanvoelen....
Natuurlijk gaat die vergelijking wel op....Dizzy schreef: 16 okt 2022, 19:31 Trouwens de vergelijking gaat niet op want er is wel degelijk druk op rokers en drinken . Rokers mogen al niet zomaar overal hun ding doen, overmatig drinken kan je zelfs in de bak laten belanden en dat terecht al heel lang. Iedereen mag voor zichzelf kiezen of men vaccineert, rookt of drinkt maar het is niet meer dan logisch dat dan de gevolgen ook voor degenen zijn die ervoor kiezen.
De kans dat ik (of jij) doodvalt door een slechte levensstijl is veel groter dan die van Covid....'t een sluit het ander niet uit, maar die druk (om je te laten vaccineren) die er gezet werd in de media & politiek was gewoon ongezien & absurd.
-
- Elite Poster
Euh ja, blijkbaar voor jou persoonlijk.iceke schreef: 16 okt 2022, 23:07 Natuurlijk is dat geen persoonlijk aanvoelen.... die druk was er gewoon.

Ik heb bv. geen enkele druk van wie of wat dan ook ervaren om me wel of niet te laten vaccineren.
Alleen de gevolgen om me wel of niet te laten vaccineren waren anders. Die neem je dan, zoals met elke maatregel in elk domein, in overweging en daar baseer je persoonlijk je keuze op.
Twee uiteenlopende ervaringen binnen eenzelfde situatie. Dus louter een persoonlijk aanvoelen.
Uiteraard is het dat wel.Dreigen met onstlag voor het zorpersoneel is geen persoonlijk aanvoelen...de horeca niet binnen mogen zonder test of vaccin is geen persoonlijk aanvoelen....
Uw job verliezen (Sam B.) omdat je op tv komt vertellen dat vaccins de verspreiding van het virus niet tegenhouden is geen persoonlijk aanvoelen....
Wanneer je de keuze maakt je te verplaatsen binnen de openbare ruimte houdt dat in dat je de regels aanvaardt die in de openbare ruimte gelden. Of een andere keuze maakt en de dan gevolgen draagt die bij deze keuze horen.
Thuis doe je wat je wil. In de openbare ruimte of in een werkomgeving met een impact op derden volg je de regels die daar gelden. Dat gaat op voor elk domein. Iedereen zijn individuele keuze laten volgen binnen een openbare ruimte werkt nu eenmaal niet want dat heeft chaos tot gevolg.
Je volgt, naar ik mag verhopen, toch ook de verkeersregels op de openbare weg of doe je dat alleen onder druk van de omstandigheden en derden?
Dat is nu net het punt van vaccinatie voor wie onder andere mensen wil blijven komen.
De kans dat ik (of jij) doodvalt door een slechte levensstijl is veel groter dan die van Covid....'t een sluit het ander niet uit, maar die druk (om je te laten vaccineren) die er gezet werd in de media & politiek was gewoon ongezien & absurd.
Dat jij je dood rookt of dood valt door een slechte levensstijl is je eigen zaak (zolang je dan maar niet verwacht dat de maatschappij daar voor moet opdraaien).
Je keuze om te blijven ronddwalen in de openbare ruimte zonder daar de nodige beschermingsmaatregelen voor te nemen heeft niet alleen impact op je eigen welzijn maar ook op die van anderen. Dat laatste is het punt. Anderen kunnen ziek worden en zelfs doodvallen door het gedrag van iemand die vindt dat hun daarboven staan.
Niemand maakt er een probleem van dat je thuis blijft en je dan niet laat vaccineren.
Wil je meespelen in de openbare ruimte volg je de regels die daar algemeen aanvaard worden want je aanwezigheid en gedrag heeft daar een impact op anderen.
Wanneer je dat allemaal zever vindt en er geen geloof aan hecht is er uiteraard geen verdere discussie mogelijk. Tegen een hoax moet je je idd niet beschermen.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
Eugh... er zijn er veel gestorven door corona terwijl het bij roken toch wat langer duurt. Dat is net wat deze slechte gewoontes zo hardnekkig maakt, je merkt het zodanig traag dat je het niet in de mot hebt.iceke schreef: 16 okt 2022, 23:07 Natuurlijk gaat die vergelijking wel op....
Bovendien gaat de vergelijking niet op want een levensstijl is niet echt besmettelijk.
Zoals anderen al correct opmerkten, if you wanna join the club, you have to follow the rules of the club. Vrijheid is prachtig maar het stopt waar deze van andere begint. Wil je dat niet en je eigen regels opstellen en volgen dan kan je toch je eigen groepje/club maken, de hippies gingen u voor

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- iceke
- Elite Poster
Regelgeving heeft imho weinig met druk te maken (Ik ervaar meer druk om geen sigaret op te steken in een vol restaurant dan 130 te rijden op de snelweg)ivob schreef: 17 okt 2022, 10:38
Uiteraard is het dat wel.
Wanneer je de keuze maakt je te verplaatsen binnen de openbare ruimte houdt dat in dat je de regels aanvaardt die in de openbare ruimte gelden. Of een andere keuze maakt en de dan gevolgen draagt die bij deze keuze horen.
Thuis doe je wat je wil. In de openbare ruimte of in een werkomgeving met een impact op derden volg je de regels die daar gelden. Dat gaat op voor elk domein. Iedereen zijn individuele keuze laten volgen binnen een openbare ruimte werkt nu eenmaal niet want dat heeft chaos tot gevolg.
Je volgt, naar ik mag verhopen, toch ook de verkeersregels op de openbare weg of doe je dat alleen onder druk van de omstandigheden en derden?
Ik ervaar meer druk om mij te laten vaccineren, (ook al is dit niet verplicht) dan bv. een pint te veel te drinken op café.
Die maatschappij draait daar gewoon voor op hoor, was dat niet juist mijn punt ?
Dat is nu net het punt van vaccinatie voor wie onder andere mensen wil blijven komen.
Dat jij je dood rookt of dood valt door een slechte levensstijl is je eigen zaak (zolang je dan maar niet verwacht dat de maatschappij daar voor moet opdraaien).
Je keuze om te blijven ronddwalen in de openbare ruimte zonder daar de nodige beschermingsmaatregelen voor te nemen heeft niet alleen impact op je eigen welzijn maar ook op die van anderen. Dat laatste is het punt. Anderen kunnen ziek worden en zelfs doodvallen door het gedrag van iemand die vindt dat hun daarboven staan.
't probleem = dat vaccinatie verspreiding niet tegengaat, je hebt geen punt, maar je zet me er wel mee onder druk.
Daar heeft het niks mee te maken, ik heb mooi de regels gevolgd....hoe absurd ze ook waren... je moet echt geen regels overtreden om ze absurd te vinden.
Wil je meespelen in de openbare ruimte volg je de regels die daar algemeen aanvaard worden want je aanwezigheid en gedrag heeft daar een impact op anderen.
Wanneer je dat allemaal zever vindt en er geen geloof aan hecht is er uiteraard geen verdere discussie mogelijk. Tegen een hoax moet je je idd niet beschermen.
We hebben sinds de corona crisis nogal wat absurde regeltjes voorgeschoteld gekregen... Niet naar zee, niet op een bankje in't park, winkels gesloten, covid safe pass, mondmaskers.... om er een paar op te noemen.
- Splitter
- Elite Poster
of een zeeman op de grens waar de belgische helft gesloten is en de nederlandse helft open, want je weet wel: we zijn 1 europaiceke schreef: 17 okt 2022, 19:43 We hebben sinds de corona crisis nogal wat absurde regeltjes voorgeschoteld gekregen... Niet naar zee, niet op een bankje in't park, winkels gesloten, covid safe pass, mondmaskers.... om er een paar op te noemen.

ik heb ondertussen vandaag de vaccinatie aangevraagd en gekregen (er zijn blijkbaar genoeg vaccins of enorm weinig animo, want er waren nog meerdere sloten vrij voor elke dag, inclusief vandaag zelf dus)
niet voor mezelf (he-le-maal niet), en nog minder omwille van eender welk stom regeltje, maar omdat iemand waar ik om geef het me vroeg.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Dan heb je geluk. Hier was het bijna een week wachten op een vrij slot. Nu de zoon zijn uitnodiging kreeg was het zelfs al langer dan een week.Splitter schreef: 17 okt 2022, 21:20 ik heb ondertussen vandaag de vaccinatie aangevraagd en gekregen (er zijn blijkbaar genoeg vaccins of enorm weinig animo, want er waren nog meerdere sloten vrij voor elke dag, inclusief vandaag zelf dus)
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
iceke schreef: 17 okt 2022, 19:43 Ik ervaar meer druk om mij te laten vaccineren, (ook al is dit niet verplicht) dan bv. een pint te veel te drinken op café.
Awel ja, daar is dan alles mee gezegd.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
Het valt op dat nogal wat vaccinweigeraars wel vaker ruime "ervaringen" hebben 
Soit, in DS van vandaag een artikel over het feit dat België het naderhand bekeken nog niet zo slecht deed.

Soit, in DS van vandaag een artikel over het feit dat België het naderhand bekeken nog niet zo slecht deed.
Uit een internationale analyse onder leiding van het Max-Planck-Institut für demografische Forschung (Rostock, Duitsland) en de University of Oxford (VK), gepubliceerd in het vakblad Nature Human Behaviour, blijkt dat België, Frankrijk, Zweden en Zwitserland hebben veel te danken hebben aan de vaccins.
Ons land kende een sneller herstel dan veel andere landen.
Hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe kleiner de daling van de levensverwachting
Tot dusver geen rechtzetting. Dat een goedkeuring na grondige testen wordt aangeraden vind ik best een goed idee want er zullen gevallen zijn waar na grondig afwegen het gebruik gewenst is maar om hiervan te maken dat het inspuiten wordt aangeraden... ik noem dat crimineel. En dat soort fratsen blijft dus komen.
De oplossing voor de exploderende energieprijzen is zo simpel als het maar zijn kan. Rond de tafel gaan zitten met Rusland, hier en daar een toegevingske, Nord Stream 2 opendraaien et voila! Easy peasy lemon squeezy.
- heist_175
- Moderator
Ik ga niet beweren dat het al dan niet complotdenken is.
Sommige mensen kennen echt het verschil niet tussen termen die een belangrijke nuance hebben.
In energie-gerelateerde topics hier op UB en ook door verkopers van energie-gerelateerde zaken worden kW en kWh losjes door elkaar gebruikt.
Het toont minstens de desinteresse of de cognitieve luiheid aan.
Voor een complot heb je "intentie" nodig.
Je kan Wouter Beke van veel beschuldigen (incompetentie, machtsbelust, ...), maar of intentie daar ook onder valt, betwijfel ik sterk.
Sommige mensen kennen echt het verschil niet tussen termen die een belangrijke nuance hebben.
In energie-gerelateerde topics hier op UB en ook door verkopers van energie-gerelateerde zaken worden kW en kWh losjes door elkaar gebruikt.
Het toont minstens de desinteresse of de cognitieve luiheid aan.
Voor een complot heb je "intentie" nodig.
Je kan Wouter Beke van veel beschuldigen (incompetentie, machtsbelust, ...), maar of intentie daar ook onder valt, betwijfel ik sterk.
-
- Elite Poster
Nog iemand trouwens die Dr. John Campbell volgt op Youtube ivm corona?
Die is precies van een pro-vaxxer naar een anti-vaxxer gegaan in enkele maanden tijd.
Die is precies van een pro-vaxxer naar een anti-vaxxer gegaan in enkele maanden tijd.
- iceke
- Elite Poster
Volgens mij is Campbell nooit Anti-vax geweest maar heeft hij altijd verkondigd dat er meer is dan vaccinatie...je ziet dat ook op zijn background trouwens... hij hecht meer waarde aan zon, beweging, gezonde voeding, menselijk contact, geen overmatig drank of roken, enz....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
Als ik het aantal zo goed als dagelijkse berichten in de krant en rondom mij zie waarin 'plots' en 'onverwacht', 'onwel' en 'overleden', en 'hartfalen' lees... Dan ben ik blij dat ik vaccinvrij ben gebleven. Dom van mij? Sorry, ik ben zo geboren!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
Blijkbaar lezen wij andere kranten en verkeren wij in een andere "rondom mij" omgeving.KRL100 schreef: 25 okt 2022, 08:10 Als ik het aantal zo goed als dagelijkse berichten in de krant en rondom mij zie waarin 'plots' en 'onverwacht', 'onwel' en 'overleden', en 'hartfalen' lees... Dan ben ik blij dat ik vaccinvrij ben gebleven. Dom van mij? Sorry, ik ben zo geboren!

"Rondom mij" heeft iedereen minstens een paar vaccinatierondes overleefd zonder significante blijvende bijwerkingen.
Van de duizenden die ik de voorbije 2 jaar "rondom mij" heb zien voorbijkomen voor een covid-19 vaccin (overwegend Pfizer-BioNTech), waarvan velen tot 4-5 keer toe, heb ik weet van 1 overlijden. En dat was kanker gerelateerd.
Wat wel werd vastgesteld is dat er veel meer 20-30 jaringen tijdens en vlak na de vaccinatie onwel zijn geworden. Maar dat kam eerder door de druk tussen de twee oren bij het zien van een flinterdunne naald dan van de vloeistof die werd ingespoten. De meesten zijn ook binnen een kwartier hersteld zonder blijvende bijwerkingen.
Of dat dom of slim is weet ik niet. Gewoon een objectieve vaststelling.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
- Bedankt: 192 keer
Wetenschap kijkt naar de data, en in vaccinkampioen (toch zeker bij de top) België is er in 2022 geen abnormale oversterfte na aftrek coronaslachtoffers: https://statbel.fgov.be/nl/over-statbel ... ortaliteitKRL100 schreef: 25 okt 2022, 08:10 Als ik het aantal zo goed als dagelijkse berichten in de krant en rondom mij zie waarin 'plots' en 'onverwacht', 'onwel' en 'overleden', en 'hartfalen' lees... Dan ben ik blij dat ik vaccinvrij ben gebleven. Dom van mij? Sorry, ik ben zo geboren!
Het zijn de social media algoritmes die deze berichten pushen naar bepaalde gebruikers. Die dan nog meer gaan geloven dat het zo is, de fabeltjesfuik.
En de kranten spelen hier misschien ook handig op in door het woordje "plots" gewoon vaker te gebruiken?
Zoals gezegd, niet meer sterfte. Ook geen cardiologen die de zondvloed niet meer aankunnen...